Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI houden of nieuwe S40 kopen?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De Mini houden. Die wagen spreekt mij gewoon meer aan.
    Trouwens, op die wagen heb je allicht ook 15 % korting van overheidswege genoten, nee? Geldt die korting ook op tweedehandswagens? Anders zal je de Mini allicht niet zo duur meer kunnen verkopen. Tegenwoordig heb je voor 20.000 € al een zeer knap uitgeruste MCD ...
    120d Hatch Edition Sport

Comment

Mijn vriendin zou direct zo een S40 willen

We hebben hier zelf een kleine 6 maand de S40 gehad met 1.6D motor en leder interieur etc etc en ik moet zeggen dat dat een zeer goede wagen is. Stil vanbinnen, je hoort de motor amper, goeie zetels, comfortabel. Achteraan ook ruimte genoeg om 2 volwassenen mee te pakken ... en toen ging de firma waar mijn vriendin werkte failliet en was het byebye firmawagen

En al dat gezeik over "sportief" en "weggedrag" en blablabla, als je als een normaal mens met een auto rijdt voel je het verschil niet tussen een zogezegd beter of slechter chassis (en ik ben er heilig van overtuigd dat er hier een heel deel zitten waar dat beter chassis/ophanging meer tussen de 2 oren zit dan ergens anders). Ik vind dat voor dit soort auto's helemaal niet aan de orde om daar over te discussiëren. Als je een S40 in huis haalt haal je een degelijke, betrouwbare, veilige wagen in huis en dan is het doel niet om de oprit naar de E40 10 km/h sneller te kunnen nemen dan met je vorige wagen.

Ik denk dat je eerste bekommernis de verkoop van je mini gaat zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
        Waar slaat dat nu op ?
        Jij betaalt graag veel aan de pomp ?
        De toekomst van ons milieu kan je geen bal schelen ?
        Eerlijk? Op veel... Ik krijg het dikwijls op m'n systeem van die "ecozever", want de kleine man is de grote schuldige...

Liefst niet teveel, maar ik schenk er weinig of geen aandacht aan...

Nope, geen haar op men bal die het wat scheelt...

Comment

Btw, ik zou voor de S40 gaan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
            Waar slaat dat nu op ?
            Jij betaalt graag veel aan de pomp ?
            De toekomst van ons milieu kan je geen bal schelen ?
            Flink!

Jij bent dus zo'n *z*l die effectief meeloopt met al die ecogezever op auto's waar de groenen zo mee rond liggen te hossen.

Als je ziet welke ecologische verbeteringen de automobielwereld de laatste 10 jaar verwezenlijkt heeft (en terecht ook, maar er is een grens) en dan eens kijkt naar de andere transportvoertuigen (nog niet gesproken op al die fabrieken ed. die nog altijd het meest van de uitstoot ed. voor zich nemen), dan is het tijd dat ze daar hun wat mee bezig houden en ff de automobielwereld met gerust laten.
            Want als die 'hype' zo blijft verder gaan, zullen ze straks een 1.4d in de Porsche steken met een naaimachiengeluidje, maar dan gaan ze wel kunnen zeggen dat ie een verbruik heeft van 4l/100km...
            Leuk hé, want daar zitten we idd allemaal op te wachten!
            Last edited by Spillies; 20/04/2009, 01:26.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
              Flink!

Jij bent dus zo'n *z*l die effectief meeloopt met al die ecogezever op auto's waar de groenen zo mee rond liggen te hossen.

Als je ziet welke ecologische verbeteringen de automobielwereld de laatste 10 jaar verwezenlijkt heeft (en terecht ook, maar er is een grens) en dan eens kijkt naar de andere transportvoertuigen (nog niet gesproken op al die fabrieken ed. die nog altijd het meest van de uitstoot ed. voor zich nemen), dan is het tijd dat ze daar hun wat mee bezig houden en ff de automobielwereld met gerust laten.
              Want als die 'hype' zo blijft verder gaan, zullen ze straks een 1.4d in de Porsche steken met een naaimachiengeluidje, maar dan gaan ze wel kunnen zeggen dat ie een verbruik heeft van 4l/100km...
              Leuk hé, want daar zitten we idd allemaal op te wachten!
              zegt de jongen die mama's tankkaartje altijd gebruikt.
              Ik vind het goed dat constructeurs op zoek zijn naar zuinigere wagens.
              Ik zelf ben ook een echte petrolhead, en mij zal je dan ook niet gelukkig maken met een zuinige wagen.
              ECHTER, ik begrijp het wel, als ik mijn tank van mijn bmw moet volgooien slik ik ook wel even.

Dat even terzijde:
              -Mini diesel rijdt leuk maar is geen WAW-auto, er zijn maar zeeeer weinig mensen die de betere wegligging van de mini gebruiken.
              -Volvo rijdt ook zeer leuk, zeer goed en voorspelbaar weggedrag.
              -Volvo = comfort
              -Volvo = MINDER vrouwelijk
              -...

Doe mij de volvo maar.

Een mini is enkel leuk in Cooper-S trim!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                *kuch*
                *hoest*

Get your facts straight

Comment

Hou toch eens uw mond over dingen waar je niets van weet.

De mensen die me wel kennen weten wel dat ik alles wat ik op rij, ook zelf moeten betalen, maar daar kan zo'n ezel zoals gij met oogkleppen van hier tot in Aarschot niet bij.
                  Want oh, zijn ouders hebben dikke karren, dus MOET die kerel wel verwend zijn.

Grappig, zo'n volkje als gij.

Comment

Dat even terzijde:
                    -Mini diesel rijdt leuk maar is geen WAW-auto, er zijn maar zeeeer weinig mensen die de betere wegligging van de mini gebruiken.
                    -Volvo rijdt ook zeer leuk, zeer goed en voorspelbaar weggedrag.
                    -Volvo = comfort
                    -Volvo = MINDER vrouwelijk
                    -...

Doe mij de volvo maar.

Een mini is enkel leuk in Cooper-S trim!!
                    'T zelfde...

Al moet ik zeggen, tegen Joris zijn Mini zou ik niet nee zeggen,...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                      Eerlijk? Op veel... Ik krijg het dikwijls op m'n systeem van die "ecozever", want de kleine man is de grote schuldige...

Liefst niet teveel, maar ik schenk er weinig of geen aandacht aan...

Nope, geen haar op men bal die het wat scheelt...
                      Je hebt een punt als we sffs allemaal in de rij MOETEN gaan staan om een nieuwe auto te kopen die WEL door de keuring geraakt.
                      Maar ergens heb je ook ongelijk, eco-zever is interessant voor de personen die graag zuinig rijden.
                      Word het milieu er beter van.
                      25% van de schadelijke stoffen wordt veroorzaakt door voertuigen als auto's en vrachtwagens.
                      De kans dat daar Europa voor tussen zit is dus NOGAL klein, rekening houdend met benzineslurpend Amerika.

Vroeger waren er vulkaanuitbarstingen, nu deze weg zijn is de mens er.
                      Evolutie zo noem ik het.
                      Vroeg of laat zal er wel een nieuwe ijstijd komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten

Hou toch eens uw mond over dingen waar je niets van weet.

De mensen die me wel kennen weten wel dat ik alles wat ik op rij, ook zelf moeten betalen, maar daar kan zo'n ezel zoals gij met oogkleppen van hier tot in Aarschot niet bij.
                        Want oh, zijn ouders hebben dikke karren, dus MOET die kerel wel verwend zijn.

Grappig, zo'n volkje als gij.
                        Het gaat hier dan ook niet om feiten.
                        Vooraleer je aangevallen te voelen, moet je echt niet verwachten dat ik je hele geschiedenis ga doornemen vooraleer te weten of ik je al dan niet mag aanvallen.
                        Weet ik veel dat je ouders dure auto's hebben.
                        Interesseert dat mij, nee, het zijn namelijk mijn auto's niet.
                        Het punt is hoe je, je mening vertelde, opdringde gaf mij het gevoel dat jij je niet bepaald slecht voelt als je voor het tankstation staat.

Comment

Vooraleer je aangevallen te voelen, moet je echt niet verwachten dat ik je hele geschiedenis ga doornemen vooraleer te weten of ik je al dan niet mag aanvallen.
                          Het punt is hoe je, je mening vertelde, opdringde gaf mij het gevoel dat jij je niet bepaald slecht voelt als je voor het tankstation staat.
                          Zo kan je je natuurlijk ook proberen er onderuit te lullen

Comment

gaf mij het gevoel dat jij je niet bepaald slecht voelt als je voor het tankstation staat.
                            Ik voel mij ook niet slecht als ik ga tanken hoor... Its part of the game hé, knallen we een paar dagen goed door zullen we sneller aan de pomp staan, en ligt die pomp dan juist op de autostrade( waar het duurder is dan elders), dan is het zo...

Comment

Ik voel mij ook niet slecht als ik ga tanken hoor... Its part of the game hé, knallen we een paar dagen goed door zullen we sneller aan de pomp staan, en ligt die pomp dan juist op de autostrade( waar het duurder is dan elders), dan is het zo...
                              Neen, maar ik veronderstel dat je wel begrijpt dat er andere mensen zijn die ook een job hebben (geen OCMW-boys dus) die wel elke keer ze aan de tank staan moeten pitsen.
                              Autorijden is duur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                Zo kan je je natuurlijk ook proberen er onderuit te lullen
                                Echt eh, dat was echt mijn bedoeling.
                                Jammer dat gij mij hebt doorzien.

Comment

Ja, oké, allemaal goed en wel, maar waarom zet je dan uw klep open en zit je hier dan dus (zonder enige voorkennis) te verkondigen dat ik de tankkaart van m'n moeder gretig zou gebruiken?

Voor je iemand persoonlijk begint aan te vallen zou je beter es wat verder kijken dan je neus lang is.

't Is niet dat ik dit met plezier doet, verre van, maar ik blijf realistisch en ben geen zo'n zeikerd die alleen zit te zagen over de kosten, want die zijn er toch sowieso en blijven, hoe je 't nu draait of keert.

Ieder zijn ding natuurlijk, maar door deze overdreven ecologische 'hype' (kijk maar eens naar de autosalons van de afgelopen jaren, imho ook één van de redenen dat die nu ook verdwijnen) beginnen alle merken daar ook (soms onnodig) mee bezig te zijn.
                                  Een Cayenne diesel klinkt wel leuk in die hype, maar als je 't nu es neutraal bekijkt is dit gewoon belachelijk.
                                  Je kiest Porsche om met een + premiummerk te rijden, en daar wil je dus ook meer voor betalen.
                                  Mocht je nu echt écht een diesel hebben, koopt u dan een VW Touareg V6 TDI en iedereen is content.

Nu nog eens van dat tanken, ik ben blij dat ik niet dagelijks met zo'n bak rij, maar als ik nu voor mezelf beslis om voor bv. een meeting 100€ (want daar komt het meestal op, één bak 80l = 100€ en een rijbereik van 400km (doorgereden) zit je snel aan) te verteren puur aan het rijden is dit mijn keuze. Oké, dit is ook niet voor elke dag, maar 't plezier dat ik er aan heb, weegt tot nog toe altijd op om er es goed tegen aan te gaan 1 keer in de maand ofzo.
                                  Ieder z'n ding hé, dit is tot nog toe de grootste kost voor mij als student.
                                  Maar als er zo'n groene pipo's dit willen verbieden, dit gaat m'n petje te boven, want dat willen ze dus, al die benzineslurpende wagens verbieden (kijk maar eens naar de komende regeling voor nieuwe wagens ed.).
                                  Nog eens, dan zeg ik neen, en ik vind het zelfs ook jammer dat ik hier op een autoforum nog wel ook zo'n groene peten tegen kom.

Hey, ik heb niets tegen zo'n S40 ecodrivetoestanden ed., maar IK ben er niet voor, zal het mij waarschijnlijk ook nooit kopen, dus laat de andere modellen maar hun gang gaan...
                                  Last edited by Spillies; 20/04/2009, 02:01.

Comment

Neen, maar ik veronderstel dat je wel begrijpt dat er andere mensen zijn die ook een job hebben (geen OCMW-boys dus) die wel elke keer ze aan de tank staan moeten pitsen.
                                    Autorijden is duur.
                                    Als ze moeten pitsen is het tijd om het openbaar vervoer te gebruiken en de auto te verkopen...

Comment

Naja daar hebt ge gelijk in.
                                      Langs de andere kant, mini is ook een ecobak.
                                      Het is idd kut dat vadertje staat, en de verkoop van nieuwe wagens terug op gang wilt brengen en ecologische shit wilt verplichten.
                                      Maar ik vind het wel leuk om van die auto's te zien verschijnen, los van de reden waarom ze er zijn.
                                      En geloof mij ik rij ook niet bepaald in een ecologische auto rond!

Comment

Als ze moeten pitsen is het tijd om het openbaar vervoer te gebruiken en de auto te verkopen...
                                        Dan zou ik persoonlijk nog liever sterven, dan mijn auto te moeten verkopen voor een lijn-abonnement!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                                          Dan zou ik persoonlijk nog liever sterven, dan mijn auto te moeten verkopen voor een lijn-abonnement!
                                          Awel dan... Zevert dan ook ni dat het zeer doet aan de pomp...

Comment

Working...
                                          X