Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI houden of nieuwe S40 kopen?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • CO2 is waar planten van leven...

    Comment


    • Hopelijk krijg je geen spijt...., want ik heb al gevloekt dat ik mijn S'ke heb weggedaan.... maar ooit koop ik er ééntje terug

      Comment


      • Ik zou 't niet over m'n hart krijgen een splinternieuwe auto met nog paar jaar fabrieksgarantie al weer met serieus wat verlies te moeten verkopen. Echt slim lijkt me dat toch niet.

        Maar 't is ons geld niet natuurlijk dus als jij 't niet ergt vind dat je je broek er serieus aan zal scheuren financieel en je bent er van overtuigd dat deze auto je beter bevalt om dagelijks in rond te rijden moet je 't zeker niet laten. Al had je dat eigenlijk wel eerder kunnen inzien, zeker gezien je ervoor ook met een nieuwe Mini reed.

        Vanwaar de plotselinge "nood" naar meer comfort/ruimte eigenlijk ?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
          alle beetjes helpen.Maar we vergassen ons liever blijkbaar.
          jouw reacties zijn echt fantastisch

          man man...

          Comment


          • Volvo C30, S40 and V50 DRIVe gain extra attitude with R-Design


            Having good environmental properties doesn't mean a car has to be boring. Quite the contrary: with R-Design, the Volvo C30, S40 and V50 DRIVe can be styled just as expressively and exclusively as the other model variants.


            Responding to the substantial demand for cars that combine good environmental properties with exciting design features, Volvo Cars is now offering the C30, S40 and V50 DRIVe models with optional R-Design features.


            This development has been made possible by the continued optimisation of the cars' drivelines. The new C30, S40 and V50 1.6D DRIVe all beat the 120g CO2/km limit (119 g for all three models) - even without the previous exterior modifications designed to cut air drag, such as special body and underbody panels and spoilers.


            "We've succeeded in reducing the fuel consumption and CO2 levels of these DRIVe models by more than we initially believed possible. This has created sufficient margin to equip the cars with the R-Design package and still beat the 120g/km emission limit in all models," explains Magnus Jonsson, Senior Vice President, Product Development at Volvo Cars.


            R-Design for C30, S40 and V50 DRIVe

            The R-Design package allows customers to choose between 10 body colours and it also includes a number of specially designed exterior and interior details.


            Exterior:

            Body kit with front and rear spoilers, lower door trim and side-skirts
            Roof spoiler on the C30 and V50 and lip spoiler on the boot of the S40
            90 mm sports tailpipe, C30 only
            17-inch five-spoke Serapis aluminium wheels
            Grille and door mirror housings in silk metal finish

            Interior:

            Upholstery with seating surfaces in cream-coloured leather, sides in off-black Flex-Tec and embossed R-Design logo in the front seats
            R-Design centre stack and panel inlays
            Gear lever knob trimmed in leather and aluminium
            Sports pedals in aluminium, with inlaid rubber strips
            Sports steering wheel trimmed in leather, with R-Design emblem
            Blue instrument dials for speedometer and tachometer
            Textile floor mats with contrasting edging

            At the front there are special DRIVe wind deflectors and an additional R-Design badge, and at the rear the DRIVe badge announces the car's low emission levels.


            The chassis is 10 mm lower. The lower ground clearance reduces fuel consumption at the same time as the chassis setting generates more direct road feel and more responsive steering.
            Bron : Volvocars







            Daarme is ook bevestigd dat je ook andere velgen op de DRIVe kan leggen dan die platte schijfdeksels... en dat de wagen er ook "normaal" en zelfs "sportief"kan uitzien
            Last edited by ; 23/04/2009, 10:39.

            Comment


            • The new C30, S40 and V50 1.6D DRIVe all beat the 120g CO2/km limit (119 g for all three models)
              Waarom is hier nu plots sprake van 119g ipv 104g

              Comment


              • Denk dat dat nog van voor de invoering van het start/stop-systeem dateert.
                1991 BMW E30 318is

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                  Denk dat dat nog van voor de invoering van het start/stop-systeem dateert.
                  Denk ik ook. Soit, buiten het start/stop systeem is de DrivE niet veranderd denk ik.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
                    Denk ik ook. Soit, buiten het start/stop systeem is de DrivE niet veranderd denk ik.
                    Een beetje lager en wat ander velg- en spoilerwerk, nee?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Een beetje lager en wat ander velg- en spoilerwerk, nee?
                      Ik doel op het verschil tussen de DrivE en de DrivE start / stop .
                      De DrivE verschilt op vele vlakken van de 'gewone' ( qua aerodynamica ).

                      Comment


                      • Lijkt me sterk dat een start-stopsysteem dergelijke daling kan veroorzaken, aangezien de uitstoot in CO2 gemeten wordt per gereden kilometer... En daarvoor moet je dus rijden .

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
                          Probleem !

                          Ik speel met de gedachte om de MINI weg te doen.
                          De reden hiervoor is een brochure die ik heb ontvangen van de DrivE - modellen van Volvo.

                          Hierin las ik dat de 1.6d's in de c30/s40/v50 104gr co2 uitstoten en dus recht hebben op de 15% korting van de staat.

                          Op de S40 kan je ook de Topline uitvoering nemen voor peanuts.

                          Dus:
                          Een S40 1.6d Drive start/stop met het topline - pakket ( = momentum + leder en andere extras ) komt op een 21 a 22000 Euro.
                          Ik vind die prijs zeer goed meevallen ( als je ziet wat er allemaal opstaat ... ).

                          De vraag is dus, de MINI wegdoen en die Volvo kopen.
                          Het is langs een kant al beslist bij mij op voorhand dat het een 0-operatie wordt ( ik wil er geen Euro insteken ).
                          Ik zou van mijn MINI dus nog genoeg moeten krijgen om de Volvo te kopen. Het onpraktische van de MINI begint mij echt meer en meer te ergeren. De Volvo is een echte 4zitter met een ruime koffer.

                          neem de V50
                          veel mooier en amper duurder

                          Comment


                          • Pak de Volvo, maar met dat R-design. Onmiddellijk een pak mooier! Ik zou nog zeggen, xenons moeten er ook op, maar je wou niks opleggen. Beetje jammer...
                            Volvo V60 D3 R-design

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Lijkt me sterk dat een start-stopsysteem dergelijke daling kan veroorzaken, aangezien de uitstoot in CO2 gemeten wordt per gereden kilometer... En daarvoor moet je dus rijden .
                              Is die CO2 uitstoot niet gewoon gebaseerd op het normverbruik, dat op zijn beurt bekomen wordt door een testcyclus waarbij er o.a. gestopt wordt om stadsverkeer te simuleren?

                              Edit: Ik heb net even de opgegeven CO2 emissie en het normverbruik van een aantal willekeurige dieselwagens met mekaar vergeleken. De CO2 emissie is blijkbaar gewoon het normverbruik x 26,5.
                              Last edited by janvkn; 24/04/2009, 00:30.
                              AutoMinded.be

                              Comment


                              • blijft toch knap of sterk dat ze zowel voor de 30 als de 50 hetzelfde getal geven, niet
                                en toevallig onder onze norm

                                Comment


                                • Vooral als je weet dat er tussen de C30 en V50 DRIVe zonder start/stop-systeem wél een verschil van drie gram CO2-uitstoot is.
                                  Wie voert die ECE-test eigenlijk uit, de constructeur zelf of een onafhankelijke instelling ?
                                  Life's too short. Not to. Live it.
                                  1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                  2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                  2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                  2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                                  Comment


                                  • de constructeur, en die kan op elk moment gecontroleerd worden zeker ?

                                    Comment


                                    • Hoe belachelijk ook dat je in sommige gevallen voor de breakversie die korting niet krijgt. 2 gram meer of zo...

                                      Comment


                                      • Deze morgen hier op de bureau de derde 1.6 HDI 110 PK die binnen de 50.000 km moet vervangen worden
                                        2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                        2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

                                        Comment


                                        • Bij ons op't werk bollen ook een aantal S40's rond, en ik verschiet er eigenlijk wel van. Ene heeft nog niets anders dan problemen gehad met de remmen en dergelijke. Andere heeft al airco-problemen gehad, motorstoringen, ...

                                          De 3 anderen zijn dan weer wel goed. Met een VOLVO moet je blijkbaar geluk hebben, net zoals bij alle andere auto's...
                                          1991 BMW E30 318is

                                          Comment

                                          Working...
                                          X