Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
een wagen van 7 maand oud mag je eigenlijk niet weg doe , omdat je het eerste jaar het meeste afschrijft , het tweede jaar nog veel , maar al iets minder , enz......
Ik voel mij ook niet slecht als ik ga tanken hoor... Its part of the game hé, knallen we een paar dagen goed door zullen we sneller aan de pomp staan, en ligt die pomp dan juist op de autostrade( waar het duurder is dan elders), dan is het zo...
3. Op van de Eco modellen mag je de velgen niet veranderen (In het bedrijf hebben we al een proces lopen daarvoor)
Dus berg je idee maar op.
De voorbije dagen heb ik deze vraag gesteld aan zowel de Volvo garage in Haasrode (Leuven) als in Diest. Beide verkopers zeggen hetzelfde, namelijk dat de keuze voor andere velgen géén invloed heeft op de officiële co2 van de wagen en dus de 15% korting niet beïnvloedt. Volgens hen is de wagen gehomologeerd op 104g en staat dit los van de keuze van velgen. Bij de Mini cooper D is dit dacht ik ook zo. Deze heeft standaard velgen 15" en zelfs indien grotere genomen wordt, blijft de co2 op 104 staan en geniet men van de korting.
btw, in Diest stonden de eco-velgen aan een V50 en buiten het spacy-karakter vind ik er weinig moois aan.
Vandaag dus een testrit gedaan met de Volvo. Het was een v50 1.6d ( reden hiervoor is omdat deze is uitgerust met het Topline-pakket ).
In de volgende tekst ga ik altijd vergelijken met de MINI.
Motor, prestaties en indrukken:
De Volvo 1.6d draait 2100 toeren bij 110km/uur ( dus maar 100 toeren meer voor 1 versnelling minder ).
Ik ben de testrit begonnen met een 50 km autostrade ( wat ik met de MINI altijd doe als woon-werk verkeer ). De Volvo gedraagt zich super ( stil, comfortabel en zuinig ). Tijdens de eerste 50km heeft hij 4.8l als verbruik ( met de airco aan ). Nadien heb ik nog een 60 km gewone wegen gedaan met een aantal rood-licht spurtjes.
Hier is het 'minpunt' van de Volvo, hij accelereert trager dan de MINI. Het bochtenwerk is ook minder. Dit wist ik natuurlijk al voor de testrit. De Volvo gedraagt zich nog zeer sportief ( je hebt altijd voeling met de baan ). Zelfs met de 15" eco-banden is de wegligging super ( wat van de 16" RoF's van MINI niet kan gezegd worden ).
De testrit was een 110km lang en het eindverbruik was een 4.9l. Ik heb natuurlijk niet als een zot gereden, ik wou weten wat hij verbruikte bij mijn normale rijstijl.
Afwerking, comfort:
Verder is de Volvo echt knap afgewerkt vanbinnen, het dashbord is mooier ( persoonlijk ) en veel beter afgewerkt. Het leder interieur is echt AF ( de deuren zijn ook bekleed ). In de testauto stak het High Performance-audiosysteem. Dit zijn 8 luidsprekers en ik moet zeggen, petje af. Het high perf.systeem speelt stukken beter dan het Hifi-systeem ( 10 luidsprekers ) van de MINI. Wanneer je de radio vollen bak zet blijven de klanken helder en de bassen goed ( bij de MINI moet je de bassen minder zetten bij hoog geluid ).
De Volvo is stil, zeeeer stil. Op de autosnelweg hoor je de motor bijna niet ( bij de MINI is de brom altijd aanwezig ). Het dempingscomfort is ook super ( al ben ik harder gewoon van bij de MINI ).
Besluit:
Ik ben verkocht, ik wil met gemak wat prestaties inleveren als je ziet wat je ervoor terugkrijgt. Een auto met +- hetzelfde verbruik, hoogstaande afwerking, een zalige geluidsdemping en een ruimer interieur.
Ik heb het nogmaals geprobeerd, ik kan met mijn 1.85m achter mezelf zitten ( genoeg beenruimte doch ik kom met mijn hoofd juist tegen het dak ).
Ik zou de s40 kopen voor een ruimere auto, geen limo.
edit: als het in orde komt met de verkoop van de MINI zal de s40 op de oprit komen te staan!
Comment