Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI houden of nieuwe S40 kopen?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dus als ik het goed begrijp hebben een Opel Speedster 2.2 en een Saab 9-5 Estate 2.2TiD een verschillende fiscale pk?
    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
      WOOTER heeft 100% gelijk.
      Fiscale vermogen wordt berekend op gewicht + cilinderinhoud.
      2 PAAR M-SPORTZETELS!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
        19000km ( zie spritmonitor in sig ).

        De MINI is van 09/08 ( dus 7 maanden oud ).
        een wagen van 7 maand oud mag je eigenlijk niet weg doe , omdat je het eerste jaar het meeste afschrijft , het tweede jaar nog veel , maar al iets minder , enz......
        1991 Audi S2 coupe
        2001 AUDI RS4 b5 imola

        Comment


        • waar zit de frankie als g'em nodig hebt

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            2 PAAR M-SPORTZETELS!
            Zeggen hoe het niet moet is makkelijk.
            Zeg ons dan is duidelijk hoe je het fiscale vermogen dan wel dient te berekenen?

            Comment


            • cylinderinhoud

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                Zeggen hoe het niet moet is makkelijk.
                Zeg ons dan is duidelijk hoe je het fiscale vermogen dan wel dient te berekenen?
                Op cilinderinhoud.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                  Zeggen hoe het niet moet is makkelijk.
                  Zeg ons dan is duidelijk hoe je het fiscale vermogen dan wel dient te berekenen?
                  Gewicht heeft er niets mee te maken. Zie link die ir_fuel reeds postte en ook http://www.febiac.be/public/content....7&C=10&FID=309

                  Er is dus niets te 'berekenen'. x cc = x fpk, zoals vastgelegd en te lezen op bovenstaande link. End of story.

                  Comment


                  • Het is niet de eerste keer dat sommigen "uit de bocht gaan"

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                      Ik voel mij ook niet slecht als ik ga tanken hoor... Its part of the game hé, knallen we een paar dagen goed door zullen we sneller aan de pomp staan, en ligt die pomp dan juist op de autostrade( waar het duurder is dan elders), dan is het zo...

                      Alléé,ge schijt geld zeker?Fijn voor je.
                      Nora!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
                        Alléé,ge schijt geld zeker?Fijn voor je.
                        Dat nu ook weer niet...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                          3. Op van de Eco modellen mag je de velgen niet veranderen (In het bedrijf hebben we al een proces lopen daarvoor)

                          Dus berg je idee maar op.
                          De voorbije dagen heb ik deze vraag gesteld aan zowel de Volvo garage in Haasrode (Leuven) als in Diest. Beide verkopers zeggen hetzelfde, namelijk dat de keuze voor andere velgen géén invloed heeft op de officiële co2 van de wagen en dus de 15% korting niet beïnvloedt. Volgens hen is de wagen gehomologeerd op 104g en staat dit los van de keuze van velgen. Bij de Mini cooper D is dit dacht ik ook zo. Deze heeft standaard velgen 15" en zelfs indien grotere genomen wordt, blijft de co2 op 104 staan en geniet men van de korting.

                          btw, in Diest stonden de eco-velgen aan een V50 en buiten het spacy-karakter vind ik er weinig moois aan.
                          Last edited by Pirewiet; 21/04/2009, 19:40.
                          Insignia Metro 5 deurs (2009-2013)

                          Comment


                          • eigelijk schandalig dat er zow met ons geld wordt omgesprongen
                            begrijp overigens ook niet dat zowel een C30 als een V50 hetzelfde getal heeft

                            Comment


                            • De volvo.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                De toekomst van ons milieu kan je geen bal schelen ?
                                Nee?

                                1982 BMW E28 528i
                                2013 BMW F31 318d

                                2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

                                Comment


                                • Testrit Volvo v50 Drive

                                  Vandaag dus een testrit gedaan met de Volvo. Het was een v50 1.6d ( reden hiervoor is omdat deze is uitgerust met het Topline-pakket ).

                                  In de volgende tekst ga ik altijd vergelijken met de MINI.

                                  Motor, prestaties en indrukken:
                                  De Volvo 1.6d draait 2100 toeren bij 110km/uur ( dus maar 100 toeren meer voor 1 versnelling minder ).

                                  Ik ben de testrit begonnen met een 50 km autostrade ( wat ik met de MINI altijd doe als woon-werk verkeer ). De Volvo gedraagt zich super ( stil, comfortabel en zuinig ). Tijdens de eerste 50km heeft hij 4.8l als verbruik ( met de airco aan ). Nadien heb ik nog een 60 km gewone wegen gedaan met een aantal rood-licht spurtjes.
                                  Hier is het 'minpunt' van de Volvo, hij accelereert trager dan de MINI. Het bochtenwerk is ook minder. Dit wist ik natuurlijk al voor de testrit. De Volvo gedraagt zich nog zeer sportief ( je hebt altijd voeling met de baan ). Zelfs met de 15" eco-banden is de wegligging super ( wat van de 16" RoF's van MINI niet kan gezegd worden ).
                                  De testrit was een 110km lang en het eindverbruik was een 4.9l. Ik heb natuurlijk niet als een zot gereden, ik wou weten wat hij verbruikte bij mijn normale rijstijl.

                                  Afwerking, comfort:
                                  Verder is de Volvo echt knap afgewerkt vanbinnen, het dashbord is mooier ( persoonlijk ) en veel beter afgewerkt. Het leder interieur is echt AF ( de deuren zijn ook bekleed ). In de testauto stak het High Performance-audiosysteem. Dit zijn 8 luidsprekers en ik moet zeggen, petje af. Het high perf.systeem speelt stukken beter dan het Hifi-systeem ( 10 luidsprekers ) van de MINI. Wanneer je de radio vollen bak zet blijven de klanken helder en de bassen goed ( bij de MINI moet je de bassen minder zetten bij hoog geluid ).
                                  De Volvo is stil, zeeeer stil. Op de autosnelweg hoor je de motor bijna niet ( bij de MINI is de brom altijd aanwezig ). Het dempingscomfort is ook super ( al ben ik harder gewoon van bij de MINI ).

                                  Besluit:
                                  Ik ben verkocht, ik wil met gemak wat prestaties inleveren als je ziet wat je ervoor terugkrijgt. Een auto met +- hetzelfde verbruik, hoogstaande afwerking, een zalige geluidsdemping en een ruimer interieur.
                                  Ik heb het nogmaals geprobeerd, ik kan met mijn 1.85m achter mezelf zitten ( genoeg beenruimte doch ik kom met mijn hoofd juist tegen het dak ).
                                  Ik zou de s40 kopen voor een ruimere auto, geen limo.

                                  edit: als het in orde komt met de verkoop van de MINI zal de s40 op de oprit komen te staan!
                                  Last edited by ; 22/04/2009, 16:20.

                                  Comment


                                  • Aja, ondertussen ook al een reactie gehad van een of andere pipo die tijdelijk in de Ivoorkust verblijft .
                                    Wat een zever...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                      De toekomst van ons milieu kan je geen bal schelen ?
                                      Ons milieu gaat niet gered worden door een paar modellen die plots een litertje minder verbruiken, als de bestuurder zich aan de eco-regeltjes houdt.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                        Ons milieu gaat niet gered worden door een paar modellen die plots een litertje minder verbruiken, als de bestuurder zich aan de eco-regeltjes houdt.

                                        alle beetjes helpen.Maar we vergassen ons liever blijkbaar.
                                        Nora!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
                                          alle beetjes helpen.Maar we vergassen ons liever blijkbaar.
                                          Weet je welk gevoel ik krijg bij zulke uitspraken?

                                          ===>

                                          Comment

                                          Working...
                                          X