Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De oude formule voor fiscale pk's was (cilinderinhoud in liters maal 4) + (gewicht in kilo's gedeeld door 400). Frankie Loosveld heeft daar nog over gepost.
Rij nu 3 jaar met BMW,heb daarvoor 22 jaar met volvo gereden,waaronder een S40 2.0d
Broer reed met een 1.6d. Was pakken stiller en zuiniger dan de 2.0d.
En een mini Heb daar onlangs een dag met moeten rijden,vanwege nieuwe voorruit bij mijn auto. Moet zeggen,voor dat geld dat een mini kost,heb je wel wat anders zenne
Hoe sommige bezig zijn over een mini ????? Vind die zijn geld totaal nie waard
1. 21000 ga je ook nooit krijgen, maximum 19.000.
2. In de Volvo kunnen twee volwassenen van 1m80 nit achter elkaar zitten
3. Ik begrijp niet dat je eerst een fantastische mini configureert en daarna kan leven met een eco model met dergelijke lelijke velgen.
Nu ja, tis jij die het moet weten hé, maar ik gok op nee ..
Ik moet geen 21.000 Euro van de MINI hebben, die OZ"s brengen ook al een deel van het geld in het laadje.
Als ik nog wat bij Volvo erafkan doen zal het wss in orde komen.
Afwachten met de verkoop van de MINI ( wanneer ik de OZ's verkocht heb zal ik mss een andere prijs van de MINI vragen ).
Rij nu 3 jaar met BMW,heb daarvoor 22 jaar met volvo gereden,waaronder een S40 2.0d
Broer reed met een 1.6d. Was pakken stiller en zuiniger dan de 2.0d.
En een mini Heb daar onlangs een dag met moeten rijden,vanwege nieuwe voorruit bij mijn auto. Moet zeggen,voor dat geld dat een mini kost,heb je wel wat anders zenne
Hoe sommige bezig zijn over een mini ????? Vind die zijn geld totaal nie waard
dat heb ik al veel gelezen, dat de 1.6d stiller is ( maar natuurlijk minder snel optrekt ).
De oude formule voor fiscale pk's was (cilinderinhoud in liters maal 4) + (gewicht in kilo's gedeeld door 400). Frankie Loosveld heeft daar nog over gepost.
De fiscale pk's worden berekend op basis van het gewicht van de wagen + de motorinhoud van de wagen. Nergens staan onze autotaksen in relatie tot het effectieve milieuonvriendelijke karakter van onze auto's.
Dit wilt zeggen dat een 320d, een erg zuinige wagen voor zijn klasse, zwaarder belast wordt dan een A4 2.0tdi, die 40 pk minder vermogen afgeeft en meer verbruikt.
Hoe kom je daarbij? Ooit had ik een Fiat Punto 1.9D, en die had hetzelfde aantal fiscale pk's als mijn huidige auto een Renault Laguna 1.9dci
Verschil in gewicht hoef ik niet uit te leggen denk ik, verschil in vermogen was factor 2, toch hetzelfde belast want fiscale pk's waren er 10
Vermogen en cilinderinhoud, de hoogste telt voor BIV en de cilinderinhoud telt voor de verkeersbelasting ..
Gewicht is eerder een NL manier om wegenbelasting te heffen
Edit: zucht, beter eerst hele topic lezen, dees was er een in de categorie 'dubbel en daardoor nutteloos' excusez moi
Bullshit. Een Cooper S is leuker dan een D, dat wel.
De D is wat mij betreft een beetje under-engined.
Het onderstel kan veel meer vermogen aan.
Dan heb ik dat vermogen ook liefst ter mijner beschikking.
bv. mazda mx5 rijdt fantastisch maar toch mis je continu dat vermogen...
Je geeft een link waarin duidelijk vermeld staat dat het gewicht WEL degelijk een rol speelt.
Ikzelf heb ook regelmatig die berekening gemaakt en iedere keer kwam deze overeen met dat van in een tijdschrijft of op autoscout24.be.
Comment