Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI houden of nieuwe S40 kopen?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volvo zeker kopen Joris Rijdt vele beter dan uwe mini.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk Berichten
      Volvo zeker kopen Joris Rijdt vele beter dan uwe mini.
      Ervaringsdeskundige of volvo-fetisjist?
      1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        De oude formule voor fiscale pk's was (cilinderinhoud in liters maal 4) + (gewicht in kilo's gedeeld door 400). Frankie Loosveld heeft daar nog over gepost.

Comment

• Mijn vrouw heeft ook al een tijdje een V50 16d.

'k Vind dat persoonlijk een héél leuke auto om mee te rijden.
          En die velgen op de ecoversie vind ik ook nog wel iets hebben.

Zeker doen wat mij betreft dus.

Comment

Volvo zeker kopen Joris Rijdt vele beter dan uwe mini.
            Ik ben akkoord, afhankelijk van de definitie van "beter"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
              Ervaringsdeskundige of volvo-fetisjist?
              Rij nu 3 jaar met BMW,heb daarvoor 22 jaar met volvo gereden,waaronder een S40 2.0d
              Broer reed met een 1.6d. Was pakken stiller en zuiniger dan de 2.0d.
              En een mini Heb daar onlangs een dag met moeten rijden,vanwege nieuwe voorruit bij mijn auto. Moet zeggen,voor dat geld dat een mini kost,heb je wel wat anders zenne
              Hoe sommige bezig zijn over een mini ????? Vind die zijn geld totaal nie waard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                1. 21000 ga je ook nooit krijgen, maximum 19.000.
                2. In de Volvo kunnen twee volwassenen van 1m80 nit achter elkaar zitten
                3. Ik begrijp niet dat je eerst een fantastische mini configureert en daarna kan leven met een eco model met dergelijke lelijke velgen.

Nu ja, tis jij die het moet weten hé, maar ik gok op nee ..
                Ik moet geen 21.000 Euro van de MINI hebben, die OZ"s brengen ook al een deel van het geld in het laadje.
                Als ik nog wat bij Volvo erafkan doen zal het wss in orde komen.

Afwachten met de verkoop van de MINI ( wanneer ik de OZ's verkocht heb zal ik mss een andere prijs van de MINI vragen ).

Comment

Rij nu 3 jaar met BMW,heb daarvoor 22 jaar met volvo gereden,waaronder een S40 2.0d
                  Broer reed met een 1.6d. Was pakken stiller en zuiniger dan de 2.0d.
                  En een mini Heb daar onlangs een dag met moeten rijden,vanwege nieuwe voorruit bij mijn auto. Moet zeggen,voor dat geld dat een mini kost,heb je wel wat anders zenne
                  Hoe sommige bezig zijn over een mini ????? Vind die zijn geld totaal nie waard
                  dat heb ik al veel gelezen, dat de 1.6d stiller is ( maar natuurlijk minder snel optrekt ).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
                    dat heb ik al veel gelezen, dat de 1.6d stiller is ( maar natuurlijk minder snel optrekt ).
                    Heb zelf met de 2.0d gereden,die is inderdaad sneller,maar vond dat hij zeer snel doorslipte

Comment

De oude formule voor fiscale pk's was (cilinderinhoud in liters maal 4) + (gewicht in kilo's gedeeld door 400). Frankie Loosveld heeft daar nog over gepost.
                      Waar zijn m'n M-sportstoelen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                        Waar zijn m'n M-sportstoelen ?
                        Ik mag er dan ook eens in zitten he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          Ik mag er dan ook eens in zitten he
                          Natuurlijk !

Zal eens naar de Walen afzakken.

Comment

• zou dat als 0 operatie lukken?
                            want lees ergens 22K voor de volvo, maar zou je zoveel kunnen krijgen van de MINI?

gisteren trouwens zo'n volvo zien rijden. in de zon vallen die velgen wel hard op.
                            wimoptiek.be op

Comment

Zwaardere motoren? Waarom?

De fiscale pk's worden berekend op basis van het gewicht van de wagen + de motorinhoud van de wagen. Nergens staan onze autotaksen in relatie tot het effectieve milieuonvriendelijke karakter van onze auto's.

Dit wilt zeggen dat een 320d, een erg zuinige wagen voor zijn klasse, zwaarder belast wordt dan een A4 2.0tdi, die 40 pk minder vermogen afgeeft en meer verbruikt.
                              Hoe kom je daarbij? Ooit had ik een Fiat Punto 1.9D, en die had hetzelfde aantal fiscale pk's als mijn huidige auto een Renault Laguna 1.9dci

Verschil in gewicht hoef ik niet uit te leggen denk ik, verschil in vermogen was factor 2, toch hetzelfde belast want fiscale pk's waren er 10

Vermogen en cilinderinhoud, de hoogste telt voor BIV en de cilinderinhoud telt voor de verkeersbelasting ..

Gewicht is eerder een NL manier om wegenbelasting te heffen

Edit: zucht, beter eerst hele topic lezen, dees was er een in de categorie 'dubbel en daardoor nutteloos' excusez moi
                              Last edited by msxx; 20/04/2009, 15:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                Hoe kom je daarbij? Ooit had ik een Fiat Punto 1.9D, en die had hetzelfde aantal fiscale pk's als mijn huidige auto een Renault Laguna 1.9dci

Verschil in gewicht hoef ik niet uit te leggen denk ik, verschil in vermogen was factor 2, toch hetzelfde belast want fiscale pk's waren er 10

Vermogen en cilinderinhoud, de hoogste telt voor BIV en de cilinderinhoud telt voor de verkeersbelasting ..

Gewicht is eerder een NL manier om wegenbelasting te heffen

Edit: zucht, beter eerst hele topic lezen, dees was er een in de categorie 'dubbel en daardoor nutteloos' excusez moi
                                Idd...
                                1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                  Bullshit. Een Cooper S is leuker dan een D, dat wel.
                                  De D is wat mij betreft een beetje under-engined.
                                  Het onderstel kan veel meer vermogen aan.
                                  Dan heb ik dat vermogen ook liefst ter mijner beschikking.
                                  bv. mazda mx5 rijdt fantastisch maar toch mis je continu dat vermogen...

Comment

• Ik zou de MINI houden. Zo'n volvo is maar saai en die velgen zijn echt OERlelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                                      Met plezier.
                                      WOOTER heeft 100% gelijk.
                                      Fiscale vermogen wordt berekend op gewicht + cilinderinhoud.

Comment

• Je geeft een link waarin duidelijk vermeld staat dat het gewicht WEL degelijk een rol speelt.
                                        Ikzelf heb ook regelmatig die berekening gemaakt en iedere keer kwam deze overeen met dat van in een tijdschrijft of op autoscout24.be.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                                          WOOTER heeft 100% gelijk.
                                          Fiscale vermogen wordt berekend op gewicht + cilinderinhoud.
                                          Vroeger was dat zo, nu niet meer

Comment

Working...
                                          X