Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi s3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ja, de ibiza staat nu te koop maar die hoeft niet weg hoor. Is er geen geïnteresseerde dan blijft hij gewoon

Wat is te hoog gegrepen. Op zich moet dat perfect kunnen op jonge leeftijd met zo'n wagen rijden maar alleen de verzekering zal vrij duur uitvallen.
    Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
    Audi S3 '02 sold => topic
    Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
    Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

tmoet wel wat betaalbaar blijven, dus de bmw's en minicoopers mogen al geschrapt worden
      toch merci voor de lijst
      Ibiza Cupra
      Leon Cupra?

Comment

ja, maar ik zal sowieso een auto moeten kopen, dus waarom niet iets waar wat pit in zit?

Kregen alle andere jonge forumleden ook zo de wind vanvoren van de 'oudere' generatie?

Nuja, ik zie wel wat het binnen een jaartje wordt.
        Last edited by ; 09/10/2009, 10:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
          Ik ga het nog 1 keer zeggen, en dan zwijg ik erover (beloofd):
          In bovenstaande lijst staat wat mij betreft geen enkele wagen die betaalbaar is voor een starter, tenzij:
          a. die starter voor z'n wagen wil werken
          b. die starter begint met een hoog salaris of geen extra kosten heeft (dus nog thuiswoont bvb)

Als je in situatie b zit, dan kan ik je slechts 1 raad geven:
          Blijf nog een paar jaar 'low-profile', spaar 50/60% van je loon en koop jezelf eerst iets van vastgoed om mee te beginnen in het leven!

Ik weet het: 'ik word oud.'
          Een auto is een grote verliesput , in zo goed als alle gevallen.
          Ik kan alleen zeggen, ga niet werken voor je wagen.
          Maar dan nog.. Je kan dat niet zwart/wit bekijken.
          Geen sportieve en/of nieuwe wagen kopen op jonge leeftijd om te sparen voor later, mjah, het is een keuze dat je zelf moet maken..
          Maar wat ik alleen maar kan zeggen uit eigen ervaring, van wat ik zie rondom mij.
          Als je eenmaal een mooi bedrag samen hebt of een lening aan gaat van 20 , 25 , 30 , 35 , 40 jaar, dan zit een sportieve wagen er zo goed als niet meer in voor een heel lange tijd
          Als je dan leeft in je jonge jaren, dan heb je dat toch al gehad.. Of dat dan in een vorm is van uitgaan, een wagen, op reis gaan of noem maar op..

Comment

Koop u een e30 320i ofzo... ng meer rijplezier als een audi s3
            2012 E92 Bmw 335i DKG
            1991 E30 320i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
              ²²²²²
              @topicstarter: Opgepast, autorijden is duur, heel duur.
              Ik denk dat je voor zo'n s3 je aan volgende kosten mag verwachten:
              Aankoop: 12K (geef je zelf aan)
              BIV: +/- 1500
              Rijtax:+/- 250
              Benzine: +/- 180/maand
              Onderhoud en banden: +/- 120/maand
              Verzekering: Zeker 250/maand

Dus buiten aankoop en BIV denk ik dat je op een 5 à 600 Euro/maand mag rekenen, alles in. En dan heb je er nog niks mee voorgehad he (ongevalletje of grotere mechanische kost).

Tenzij ofwel ma & pa voor je klaarstaan, ofwel je zeker bent van een hoog startsalaris, lijkt mij dit niet de ideale wagen om mee te beginnen
              Jij schat alles wel érg hoog in...

BIV: tussen de 867€ en 1239€ voor het vorige model S3.
              Verzekering: ik heb vorig jaar eens een offerte laten maken voor een vergelijkbaar vermogen (204pk) en kwam op ca. 1100€ uit. Hij is een jaar jonger dan dat ik toen was, dus pak 100€/maand.
              Onderhoud/banden: ca. 1 set banden/jaar (+-500€) + ca. 400€/jaar aan onderhoud, schat ik. Dan kom je aan 75€/maand. En dat is nog te drukken als je bijvoorbeeld kleine onderhoudsbeurten zelf uitvoert en banden op ebay zoekt.

Daarentegen staat wél dat je bij dit soort wagens best nog een budget overhoudt voor onverwachte herstellingen...

Comment

Kheb dus denk ik een 'wijs' besluit genomen.
                Ik koop me waarschijnlijk volgend jaar een tweedehands a3 of a4 met een 1.9 of 2.0.
                De prijzen voor de wagens met meer cilinderinhoud (2.5, 2.7 en 3.0) zullen wat te hoog liggen.
                Tzal sowieso beter vooruit gaan dan mijn oud corsatje van nu.

Momenteel is het blijkbaar niet eenvoudig om een deftige a4 b7 te vinden rond een 9k. Hopelijk tegen dan wel.

Nog een verzekeringsvraagje. Wat scheelt het precies in premie als je een 1.9 of 2.0 koopt. En qua prestaties?

En ligt er in de a3 hetzelfde blok als in de a4?
                Last edited by ; 11/10/2009, 15:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door samdds Bekijk Berichten
                  Kheb dus denk ik een 'wijs' besluit genomen.
                  Ik koop me waarschijnlijk volgend jaar een tweedehands a3 of a4 met een 1.9 of 2.0.
                  Tzal sowieso beter vooruit gaan dan mijn oud corsatje van nu.
                  Zo is dat, als je van een oud corsatje komt lijkt me het me zowiezo niet wijs om direct over te stappen naar een hatch met 200pk, je zal al genoeg plezier hebben van een recentere wagen met een acceptabel vermogen.

Momenteel is het blijkbaar niet eenvoudig om een deftige a4 b7 te vinden rond een 9k. Hopelijk tegen dan wel.
                  Een zuivere B7 vinden voor 9K zal toch lastig worden denk ik.. ook nog volgend jaar, misschien eens uitzien naar de B6. De 1.9 TDI 130PK in de B6 is een leuke motor die best wel vlot is.

En ligt er in de a3 hetzelfde blok als in de a4?
                  De "oude" A3 (98-03) heeft ofwel de 1.9 VP TDI 90/110PK, ofwel (na '01) de 1.9 PD TDI 100/130PK. De recentere A3 (03-08 ) heeft de 1.9 TDI 105PK of 2.0 TDI 140PK.

In de A4 B6 heb je de 1.9 PD TDI 100/130PK, en bij de B7 de 1.9 TDI 115PK of 2.0 TDI 140PK.

In jou plaats zou ik uitzien naar een mooie B6 A4 1.9 TDI 130PK als je persé een audi wil..

Comment

is er ook geen versie van 170pk? scheelt dit veel in verzekering, prijs, taksen en verbruik?

Comment

is er ook geen versie van 170pk? scheelt dit veel in verzekering, prijs, taksen en verbruik?
                      Ja, ja, ja, nee en nee, niet echt.

Hou er ook rekening mee dat je deze niet onder de 15k gaat vinden, zelfs niet in Duitsland.

Comment

sorry voor al mijn vragen maar scheelt 's-line' veel in de prijs? en is dit enkel een sportievere look?

Comment

sorry voor al mijn vragen maar scheelt 's-line' veel in de prijs? en is dit enkel een sportievere look?
                          s-line scheelt veel ja. Wil je een auto die zuinig is en toch pittig is? Golf IV tdi 130 pk zoeken. Die dingen zijn best snél stock. En nog eens retezuinig ook. Als je wat groters wilt: audi a4 B6 130. Die vind je wel voor je budget. Een deftige B7 gaat richting 14k

Comment

Dat is net het moeilijke, geduld uitoefenen op jonge leeftijd, ik had het er ook moeilijk mee en nu ook nog soms. Ik vind dat je als jonge gast best wat rijervaring opdoet en dan stapsgewijs omhoog gaat wat pk's betreft. Er zijn er natuurlijk die zoiets op jonge leeftijd aankunnen. Je moet gewoon een realistische kijk op je eigen capaciteiten hebben of het eens aan iemand vragen die het kan weten.

Heb je er nog niet aan gedacht om een 2.0TDI 136PK te kopen en hem dan achteraf te laten chippen? Je kan er 180pk uithalen op die manier en dat gaat ook behoorlijk snel.

Als je weinig km per jaar doet dan zou ik echter voor een benzine gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              Als je weinig km per jaar doet dan zou ik echter voor een benzine gaan.
                              omdat de prijzen voor diesel de hoogte ingejaagd worden?

Comment

Dat staat bijlange nog niet vast maar als ik eerlijk moet zijn dan moet ik toegeven dat dat er vrijwel zeker zit aan te komen.

Feit is ook dat een diesel niet geschikt is om korte ritjes te maken.

Comment

Ik heb het ook gelezen, maar dat telt eerder voor de recentere diesels.
                                  Ik heb ten eerste al geen roetkat (DPF) en mij egr is afgekoppeld. Het onderhoud kost evenveel als van een vergelijkbare benzine.

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ik toch te weinig kilometers doe om nog met een diesel te blijven rijden.
                                  Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                                  Audi S3 '02 sold => topic
                                  Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                                  Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                    en hoeveel jaar ouder is hij ondertussen en hoeveel jaar rijdt hij ondertussen schadevrij,...?
                                    1 jaar ouder, hij is momenteel 21j hij heeft wel een slipcursus gevolgd.

Comment

Working...
                                    X