Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tweedehands 996/2 GT3 vs. nieuwe 987/2 Cayman S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

'k heb er vannacht over gedroomd
    koop je de GT3 monteer een manthey cupspoiler (zie vb.)

en wrap hem in gulf kleuren
    in mijn droom was ik de sponsor van de wrapping, maar dat zie ik in het echte leven niet echt zitten.

wimoptiek.be op

Comment

Dat is nog al eens een plan, eens zien met hoeveel % zijn naam zal stijgen in het "AW-forummer gespot" topic

Comment

hij wil dat al zo lang. nu is het het moment. gewoon direct de real deal. gt3? oké maar enkel met gulf-wrapping. desnoods ga ik hier rond voor euro's en steken we zijn GT3 binnen als mijnheer ergens in la plagne ligt.
        wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
          Als je nu niet naar het geld moest kijken en zou twijfelen voor een 997 GT3 (RS), dan lag de zaak anders, want die is oneindig veel beter dan de 996...
          ...vandaar dat er nog zoveel 96 GT3's zijn die de 97 GT3's verloren rijden....of 964RS'jes die 997RS'en het vuur aan de schenen leggen of sneller zijn

=> hoe moderner hoe meer all-round...maar de "challenge" vermindert aanzienlijk..."gemakkelijker" betekent niet altijd "meer fun"
          Porsche 996 GT3 RS
          Porsche 964 RS
          BMW ///M3 e30
          Mercedes c250 CDI AMG
          www.flamebox.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
            ...vandaar dat er nog zoveel 96 GT3's zijn die de 97 GT3's verloren rijden....of 964RS'jes die 997RS'en het vuur aan de schenen leggen of sneller zijn
            auto <-----> piloot

Je zult wel goed genoeg weten dat de menselijke factor daar een grote rol in speelt

Comment

zelfs met gelijke piloten...het gewicht doet meer afbreuk dan je denkt!
              Porsche 996 GT3 RS
              Porsche 964 RS
              BMW ///M3 e30
              Mercedes c250 CDI AMG
              www.flamebox.be

Comment

trouwens....ik merk dat Gilles in de poll aangeeft dat het om een Club Sport GT3 moet gaan....dan kies ik zeker voor de GT3!!!! als je voor de GT3 gaat, doe het dan goed van meet af aan hé!!
                Hoe zalig een Club Sport versie ook is, ik zou ( puur praktisch ) voor de sportzetels gaan.
                Kheb niet zo zeer lang geleden met de 996 Turbo kunnen rijden en de wagen voelt de schokken, maar in die zetels zit je zo gemakkelijk dat je er zelf geen last van hebt..
                + met zo een Club Sport heb je geen achterbank , mss wel perfect vergelijkbaar met de Cayman S op dat gebied, maar dat is alleszins een serieus minpunt voor mij.
                En wss ook de reden dat ik nooit voor een Boxster / Cayman of andere sportwagen zou gaan met maar 2 zitplaatsen.
                In de veronderstelling dat ik 1 eigen wagen zou hebben, wat wss ook het geval zal zijn..
                In de RS hoort zo een rolkooi en toebehoren, in een "gewone" GT3 vind ik dit veel minder het geval. In een Carrera vind ik het er over om daar kuipjes in te steken, in een gewone GT3 hangt het van de wens wat af van de bestuurder..
                Ikzelf zit veel te veel met 4 a 5 mensen in m'n wagen om dan een 2 zitter te hebben..

Kheb hier wel voor de GT3 Club Sport gestemd, ik vind de 996 ( GT3 , GT3 RS , Turbo, GT2 , carrera 4S ) zeker niet verouderd.. Veel specialer dan een Cayman S..

Comment

Ik vind het nogal zwart-wit om beter uitsluitend te associëren met sneller. Ik denk dat "beter" toch een persoonlijk gegeven is. Het spreekt voor zich dat qua onderdelen een nieuwere versie beter is dan een oudere versie. (of dat zou toch moeten voor zich spreken) Maar het geheel is subjectief.
                  Voorbeeld: een PCM3 is (100) keer beter dan een Becker autoradio. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen daar objectief over kan oordelen, aangezien hij duurder, onpersoonlijker, zwaarder, ... is.

En in die wetenschap wil ik geen uitspraken (meer) doen over de "betere" auto. Rekening houdend met waar ik belang aan hecht, is de Cayman MK1 een betere auto dan de 996 GT3. En het is ook niet noodzakelijk omdat ik het (beredeneerd) een betere auto vind, dat ik uiteindelijk ook zou opteren voor een Cayman MK2 S in plaats van een 996 RS.

Bewust kiezen, is niet gemakkelijk.

Comment

Timo => in een GT3 ontbreekt de achterbank altijd...of het nu een CS is of ni
                    Porsche 996 GT3 RS
                    Porsche 964 RS
                    BMW ///M3 e30
                    Mercedes c250 CDI AMG
                    www.flamebox.be

Comment

Ook mede daarom doet een Cayman S het voortreffelijk hé, rekening houdend met 295 (Mk I) of 320 (Mk II) PK.

Al ging het hier om de vgl 996-997, I know.

Vorig weekend met de RS4 naar de Ardennen geweest, met pakweg 450kg bagage/personen aan boord : het leek wel of er slechts een 3 liter V6 in lag, overgewicht is echt dodelijk voor de prestaties !

Da's de reden waarom de die-hards geen airco in hun GT3 willen (al ken ik een zogenaamde die hard die zelf makkelijk 20 kg lichter zou kunnen zijn, niemand van hier trouwens )

Comment

Beweer je nu dat de circuitversies van de Porsche wagens (we pakken ffe de RS reeks) slechter zijn geworden met de jaren????

Comment

in de configuratie dat ze af fabriek geleverd worden => ja, zonder twijfel!!! Ze zijn gebruiksvriendelijker en comfortabeler geworden, waardoor ze een deel circuit-doeltreffendheid inboeten. Ga je een paar zaken echter op de juiste manier veranderen, dan merk je wel weer dat de nieuwere sneller zijn...maar het is ook maar een paar seconden hoor...denk ni dat je door met "nieuw" materiaal te komen aandraven al de ouwe rommel op een hoopje rijdt...
                          Porsche 996 GT3 RS
                          Porsche 964 RS
                          BMW ///M3 e30
                          Mercedes c250 CDI AMG
                          www.flamebox.be

Comment

Ik denk dat het grootste verschil tussen "oude" en "nieuwe" sportwagens, het feit is dat eerder onervaren bestuurders al snel redelijk veel van het potentieel van zo'n nieuwe machine kunnen benutten, daar waar ze bij een "oud" model lang zullen zitten knoeien omdat die moeilijker te sturen zijn.

"Echte" piloten ervanren dat natuurlijk anders, en voor hen is de kloof tussen "oud" en "nieuw" - qua efficiëntie op circuit - helemaal niet groot.

Iemand als ik zal vermoedelijk wél een pak sneller met een 997 GT3 rond zijn op circuit dan met een 996 GT3.

Comment

...nagel op de kop Tuur Bo
                              Porsche 996 GT3 RS
                              Porsche 964 RS
                              BMW ///M3 e30
                              Mercedes c250 CDI AMG
                              www.flamebox.be

Comment

Dat denk ik er ook van. Blijft natuurlijk het feit dat sneller niet noodzakelijk leuker is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                  Kan je dat wat duiden? Dat lijkt me zeer kort door de bocht.

Ik zal dan met mijn uitleg proberen om niet uit de bocht te vliegen

De 996 GT3 is een fantastisch circuit-beest, voor diegenen die er écht mee kunnen rijden.
                                  De veranderingen tussen 997 en 996 waren subtiel, maar belangrijk: PASM en PSM met TC. Voor de rest zijn het meer subjectieve zaken: design (zowel binnen als buiten), materiaalkeuze, Sport chrono, PSE enz... maken een 997 een heel stuk leuker. En ja, de 997 is zodanig goed dat hij toegankelijker is.

Maar wat vooral enorm opvalt, is de wonderlijke techniek die er in detail voor zorgt dat je met een GT3 van de 997 generatie zonder problemen de weg op kan en met een acceptabel "comfort" kan rondrijden. Ik kan mij maar één ding herinneren aan de 996 op de openbare weg: hij was in die omstandigheden véééééél te hard en enkel en alleen geschikt voor circuit.

Pure smaak, natuurlijk, maar toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Konrad1 Bekijk Berichten
                                    ²²²²²²²²²²²²²²²²²²
                                    100% zeker de kaaiman
                                    dat van die 'reputatie' is enkel voor parvenus
                                    ik moet zeggen dat ik al van velen die ermee gereden hebben gehoord heb dat ze de cayman gewoon veel leuker rijden vinden.
                                    Dat ik gezien heb in verschillende reviews dat ze de nieuwe cayman S gewoon beter vinden dan de carrera. Dat ze het hoegenaamd de beste porsche vinden.

Eerlijk gezegd zou ik ook gaan voor een Cayman, ik vind de update trouwens echt wel de moeite om nr uit te kijken.

de 996 is verouderd, kan je beschouwen als een trackspeeltje, maar of het meer rijplezier zal bezorgen betwijfel ik...

Comment

Working...
                                    X