Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tweedehands 996/2 GT3 vs. nieuwe 987/2 Cayman S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Cayman S, een rode met zwarte velgen

    Comment


    • #22
      Als de kar ook moet gebruikt worden om weekenduitstapjes of een restaurantje mee te pikken, dan de CaymanS. Indien enkel voor op circuit -> GT3.

      Comment


      • #23
        doe mij maar een gt3. zelfs als daily zou dat perfect zijn.

        Comment


        • #24
          Liever de Cayman, hoewel ik daar nu ook niet echt warm voor loop. Maar de 996 is de generatie van 911s die me absoluut niets doet - lelijker hebben ze hem nooit gemaakt en lelijker zal hij ook nooit meer worden.

          Een equivalente 997 GT3 occassie binnen een jaar of 5 daarentegen .

          Comment


          • #25
            Je bent m.i. het belangrijkste verschil vergeten te vermelden nl. het middenmotor-concept vs. het 'rugzak'-concept. Dat is werkelijk een wereld van verschil qua rijgedrag, zeker als je de limieten gaat opzoeken.

            Als niet-trackridder zou ik persoonlijk anytime voor de Cayman S gaan maar als het een weekendspeeltje moet worden en gezien jij nogal track-minded bent, in jouw geval dan toch de GT3.

            Ik kan me gedeeltelijk vinden in de opmerking van Mich dat de Cayman S overpriced is. Tegenover een Boxster is ie dat zeker maar tegenover een Carrera 2(S) hoegenaamd niet, wel integendeel. Rijplezier-gewijs vind ik elke Carrera trouwens zwaar overpriced tegenover Cayman/Boxster.

            Comment


            • #26
              Moeilijke poll.

              Uiteindelijk zou ik wel gaan voor de Cayman S denk ik. Maar dan wel met stevig wat opties.

              Comment


              • #27
                Duidelijk de GT3...Wel in het zwart...lekker underdog

                Comment


                • #28
                  GT3 natuurlijk... 't gaat om 'n weekendauto, neem ik aan?
                  ----------------------------------------------------------------------------------
                  2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                  2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                  Pictures here: BMW 7 Series
                  1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                  Pictures here: Diablo

                  --------------------------------------------------------------------------------------------
                  It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                  It might need half a starsystem to turn around,
                  but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                  Cylons have respect for it...

                  --------------------------------------------------------------------------------------------

                  Comment


                  • #29
                    Ik ben een testrit gaan doen, en ik zie me daar echt niet mee op verlof vertrekken, weekendtripje bedoel ik dan. Miljaar dat rijdt spartaans.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Ik ben een testrit gaan doen, en ik zie me daar echt niet mee op verlof vertrekken, weekendtripje bedoel ik dan. Miljaar dat rijdt spartaans.
                      Heb je het nu over de GT3?

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Wat zou jouw keuze zijn?
                        Kunt ge ook eens zeggen waar die kar voor moet dienen?

                        Comment


                        • #32
                          En zelfs buiten dat is voor mij de enige reden om een 996 te kopen als je grote ballen aan je lijf hebt en je wilt em als trackcar, dan koop je een 996 GT3 (RS).

                          Voor de rest zijn dat de lelijkste Porsches ooit gemaakt imho (en zeker da interieur, dat is een auto van die prijs niet waardig ), en zeker die GT3(RS) reeks is nogal gevaarlijk op de openbare weg als je er mee door wil kachelen.

                          Maar je zit met het psychologische aspect: een cayman, hoe goed ook, het is geen 911 (maar wel een pak mooier dan zo een 996, zeker binnenin, en een pak veiliger en controleerbaarder imho.)

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Kunt ge ook eens zeggen waar die kar voor moet dienen?
                            Road & Track.

                            Zou er eigenlijk ook best wel weekendtrips mee willen gaan doen (UK, de champagne, les Vosges, ...).

                            Niet dat het voor sebiet-sebiet is, maar ik ken iemand die z'n GT3 weg doet voor een nieuwe, die komt binnen in juni/juli, en dan gaat de "oude".

                            Comment


                            • #34
                              GT3..

                              Comment


                              • #35
                                De Cayman graag, de 996 heb ik eigenlijk nooit iets gevonden en ik zou nooit voor een GT3 kiezen, vooral omwille van het feit dat ik elke dag met zo een auto zou willen rijden en niet enkel es "in het weekend" en "es gaan tracken".

                                De Cayman is misschien een tik trager en iets minder goed op circuit, maar nog altijd beter dan 90% van de andere karren op de baan. De Cayman is dagelijks inzetbaar en je kan er es mee op weekend in redelijk comfort... dan is de keuze rap gemaakt. En dan is er nog het budget, zoveel geld, dan wil ik wel iets naar mijn volledige zin qua kleuren en opties, en dan is de garantie ook wel handig meegenomen.

                                De Cayman dus
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                Comment


                                • #36
                                  Hoewel de GT3 pracht van een wagen is kies ik voor de Cayman. Doorslaggevend imho is de dagelijkse bruikbaarheid, tracken hoeft voor mij niet dus daarom valt de GT3 af.

                                  Comment


                                  • #37
                                    50-50

                                    goede poll

                                    Comment


                                    • #38
                                      ik geef even de doorslag. Ik zou voor de GT3 gaan, alhoewel ik geen ervaring heb met beide wagens.

                                      De GT3 heeft nog steeds een hoger Track-gehalte (ik spreek enkel van uiterlijk want de prestaties kan ik niet over oordelen) dan de Cayman, ik vind de Cayman dan ook op sommige momenten te braaf overkomen.


                                      Comment


                                      • #39
                                        Da's eigenlijk ne moeilijke : in mijn huidige situatie (met 2 andere wagens) zou ik voor de GT3 kiezen, als ik daarentegen 1 daily zou hebben zou de keuze wellicht toch op de meer inzetbare Cayman S vallen (al zou ik die ook 2dehands zoeken). de GT3 zal bruter en intenser zijn, vooral de max op circuit, maar er zouden veel momenten zijn waarop je extra voorzichtig zou moeten rondrijden op de openbare weg, of anders gezegd : het extra potentieel van de GT3 toch niet kunnen benutten...dus liever een wagen met ESP

                                        Comment


                                        • #40
                                          GT3 no doubt!!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X