Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi s3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
    Verzekering zal idd serieus de moeite zijn als je een 210PK a3 aan 21 jaar op je eigen naam gaat verzekeren. Wat kan helpen is bij een verzekering gaan waar jij (of familie van je) al dingen verzekerd hebben, of via via iemand kent die bij een verzekeringskantoor werkt en je misschien een handje kan helpen, zoniet reken dan maar op een BA van minimum 1000 EUR per jaar..
    Hoeveel scheelt het dan als de wagen op naam van mijn ouders staat?
    Ik dacht eerst dat het verbruik het struikelblok ging worden, maar dat is dus duidelijk de verzekering..
    Het is waarschijnlijk sowieso interessanter om geen diesel te kopen zeker, met de prijsstijging in het achterhoofd?

Comment

Als je al op verbruik moet kijken ( en 'maar' 50km per dag doet) dan zit je met een S3 wel op een vreemde keuze.
      Die 210pk komen niet uit het niets hé

Biv en verkeersbelasting nt vergeten !

verkeersbelasting : 10 fisk pk's (1800cc) -> 252,91 euro
      BIV : 16-17 PK of 121-155 kW (jij zou dan 154kw hebben)
      -> 5jaar oud -> 1 362,90 euro
      -> 10jaar oud -> 743,40 euro
      -> 15 jaar oud -> 247,80 euro , nog ouder is het 61 euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door samdds Bekijk Berichten
        Hoeveel scheelt het dan als de wagen op naam van mijn ouders staat?
        Ik dacht eerst dat het verbruik het struikelblok ging worden, maar dat is dus duidelijk de verzekering..
        Het is waarschijnlijk sowieso interessanter om geen diesel te kopen zeker, met de prijsstijging in het achterhoofd?
        Scheelt enorm ja ... Laat staan dat je een verzekeraar/makelaar vind die jou wil verzekeren aan een 'normale' prijs. Ik kwam voor 120kw uit op 750euro BA , MITS ik een brandverzekering bij hun had ( of m'n ouders als ik nog thuis woonde).

Niets kopen voor je zekerheid hebt over een verzekering is mijn persoonlijke mening. Je hebt nog even de tijd om na te vragen

Comment

kan goe zijn da ze hem zelfs ni gaan verzekere

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vipdriver Bekijk Berichten
            kan goe zijn da ze hem zelfs ni gaan verzekere
            Owkeej dan. Losstaand van het feit dat dit illegaal is, denk ik niet dat de gemiddelde achttienjarige deze gedachtegang volgt.
            American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
              Owkeej dan. Losstaand van het feit dat dit illegaal is, denk ik niet dat de gemiddelde achttienjarige deze gedachtegang volgt.
              Hoe bedoel je Maaher ? Een verzekeraar mag weigeren hoor. En als ik me vergis en het mag niet, dan zetten ze de prijs gewoon belachelijk hoog.

Er is een verzekeraar (feitelijk betalen alle verzekeraars gezamelijk jaarlijks de kosten) voor speciale gevallen die nergens aan de bak komen, maar da's allesbehalve goedkoop te noemen ! De naam ontsnapt mij nu effe.
              Ik heb al verhalen van brokkepiloten gelezen die 1500 a 2000 euro verzekering betaalden voor een simpel autootje bij die verzekeraar.

Comment

My bad. Ik las het verkeerd. Ik meende te lezen "misschien gaan ze wel onverzekerd rondrijden" in plaats van "misschien weigert de verzekering wel".

En dat laatste zou zelfs goed mogelijk kunnen zijn. Bij bepaalde maatschappijen wordt dit soort aanvragen door het hoofdkantoor bekeken (antecedenten e.d.) en mag een makelaar niet op zelfstandige basis een offerte maken.
                American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                  Vergeet niet dat de BIV ook nog tussen de 1500 en 2000 EUR zal zijn (is bij een nieuwe wagen met tussen 163-211PK een kleine 2500 euro maar aangezien een vorig model S3 al een paar jaar oud is zal het iets minder zijn, hoeveel exact zou ik eens moeten opzoeken).
                  +-1100€ voor een 2001
                  Heb het voor mij ook al eens opgezocht

Of ge koopt de mijne of zo
                  Last edited by ikbenben; 07/10/2009, 20:02.
                  Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                  Audi S3 '02 sold => topic
                  Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                  Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
                    Of ge koopt de mijne of zo...
                    serieus?

Comment

Zou wel vet zijn als ik je Ibiza hier in Roeselare zou zien rondrijden Ben

@DDke: daarin heb je ook wel gelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                        ²²²²²
                        @topicstarter: Opgepast, autorijden is duur, heel duur.
                        Ik denk dat je voor zo'n s3 je aan volgende kosten mag verwachten:
                        Aankoop: 12K (geef je zelf aan)
                        BIV: +/- 1500
                        Rijtax:+/- 250
                        Benzine: +/- 180/maand
                        Onderhoud en banden: +/- 120/maand
                        Verzekering: Zeker 250/maand

Dus buiten aankoop en BIV denk ik dat je op een 5 à 600 Euro/maand mag rekenen, alles in. En dan heb je er nog niks mee voorgehad he (ongevalletje of grotere mechanische kost).

Tenzij ofwel ma & pa voor je klaarstaan, ofwel je zeker bent van een hoog startsalaris, lijkt mij dit niet de ideale wagen om mee te beginnen
                        5 a 600 euro ben je wel zeer snel kwijt qua kost per maand voor een wagen. Zeker op jonge leeftijd.. Die verzekering haalt het gemiddelde serieus omhoog.
                        Een hoge BIV zul je altijd betalen als je een zwaardere wagen koopt.. En dat is ook maar eenmalig..
                        Benzine zal idd ook wat kosten, maar liever wat meer verbruiken en er het bijhorende plezier met hebben dan een oude gewone wagen te kopen die ook redelijk zal verbruiken..

Ik blijf er bij dat een S3 een zeer intressante wagen is.
                        - deftige prestaties
                        - relatief laag verbruik
                        - weinig tax
                        - relatief lage onderhoudskosten ook
                        - 5 zitplaatsen en degelijke koffer
                        - low profile

Comment

Onderhoud en banden: +/- 120/maand
                          Da is er toch wel een beetje over imho (nuja ik weet niet hoe de topicstarter rijdt ntrlijk).

Met mijn TT:
                          105.000km gedaan, van nieuw.
                          Kosten:
                          onderhoud op 30.000: 250€
                          1 set voorbanden op 45.000km (17"), 160€ / stuk (x2 dus)
                          onderhoud op 60.000: 350€
                          onderhoud op 90.000: 250€
                          1 set banden op 90.000km (17"), 160€ / stuk (x4 dus)

En dat op 4 jaar tijd:1810€. Doe er nog een klets bij voor dingen die ik mssch vergeten zou zijn, 2000€ op 4 jaar = 42€ / maand

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Da is er toch wel een beetje over imho (nuja ik weet niet hoe de topicstarter rijdt ntrlijk).

Met mijn TT:
                            105.000km gedaan, van nieuw.
                            Kosten:
                            onderhoud op 30.000: 250€
                            1 set voorbanden op 45.000km (17"), 160€ / stuk (x2 dus)
                            onderhoud op 60.000: 350€
                            onderhoud op 90.000: 250€
                            1 set banden op 90.000km (17"), 160€ / stuk (x4 dus)

En dat op 4 jaar tijd:1810€. Doe er nog een klets bij voor dingen die ik mssch vergeten zou zijn, 2000€ op 4 jaar = 42€ / maand
                            In zijn geval zal het sowieso een pak hoger zijn..
                            Verzekering op eigen naam is alleen al makkelijk 1200 euro per jaar dus daar alleen al zit je met 100 euro per maand van.
                            Benzine aan 50 km per dag , dus pakweg 400 km per week ( dus 3 tanks in de maand ) is ook nog es 180 euro per maand.
                            Dan onderhoudskosten zullen idd niet zo hoog zijn zoals DDke hierboven op gaf, maar rekeninghoudend met een 2dehands wagen zou het langs de andere kant wel eens goed kunnen dat de wagen niet in perfecte staat word afgeleverd en er dus redelijk snel wat kostjes aan komen..

Een 500 euro in de maand vind ik een vrij realistische prijs eigelijk.
                            Dan spreek je ook nog niet over een eventuele lening voor de wagen die er bij komt maandelijks..

Comment

Da's een goei idee om dat te posten op een openbaar forum (vandaar dat ik het niet quote).
                              Accident >> verzekering trekt zich terug.
                              Alsof de verzekering dit hier allemaal zit mee te lezen
                              Maar mijn post is aangepast hoor

serieus?
                              Ja serieus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
                                Ja serieus
                                Jouw kar ziet er wel HEEEEL interessant uit, maar kost nog wat teveel voor een snotneus gelijk ik

Comment

Jouw kar ziet er wel HEEEEL interessant uit, maar kost nog wat teveel voor een snotneus gelijk ik

Je max budget is 12k zei je, Ben vraagt 12,5K.. I don't see the prob ?

Die 500 euro heb je zo terug in iets goedkopere verzekering, BIV en verbruik

Comment

ja ik bedoelde dat als heel extreme prijs :-P meer realistisch voor mij zou 8 a 9k zijn.

Comment

Maar voor 8 à 9000€ heb je ook geen top S3 hoor
                                      De meeste die onder de 10k€ kosten hebben zeer veel kilometers.

Comment

Laat ons wel wezen, en zonder denigrerend te willen zijn: een S3 is sowieso te hoog gegrepen voor een 22 jarige die al moet schrapen om het aankoopbudget bij mekaar te krijgen

Mijn advies zou zijn: koop eerst een verstandige auto, en over een paar jaar iets leuks als je al wat meer geld en rijervaring hebt
                                        AutoMinded.be

Comment

ik zou nu idd moeten schrapen, en ik zei 8 a 9k omdat ik dacht dat die ibiza NU verkocht wordt

eens ik werk zal het geen probleem zijn, in mijn eerste post zei ik dan ook dat het maar voor binnen een jaar is

en in plaats van te zeggen dat een s3 te hoog gegrepen is, mogen er altijd tegenvoorstellen komen, zoals golf gti?

ik gaf de s3 als voorbeeld omdat ik liefst een auto wil die goed vooruit gaat, maar toch relatief low-profile blijft
                                          Last edited by ; 08/10/2009, 22:17.

Comment

Working...
                                          X