Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI houden of nieuwe S40 kopen?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De S40 staat op het Forus onderstel dus qua rijplezier zou dat wel eens kunnen meevallen denk ik.
    Als je onder zo'n S40 een mooi stel velgen legt en hem iets verlaagd, is dat een ongelooflijk knappe wagen
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ik vind de S40 eigenlijk een bangelijk goede wagen. Mijn pa heeft er nu eentje. Een 1.6D volstaat wel. Het is natuurlijk geen sprintkanon maar toch
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
        Ik vind de S40 eigenlijk een bangelijk goede wagen. Mijn pa heeft er nu eentje. Een 1.6D volstaat wel. Het is natuurlijk geen sprintkanon maar toch
        11.3 sec naar de 100 is meer dan voldoende voor mij.

Een vraagje, heeft er iemand een deftige foto van een interieur met Cacao-leder ( wit/beige leder wil ik niet en zwart leder met zwart metaalkleur gaat mss te zwart zijn ).

Aja, die houtinleg is wel super!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
          De S40 staat op het Forus onderstel dus qua rijplezier zou dat wel eens kunnen meevallen denk ik.
          Als je onder zo'n S40 een mooi stel velgen legt en hem iets verlaagd, is dat een ongelooflijk knappe wagen
          Heeft standaard een verlaagde ophanging ( aerodynamica ). Is reeds een cm verlaagd.

Andere velgen, dat moet ik nog zien ( mss moest ik een 2de hands setje voor een goede prijs op de kop kunnen tikken ). *toekomstmuziek*

Comment

Dat is de enige goeie evolutie van de CO2 gekte. Auto's worden standaard verlaagd, mooiere bumpers en je krijgt nog eens 15% korting

Je hebt alvast mijn zegen
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
              Heeft standaard een verlaagde ophanging ( aerodynamica ). Is reeds een cm verlaagd.

Andere velgen, dat moet ik nog zien ( mss moest ik een 2de hands setje voor een goede prijs op de kop kunnen tikken ). *toekomstmuziek*
              Die DRIVe-velgen vind ik eigenlijk ontzettend knap; wel zeer apart, maar knap.
              Niet veranderen, dat is mijn advies.

De huidige S40 vind ik vrij goed rijden, toch met de 2.0D in 't vooronder. De 1.6D zou ikzelf nooit nemen (heb 'm al in een C30 gereden) en die voelt toch wel minder krachtig aan dan mijn ouwe S40, die ik soms al mak vind. Maar langs de andere kant... 15% korting is wel pókkeveel en als 'ie toch vooral maar snelwegkilometers voorgeschoteld krijgt... waarom niet hé ?! 't Is immers een wel héél aanlokkelijk aanbod.
              Als je op zoek bent naar zo'n type wagen: NU KOPEN, zou ik zeggen, want als de Golf 1.6TDI zich ook nog 's bij 't lijstje kortinggenieters gaat voegen, dan vrees ik dat 't wel 's gedaan zou kunnen zijn met van die riante kortingen te geven bij mainstreamwagens. Die grens van 105 g/km blijkt immers makkelijker en makkelijker te halen door de constructeurs, waardoor de overheden 'm misschien gaan verlagen onder 't mom van nieuwe stimuli aan de constructeurs te kunnen geven.

-edit-
              Mss ff zeggen dat ik de 1.6D niet neem omdat 't een slechte wagen zou zijn, want dat is 'ie zeker niet. 't Is een goeie wagen die niet op één bepaald vlak echt uitblinkt, maar ook op geen enkel vlak moet onderdoen voor de concurrentie... een mooi gebalanceerd product (nu ook voor een zeer mooie prijs), zeg maar.
              Ik zou 'm gewoon niet nemen omdat je vandaag op de 2dehansmarkt net zo'n mooie koopjes kunt vinden, maar dan in, een voor mij aantrekkelijkere, S60-vorm.
              Last edited by sibi; 19/04/2009, 12:32.
              Life's too short. Not to. Live it.
              1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
              2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
              2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
              2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                allez ik snap dat niet é.. zo'n Volvo eco-ding is toch 0,0 petrolhead stuff

hou die Mini nou maar
                het is toch al langer duidelijk dat Joris ABSOLUUT geen petrolhead is, in uw zin dan. HIj pakt uit met zijn zotte verbruiken a la 4 liter/100 km.

Joris kickt meer op verbruik

Comment

Als je de MINI zo onpraktisch vindt, waarom heb je er dan twee vlak na elkaar gekocht?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten

Die hebben zo ook onder de S en de CLK gezwierd
                    Da noemt : budgetvelgen, voor mensen die er geen geld in willen steken, en eigenlijk enkel bezorgd zijn om het feit dat ze rond moeten zijn, en voor de rest, hey, het is een velg.

Comment

bwa:

Best wel een knappe wagen, maar die velgen ? Wat de fok ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                        Een MINI diesel is ook niet echt PETROLhead stuff eh
                        Niet letterlijk, maar zo een grote Volvo versus een Mini ... hoef je niet slim voor te zijn om in te zien dat de Mini levendiger is. Diesel of benzine, dat maakt minder uit.

Volvo, groot, diesel, FWD ... yeah !

Maar het gaat om RUIMTE, dus dan maakt dit allemaal niet uit. Sportief en ruimte : Matti's 540i ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                          Niet letterlijk, maar zo een grote Volvo versus een Mini ... hoef je niet slim voor te zijn om in te zien dat de Mini levendiger is. Diesel of benzine, dat maakt minder uit.

Volvo, groot, diesel, FWD ... yeah !
                          MINI, klein, diesel, FWD ... yeah!

Geef mij dan maar de grote
                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                            MINI, klein, diesel, FWD ... yeah!

Geef mij dan maar de grote
                            I like this game :

Mini, hype, klein, duur, diesel, niet zo heel snel, janet

Comment

Goh, als je ruimte wilt voor weinig geld kan je beter naar een Ford Mondeo kijken. Een S40 is niet dramatisch groot, met een aangepast achteras van de Ford Focus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                Die DRIVe-velgen vind ik eigenlijk ontzettend knap; wel zeer apart, maar knap.
                                Niet veranderen, dat is mijn advies.

De huidige S40 vind ik vrij goed rijden, toch met de 2.0D in 't vooronder. De 1.6D zou ikzelf nooit nemen (heb 'm al in een C30 gereden) en die voelt toch wel minder krachtig aan dan mijn ouwe S40, die ik soms al mak vind. Maar langs de andere kant... 15% korting is wel pókkeveel en als 'ie toch vooral maar snelwegkilometers voorgeschoteld krijgt... waarom niet hé ?! 't Is immers een wel héél aanlokkelijk aanbod.
                                Als je op zoek bent naar zo'n type wagen: NU KOPEN, zou ik zeggen, want als de Golf 1.6TDI zich ook nog 's bij 't lijstje kortinggenieters gaat voegen, dan vrees ik dat 't wel 's gedaan zou kunnen zijn met van die riante kortingen te geven bij mainstreamwagens. Die grens van 105 g/km blijkt immers makkelijker en makkelijker te halen door de constructeurs, waardoor de overheden 'm misschien gaan verlagen onder 't mom van nieuwe stimuli aan de constructeurs te kunnen geven.

-edit-
                                Mss ff zeggen dat ik de 1.6D niet neem omdat 't een slechte wagen zou zijn, want dat is 'ie zeker niet. 't Is een goeie wagen die niet op één bepaald vlak echt uitblinkt, maar ook op geen enkel vlak moet onderdoen voor de concurrentie... een mooi gebalanceerd product (nu ook voor een zeer mooie prijs), zeg maar.
                                Ik zou 'm gewoon niet nemen omdat je vandaag op de 2dehansmarkt net zo'n mooie koopjes kunt vinden, maar dan in, een voor mij aantrekkelijkere, S60-vorm.
                                Thx voor de info man!

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                het is toch al langer duidelijk dat Joris ABSOLUUT geen petrolhead is, in uw zin dan. HIj pakt uit met zijn zotte verbruiken a la 4 liter/100 km.

Joris kickt meer op verbruik
                                Ik kick niet op het verbruik maar ik geef zelden eens gas planche. Ik rij altijd een 40km aan 1 stuk autostrade, acceleratietijden moet ik dus niet hebben he.

Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                Als je de MINI zo onpraktisch vindt, waarom heb je er dan twee vlak na elkaar gekocht?
                                6 maand geleden dacht ik er niet zo over. Nu wel
                                Tijden veranderen, prioriteiten veranderen .

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Goh, als je ruimte wilt voor weinig geld kan je beter naar een Ford Mondeo kijken. Een S40 is niet dramatisch groot, met een aangepast achteras van de Ford Focus.
                                Ford Mondeo is niet volledig mijn ding. Daarbij voor een 21 a 22000 euro ga je nooit een Mondeo hebben ( met die uitrusting he ).

Comment

Topline voor 3400 ( ipv 6750 ):
                                  Prestige leder
                                  Cruise control
                                  PDC achteraan
                                  regensensor
                                  mistlampen vooraan

Een 'standaard' s40 1.6d drive met Topline kost 20.709 Euro

Comment

Eventjes reageren. De -mijns inziens toch wel lelijke- ecovelgen, kunnen zonder meerprijs omgewisseld worden in een andere aluvelg van de zelfde grootte (zal wel ergens op de volvo site staan).

Het cacao-leder is zeer knap. Familielid heeft een zwarte V50 met de combinatie cacao-lichtgrijs interieur + alu afwerking... Absoluut de knapst mogelijke combinatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tMAZ Bekijk Berichten
                                      Eventjes reageren. De -mijns inziens toch wel lelijke- ecovelgen, kunnen zonder meerprijs omgewisseld worden in een andere aluvelg van de zelfde grootte (zal wel ergens op de volvo site staan).

Het cacao-leder is zeer knap. Familielid heeft een zwarte V50 met de combinatie cacao-lichtgrijs interieur + alu afwerking... Absoluut de knapst mogelijke combinatie.
                                      Is dat niet te donker? Is het meer naar bruin of meer naar rood?

Werk jij bij volvo?

Nog een vraagje, de High Performance audio ( 8ls ). Zit daar nu een subwoofer bij of niet. De brochures spreken elkaar tegen ( in het een staat het niet vermeld en bij het andere wel ).

Comment

aja

Als bandenmaat staat er 205/55 r16 maar in het boekje staat dat er 15" velgen opstaan. Wat is het dan. Die eco-velgen zijn in 15" en 16" beschikbaar. Daarmee...

Comment

Velgen kan je altijd veranderen he . Ik vind ze eigenlijk wel nog iets hebben ( verbeteren de aerodynamica volgens Volvo ).
                                          Daar gaat het concept van zo' auto al door de velgen te veranderen.

Hou de mini maar!
                                          BMW 118D E87 M-pack

Comment

Working...
                                          X