Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
€10.000: BMW E30 M3 (UK) vs. BMW E36 M3 3.0 Sedan vs. Porsche 944 S2
Een E30 M3 is natuurlijk een knappere M3 dan de E36, maar is net daarom meer een collector's item. Zo'n M3 koop je niet om gaan te raggen op circuit. Dat zou bijna heiligschennis zijn. Ook zou ik de ganse tijd bang hebben het ding in flarden te rijden. Vanaf dan is de waarde voor een groot stuk gedaald.
Zo'n E36 M3 heeft een veel lagere emotionele waarde, maar biedt wel 100% rijplezier. De waarde van deze wagens is ook op een dieptepunt gekomen waardoor je bij een wederverkoop je geld kan terugkrijgen. Als je stukken zou rijden aan zo'n E36 is het ook minder erg, omdat de stukken gemakkelijker te vinden zijn en ook minder duur zijn.
Wij weten allemaal wat jij van een wagen verlangt en hoe jij een wagen gebruikt. De E36 M3 is gewoon de beste keuze voor jou. Als berline is 'm daarbij ook nog eens een tikkeltje exclusiever dan z'n broers.
Een Porsche... Na de slechter ervaringen uit het verleden met een 964 raad ik u geen Porsche meer aan. Met die wagen heb ik regelmatig stukken gehad, en telkens heeft het mij duiten gekost. Mijn goesting in die auto was toen snel over.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Ik vind een E30 M3 een beetje meer verzamelaarsgerief (lees: minder raggerief) dan de andere opties.
Porsche lijkt me zoals gezegd duur in wisselstukken, onderhoud e.d. dus blijft de E36 M3 over.
Maar ik waag me niet aan de rijtechnische details.
Qua looks zou ik zeker de E30 M3 kiezen, maar als je dan idd begint na te denken over de prijs en hetgeen wat je met die kar gaat uitsteken, zou ik toch schrik hebben om die vele euro's ineens te zien verdwijnen in een stukje schroot.
Als 'iets goedkoper' alternatief zou ik dan de E36 M3 kopen, maar 't zou met spijt in het hart zijn eigenlijk.
Verschrikkelijke keuze
Een E30 M3 is natuurlijk een knappere M3 dan de E36, maar is net daarom meer een collector's item. Zo'n M3 koop je niet om gaan te raggen op circuit. Dat zou bijna heiligschennis zijn. Ook zou ik de ganse tijd bang hebben het ding in flarden te rijden. Vanaf dan is de waarde voor een groot stuk gedaald.
Een Porsche... Na de slechter ervaringen uit het verleden met een 964 raad ik u geen Porsche meer aan. Met die wagen heb ik regelmatig stukken gehad, en telkens heeft het mij duiten gekost. Mijn goesting in die auto was toen snel over.
Een E30 M3 is in de eerste plaats gemaakt om mee te raggen.. alles wat slijt kan je vervangen
En .. omdat jij één slechte ervaring hebt gehad met je Porsche ga je aan Porker (groot Porsche liefhebber, hence zijn nickname) dat ineens afraden? Kan ik maar moeilijk begrijpen hoor...
Jij lijkt me toch niet zo'n kortzichtig persoon die bij een paar mankementen en irritaties ineens het volledige merk over dezelfde kam scheert he?
als het uit de UK mag komen: http://www.pistonheads.com/sales/682554.htm
Voldoet denk ik perfect aan je vereisten (als je de rijtaks kunt ophoesten) Maar ze worden goedkoper en goedkoper. op mobile heb je er nu al voor 13.000. Tegen van de zomer vallen die in het budget.
Drift als de beste, AP remmen, billstein en eibach dempers rondom,... en de sound.
Mijn persoonlijke keuze zou een clio ragnotti ofzo worden. Strippen, rolkooi in en gaan.
ze zijn maagdelijk mooi in wit...vorig jaar stond er in NL een mooie witte te koop, helemaal standaard met de 16" wieltjes erop...13.000 eur...dat was een mooie prijs voor een mooie auto!
als het uit de UK mag komen: http://www.pistonheads.com/sales/682554.htm
Voldoet denk ik perfect aan je vereisten (als je de rijtaks kunt ophoesten) Maar ze worden goedkoper en goedkoper. op mobile heb je er nu al voor 13.000. Tegen van de zomer vallen die in het budget.
Drift als de beste, AP remmen, billstein en eibach dempers rondom,... en de sound.
Mijn persoonlijke keuze zou een clio ragnotti ofzo worden. Strippen, rolkooi in en gaan.
Tja ik kan niets anders dan Frekkel gelijk geven....
Waarom willen jullie altijd en iedereen een Rover of MG aansmeren? Heb je die jongen ooit ook maar één woord weten zeggen waaruit je kan besluiten dat die wagen hem ook maar één zier interesseert?
OT: voor de looks E30, zonder twijfel. Maar zoals reeds aangehaald zou een E36 budgettair gezien de "slimmere" keuze zijn. Ik zou het ook moeilijk hebben om de knoop door te hakken.
Comment