Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Liever de Cayman, hoewel ik daar nu ook niet echt warm voor loop. Maar de 996 is de generatie van 911s die me absoluut niets doet - lelijker hebben ze hem nooit gemaakt en lelijker zal hij ook nooit meer worden.
Een equivalente 997 GT3 occassie binnen een jaar of 5 daarentegen .
Je bent m.i. het belangrijkste verschil vergeten te vermelden nl. het middenmotor-concept vs. het 'rugzak'-concept. Dat is werkelijk een wereld van verschil qua rijgedrag, zeker als je de limieten gaat opzoeken.
Als niet-trackridder zou ik persoonlijk anytime voor de Cayman S gaan maar als het een weekendspeeltje moet worden en gezien jij nogal track-minded bent, in jouw geval dan toch de GT3.
Ik kan me gedeeltelijk vinden in de opmerking van Mich dat de Cayman S overpriced is. Tegenover een Boxster is ie dat zeker maar tegenover een Carrera 2(S) hoegenaamd niet, wel integendeel. Rijplezier-gewijs vind ik elke Carrera trouwens zwaar overpriced tegenover Cayman/Boxster.
GT3 natuurlijk... 't gaat om 'n weekendauto, neem ik aan?
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
En zelfs buiten dat is voor mij de enige reden om een 996 te kopen als je grote ballen aan je lijf hebt en je wilt em als trackcar, dan koop je een 996 GT3 (RS).
Voor de rest zijn dat de lelijkste Porsches ooit gemaakt imho (en zeker da interieur, dat is een auto van die prijs niet waardig ), en zeker die GT3(RS) reeks is nogal gevaarlijk op de openbare weg als je er mee door wil kachelen.
Maar je zit met het psychologische aspect: een cayman, hoe goed ook, het is geen 911 (maar wel een pak mooier dan zo een 996, zeker binnenin, en een pak veiliger en controleerbaarder imho.)
De Cayman graag, de 996 heb ik eigenlijk nooit iets gevonden en ik zou nooit voor een GT3 kiezen, vooral omwille van het feit dat ik elke dag met zo een auto zou willen rijden en niet enkel es "in het weekend" en "es gaan tracken".
De Cayman is misschien een tik trager en iets minder goed op circuit, maar nog altijd beter dan 90% van de andere karren op de baan. De Cayman is dagelijks inzetbaar en je kan er es mee op weekend in redelijk comfort... dan is de keuze rap gemaakt. En dan is er nog het budget, zoveel geld, dan wil ik wel iets naar mijn volledige zin qua kleuren en opties, en dan is de garantie ook wel handig meegenomen.
Hoewel de GT3 pracht van een wagen is kies ik voor de Cayman. Doorslaggevend imho is de dagelijkse bruikbaarheid, tracken hoeft voor mij niet dus daarom valt de GT3 af.
ik geef even de doorslag. Ik zou voor de GT3 gaan, alhoewel ik geen ervaring heb met beide wagens.
De GT3 heeft nog steeds een hoger Track-gehalte (ik spreek enkel van uiterlijk want de prestaties kan ik niet over oordelen) dan de Cayman, ik vind de Cayman dan ook op sommige momenten te braaf overkomen.
Da's eigenlijk ne moeilijke : in mijn huidige situatie (met 2 andere wagens) zou ik voor de GT3 kiezen, als ik daarentegen 1 daily zou hebben zou de keuze wellicht toch op de meer inzetbare Cayman S vallen (al zou ik die ook 2dehands zoeken). de GT3 zal bruter en intenser zijn, vooral de max op circuit, maar er zouden veel momenten zijn waarop je extra voorzichtig zou moeten rondrijden op de openbare weg, of anders gezegd : het extra potentieel van de GT3 toch niet kunnen benutten...dus liever een wagen met ESP
Comment