Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW Passat Break: 1.6 TDI Highline VS. 2.0 TDI Comfortline
Ik ben nu speciaal voor jou naar buiten gegaan en in mijn auto gaan zitten.
Mijn verlichting is wit, en mijn opendak gaat van aan de bovenkant tot aan mijn antenne achteraan op de wagen.
Waar heb jij mee gereden?
Vorig model berline of zo?
Twas nochtans een laatste model, maar die had een klein schuifdak, was CRTDI, zou wel kunnen dat die verlichting wit was!
2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km
kameraad van mij heeft nu een passat met 1,6 tdi.
Die is echt teleurgesteld in de prestaties. Een fijne auto maar veel te traag.
Zijn daar geen testritten voor?
Prestaties zijn niet te beoordelen op papier, een testrit zegt meer dan 20 grafieken en testcijfers.
Net zoals een te kleine koffer, dat moet je zien, niet enkel het getal bekijken in de brochure.
Aangezien een Passat, laten we eerlijk zijn, geen greintje sportiviteit in zich heeft, en ik er dus van uitga dat je daarnaar ook niet op zoek bent, zou ik dan gaan voor een rijkere uitrusting; zal je volgens mij voor het beoogde gebruik meer aan hebben dan aan wat extra koppel en pk's. De 1.6 cr tdi kan je uiteraard niet "snel" noemen, maar is zeker vlot genoeg voor normaal gebruik.
ps.: Ik zou toch de Skoda Superb niet uitsluiten: toch wel aanzienlijk prijsvoordeel, degelijk onderstel, zelfde motoren, en moet qua uitrusting en fabricagekwaliteit zeker niet onderdoen voor VW hoor. Imago is wat anders, hoewel dat sterk aan het veranderen is. Nog één ding, neem de Combi, de berline is echt lelijk achteraan (ben ik de enige die vind dat het design, als je het zo mag noemen, gepikt is van een Renault Mégane berline van drie generaties terug? )
Aangezien een Passat, laten we eerlijk zijn, geen greintje sportiviteit in zich heeft, en ik er dus van uitga dat je daarnaar ook niet op zoek bent, zou ik dan gaan voor een rijkere uitrusting; zal je volgens mij voor het beoogde gebruik meer aan hebben dan aan wat extra koppel en pk's. De 1.6 cr tdi kan je uiteraard niet "snel" noemen, maar is zeker vlot genoeg voor normaal gebruik.
ps.: Ik zou toch de Skoda Superb niet uitsluiten: toch wel aanzienlijk prijsvoordeel, degelijk onderstel, zelfde motoren, en moet qua uitrusting en fabricagekwaliteit zeker niet onderdoen voor VW hoor. Imago is wat anders, hoewel dat sterk aan het veranderen is. Nog één ding, neem de Combi, de berline is echt lelijk achteraan (ben ik de enige die vind dat het design, als je het zo mag noemen, gepikt is van een Renault Mégane berline van drie generaties terug? )
Sportiviteit <> vermogen
Een Passat is een lange afstandsvervoerder. 5 personen en bagage bergop sleuren op de cruise control met 160km/h of bergop hernemen. Dat heeft niets met sportiviteit te maken, maar alles met vermogen.
Exercice du 0 à 100 km/h. (DA) sur les pistes de Montlhéry.----------------------------Volkswagen Passat 1.6 TDI BlueMotion (114 g)1 598 cm3105 ch.Boite méca...
Die acceleratie valt me nog niet eens tegen, eerlijk gezegd.
Een Passat is een lange afstandsvervoerder. 5 personen en bagage bergop sleuren op de cruise control met 160km/h of bergop hernemen. Dat heeft niets met sportiviteit te maken, maar alles met vermogen.
Doe mij maar de 2.0tdi dan!
Wie doet dat vaak? De topicopener bolt 80 000 kilometer per jaar, waarschijnlijk is dat niet constant met 5 man + bagage aan 160 of elke dag in de bergen ...
Wat ik wist te waarderen in mijn Passat had weinig met de 2.0 te maken, maar veeleer met het comfort dat eigen is aan het concept en waarmee overduidelijk een verschil is met de Golf Variant of Touran bijvoorbeeld. Net daarom nodigt de Passat ook niet zo uit om snel op te trekken, snel rijden kunnen ze beiden, die 1.6 kan ook perfect 160 bollen hoor hij geraakt gewoon iets trager aan die snelheid.
Ik had een Comfortline met GPS en nog een paar kleine prullen, toen ik mijn nieuwe moest kiezen heb ik voor mezelf een lijst gemaakt wat belangrijk was en vermogen kwam daar duidelijk na een automaat en open dak bijvoorbeeld. Waarom? Omdat van de 50 000 kilometer die ik op een jaar rijd, er misschien 1000 vakantiekilometers zijn (volgeladen, toegelaten snelheid meer dan 120, bergen, ...) en meer dan de helft van die kilometers op Belgische wegen zijn dan nog in druk verkeer.
Als je dan nog zoals de topicopener om het uiterlijk geeft dan zou ik zeker voor een Highline gaan, want die heeft standaard meer van de gewenste opties.
Ik heb mij nog geen seconde mijn overstap van 2.0 naar 1.6 beklaagd en we hebben thuis een 2.0 staan ter vergelijking ...
Wie doet dat vaak? De topicopener bolt 80 000 kilometer per jaar, waarschijnlijk is dat niet constant met 5 man + bagage aan 160 of elke dag in de bergen ...
Wat ik wist te waarderen in mijn Passat had weinig met de 2.0 te maken, maar veeleer met het comfort dat eigen is aan het concept en waarmee overduidelijk een verschil is met de Golf Variant of Touran bijvoorbeeld. Net daarom nodigt de Passat ook niet zo uit om snel op te trekken, snel rijden kunnen ze beiden, die 1.6 kan ook perfect 160 bollen hoor hij geraakt gewoon iets trager aan die snelheid.
Ik had een Comfortline met GPS en nog een paar kleine prullen, toen ik mijn nieuwe moest kiezen heb ik voor mezelf een lijst gemaakt wat belangrijk was en vermogen kwam daar duidelijk na een automaat en open dak bijvoorbeeld. Waarom? Omdat van de 50 000 kilometer die ik op een jaar rijd, er misschien 1000 vakantiekilometers zijn (volgeladen, toegelaten snelheid meer dan 120, bergen, ...) en meer dan de helft van die kilometers op Belgische wegen zijn dan nog in druk verkeer.
Als je dan nog zoals de topicopener om het uiterlijk geeft dan zou ik zeker voor een Highline gaan, want die heeft standaard meer van de gewenste opties.
Ik heb mij nog geen seconde mijn overstap van 2.0 naar 1.6 beklaagd en we hebben thuis een 2.0 staan ter vergelijking ...
Jouw betoog is prima, maar persoonlijk.
Waar ik het niet mee eens was is de stelling dat je geen vermogen nodig hebt omdat je niet sportief kan/wil/zal rijden met een Passat.
Vermogen is een comfort item welke je inderdaad in kan zetten voor sportief rijden. Maar in de basis is het in dit soort wagens gewoon prettiger rijden met meer vermogen.
Geen idee of de topicstarter zijn kilometers vaak afmaalt in het buitenland of binnenland. Daar wordt niet over geschreven.
Voor mij persoonlijk zou het de 2.0 worden, en zou die vervolgens nog een vitaminekuur ondergaan
(30.000km p/j in België, 35.000km p/j in NL, 15.000km p/j in De/Fr/It)
Waar ik het niet mee eens was is de stelling dat je geen vermogen nodig hebt omdat je niet sportief kan/wil/zal rijden met een Passat.
Vermogen is een comfort item welke je inderdaad in kan zetten voor sportief rijden. Maar in de basis is het in dit soort wagens gewoon prettiger rijden met meer vermogen.
Geen idee of de topicstarter zijn kilometers vaak afmaalt in het buitenland of binnenland. Daar wordt niet over geschreven.
Voor mij persoonlijk zou het de 2.0 worden, en zou die vervolgens nog een vitaminekuur ondergaan
(30.000km p/j in België, 35.000km p/j in NL, 15.000km p/j in De/Fr/It)
Vermogen is zeker een comfort item, maar komt het voor of na een open dak, automaat, lederen zetels, ... ?
Dat is uiteraard heel persoonlijk. Jij bolt veel kilometers in het buitenland en lange afstanden dat is natuurlijk ook heel persoonlijk. Ik wou gewoon maar aangeven dat het belangrijk is om te weten waar en wanneer je je kilometers bolt
Vermogen is zeker een comfort item, maar komt het voor of na een open dak, automaat, lederen zetels, ... ?
Dat is uiteraard heel persoonlijk. Jij bolt veel kilometers in het buitenland en lange afstanden dat is natuurlijk ook heel persoonlijk. Ik wou gewoon maar aangeven dat het belangrijk is om te weten waar en wanneer je je kilometers bolt
Zonder meer, ik vind het zelf ook altijd een lastig punt. Uiteindelijk heeft 99% te maken met een limiet op budget of voorschriften. En de puzzel voor een nieuwe auto is dus altijd een lastige maar leuke klus
1.6 TDI met een reeks opties .
En als het tegenvalt kan je die laten opkietelen .
Opkietelen kun je met de 2.0 TDI ook en dan heb je pas een BOM (185 pk). en als je 500 € uitgeeft moet je appels met appels vergelijken en dan kom je weer tot dezelfde vergelijking: 1.6 TDI met 140 pk of 2.0 TDI met 180 pk. En dan weet ik het nog altijd niet.
Prestaties zijn niet te beoordelen op papier, een testrit zegt meer dan 20 grafieken en testcijfers.
Net zoals een te kleine koffer, dat moet je zien, niet enkel het getal bekijken in de brochure.
Ik heb met beide een hele tijd gereden en ken dus de verschillen. Een 1.6 TDI is voor in België zeker voldoende, maar een 2.0 TDI is natuurlijk leuker ...
Aangezien een Passat, laten we eerlijk zijn, geen greintje sportiviteit in zich heeft, en ik er dus van uitga dat je daarnaar ook niet op zoek bent, zou ik dan gaan voor een rijkere uitrusting; zal je volgens mij voor het beoogde gebruik meer aan hebben dan aan wat extra koppel en pk's. De 1.6 cr tdi kan je uiteraard niet "snel" noemen, maar is zeker vlot genoeg voor normaal gebruik.
ps.: Ik zou toch de Skoda Superb niet uitsluiten: toch wel aanzienlijk prijsvoordeel, degelijk onderstel, zelfde motoren, en moet qua uitrusting en fabricagekwaliteit zeker niet onderdoen voor VW hoor. Imago is wat anders, hoewel dat sterk aan het veranderen is. Nog één ding, neem de Combi, de berline is echt lelijk achteraan (ben ik de enige die vind dat het design, als je het zo mag noemen, gepikt is van een Renault Mégane berline van drie generaties terug? )
Ik ga zoiets idd niet nemen voor mee te racen. hij dient om +/- 80.000 km per jaar mee door Vlaanderen te rijden (alleen in de auto). Dan is zo'n 1.6 TDI voldoende, maar ook niet meer dan dat.
De berline (nu ik er al een week mee rij) vind ik best te pruimen ,vooral met de bluemotion spoiler en in de juiste grijze kleur.
Skoda wil ik liever niet, tenzij het verschil nog groter zou zijn (in prijs dan, leaseprijs).
Een Passat is een lange afstandsvervoerder. 5 personen en bagage bergop sleuren op de cruise control met 160km/h of bergop hernemen. Dat heeft niets met sportiviteit te maken, maar alles met vermogen.
Doe mij maar de 2.0tdi dan!
Mja, ik zal er meestal alleen in zitten en als je in België al eens 20 km 160 kunt rijden ben je verdwaald denk ik
Wie doet dat vaak? De topicopener bolt 80 000 kilometer per jaar, waarschijnlijk is dat niet constant met 5 man + bagage aan 160 of elke dag in de bergen ...
Wat ik wist te waarderen in mijn Passat had weinig met de 2.0 te maken, maar veeleer met het comfort dat eigen is aan het concept en waarmee overduidelijk een verschil is met de Golf Variant of Touran bijvoorbeeld. Net daarom nodigt de Passat ook niet zo uit om snel op te trekken, snel rijden kunnen ze beiden, die 1.6 kan ook perfect 160 bollen hoor hij geraakt gewoon iets trager aan die snelheid.
Ik had een Comfortline met GPS en nog een paar kleine prullen, toen ik mijn nieuwe moest kiezen heb ik voor mezelf een lijst gemaakt wat belangrijk was en vermogen kwam daar duidelijk na een automaat en open dak bijvoorbeeld. Waarom? Omdat van de 50 000 kilometer die ik op een jaar rijd, er misschien 1000 vakantiekilometers zijn (volgeladen, toegelaten snelheid meer dan 120, bergen, ...) en meer dan de helft van die kilometers op Belgische wegen zijn dan nog in druk verkeer.
Als je dan nog zoals de topicopener om het uiterlijk geeft dan zou ik zeker voor een Highline gaan, want die heeft standaard meer van de gewenste opties.
Ik heb mij nog geen seconde mijn overstap van 2.0 naar 1.6 beklaagd en we hebben thuis een 2.0 staan ter vergelijking ...
Mja, ik denk dat ik me hierbij zal aansluiten, scheelt me bovendien 40 € per maand ...
2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km
Ik vind ook dat je de moderne verkeerssituatie mee in overweging moet nemen.
Ik ben ook altijd een vrij sportieve chauffeur geweest, maar ik vind het meer en meer overbodig aangezien meer vermogen toch zo weinig inzetbaar is.
Bovendien... als je altijd als eerste aan het stoplicht wil weg zijn, voldoen 136pk ook niet.
Maw, een écht sportieve auto wordt het sowieso niet...dus zou ik ook voor de andere comfort items kiezen.
Waar ik het niet mee eens was is de stelling dat je geen vermogen nodig hebt omdat je niet sportief kan/wil/zal rijden met een Passat.
Vermogen is een comfort item welke je inderdaad in kan zetten voor sportief rijden. Maar in de basis is het in dit soort wagens gewoon prettiger rijden met meer vermogen.
Geen idee of de topicstarter zijn kilometers vaak afmaalt in het buitenland of binnenland. Daar wordt niet over geschreven.
Voor mij persoonlijk zou het de 2.0 worden, en zou die vervolgens nog een vitaminekuur ondergaan
(30.000km p/j in België, 35.000km p/j in NL, 15.000km p/j in De/Fr/It)
Ik maal +/- 80.000 km per jaar af op de klassieke drukke routes in Vlaanderen (Brugge - Gent - Antwerpen - Brussel - Hasselt)
Ik vind ook dat je de moderne verkeerssituatie mee in overweging moet nemen.
Ik ben ook altijd een vrij sportieve chauffeur geweest, maar ik vind het meer en meer overbodig aangezien meer vermogen toch zo weinig inzetbaar is.
Bovendien... als je altijd als eerste aan het stoplicht wil weg zijn, voldoen 136pk ook niet.
Maw, een écht sportieve auto wordt het sowieso niet...dus zou ik ook voor de andere comfort items kiezen.
Het is inderdaad zo dat ik met een 2.0TDI geen minuut sneller op mijn werk ga zijn.
Ter info: Traject smorgens om 6u30: Brugge - Antwerpen.
2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km
Kijk, als je kon kiezen tussen een full option 1.6tdi enerzijds en een beetje matiger uitgeruste 3.0tdi ipv een 2.0tdi. Dan was de keuze al gemaakt he?
Het is in feite "slechts" een 400cc meer.
Comment