Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi s3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi s3

Ik kijk uit voor een auto voor volgend jaar, maar ik had graag nu al eens gepolst naar de adviezen.
    Ik wil een auto die goed vooruit gaat, die niet ENORM veel verbruikt, maw als je er zuinig mee wil rijden, dat je dit ook kan.
    Ik begin volgend jaar te werken, en ik denk dat ik ongeveer 50km per dag gemiddeld zal rijden. Ik dacht aan iets in de lijn van een audi s3 1.8t. Zijn 210pk motor zegt me wel iets. Ik zie exemplaren online staan van rond de 9000 euro. Ik wil max 12k uitgeven. Zijn er auto's die nog interessanter zijn. Ik zeg, het is maar voor binnen een jaar, dus zijn er auto's die dan ongeveer in deze prijsklasse zullen vallen, die interessant zijn?
    Ook was ik eens benieuwd naar de verzekering van een s3 1.8t

Oorspronkelijk geplaatst door samdds Bekijk Berichten
    Ook was ik eens benieuwd naar de verzekering van een s3 1.8t
    De verzekering van een S3 zal niet mals zijn voor een 21 jarige.
    AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
      Ik hoop voor Sam dat hij volgend jaar geen 21 meer is.

Maar zelfs voor een 22-jarige zal dat niet meevallen. Ik denk niet dat dit een goeie keus is als eerste wagen (zowel niet mbt de kosten, als mbt de verkeersveiligheid).
      Uit eigen ervaring is het idd niet gemakkelijk om +90 kilowatt te laten verzekeren op eigen naam. ('t is te zeggen, het gaat wel, maar 3 keer de normale premie of samen met andere verzekeringen) Ikzelf als 25 jarige zat net onder de magische 'leeftijds grens'. Ik ben met m'n ouders overeengekomen dat m'n moeder de verzekering een jaartje op haar naam zou nemen en éénmaal ik 26 jaar ben ze overneem.

Comment

Maar zelfs voor een 22-jarige zal dat niet meevallen. Ik denk niet dat dit een goeie keus is als eerste wagen (zowel niet mbt de kosten, als mbt de verkeersveiligheid).
        Ik had als 22-jarige identiek dezelfde motor (1.8T 180pk) en da is toch goedgekomen, nee?

Comment

De S3 valt bij verzekeringsmaatschappijen waarschijnlijk onder 'sportwagen' (van 1 maatschappij weet ik dat zeker) . Dat zal de prijs ook geen goed doen, en dat staat los van Kw/pk. Dat in combinatie met 'jeugdig bestuurder'...
          American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
            De S3 valt bij verzekeringsmaatschappijen waarschijnlijk onder 'sportwagen' (van 1 maatschappij weet ik dat zeker) . Dat zal de prijs ook geen goed doen, en dat staat los van Kw/pk. Dat in combinatie met 'jeugdig bestuurder'...
            Als een prefacelift 120d al aanzien wordt als "sportwagen" (zie topic van Greg) dan zal een S3 dat zeker zijn vrees ik.
            AutoMinded.be

Comment

Als éérste wagen?
              En trouwens: Hangt ervan af wat je onder goedkomen verstaat he.
              Op mijn 19 mijn rijbewijs gehaald. 3 jaar rondgereden met de auto van mijn ma. (enkel in het weekend, in de week zat ik op kot. Het was dus weldegelijk haar auto en niet een auto die ik permanent in bruikleen had staan waar ik woonde/op kot zat). Op mijn 22 mijn eerste eigen auto gekocht. De uber-kapperbak. TT 1.8T 180pk

Als ge al een volledig gratis VIP-programma tijdens een supermotard-event afslaat omdat ge niet uit uw bed kunt...

VIP VIP. Da hadde er wel ni bijgezegd he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                De uber-kapperbak. TT 1.8T 180pk
                Some things never change
                AutoMinded.be

Comment

Sinds wanneer is een Cayman een kapperbak? Als ge nog eens aan de ring zijt moet ge eens meerijden

De enige kapper die ik hier ken rijdt met een 911 cabrio en een A5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Sinds wanneer is een Cayman een kapperbak? Als ge nog eens aan de ring zijt moet ge eens meerijden
                    Ik ben maar wat aan 't stangen

Wat dat laatste betreft: deal
                    AutoMinded.be

Comment

ik dacht al dat de verzekering een vervelend punt is,

maar ik dacht dat het een voordeel had dat het ondanks zijn 210 pk, 'maar' een 1800 cc is.

Nuja, zijn er nog alternatieven, ford fiesta st, volkswagen gt,..?

Comment

maar ik dacht dat het een voordeel had dat het ondanks zijn 210 pk, 'maar' een 1800 cc is.
                        De verzekering kijkt niet naar cilinderinhoud maar naar de vermogen/gewicht verhouding. De geringere cilinderinhoud is alleen een voordeel voor de jaarlijkse rijtaks.
                        AutoMinded.be

Comment

Dat denk ik toch niet kameraad van mijn betaald minder verzekering op zijn lotus elise dan hij eerst betaalde op zijn bmw 725tds...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                            Dat denk ik toch niet kameraad van mijn betaald minder verzekering op zijn lotus elise dan hij eerst betaalde op zijn bmw 725tds...
                            en hoeveel jaar ouder is hij ondertussen en hoeveel jaar rijdt hij ondertussen schadevrij,...?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                              en hoeveel jaar ouder is hij ondertussen en hoeveel jaar rijdt hij ondertussen schadevrij,...?
                              Als hij een standaard Elise heeft met 136 PK en hij komt van een 725tds, zal deze wel meer PK gehad hebben dus duurder in verzekering. Verzekering hangt ook af van de waarde van je wagen.
                              2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                              2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                              2014 Opel Astra OPC
                              2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

ik dacht al dat de verzekering een vervelend punt is,

Nuja, zijn er nog alternatieven, ford fiesta st, volkswagen gt,..?

Verzekering zal idd serieus de moeite zijn als je een 210PK a3 aan 21 jaar op je eigen naam gaat verzekeren. Wat kan helpen is bij een verzekering gaan waar jij (of familie van je) al dingen verzekerd hebben, of via via iemand kent die bij een verzekeringskantoor werkt en je misschien een handje kan helpen, zoniet reken dan maar op een BA van minimum 1000 EUR per jaar..

Cilinderinhoud maakt idd helemaal niks uit voor de verzekering (enkel voor de jaarlijkse verkeersbelasting), het is het vermogen die vooral telt. Tout court is elke wagen boven de 80kw (das een kleine 110PK) moeilijk of enkel zeer duur te verzekeren op jonge leeftijd en dus nog met hoge bonus malus.

Er zijn natuurlijk wel genoeg achterpoortjes, bvb. de dingen die ik net aangehaald heb, ofwel via je ouders naam laten verzekeren met evt. jou als hoofdbestuurder..

Vergeet niet dat de BIV ook nog tussen de 1500 en 2000 EUR zal zijn (is bij een nieuwe wagen met tussen 163-211PK een kleine 2500 euro maar aangezien een vorig model S3 al een paar jaar oud is zal het iets minder zijn, hoeveel exact zou ik eens moeten opzoeken).

Tenzij je het in je schoot gekregen krijgt is met een snelle sportieve kar rijden als eerste wagen voor een jonge gast nu eenmaal duur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                  Ik ben maar wat aan 't stangen
                                  Daar zat speling op. Die hebben ze vorige vrijdag vervangen in Drogenbos

Wat dat laatste betreft: deal
                                  Hopelijk kunnen we meer rijden dan vorige keer dat we daar samen waren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
                                    Verzekering hangt ook af van de waarde van je wagen.

BA wordt niet berekend op de waarde van je wagen hoor, enkel op hoe groot de verzekering de verzekeraar als risico ziet, aangezien BA hetgeen is je verplicht moet nemen, en dus enkel is voor schaden aan derden (niet je eigen wagen), het bedrag van een eventuele mini of full-omnium daarentegen wordt wel beïnvloed door de waarde van je wagen..
                                    Last edited by Wouter; 06/10/2009, 20:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                                      Verzekering zal idd serieus de moeite zijn als je een 210PK a3 aan 21 jaar op je eigen naam gaat verzekeren. Wat kan helpen is bij een verzekering gaan waar jij (of familie van je) al dingen verzekerd hebben, of via via iemand kent die bij een verzekeringskantoor werkt en je misschien een handje kan helpen, zoniet reken dan maar op een BA van minimum 1000 EUR per jaar..

Ge moogt er gerust in zijn.
                                      Den deze heeft het allemaal meegemaakt op zijn 22.
                                      Antwoorden gaande van "nee da zal ni lukken", over "en voor wie is die auto?" (vol ongeloof ) tot "geen probleem. 4000€ per jaar voor een omnium".

Uiteindelijk bij Ethias terecht gekomen, enkel en alleen omdat mijn ouders daar al jaren klant zijn en na het volgen van een rijstage defensief rijden in Brugge van 1 dag (ik ben toen nog geflitst op weg naar ginder ). Ik zat toen aan 2200€ / jaar, aan BM 7.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                                        BA wordt niet berekend op de waarde van je wagen hoor, enkel op hoe groot de verzekering de verzekeraar als risico ziet, aangezien BA hetgeen is je verplicht moet nemen, en dus enkel is voor schaden aan derden (niet je eigen wagen), het bedrag van een eventuele mini of full-omnium daarentegen wordt wel beïnvloed door de waarde van je wagen..
                                        Juist had over het hoofdgezien dat het hier om BA gaat. Die word inderdaad berekent op je leeftijd en vermogen van de wagen.
                                        2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                                        2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                                        2014 Opel Astra OPC
                                        2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Working...
                                        X