djorkaef,
Ik zie een hoop aannames die de originele poster niet vermeldt. Het is niet geweten of er nog een kilometervergoeding en extralegaal voordeel aan vast hangt, noch of hij de keuze heeft tussen meerdere modellen waar de 1-reeks zijn voorkeur draagt (meestal kan je voor het leasebudget van een einser ook wel een C-segment niet-premium auto vinden zoals een mondeo break).
De kans dat ie in panne gaat staan met zijn gloednieuwe kar op 60 km per dag rijden is ook quasi nihil, en dat kan je niet zeggen van een oudere mondeo break waar je door budgetproblemen niet aan alle onderhoud kan voldoen.
En verder, je kan perfect de leaser buiten laten overnachten en je eigen auto in de garage laten blinken. 't is niet voor niets een leaser, en je houdt er geen extra geld aan over als je 'm regelmatig wast.
Als de garage per onderhoud alle krassen nagaat is dat een makkelijke manier om extra te factureren bij de leasemaatschappij. Gewoon zeggen dat de garagist moet oprotten met dat papier. De leasemaatschappij is niet geinteresseerd in het maandelijks repareren van een krasje. Een andere truuk is bij elk onderhoud remblokken wisselen en banden wisselen "want die zullen wel verslijten tegen het volgende onderhoud". Gewoon nee zeggen.
Ik zie een hoop aannames die de originele poster niet vermeldt. Het is niet geweten of er nog een kilometervergoeding en extralegaal voordeel aan vast hangt, noch of hij de keuze heeft tussen meerdere modellen waar de 1-reeks zijn voorkeur draagt (meestal kan je voor het leasebudget van een einser ook wel een C-segment niet-premium auto vinden zoals een mondeo break).
De kans dat ie in panne gaat staan met zijn gloednieuwe kar op 60 km per dag rijden is ook quasi nihil, en dat kan je niet zeggen van een oudere mondeo break waar je door budgetproblemen niet aan alle onderhoud kan voldoen.
En verder, je kan perfect de leaser buiten laten overnachten en je eigen auto in de garage laten blinken. 't is niet voor niets een leaser, en je houdt er geen extra geld aan over als je 'm regelmatig wast.
Als de garage per onderhoud alle krassen nagaat is dat een makkelijke manier om extra te factureren bij de leasemaatschappij. Gewoon zeggen dat de garagist moet oprotten met dat papier. De leasemaatschappij is niet geinteresseerd in het maandelijks repareren van een krasje. Een andere truuk is bij elk onderhoud remblokken wisselen en banden wisselen "want die zullen wel verslijten tegen het volgende onderhoud". Gewoon nee zeggen.
Comment