Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Netto loon of bedrijfswagen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
    Pot om auto te vervangen: waarom? Mocht ik die km's niet doen voor het werk, moet ik dat sowieso doen, alleen niet zo snel.
    En met een leaser is er helemaal geen pot nodig: de werkgever geeft je een auto die je zelfs voor privédoeleinden mag gebruiken. Leasetermijn verlopen, krijg je een nieuwe kar.

Ik zeg niet dat een leaser beter is dan een eigen wagen, maar puur op budget bekeken zijn er scenario's waar een leaser beter uit komt of waar een eigen wagen beter uitkomt. Meten is weten in dat geval.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
      voorwa niet ? Ik zit met een camionet regelmatig aan 3 a 4 uur per dag, nooit geen probleem van gemaakt soms 700 km per dag, het is maar hoe je je erop instelt en wat je ervan verwacht.
      gewoon een klik in je hoofd maken week is werken met camionet, zondag en op verlof crossen met het speeltje dat is rijplezier.

je weet als je instapt dat dat traag is, geen bochten deftig kan pakken, je moeilijk kan parkeren, en je der niemand kan uittrekken aan de lichten, etc . but who cares het is vervoer en je bent aan het werk, en al wat ik nodig heb zit erin ik kan soms genieten van het rijden op zich ongeacht het type voertuig
      Jij hebt het over comfortaccesoires en rijeigenschappen. Eigenlijk de mindere zorg voor mij. Ik heb het over ontspannen (zitcomfort) en in rust (stille auto en daardoor genieten van de goede muziekinstallatie bv).
      Jouw laatste zin begrijp ik helemaal. Maar als dat dagdagelijks is .... hmmmmm

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      En met een leaser is er helemaal geen pot nodig: de werkgever geeft je een auto die je zelfs voor privédoeleinden mag gebruiken. Leasetermijn verlopen, krijg je een nieuwe kar.

Ik zeg niet dat een leaser beter is dan een eigen wagen, maar puur op budget bekeken zijn er scenario's waar een leaser beter uit komt of waar een eigen wagen beter uitkomt. Meten is weten in dat geval.
      Heb ook nog firmawagens gehad hoor. Maar de meest spannende keuzes waren dat niet, hoewel het wagens waren van rond de 30 a 35 000 euro. En dat verveelt, elke dag.
      In elk geval: ik meet minutieus. Ik weet dus

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Jij hebt het over comfortaccesoires en rijeigenschappen. Eigenlijk de mindere zorg voor mij. Ik heb het over ontspannen (zitcomfort) en in rust (stille auto en daardoor genieten van de goede muziekinstallatie bv).
        Jouw laatste zin begrijp ik helemaal. Maar als dat dagdagelijks is .... hmmmmm

Heb ook nog firmawagens gehad hoor. Maar de meest spannende keuzes waren dat niet, hoewel het wagens waren van rond de 30 a 35 000 euro. En dat verveelt, elke dag.
        In elk geval: ik meet minutieus. Ik weet dus

ok dagdagelijks is misschien wat over als autoliefhebber, zolang je ernaast nog een funcar hebt no problemo
        hebzelf ook nog een funcar moest ik met deze dagdagelijks rijden denk dat ik hem ook misschien wel zou beu worden, toch allezins de verbruiksskosten in mijn geval
        Nu is het telkens genieten en wen je minder snel aan het vermogen.
        En het grote voordeel is dat je je funcar door het lage km aantal in showroomstaat kan houden, wat je met een daily niet kan

Comment

klopt igv funcar, maar ook maar deels.
          Als ik 1000 km per week moet afmalen in een Berlingo (respect, ik vind dat wel zeer goede auto's, maar voor wat ze moeten dienen) zal het feit of er thuis een funcar staat of niet geen andere signalen geven aan m'n rug

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

En even voor een voor mij bekend geval:

Toyota Yaris (met tankkaart..) met regelmatige vervanging of 500euro/net. Wetende dat er voor de zelfstandige activiteit in bijberoep nog steeds moet een 2de wagen klaarstaan..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk Berichten

Toyota Yaris (met tankkaart..) met regelmatige vervanging of 500euro/net. Wetende dat er voor de zelfstandige activiteit in bijberoep nog steeds moet een 2de wagen klaarstaan..
              halo kroket

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk Berichten

Als je érg weinig kilometers met de Yaris zou doen, zou je beter af zijn om de 500€ te nemen. Een kale Yaris kost bij Directlease al 400€

Comment

Je kan té afhankelijk worden van je leasewagen ook en dat kan gevaarlijk zijn. Stel dat je je job verliest of dat je bedrijf je geen nieuwe leasewagen meer wil geven ben je wel dik gesjareld als je geen privé-wagen hebt. Hopelijk heb je dan je 'pot'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                    Je kan té afhankelijk worden van je leasewagen ook en dat kan gevaarlijk zijn. Stel dat je je job verliest of dat je bedrijf je geen nieuwe leasewagen meer wil geven ben je wel dik gesjareld als je geen privé-wagen hebt. Hopelijk heb je dan je 'pot'.
                    hmmm
                    iets zegt mij dat als je ook maar iets afhankelijk wordt het al "te" is.

Comment

Je bent toch ook afhankelijk van je eigen wagen? Die kan toch ook plots gepikt worden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                        hmmm
                        iets zegt mij dat als je ook maar iets afhankelijk wordt het al "te" is.
                        M.a.w. altijd een tweede wagen naast je leasewagen hebben?
                        Alleszins blijft het een moeilijke evenwichtsoefening. Leaser of extra loon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Je bent toch ook afhankelijk van je eigen wagen? Die kan toch ook plots gepikt worden?
                          ja das waar

ik had het niet over afhankelijkheid van de wagen zelf

Comment

M.a.w. altijd een tweede wagen naast je leasewagen hebben?
                            Alleszins blijft het een moeilijke evenwichtsoefening. Leaser of extra loon.
                            Ik heb hier sowieso twee wagens nodig thuis

Comment

Een leasewagen en je job hangen te nauw samen.
                              Terwijl je eigen wagen gewoon je eigen wagen is en jij beslist zelf wat je er mee doet.
                              Stel dat je je job verliest:
                              - firmawagen: ben je kwijt
                              - eigen wagen: blijf je houden
                              Dus een firmawagen houdt voor mij een extra risico in.

Comment

klopt igv funcar, maar ook maar deels.
                                Als ik 1000 km per week moet afmalen in een Berlingo (respect, ik vind dat wel zeer goede auto's, maar voor wat ze moeten dienen) zal het feit of er thuis een funcar staat of niet geen andere signalen geven aan m'n rug

als ge een luchtgeveerde zetel laat plaatsen zoals ik gedaan heb, gaat ge geen probleem met uw rug hebben was kleine meerprijs van rond de 250€ dacht ik .
                                Zit zelfs beter dan mn fun auto

Comment

tja, da's een optie
                                  Maar er is nog iets als "tussen de oren" ook he. En naast de zetel spelen nog andere elementen een rol in comfort.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

tja, da's een optie
                                    Maar er is nog iets als "tussen de oren" ook he. En naast de zetel spelen nog andere elementen een rol in comfort.

gij zn dikkenek neen, das waar der zijn wel meer comfortabelere manieren om u te vervoeren wind en rolgeluiden zijn wel wa minder.

Comment

Heeft iemand al de prijscalculator vermeld op autogids.be (jullie kennen die site misschien )? Anyhow, een zelf gekochte BMW 116d kost je 530 euro/maand (15000 km/jaar) of 620 euro/maand (30000 km/jaar) of, enzovoort. Let wel, dit is enkel met de verplichte BA-, dus zonder omnium-verzekering! Zelfs voor een wel erg bescheiden Dacia Sandero zit je makkelijk aan die 350 euro/maand, nogmaals, zonder omniumverzekering.

Dus, tenzij de vriend van de topicstarter een complete niet-automens is, is de keuze duidelijk : de Duitse wagen. Maar inderdaad, als hij het niet erg vindt met een tweedehands lila VW Polo met 150.000 km op de teller te rijden, en er af en toe op winterse dagen mee langs de kant te staan, en elke dag uitgelachen te worden door de collega's met hun BMW's, dan moet hij dat uiteraard doen, want dat zal inderdaad nog altijd een ietsje goedkoper uitkomen.

Comment

Een leasewagen en je job hangen te nauw samen.
                                        Terwijl je eigen wagen gewoon je eigen wagen is en jij beslist zelf wat je er mee doet.
                                        Stel dat je je job verliest:
                                        - firmawagen: ben je kwijt
                                        - eigen wagen: blijf je houden
                                        Dus een firmawagen houdt voor mij een extra risico in.
                                        Op een paar dagen tijd heb je toch een wagen? En een leasewagen wordt mee uitbetaald of kan je blijven gebruiken tijdens je opzeg

Dat is toch gewoon een stuk loon zoals een gsm of een laptop of een internetaansluiting of een hospitalisatieverzekering. Moet ik nu ook al die dingen dubbel hebben voor mocht ik mijn job verliezen???
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                        X