Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom voor een porsche kiezen als je ook ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waarom voor een porsche kiezen als je ook ...

Zo,

Ik stelde mij deze vraag al een lange tijd maar wet het antwoord nog steeds niet.

Ik zie de laatste jaren het aantal Porsches op de baan exponentieel stijgen. Wat vroeger een exclusief merk was is vandaag voor iedere goed boerende zelfstandige/particulier de norm geworden. Mensen kijken niet meer om voor een Boxter, Cayman of een Caynenne. Ge moet al met een Panamera uit de hoek komen om wat aandacht te trekken, en dan nog. Eens je er 10 spot op een dag is de exclusiviteit toch ook alweer weg.

Vandaar dit topic.

Waarom voor een Porsche kiezen als je voor hetzelfde bedrag ook deze wagens kan kopen:

Maserati Gran Tourismo: 114 990 iBTW
    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Lamborghini Gallardo: 120 000 iBTW
    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Ferrari F430: 130 000 iBTW

3 Auto's die op vlak van exclusiviteit beter scoren dan een Porsche in mijn ogen die zich (na aftrek/terugtrek van de BTW) zich in dezelfde prijsklasse bevinden van een normaal uitgeruste Porsche (100 000 + opties).

Zijn de verzekeringen/onderhoudskosten van bovenstaande dan zoveel hoger dat iedereen voor een Porsche kiest?

ik hoor het graag van u !

ciao'kes
    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Porsche is een stuk zuiniger dan bovenstaande wagens, ook betaal je er een stuk minder taks en verzekering op. Maar de voornaamste reden gaat gewoon zijn dat veel mensen willen kunnen zeggen dat ze met een Porsche rijden.

Comment

Voor de betrouwbaarheid!

Comment

Ik denk dat alles gezegd is met 2 bovenstaande post .
        Met een Porsche kan je niks fout doen hoor ik altijd, en veel van die mensen zijn ook niet autoliefhebbers die een sportauto willen hebben en wat koop je dan als sportauto, een Porsche.
        Een Ferrari of Lamborghini is te extreem voor vele mensen en bij een Maserati hebben ze dan weer schrik voor het verbuik en de betrouwbaarheid.
        2012 E92 Bmw 335i DKG
        1991 E30 320i

Comment

Een Nissan GT-R is ook wel een fijne concurrent. Je rijd dan wel "maar" met een Nissan.

Als ik die keuze had, geef mij dan maar de Lambo of de Nissan

Comment

m'n baas heeft z'n Porsche ingeruild voor een Maserati, ik zal je binnen een jaartje weten te zeggen hoe tevreden hij is

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Ik heb zelf nog nooit, langere tijd, met een Porsche gereden (meegereden wel), dus kan ik mij niet uitspreken over de kwaliteiten ervan.

Maar mocht ik in die prijscategorie gaan shoppen (utopie), zou ik zeker ook met andere wagens testrijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                Maar de voornaamste reden gaat gewoon zijn dat veel mensen willen kunnen zeggen dat ze met een Porsche rijden.

Dus zeggen dat je met een Lamborghini of Ferrari rijdt heeft minder impact denk je? Vrij loos argument imo.

Comment

Simpel: het zijn gewoon verdomd goeie auto's...

Voor de rest: het is vooral het veelvoud aan Cayennes en Panameras dat het merk onderuit haalt qua exclusiviteit. En bij die kopers heb je heel veel "badge" - rijders.
                  De 911 zie je in al zijn vormen ook wel vaak rijden, maar dat blijft toch nét wel iets anders, al was het maar door zijn icoon status, het typische uiterlijk en dat specifieke 911 rijgevoel.
                  Maar als je exclusief wil zijn met een Porsche, koop je best een Cayman S...

Qua exclusiviteit kan je gerust ook naar iets anders kijken in de prijsklasse van een 911. Ik zou in dat geval ook eens bij Wiesmann binnenstappen: schitterende lijn, perfecte betrouwbare BMW techniek en top exclusiviteit gegarandeerd

Comment

In mijn ogen is het verbruik van de wagens niet echt een argument. Het zijn allemaal sportwagens die meer dan gemiddeld verbruiken. Zowel de Maserati als de Porsche verbruiken gemakkelijk 10l/100. Dat zou op zich geen argument mogen zijn. Er kleeft geen ECO badge op die wagens voor een reden

Echter, zoals hier vermeld, denk ik dat de totale prijs per kilometer inderdaad hoger ligt bij een niet-Porsche maar laat ons eerlijk zijn, als je 100 000 euro kan uitgeven aan een wagen zal dat onderhoud van 5000 euro wel geen verschil maken toch?

Een Porsche kopen om te kunnen zeggen "ik rij met een Porsche" is er in mijn ogen al helemaal over al zullen er waarschijnlijk veel mensen zijn die dat doen en ook maar nipt kunnen betalen. Ik rij met een Lambo klink sowieso een stuk leuker :p

De originele aankoopprijs van de niet-Porsche wagens ligt een stuk hoger dus je zal wel op de tweedehandsmarkt moeten zoeken, mss dat mensen niet graag met tweedehandse wagens rijden? Maar ik denk dat op zo'n niveau niet veel slechte tweedehandse wagens bestaan.
                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Wat hier vaak vergeten wordt is dat VEEL mensen zo'n wagen NIET kopen voor de rijeigenschappen maar gewoon voor de uitstraling, prestige, imago, ...

Porsche heeft een hoge naambekendheid en staat voor duur en luxe bij jan met de pet, en dat is vooral wat voor deze mensen telt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten

Dus zeggen dat je met een Lamborghini of Ferrari rijdt heeft minder impact denk je? Vrij loos argument imo.
                        Dacht dit ook al

Ik ben zelfs zeker dat er meer mensen gaan opkijken als je zegt , ik heb een Ferrari/Lambo gekocht ...

Zelf zou ik voor een Porsche gaan ( of een Maserati of een Aston Martin of een Audi R8 of een ....)

Comment

Je moet niet denken dat eenzelfde aanschafbedrag betekent dat we het ook hebben over hetzelfde budget.

Leer denken in Total Cost of Ownership (TCO) en dan zul je zien dat een Porsche van 120.000 euro vele malen goedkoper is dan een Maserati van 120.000 euro.

En dat heeft een reden. De eigenschappen van een Porsche worden breed gewaardeerd met als gevolg een goede herverkoopwaarde, en daardoor sterk dalende bezitkosten. De maandelijkse afschrijving is hierdoor voor meer mensen te dragen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten

Echter, zoals hier vermeld, denk ik dat de totale prijs per kilometer inderdaad hoger ligt bij een niet-Porsche maar laat ons eerlijk zijn, als je 100 000 euro kan uitgeven aan een wagen zal dat onderhoud van 5000 euro wel geen verschil maken toch?
                            Denk je dat echt ?

Ben jij dan akkoord met een onderhoud van 1750 euro op je gemiddelde kar van 30.000 euro ? Bij wijze van spreken.

Geld blijft geld voor iedereen behalve de superrijken hoor.

Comment

Betrouwbaarheid van porsche is beter dan de Italianen. Een porsche heeft het geluid en de schoonheid niet van een Italiaan maar hij zal u ook niet rap in de steek laten en vooral minder kabaal zodat ze u niet in iedere hoek vn de straat spotten .
                              Een porsche valt ook minder op dan een Ferrari en Lamborghini waar iedereen in de gat rijd voor het geluid , fotos trekt en in kijkt hoe mooi het interieur is .
                              Last edited by ; 05/12/2010, 12:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten

Zelf zou ik voor een Porsche gaan (of een Aston Martin of een Audi R8 of een ....)
                                Hier van 't zelfde . Die drie ... Sportief, maar toch ook stijl- en klassevol. Niet te schreeuwerig.

Comment

In mijn ogen is het verbruik van de wagens niet echt een argument. Het zijn allemaal sportwagens die meer dan gemiddeld verbruiken. Zowel de Maserati als de Porsche verbruiken gemakkelijk 10l/100. Dat zou op zich geen argument mogen zijn. Er kleeft geen ECO badge op die wagens voor een reden
                                  Een Porsche verbruikt inderdaad maar nipt meer dan 10l, de anderen die je aanhaalt zitten daar een heel stuk boven.
                                  Een Porsche kopen om te kunnen zeggen "ik rij met een Porsche" is er in mijn ogen al helemaal over al zullen er waarschijnlijk veel mensen zijn die dat doen en ook maar nipt kunnen betalen. Ik rij met een Lambo klink sowieso een stuk leuker :p
                                  Ook niet vergeten dat niet iedereen autofreak is hé, een Porsche kent gewoon iedereen, maar een Nissan GTR, Audi R8, Lamborghini,Maserati,...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                    Simpel: het zijn gewoon verdomd goeie auto's...

Voor de rest: het is vooral het veelvoud aan Cayennes en Panameras dat het merk onderuit haalt qua exclusiviteit. En bij die kopers heb je heel veel "badge" - rijders.
                                    De 911 zie je in al zijn vormen ook wel vaak rijden, maar dat blijft toch nét wel iets anders, al was het maar door zijn icoon status, het typische uiterlijk en dat specifieke 911 rijgevoel.
                                    Maar als je exclusief wil zijn met een Porsche, koop je best een Cayman S...

Qua exclusiviteit kan je gerust ook naar iets anders kijken in de prijsklasse van een 911. Ik zou in dat geval ook eens bij Wiesmann binnenstappen: schitterende lijn, perfecte betrouwbare BMW techniek en top exclusiviteit gegarandeerd
                                    Volgens mij heeft dit niks te maken met Cayenne en/of Panamaeras.
                                    Ik denk dat er toch heel badge rijders onder eender welk model rijden bij Porsche. Porsche schuift op richting breed premium merk. En dat is vooral te wijten aan de veelvoud aan modellen. Een boxster, Cayman, Carrera 2S rijder kan evenveel badge rijder zijn.
                                    Hoeveel versie heb je van de 911 en straks ook de Panamera en Cayenne? Trouwens badge rijders heb je wel onder elk merk nee?
                                    Mijn ervaring is dat exclusiviteit zijn tol eist in service, kosten, en miserie. Dat is na zulk avontuur ook een verklaring dat mensen teruggrijpen naar "klassiek" duits. Er is daar ook wel miserie, maar die raakt meestal opgelost en kan je relatief laten servicen in je buurt.
                                    Het klopt wel dat het aantal Porsches exponentieel groeit.

Comment

Ik heb laats de nieuwe cayenne gezien en daar stond diesel op de spatbord . Wat een schande.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                        Ik heb laats de nieuwe cayenne gezien en daar stond diesel op de spatbord . Wat een schande.
                                        Dat dient dan ook om uw GT2 of GT3 naar het circuit te vervoeren ipv een camionette

Comment

Working...
                                        X