Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[1] TOP 5: Meest ideale gezinswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [1] TOP 5: Meest ideale gezinswagen

Stel... Je bent papa van 2 bengels en hebt nog steeds je vrouwtje bij de hand. Af en toe ga je eens op reis met de wagen en iedereen wil graag mee. Je doet zo'n 25.000km per jaar met deze wagen.

Wat is dan voor jullie de meest ideale wagen ?! Het budget is niet beperkt maar nu ook weer niet onbeperkt. Geef jullie top 5 van de meest ideale gezinswagen aub.

Owja... Er mag heus wel naar degelijkheid gekeken worden... De wagen moet immers zo lang mogelijk meegaan.

Dus... De wagen moet plaats bieden aan een gezin, comfortabel en plezierig rijden, sterk, mooi, zuinig, ... zijn !

Comment

Indien de bengels nog klein zijn

1. Audi A4 Avant
      2. BMW 3 Touring
      3. BMW 5 Touring
      4. Audi A6 Avant
      5. Mercedes C T-model

Indien de bengels groter zijn

1. BMW 5 Touring
      2. Audi A6 Avant
      3. Audi A4 Avant
      4. BMW 3 Touring
      5 Mercedes C T-model

Comment

1. Renault Grand Espace
        2. Ford S-MAX
        3. Honda Accord Tourer
        4. Citroën Berlingo ( of één van zn tweelingbroers )
        5. Opel Zafira

Comment

1. Range Rover td6 (of tdv8 indien budget dat toelaat)
          2. Touareg
          3. Mercedes E T-model
          4. Alfa 159 Ti SW
          5. Skoda Octavia RS TDI

Waarom al die kutsuv's zul je u misschien afvragen. Omdat die wegens mij het beste leken: het monovolume ruimtegevoel, en de nodige luxe. ideaal voor lange reizen.

Comment

1. BMW 5 berline
            2. Audi A6 avant
            3. Mercedes E T-model
            4. VW passat variant
            5. Volvo V70/Alfa 159 SW

Ik heb er geen SUV's tussen gezet omdat dat niks voor u lijkt denk ik.

Comment

1. toyota avensis
              2. volvo V70
              3. skoda octavia combi
              4. citroen C5 break ( nieuwste model )
              5. mercedes C/E break

Comment

Als je zelfstandig bent, zit je beetje in dezelfde schuit als ikke en dan zou ik kiezen voor de Viano X-Clusive omgebouwd naar lichte vracht

Rijdt heel leuk en ontspannen en mist kleine software upgrade heb je 250 paardjes en hopen koppel ter beschikking onderen uwen rechtervoet en kan je mooi mee met de meute BMW's en Passat's etc... = tof voor de papa

Plaats te over en je zit lekker hoog met mooi uitzicht over alles en iedereen = tof voor kindjes en mama

Lichte vracht op de zaak = tof voor de portmonéé

Natuurlijk is een X5 of ML net iets sportiever en ziet ie er vooral leuker uit, maar kost ie waarschijnlijk ook het dubbele....... of je zou moeten gaan voor de zoveelste break A4 of A6 of 3 of 5 serie, ook niks mis mee natuurlijk !

Oja, en dit moet mijn inziens een sublieme reiswagen zijn... zal ik binnenkort wel eens uitproberen !!
                Last edited by ; 23/06/2008, 15:03.

Comment

1. BMW 5 Touring
                  2. Audi A6 Avant
                  3. Mercedes E Kombi Avantgarde
                  4. Range Rover
                  5. Audi A4 Avant

Comment

Hewel, ik ben vader van 2 bengels, mijn vrouw is me nog steeds niet beu en we vertrekken volgende weekend allemaal samen op verlof (met surf-remorque erachter). Alleen doe ik dubbel zoveel km's als jij. De wagen die ik een paar weken geleden gekocht heb voldoet aan al je eisen (leuk, mooi, plaats, power, goede restwaarde en zuinig). Dus wat voor mij op plaats 1 staat qua gezinswagen is de vw passat voor een budget tussen de 30-40 000 euro.

Als je van plan bent om geregeld uitstapjes/vakanties te doen met 2 kinderen en de bijhorende buggies, reisbedjes, etc kies dan geen A4, BMW 3, V50, C klasse tenzij je graag telkens met zo'n skibox op je dak gaat rijden. Eens ze wat ouder zijn, kun je die wel overwegen. Spreek uit ervaring. Een monovolume en SUV vielen voor mij af door het hogere verbruik en duurder onderhoud (duurdere banden, etc). Indien het een leasing is met fuel card, dan is het een totaal ander verhaal.

Maar zonder een budget te noemen, ga je hier wel vanalles tegenkomen tussen een Dacia Logan en een Bentley...
                    2008 VW Passat Variant Highline 2.0 TDI Common Rail (100kw) DSG

RNS 510 GPS Touchscreen - How to add POI's !!

Comment

Als ik nog eens raak schiet wil ik een Omega Karavan.

Comment

Een jaar of 2 geleden stond ik voor hetzelfde probleem. Alleen had ik mezelf nog een maximumbudget opgelegd (dat ik uiteindelijk nog overschreden heb ).
                        Als je eens rond begint te kijken kom je snel tot de vaststelling dat er niet immens veel mogelijkheden zijn als je de kar aan al je voorwaarden wil laten voldoen. Bij mij waren monovolumes, kangoo/ berlingo-toestanden volledig uit den boze evenals een 4-deurs (omdat ik om de x-aantal maanden mijn koffer al eens volzwier met containerpark-troep en wegens soms moeilijke belading).

Al verschillende keren vastgesteld dat de Passat (voor ons) perfect voldoet kwa ruimte. Een iets kleinere break zou momenteel ook wel volstaan, maar dit zou in de nabije toekomst kunnen anders zijn bij de komst van onze volgende telg.

Koop dus niet te klein, plaats heb je niet snel over...
                        Last edited by Ugeken; 23/06/2008, 15:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                          Als ik nog eens raak schiet wil ik een Omega Karavan.
                          MV6

Comment

1. X5 3.0sd
                            2. Range Rover Sport TDv8
                            3. BMW 535d touring

Verder vind ik niets wat me ideaal lijkt, in zo'n situatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                              MV6
                              ja ja

een goeie 2.5 of échte lekkere opel 2.2 DTI zal het zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
                                Owja... Er mag heus wel naar degelijkheid gekeken worden... De wagen moet immers zo lang mogelijk meegaan.

Dus... De wagen moet plaats bieden aan een gezin, comfortabel en plezierig rijden, sterk, mooi, zuinig, ... zijn !
                                - Hoe oud zijn de bengels?
                                - Is het de enige gezinswagen of heeft de vrouw nog een andere?
                                - 25.000 snelweg of dorps- en gewestwegkilometers?
                                - Is er ook een grote hond?
                                - Wordt er vaak mee in centrum steden geparkeerd of zo goed als nooit?

Comment

Sega, ik zou sowieso niet voor een SUF gaan. Niks Range, niks X5.

Je maakt 't moeilijk door te stellen dat er niet direct beperkingen zijn qua budget. Gezien het huidige klimaat betreffende brandstofprijzen en eco truut zou ik precies eerder naar een benzine neigen. Een BMW vierpitter is niet zoveel gulziger dan een diesel, Audi heeft in de A4 een 1.8 TFSI van 160pk liggen... keuze te over. Het is maar net wat JIJ belangrijk vind. Maar nog een keer: Géén SUF.
                                  American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
                                    Je maakt 't moeilijk door te stellen dat er niet direct beperkingen zijn qua budget.
                                    Inderdaad, als er een maximumbudget is zal de keuze direct een pak beperkter zijn.

Comment

*Haalt de popcorn erbij*

Comment

Een gezinswagen maar het budget is bijna maar niet onbeperkt? Wat is de maximum?

Comment

Working...
                                        X