Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tweedehands 996/2 GT3 vs. nieuwe 987/2 Cayman S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Allemaal die hards hier precies.

Ik ga, voor de cayman. Zo een GT3 is inderdaad meer Porsche, meer racy, maar wordt o zo hard en ik denk dat je dat laatste kotsbeu wordt.

Zeker als je er mee naar verdere oorden zoals de UK, Champagnestreek, .. enzoverder wilt rijden.

Dus:

Cayman S
    Manueel
    Sperdifferentieel
    -20 MM
    Verkorte schakelwegen
    19" SportClassic
    Carbon hier en daar ..

Comment

GT3 van het 996 type vind ik niet mooi, niet goed afgewerkt (slecht verouderende materialen in het interieur), niet waardevast (in tegenstelling tot de 993 modellen) en veel te hard afgeveerd. De 997 versie tapt uit een heel ander vaatje en is oneindig veel beter op de hierboven genoemde vlakken.

In deze poll kies ik dan ook resoluut voor de Cayman S met een pakketje interessante opties. Daar kan je een echte droombak van maken!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
        Allemaal die hards hier precies.
        Tot het hun eigen geld is dat ze moeten uitgeven
        AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
          die-hard tot in de kist!!!
          Porsche 996 GT3 RS
          Porsche 964 RS
          BMW ///M3 e30
          Mercedes c250 CDI AMG
          www.flamebox.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
            inderdaad
            langs de ene kant zagen da ge kuipstoelen in uw sportkar moet steken en zespuntsgordels, en langs de andere kant klagen over het rijcomfort van de runflat banden op hunne bmw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
              Zeker als je er mee naar verdere oorden zoals de UK, Champagnestreek, .. enzoverder wilt rijden.

Dus:

Cayman S
              Manueel
              Sperdifferentieel
              -20 MM
              Verkorte schakelwegen
              19" SportClassic
              Carbon hier en daar ..
              I agree

Comment

Cayman S, zonder veel twijfel.

Comment

I agree 2.

Als 2e wagen voor weekend en track gaat mijn voorkeur uit naar een goed uitgeruste Cayman S, ook al mag de GT3 een groter aura hebben.

De Cayman is het perfecte compromis tussen de openbare weg en het circuit. De GT3 is perfect voor het circuit (als je er al iets van kent teminste) maar te compromisloos voor de openbare weg. Nu maak ik even een veronderstelling: als eigenaar van één van die twee wagens kan je het toch niet laten om die af en toe eens uit zijn stal te halen en algauw eens een tripje willen doen. Moet je dan steeds in een straal van 50km rond je huis blijven omdat de GT3 te hard rijdt? Daar zou groen van komen. Neen, ik zou toch alle vrijheid willen hebben om impulsieve roadtrips te kunnen afwerken. Het circuit is mooi, maar de Alpenpassen, de Vogezen, Italië, Spanje en noem maar op, leggen iets meer gewicht in de schaal. Je zal em doorgaans meer gebruiken op de weg dan op het circuit en daardoor vind ik de S de betere, lees verstandige en rationele, keuze.

Comment

Waw, op dit moment is het uitslag van de poll 37-37.

Talk abaut a close call!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                      Je bent m.i. het belangrijkste verschil vergeten te vermelden nl. het middenmotor-concept vs. het 'rugzak'-concept. Dat is werkelijk een wereld van verschil qua rijgedrag, zeker als je de limieten gaat opzoeken.

Als niet-trackridder zou ik persoonlijk anytime voor de Cayman S gaan maar als het een weekendspeeltje moet worden en gezien jij nogal track-minded bent, in jouw geval dan toch de GT3.

Ik kan me gedeeltelijk vinden in de opmerking van Mich dat de Cayman S overpriced is. Tegenover een Boxster is ie dat zeker maar tegenover een Carrera 2(S) hoegenaamd niet, wel integendeel. Rijplezier-gewijs vind ik elke Carrera trouwens zwaar overpriced tegenover Cayman/Boxster.
                      ²²²²²²²²²²²²²²²²²²
                      100% zeker de kaaiman
                      dat van die 'reputatie' is enkel voor parvenus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                        Cayman S, zonder veel twijfel.
                        => 't is ni de poll: "Cayman" of "Cayman S" hé

...het lijstje met mensen waar ik kop noch staart aan krijg...+1: "Daggie"

Porsche 996 GT3 RS
                        Porsche 964 RS
                        BMW ///M3 e30
                        Mercedes c250 CDI AMG
                        www.flamebox.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten

Join the club

Comment

=> 't is ni de poll: "Cayman" of "Cayman S" hé

Ik heb enkel gereden met een 996 MK2 GT3 en een 987 MK1 Cayman. Dus ik heb geen concrete ervaring met beide auto's. Mij baserend op die 2 bovenstaande, denk ik dat de 987 MK2 Cayman een betere auto is als de 996 GT3. Ik vind dat bv. ook van de 987 MK1.

Ik ben niet de meest tactvolle, dus ik doe het direct en to the point.
                            Een 996GT3 is een verouderde en onafgewerkte wagen die gemaakt is met materialen die niet kunnen tippen aan de standaard van vandaag waar de Cayman mee gemaakt is.

De Cayman is nu onmiddellijk inzetbaar. 's Morgens de helm inladen, 300km naar circuit rijden, een ganse dag vlammen. 's Avonds nog even iets eten in het restaurant op het strand, 300km naar huis. Auto de garage in. Klaar.

De 996 heeft eerst een half jaar nodig voor de juiste ophanging te krijgen. Kijk ik niet naar mijn portefuille? Wil ik comfortabel op circuit aankomen? Wil ik het max uit het circuit halen? Zal ik een rolkrik meedoen om vooraan even het camber bij te draaien of de ingaande demping bij te regelen. Misschien neem ik beter een trailer mee voor de semislicks of de regenslicks. Je weet maar nooit in dit halfrond. 300km naar het circuit rijden, je rug proberen heel houden. Had ik maar een radio. Driing, telefoon .. ik bel wel terug als ik er ben. Op circuit aankomen, een half uur vijzen, beseffen dat ik hem opnieuw vergeten uitlijnen ben, na het vorige circuit bezoek. 3 ronden rijden, opnieuw opkrikken, demping nog harder zetten. Rijden. Terug naar huis, geen tijd om in de beachbar iets te eten, de andere banden monteren. Onderweg afspraak maken met de garage voor de uitlijning, ze verstaan me niet, thuis terugbellen ... Enzovoort.

Een 996GT3 moet je kopen als je bezeten bent van het model en zijn mankementen geen mankementen noemt. En dan hoort het eigenlijk een RS te zijn, want anders heb je toch nooit wat je echt wil. Mocht een RS bij de keuzes staan, zou ik misschien daarvoor kiezen. Dan neem ik er de zorgen wel bij. Niet dat ik denk dat een RS de facto beter is als een nieuwe Cayman. Voor een 996GT3, nee dank je, geen interesse.

Bij een 997GT3 ligt het verhaal helemaal anders. Dat vind ik wel een afgewerkt product.

Maar toch, ik heb met geen van beide lang of serieus gereden, dus ik heb absoluut geen idee waarover ik spreek. In deze categorie, heb ik gewoon een 997S gekocht Waar ik so far, best tevreden van ben
                            Last edited by ; 10/02/2009, 11:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                              Een 996GT3 is een verouderde en onafgewerkte wagen die gemaakt is met materialen die niet kunnen tippen aan de standaard van vandaag waar de Cayman mee gemaakt is.
                              Ge vergeet de bekerhouders

Comment

Het (misschien subjectieve) gevoel dat ik bij de 996 reeks in het algemeen heb, is één van "net niet". Het lijkt wel een overgangsmodel tussen de 993 en de 997, waar ze vanalles veranderd hebben, maar het pas op punt gesteld hebben op de 997. Om van de binnenkant nog maar te zwijgen

Comment

Addendum ...

Ik denk dat een 987/2 een betere auto is als een 996RS.
                                  Ik denk dat een 987/2 een mooiere auto is als een 996RS.
                                  Ik denk dat een 987/2 beter en breder inzetbaar is als een 996RS.

En toch zou ik tussen die 2 een 996RS kiezen, omdat die een enorm "pedigree" heeft. Omdat dat een monument en een legende is. Ik kan gelukkig worden van daar naar te kijken in de garage. Ik kan stil worden van daar naar te kijken. Daar wil ik tijd en geld in investeren wat betreft ophanging, uitlijning, rijderscapaciteiten.

Terwijl een 987/2 gewoon een goeie auto is.
                                  En een 996GT3 is gewoon geen 996GT3RS.

Comment

...zit veel waarheid in uw argumentatie, al schets je het veel te wit/zwart.

=> of je nu een rolkrik meepakt op circuit, bedankt voor het diner erna of vertikt om telefoon op te nemen, dat ligt eerder aan de persoon die de Cayman S/GT3 rijdt dan aan de wagen zelf ... hangt ervan af hoe zeer je in het verhaal opgaat

Klopt ook dat een 996 verouderd is...klopt ook dat de Cayman S fantastisch rijdt, ongelofelijk zelfs....maar Cayman rijden is zoals een zeer leuk avondje uit met de vriendin...GT3 is alsof je de nacht van je leven met je droomvrouw beleefd hebt

=> de sensatie van een GT3 (het geluid, de manier van rijden, het continu temmen van het beest, de immense achtervleugel telkens je in de spiegel kijkt,....) staat op eenzame hoogte vergeleken met de Cayman S.

=> versta me ni verkeerd...ik zou doodgraag een Cayman S én een GT3 hebben, ze zijn beide verschillend qua doel...een Cayman RS zou eenfantastisch auto zijn...maar je kan de centen maar een keer uitgeven en dan geniet de rare GT3 m'n voorkeur....trouwens, men zou ni de eerste zijn met een GT3 die de Cayman S moet laten gaan op circuit hé
                                    Porsche 996 GT3 RS
                                    Porsche 964 RS
                                    BMW ///M3 e30
                                    Mercedes c250 CDI AMG
                                    www.flamebox.be

Comment

trouwens....ik merk dat Gilles in de poll aangeeft dat het om een Club Sport GT3 moet gaan....dan kies ik zeker voor de GT3!!!! als je voor de GT3 gaat, doe het dan goed van meet af aan hé!!
                                      Porsche 996 GT3 RS
                                      Porsche 964 RS
                                      BMW ///M3 e30
                                      Mercedes c250 CDI AMG
                                      www.flamebox.be

Comment

trouwens....ik merk dat Gilles in de poll aangeeft dat het om een Club Sport GT3 moet gaan....dan kies ik zeker voor de GT3!!!! als je voor de GT3 gaat, doe het dan goed van meet af aan hé!!
                                        Wat is het verschil met de gewone, in de 996 reeks?

Comment

...zit veel waarheid in uw argumentatie, al schets je het veel te wit/zwart.

=> of je nu een rolkrik meepakt op circuit, bedankt voor het diner erna of vertikt om telefoon op te nemen, dat ligt eerder aan de persoon die de Cayman S/GT3 rijdt dan aan de wagen zelf ... hangt ervan af hoe zeer je in het verhaal opgaat
                                          Dat zeg ik ook he. Voor een 996GT3 ga ik niet op in dat verhaal. Daarvoor knijpt de wagen niet hard genoeg in mijn ballen. Een RS wel. Off all people weet jij dat maar al te goed Mijn 997S is een geniaal stukje techniek dat hopelijk 2 jaar goed kan dienen, maar dan kijk ik verder. Als je, na de RS, verder moet kijken ... lijkt mij veel zwaardere opdracht.

Klopt ook dat een 996 verouderd is...klopt ook dat de Cayman S fantastisch rijdt, ongelofelijk zelfs....maar Cayman rijden is zoals een zeer leuk avondje uit met de vriendin...GT3 is alsof je de nacht van je leven met je droomvrouw beleefd hebt
                                          Doe mij dan maar 2 keer per dag gewone, onvoorbereide sex dan 1 keer per week dure, betere sex met een luxehoer op leeftijd, waar je moet mee leren rijden

=> de sensatie van een GT3 (het geluid, de manier van rijden, het continu temmen van het beest, de immense achtervleugel telkens je in de spiegel kijkt,....) staat op eenzame hoogte vergeleken met de Cayman S.
                                          100% eens, en toch kies ik voor de Cayman S. Liever alle dagen leuk geluid dan wekelijks en na kopzorgen geluid waarvan ik door mijn boxershort schiet. Voor mij is dat te veel moeite, ik wil lui, relax en met gemak achter het stuur kruipen.

Comment

Working...
                                          X