Na allebei te eens te hebben gereden ben ik steeds harder beginnen te twijfelen om dan toch niet voor de 330d te gaan in plaats van de 335i... Aangezien je bij beide wagens even snel je rijbewijs kunt kwijtgeraken 
De 335d valt sowieso af aangezien het prijsverschil van 7000+ niet echt gerechtvaardigd is, in die van mijn ogen -en zelfs in die van de BMW-verkoper!
Het verschil tussen beide wagens zou ongeveer op een 2.500 euro uitkomen, in het voordeel van de 330d.
Nu zal ik de auto eigenlijk enkel voor redelijk korte ritjes gebruiken en max 20.000 per jaar doen, dit spreekt natuurlijk allemaal in het voordeel van de 335i. Maar nu heb ik wel wat schrik voor de kosten van de 335i, en vooral in die van de brandstof (denk niet dat ik ooit onder de 16-17l ga uitkomen, verslaafd aan dat geluid van die motor...) terwijl ik met de 330d pak rustiger reed, maar minder plezier beleefde (diesel doet je rustiger rijden of geeft je toch dat gevoel)
Ook de herverkoopwaarde van de 335i zal waarschijnlijk stuk minder zijn in dit diesel-land.
Beetje hart-verstand dilemma, waarbij dan nog zoiets -...- als herverkoopwaarde en brandstof in het voordeel van 330d spreken.
Nu kijk ik uit naar jullie oordeel en eventueel ervaringen!
Het zou in allebei de gevallen om deze configuratie gaan:
330d Coupé // 335i Coupé
Koetswerkkleur, binnenuitrusting en wielen
Leder Dakota Sattelbraun (Maakt deel uit van M sportpakket)
Spacegrau (Maakt deel uit van M sportpakket)
Alu velgen styling 193M 18" (Maakt deel uit van M sportpakket)
opties
Automatische versnellingsbak Steptronic (330d)
6-traps automatische transmissie Steptronic met adaptieve transmissieregeling (AGS). Via de AGS past de transmissie zich perfect aan de rijstijl van de bestuurder aan. De elektrische overbrenging (Shift-by-Wire) maakt zeer snelle en absoluut foutloze schakelgangen mogelijk, voor een optimum aan dynamiek. Met de Steptronic wisselt u handmatig van verzet, zonder te moeten (ont)koppelen.
of
Sportversnellingsbak met dubbele koppeling (335i)
7-traps automatische sporttransmissie met dubbele koppeling en schakelpaddles aan het stuur, voor bijzonder snel schakelen zonder onderbreking van de trekkracht, biedt maximale dynamiek en een efficiënter brandstofverbruik (leverbaar voor 335i).
Antidiefstalbouten
Alarmsysteem
Chrome Line exterieur (Maakt deel uit van M sportpakket)
Automatisch dimmende binnenspiegel (Maakt deel uit van Comfort Line)
Zetels, elektrisch + geheugen
Sportzetels vooraan (Maakt deel uit van M sportpakket)
Opbergpakket (Maakt deel uit van Comfort Line)
Centrale armsteun vooraan, verschuifbaar (Maakt deel uit van Comfort Line)
Decoratieve lijsten Aluminium Glaciersilber dunkel (Maakt deel uit van M sportpakket)
Hogedrukreiniging koplampen
Park Distance Control(PDC) (Maakt deel uit van Comfort Line)
Regen- en lichtsensor (Maakt deel uit van Comfort Line)
Xenonlichten
Elektronisch gestuurde airconditioning (Maakt deel uit van Comfort Line)
Cruise Control met remfunctie (Maakt deel uit van Comfort Line)
Lichtpakket (Maakt deel uit van Comfort Line)
LED lichtelementen vooraan
Navigatiesysteem Professional (Maakt deel uit van Connectivity Package)
Voice Control
GSM-voorbereiding (Bluetooth) (Maakt deel uit van Connectivity Package)
Harman/kardon Surround Sound System
USB-aansluiting (Maakt deel uit van Connectivity Package)
Uitgebreide connectie van Music Players in de GSM
M sportophanging (Maakt deel uit van M sportpakket)
M Aërodynamicapakket (Maakt deel uit van M sportpakket)
Zonnewerende ramen achter
Hemelbekleding Anthrazit (Maakt deel uit van M sportpakket)
M sportstuur met schakkelpaddles en multifunctietoetsen (Maakt deel uit van M sportpakket)

De 335d valt sowieso af aangezien het prijsverschil van 7000+ niet echt gerechtvaardigd is, in die van mijn ogen -en zelfs in die van de BMW-verkoper!
Het verschil tussen beide wagens zou ongeveer op een 2.500 euro uitkomen, in het voordeel van de 330d.
Nu zal ik de auto eigenlijk enkel voor redelijk korte ritjes gebruiken en max 20.000 per jaar doen, dit spreekt natuurlijk allemaal in het voordeel van de 335i. Maar nu heb ik wel wat schrik voor de kosten van de 335i, en vooral in die van de brandstof (denk niet dat ik ooit onder de 16-17l ga uitkomen, verslaafd aan dat geluid van die motor...) terwijl ik met de 330d pak rustiger reed, maar minder plezier beleefde (diesel doet je rustiger rijden of geeft je toch dat gevoel)
Ook de herverkoopwaarde van de 335i zal waarschijnlijk stuk minder zijn in dit diesel-land.
Beetje hart-verstand dilemma, waarbij dan nog zoiets -...- als herverkoopwaarde en brandstof in het voordeel van 330d spreken.
Nu kijk ik uit naar jullie oordeel en eventueel ervaringen!
Het zou in allebei de gevallen om deze configuratie gaan:
330d Coupé // 335i Coupé
Koetswerkkleur, binnenuitrusting en wielen
Leder Dakota Sattelbraun (Maakt deel uit van M sportpakket)
Spacegrau (Maakt deel uit van M sportpakket)
Alu velgen styling 193M 18" (Maakt deel uit van M sportpakket)
opties
Automatische versnellingsbak Steptronic (330d)
6-traps automatische transmissie Steptronic met adaptieve transmissieregeling (AGS). Via de AGS past de transmissie zich perfect aan de rijstijl van de bestuurder aan. De elektrische overbrenging (Shift-by-Wire) maakt zeer snelle en absoluut foutloze schakelgangen mogelijk, voor een optimum aan dynamiek. Met de Steptronic wisselt u handmatig van verzet, zonder te moeten (ont)koppelen.
of
Sportversnellingsbak met dubbele koppeling (335i)
7-traps automatische sporttransmissie met dubbele koppeling en schakelpaddles aan het stuur, voor bijzonder snel schakelen zonder onderbreking van de trekkracht, biedt maximale dynamiek en een efficiënter brandstofverbruik (leverbaar voor 335i).
Antidiefstalbouten
Alarmsysteem
Chrome Line exterieur (Maakt deel uit van M sportpakket)
Automatisch dimmende binnenspiegel (Maakt deel uit van Comfort Line)
Zetels, elektrisch + geheugen
Sportzetels vooraan (Maakt deel uit van M sportpakket)
Opbergpakket (Maakt deel uit van Comfort Line)
Centrale armsteun vooraan, verschuifbaar (Maakt deel uit van Comfort Line)
Decoratieve lijsten Aluminium Glaciersilber dunkel (Maakt deel uit van M sportpakket)
Hogedrukreiniging koplampen
Park Distance Control(PDC) (Maakt deel uit van Comfort Line)
Regen- en lichtsensor (Maakt deel uit van Comfort Line)
Xenonlichten
Elektronisch gestuurde airconditioning (Maakt deel uit van Comfort Line)
Cruise Control met remfunctie (Maakt deel uit van Comfort Line)
Lichtpakket (Maakt deel uit van Comfort Line)
LED lichtelementen vooraan
Navigatiesysteem Professional (Maakt deel uit van Connectivity Package)
Voice Control
GSM-voorbereiding (Bluetooth) (Maakt deel uit van Connectivity Package)
Harman/kardon Surround Sound System
USB-aansluiting (Maakt deel uit van Connectivity Package)
Uitgebreide connectie van Music Players in de GSM
M sportophanging (Maakt deel uit van M sportpakket)
M Aërodynamicapakket (Maakt deel uit van M sportpakket)
Zonnewerende ramen achter
Hemelbekleding Anthrazit (Maakt deel uit van M sportpakket)
M sportstuur met schakkelpaddles en multifunctietoetsen (Maakt deel uit van M sportpakket)
Comment