Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote SUV op benzine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    Ja euh, 100 pk en 100 Nm meer zeker? En dan nog dat PDCC (ofzo) systeem ..

    Heb nog nooit zelf gereden in de FL Cayenne
    540pk.

    PDCC is optie dacht ik, maar een noodzakelijke optie. Echt niet normaal hoe dat systeem die kar doet rijden als een sportwagen. Wel door de gevolgen te proberen vermijden ipv de oorzaak proberen aan te pakken, maar toch

    Comment


    • Op zich vond ik eigenlijk enkel de RR een teleurstelling om mee te rijden.

      Op zich zou ik durven kiezen voor een X6 5.0i als SUV als ik toch voor iets ga dat niet voor terreinrijden geschikt is.

      Mijn droom 4x4 is echter nog steeds de 1990 300GE. Vond dat van kinds... erm... tienersbeen af een zalig 4x4. Maar dat heeft meer met emotionele argumenten te maken dan met zuivere rijkwaliteiten of objectieve argumenten.
      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

      Comment


      • Uhu.. maar waarom geen Turbo S met PCCB dan?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
          Op zich vond ik eigenlijk enkel de RR een teleurstelling om mee te rijden.

          Op zich zou ik durven kiezen voor een X6 5.0i als SUV als ik toch voor iets ga dat niet voor terreinrijden geschikt is.

          Mijn droom 4x4 is echter nog steeds de 1990 300GE. Vond dat van kinds... erm... tienersbeen af een zalig 4x4. Maar dat heeft meer met emotionele argumenten te maken dan met zuivere rijkwaliteiten of objectieve argumenten.
          Bij RR mag je niet verwachten dat het sportief rijdt he. Als kilometervreter vind ik dat nog niet zo slecht. Maar snelle bochten insnijden is nogal tegen zijn natuur. Ie doet het wel, maar tegen zijn zin

          Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
          Uhu.. maar waarom geen Turbo S met PCCB dan?
          Omdat die toen nog niet uit was

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Bij RR mag je niet verwachten dat het sportief rijdt he. Als kilometervreter vind ik dat nog niet zo slecht. Maar snelle bochten insnijden is nogal tegen zijn natuur. Ie doet het wel, maar tegen zijn zin
            Ik heb het niet over rijkwaliteiten.

            Ik zal een SUV nooit sportief bekijken. Als je een sportieve wagen wil, koop een Focus ST.

            De RR is gewoon klein binnenin, zeker vergeleken met zijn omvang, is archislecht geassembleerd, de materiaalkeuze is barslecht en de betrouwbaarheid om te huilen.
            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
              De RR is gewoon klein binnenin, zeker vergeleken met zijn omvang, is archislecht geassembleerd, de materiaalkeuze is barslecht en de betrouwbaarheid om te huilen.
              Zo waar dat het pijn doet

              Hoewel het met de facelift serieus verbeterd is, is het Cayenne-niveau nog veraf.

              Comment


              • heb uiteindelijk cayenne turbo (s) gekozen.

                En een ML63 sloom aanvoelen?

                Comment


                • Mijn vroegere baas heeft een Supercharged Autobiography RR.

                  Ik stond gewoon paf toen ik zag hoeveel verschillende materialen gebruikt waren in de koffer alleen al. 1980' matten, 4 soorten plastiek voor het dashboard,... Hoe komen ze er gewoon bij van dit een luxewagen te noemen ??
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                    Mijn vroegere baas heeft een Supercharged Autobiography RR.

                    Ik stond gewoon paf toen ik zag hoeveel verschillende materialen gebruikt waren in de koffer alleen al. 1980' matten, 4 soorten plastiek voor het dashboard,... Hoe komen ze er gewoon bij van dit een luxewagen te noemen ??
                    Designed by BMW.

                    Het heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen.

                    Comment


                    • Dan moet ik vorig jaar toch wel in een totaal andere RR S/C gezeten hebben, ik kan daar geen negatieve opmerking over maken. Een goeie 800km met meegereden dus 't is niet een eerste indruk.

                      Comment


                      • Die kerel heeft nog geen RR verkocht waarvan de motor nog de originele was...
                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                        Comment


                        • + YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                          Scheef gaan met die Sport

                          Comment


                          • Zalig

                            + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                              Ik vond zo een Range S/C best wel strak rijden voor zo een mastodont.
                              Een Range rijdt absoluut niet strak, ook de S/C niet. Als je dat vergelijkt met bv een Cayenne of een X5 spreek je over iets compleet anders. Met een Range voelt het echt raar om snel te rijden, die 2 anderen rijden gewoon als een grote break. De Range is ook niet gericht op een sportief rijgedrag, de X5 en de Cayenne zijn wel zo gedesigned.

                              Over het interieur van de RR kan ik echter geen slecht woord zeggen, de stoelen in die RR S/C waren werkelijk subliem en het interieur straalde gezelligheid uit. Het interieur van de Cayenne daarentegen vind ik veel te krap.

                              Mijn pa rijdt met een X5 V8 en hij kan daar eigenlijk (buiten het verbruik wat hij natuurlijk op voorhand wist(15-16l)) niets slecht over vertellen. Opvallend is die auto zeker niet: er is "niemand" die het verschil ziet tussen een diesel of V8, een leek zal het waarschijnlijk nog sneller horen dan zien.

                              Een X5 is dus zeker geen slechte keuze, maar die anderen waarschijnlijk ook niet.

                              Mijn persoonlijke ervaring:
                              *Q7: de meest ruime van het rijtje, power steekt in de praktijk een beetje tegen: de V8 reageert wat sloom.
                              *RR S/C: veel klasse en heel apparte rij-ervaring maar het ding rijdt langs geen kanten sportief en voelt bv in de stad ongemakkelijk groot aan.
                              *Cayenne: beetje krap binnenin maar waarschijnlijk qua prestaties nog net dat tikkeltje sportiever dan de X5 en bovendien bieden ze meer power.

                              Met de anderen heb ik geen ervaring.
                              Last edited by ; 11/02/2009, 23:43.

                              Comment


                              • Strak rijden is nu toch echt het punt niet.

                                Zo'n hok moet gewoon met allure voortglijden, al dan niet met een dikke boot of caravan erachter.
                                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                  Strak rijden is nu toch echt het punt niet.

                                  Zo'n hok moet gewoon met allure voortglijden, al dan niet met een dikke boot of caravan erachter.
                                  Niet akkoord, als ge bv. gaat skiën en de finale bergweg moet oprijden is strak rijden zeker wel een punt. 't Zelfde als je bv. op vakantie gaat naar (ik zeg maar wat) de Amalfitaanse kust of de Douro vallei in Portugal , dan gaat een rollende en dijnende auto snel ambeteren denk ik. In Belgie ligt het ook vol kronkelende wegen dus persoonlijk zou ik moeilijk kunnen leven met een auto die zich op zo'n wegen niet echt thuisvoelt, en zo voelde de RR bij mij aan.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                                    Niet akkoord, als ge bv. gaat skiën en de finale bergweg moet oprijden is strak rijden zeker wel een punt. 't Zelfde als je bv. op vakantie gaat naar (ik zeg maar wat) de Amalfitaanse kust of de Douro vallei in Portugal , dan gaat een rollende en dijnende auto snel ambeteren denk ik. In Belgie ligt het ook vol kronkelende wegen dus persoonlijk zou ik moeilijk kunnen leven met een auto die zich op zo'n wegen niet echt thuisvoelt, en zo voelde de RR bij mij aan.

                                    Als je er geen beest van een trailer moet mee trekken en geen terreinrijden mee doet, koop dan in godsnaam een break, eventueel met 4x4, ipv van als een achterlijke snob met zo een totaal onzinnige verkwisting van de planeet's natuurlijke bronnen.
                                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                      Zo'n hok moet gewoon met allure voortglijden, al dan niet met een dikke boot of caravan erachter.
                                      Gij en uw sleurhut

                                      Die boot daarentegen is een ander verhaal

                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                                      Niet akkoord, als ge bv. gaat skiën en de finale bergweg moet oprijden is strak rijden zeker wel een punt.
                                      Wij zijn vorig jaar gaan skiën en het vervoersmiddel was een RR S/C. Die Range deed perfect waarvoor hij gemaakt is, zich overal door sleuren terwijl de rest van SUV land (oa XC90, X5) kettingen mocht monteren.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                        Als je er geen beest van een trailer moet mee trekken en geen terreinrijden mee doet, koop dan in godsnaam een break, eventueel met 4x4, ipv van als een achterlijke snob met zo een totaal onzinnige verkwisting van de planeet's natuurlijke bronnen.
                                        Ik denk dat de planeet's natuurlijke bronnen wel de laatste bekommernis is van eender wie een auto koopt en geef ze eens ongelijk. Er zijn nog andere redenen dan het slepen van vrachten of terreinrijden om een 4X4 te kopen. Over 't algemeen is zo'n SUV een stuk luxueuzer dan een gelijkaardige break, hij is van binnen nog net dat tikkeltje ruimer en de zitpositie is hoger wat erg verslavend is. Ik heb thuis ook een break proberen te slijten maar mijn ouders wilden niets anders meer dan een SUV na 5 jaar met een X5 eerste model gereden te hebben. En alhoewel ik ze aanvankelijk bijna wekelijks heb lastiggevallen met mijn gezaag dat dat absoluut geen rationele keuze is moet ik achteraf wel toegeven dat er weinig tot geen redenen zijn om niet voor zo'n X5 te kiezen, hij doet gewoon te veel dingen te goed om hem te laten staan.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                          Wij zijn vorig jaar gaan skiën en het vervoersmiddel was een RR S/C. Die Range deed perfect waarvoor hij gemaakt is, zich overal door sleuren terwijl de rest van SUV land (oa XC90, X5) kettingen mocht monteren.
                                          Ik ben toevallig nog vorige week met de X5 op ski-vakantie geweest en alhoewel er heel wat wegen ondergesneeuwd waren gaf de X5 (uiteraard met wintersloffen, laagprofiel-banden maatje 305 zijn hopeloos in de sneeuw) geen krimp. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat een X5 het nagenoeg even goed doet op besneeuwde wegen als een zwaardere RR.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X