Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI houden of nieuwe S40 kopen?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Comment

Uitrusting van de Topline :

Momentum:
      3de hoofdsteun
      + 3-puntsgordel A
      ABS
      achterspoiler
      antistartsysteem
      antiverblindingsbinnenspiegel
      automatische airco
      boordcomputer
      centrale armleuning A
      centrale armleuning V
      centrale vergrendeling met afstandsbediening
      elektrisch verstelbare buitenspiegels
      elektrische ruiten achter
      elektrische ruiten voor
      frontale airbags
      gordijnairbags
      hoofdsteunen achter
      in hoogte verstelbare voorstoelen
      koetswerkstrips in koetswerkkleur
      koplampen met uitdoofvertraging
      laterale airbags voor
      lichtmetalen velgen
      multifunctioneel stuur
      neerklapbare achterbank
      partikelfilter
      radio-cd-speler
      regensensor
      snelheidsregelaar
      sportophanging
      stabiliteitscontrole
      stuur met leerbekleding
      verwarmbare buitenspiegels
      voorstoelen met verstelb. lendensteun
      en daar nog leder en nog een paar opties bij.
      De auto is dus echt volledig uitgerust ( ik zou juist nog een betere audio aanklikken ).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten

Die hebben zo ook onder de S en de CLK gezwierd
        ok, niet zooo knap

maar moest die 1 of 2" groter zijn dan zou ik die wel willen .

Comment

Topline staat toch niet in de cc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
            Topline staat toch niet in de cc
            staat er idd niet in.
            Betreft een speciale uitgave ( waar je nog bijkomende opties kan bijnemen ). Het is een Momentum + een aantal opties ( totaal een 4000 Euro 'goedkoper' ).

Comment

Zowel qua looks als rijgedrag is dit geen stap vooruit vind ik. Nu, dit eerste is persoonlijk, het tweede is gewoon een feit. Qua rijgedrag zal dit serieus minder zijn.
              Langs de andere kant, jij leek mij (ik kan mis zijn) niet iemand die constant alles uit de MINI haalt in de bochten, en als je de ruimte nodig hebt, dan is de keuze natuurlijk wel rap gemaakt.

Comment

is in ieder geval minder "geestig" als de mini. Maar vind de s40 wel meer auto.
                Je moet gwn eens bij jezelf kijken wat je van een wagen verwacht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                  Zowel qua looks als rijgedrag is dit geen stap vooruit vind ik. Nu, dit eerste is persoonlijk, het tweede is gewoon een feit. Qua rijgedrag zal dit serieus minder zijn.
                  Langs de andere kant, jij leek mij (ik kan mis zijn) niet iemand die constant alles uit de MINI haalt in de bochten, en als je de ruimte nodig hebt, dan is de keuze natuurlijk wel rap gemaakt.
                  Ik rij zeer graag met de auto maar ik geef zelden alles met de MINI ( met mijn oude Micra deed / moest ik dat wel ).

Het acceleratieverlies neem ik er zonder problemen bij. Het kartgevoel zou ik wel missen maar ik krijg dan wel een achterbank en een koffer erbij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    Mja, typisch

@Joris: Als jij die S40 kan smaken en een testrit is je goed bevallen en de nadelen wegen niet door tov de voordelen van een MINI dan denk ik dat je keuze vrij snel gemaakt zal zijn

Je kunt mss best wel rekening houden met de sterkere waardevermindering?

Comment

allez ik snap dat niet é.. zo'n Volvo eco-ding is toch 0,0 petrolhead stuff

hou die Mini nou maar

Comment

Mja, typisch

@Joris: Als jij die S40 kan smaken en een testrit is je goed bevallen en de nadelen wegen niet door tov de voordelen van een MINI dan denk ik dat je keuze vrij snel gemaakt zal zijn

Je kunt mss best wel rekening houden met de sterkere waardevermindering?
                        Volgende week ga ik eens een testrit doen.

Weet er iemand iets van de geluidsisolatie in de S40, is deze beter of slechter dan in de MINI?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten

hou die Mini nou maar
                          Een MINI diesel is ook niet echt PETROLhead stuff eh

Maar 't komt idd al beter in de buurt dan een S40

Comment

hou die Mini nou maar
                            Euhm, met de dieselprijzen en het feit dat ik 100km / dag doe vind ik een zuinige auto zeer belangrijk .
                            Moest ik op 5 minuten van mijn werk wonen zou ik met de fiets gaan en een klein naft a la Cooper S ( r53 ) kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
                              Volgende week ga ik eens een testrit doen.

Weet er iemand iets van de geluidsisolatie in de S40, is deze beter of slechter dan in de MINI?
                              Ax_dude en ik heb 2 of 3 jaar terug eens een tesrit gedaan met een S40 2.0d, dat is een zéér aangename wagen, de wegligging is best ok te noemen en op gebied van comfort is dat zeer zeker niet slecht
                              Geluidsniveau en afwerking is ook meer dan behoorlijk te noemen, is gewoon echt geen slechte auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
                                Euhm, met de dieselprijzen en het feit dat ik 100km / dag doe vind ik een zuinige auto zeer belangrijk .
                                Je weet toch dat dit meer zal verbruiken dan je MINI?

Comment

Ruil hem in voor een Clubman, kan je nog je velgen hergebruiken .

Comment

hou die Mini nou maar
                                    1. Een diesel is sowieso al minder petrolhead stuff. (maar ik snap je punt)
                                    2. Misschien is Joris niet echt een petrolhead, en liggen zijn prioriteiten dus anders.

Comment

Je weet toch dat dit meer zal verbruiken dan je MINI?
                                      Tuurlijk, hij weegt ook meer. Op de autosnelweg zal het verbruik maar minimaal verschillen denk ik ( de MINI is alles behale aerodynamisch ).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                                        Ruil hem in voor een Clubman, kan je nog je velgen hergebruiken .
                                        Clubman is veeeeeel te duur voor wat het is .
                                        Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                        1. Een diesel is sowieso al minder petrolhead stuff. (maar ik snap je punt)
                                        2. Misschien is Joris niet echt een petrolhead, en liggen zijn prioriteiten dus anders.
                                        Ik ben een petrolhead maar wil er (nu) mijn geld niet aan hangen. De prioriteiten zijn op een klein jaar ferm veranderd.

Comment

Dat is iets wat jij voor jezelf moet uitmaken... Een slechte keuze zal het niet zijn, als je bereid bent een stap terug te zetten qua rijplezier. Als jij de auto zelf ook mooi vindt, dan denk ik dat de keuze snel gemaakt is.

Comment

Working...
                                          X