Mededeling

Collapse
No announcement yet.

€10.000: BMW E30 M3 (UK) vs. BMW E36 M3 3.0 Sedan vs. Porsche 944 S2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
    Je redenering klopt dus niet, anders zou de 525d net zo veel BIV moeten kosten als een 530d.
    GAST

    LEES EENS OP DE WEBSITE VAN DE OVERHEID ...

    Of ga je zeggen dat die ook niet juist is ..

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
      Ik haal slechts de redenering van IR fuel onderuit. BIV wordt NOOIT op cilinderinhoud berekend, ALTIJD op pk's/KW's.

      119KW kost je 2500, ongeacht de cilinderinhoud.

      Volgens mij ben jij degene die dingen door elkaar haalt .
      Ma écht niet... Het wordt toch duidelijk op beiden berekend? Fiscale pk is de vertaling van de cilinderinhoud van de auto, is de heffing op basis van fpk hoger dan deze op vermogen, dan geldt dat tarief..

      Waarom zou 119Kw sowieso €2.500 kosten? Waar vind je dat? 119kW bij mijn weten kost je €1.293...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        die PK is wel de fiscale pk he

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
          Ma écht niet... Het wordt toch duidelijk op beiden berekend? Fiscale pk is de vertaling van de cilinderinhoud van de auto, is de heffing op basis van fpk hoger dan deze op vermogen, dan geldt dat tarief..
          Dank u.

          een 3.5L blok met 100pk kost ook 5000€ aan BIV

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Of ga je zeggen dat die ook niet juist is ..
            Ja, want jij interpreteert het verkeerd.

            Echt, ik weet het zo zeker als dat ik hier zit .

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              Dank u.

              een 3.5L blok met 100pk kost ook 5000€ aan BIV
              NEEN.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten


                pagina 4 en 5

                PK = fiscale pk
                kw = vermogen

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Dank u.

                  een 3.5L blok met 100pk kost ook 5000€ aan BIV
                  Waarom zouden ze anders een auto van 230pk terugzetten naar 211pk bij BMW/Mercedes ???

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                    Ja, want jij interpreteert het verkeerd.

                    Echt, ik weet het zo zeker als dat ik hier zit .


                    Wat staat daar geschreven dan?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Dank u.

                      een 3.5L blok met 100pk kost ook 5000€ aan BIV
                      ?? Dit betwijfel ik toch ook

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                        Ik haal slechts de redenering van IR fuel onderuit. BIV wordt NOOIT op cilinderinhoud berekend, ALTIJD op pk's/KW's.

                        119KW kost je 2500, ongeacht de cilinderinhoud.

                        Volgens mij ben jij degene die dingen door elkaar haalt .

                        RRD, daar zit je fout.

                        Een 119kW kan je evengoed 5000 kosten.

                        Cilinderinhoud = Fiscale PK's = hetzelfde waaraan de verkeersbelasting berekend wordt.


                        Maak de rekening eens voor een VW golf van 4 jaar oud met 2.0 sdi (69pk) en bijvoorbeeld een FIAT 1.3jtd blokje met 75pk.

                        Je gaat 'n pak meer BIV betalen voor de Golf, ookal heeft 'ie minder pk's
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                          Waarom zouden ze anders een auto van 230pk terugzetten naar 211pk bij BMW/Mercedes ???
                          Omdat dat maximaal een 3 liter is en geen 3.5?

                          Kijk zelf eens na wat een 3 liter moet kosten aan BIV aan 211pk en aan 230pk

                          Juist ja


                          Voor een 3.5 brengt dit niet op.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                            Waarom zouden ze anders een auto van 230pk terugzetten naar 211pk bij BMW/Mercedes ???
                            Omdat de heffing in 't geval van deze motoren hoger is op basis van hun vermogen dan op basis van hun fpk(cc)...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                              Ik haal slechts de redenering van IR fuel onderuit. BIV wordt NOOIT op cilinderinhoud berekend, ALTIJD op pk's/KW's.

                              119KW kost je 2500, ongeacht de cilinderinhoud.

                              Volgens mij ben jij degene die dingen door elkaar haalt .
                              Neen

                              BIV is combinatie van beiden.

                              Koop jij een 3-liter met 100pk betaal je evenveel als een 3-liter met *kijkt op ir_fuel zijn tabelleke* 111 tot 120 kW.
                              Koop je echter een 3-liter met 121kW, moet je een schaal hoger kijken.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door rrd Bekijk Berichten
                                neen.
                                Ja!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                  Omdat de heffing in 't geval van deze motoren hoger is op basis van hun vermogen dan op basis van hun fpk(cc)...
                                  Jip, nu heb ik 't ook.. gewoon hoogste van de 2 neemt men.

                                  Stom systeem.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                    ?? Dit betwijfel ik toch ook
                                    't is zo.

                                    Kijk naar motoren met gelijke PK's, maar verschillende cilinderinhoud.

                                    Golf SDI'tjes bvb tegenover hun nieuwe 1.4-varianten.

                                    Een 10 liter blok met 50pk is nog steeds 5000 euro biv.
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • BIV
                                      De belasting op het in verkeer brengen (BIV) wordt geheven bij de aankoop van een nieuwe of tweedehandsauto (maar eveneens van een minibus of motorfiets). Deze belasting wordt berekend op basis van het fiscaal vermogen (fiscale PK’s) of van het aantal kilowatt.
                                      Bedragen van de BIV toegepast op personenwagens, wagens voor dubbel gebruik, minibussen en motorfietsen.

                                      MAAR !:
                                      Wanneer het vermogen van dezelfde motor, uitgedrukt in fiscale PK’s en in kilowatt, aanleiding geeft tot de heffing van een verschillende belasting, wordt deze belasting vastgelegd op het hoogste bedrag.
                                      www.febiac.be

                                      Comment


                                      • *is verward*

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                          *is verward*
                                          Geloof mij

                                          Comment

                                          Working...
                                          X