Ik neem ook meer de fiets, ten eerste is 't goedkoper en ten tweede kan ik wel wat beweging gebruiken. Het feit dat ik niet zo verliefd ben op mijn daily, maakt dat alleen maar gemakkelijker.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Past u uw rijgedrag aan door de hoge brandstofprijzen
Collapse
X
-
Tot nu toe heb ik er nog geen kilometer minder door gereden. Ook heb ik mijn rijstijl nog niet aangepast. Integendeel zelfs... Onrechtstreeks wordt alles duurder, dus... time is nog meer money dan vroeger. Ik zal dus niet trager gaan rijden, want die paar eurokes die ik daarmee uitspaar wegen niet op tegen de kost van de tijd die ik ermee verlies...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe Bekijk BerichtenIk ga nu veel minder in toeren trekken dan vroeger omdat ik eigenlijk vind dat het veel geld is maar, aan de andere kant rij ik zo graag met de auto. Financeel hoef ik mij ook niet echt zorgen te maken.
Ik spaar toch elke maand 60 % van mijn inkomsten(jobkes).
Heb 4 jaar met de trein geweest naar school en dat was een hel. Die uren alleen al. Je moet daar gewoon twintig minuten vroeger staan lummelelen omdat je geen later hebt.
Auto is vrijheid en dat BETAAL je. Ook de naft....
maar ik heb ook respect voor mensen die er gebruik van maken
Comment
-
ik ben nog student, rij dagelijks met mijn e36 318tds, waarvan ik om de 3 weken een tank diesel krijg van mijn ouders,
in het weekend rijd ik voor de hobby met een E30, die betaal ik volledig zelf, en die laat ik wel wat meer staan...ritjes uit verveling enzo zijn verminderd
BMW E10 1600ti 1967
BMW E10 2002tii 1973
BMW E30 325i sedan 1986
BMW E36 318is cabrio 1995
BMW E36 320i cabrio 1994
BMW E91 318d touring 2006
MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenOok heb ik mijn rijstijl nog niet aangepast. Integendeel zelfs... Onrechtstreeks wordt alles duurder, dus... time is nog meer money dan vroeger..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenIk pas mij niet echt aan. Ik rijd tegenwoordig meer kilometers dan ooit.
Als ik met de Alfa onderweg ben wél, omdat ik weet dat een volle bak naft 100 euro kost, en er op 400km door is... Ik rijd dan altijd 110 op CC op de snelweg, en ik trek vaker rustiger op.
Amai dien Alfa zuipt nogal!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten100 euro naft d'r door op 400km
Amai dien Alfa zuipt nogal!
Ja dat is ook niet gemaakt voor een zuinige rijstijl hé.En dat merk je eraan...
3500 toeren op 120 @ 8-8.5 liter/100km.
Laagste gemiddelde verbruik dat ik ooit haalde was 8.8 (huidige stand op BC). Meestal zit 'ie tussen 11.5-13 liter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenJa dat is ook niet gemaakt voor een zuinige rijstijl hé.En dat merk je eraan...
3500 toeren op 120 @ 8-8.5 liter/100km.
Laagste gemiddelde verbruik dat ik ooit haalde was 8.8 (huidige stand op BC). Meestal zit 'ie tussen 11.5-13 liter.
ik was echt van de overtuigng dat je een 2 liter benzine nog onder de 8 liter kon brengen met een normale rijstijl
ik zit trouwens op 3500 toerne bij 110 per uur
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk BerichtenFUCK!!! zulke cijfers zijn er echt zo hard over!!
ik was echt van de overtuigng dat je een 2 liter benzine nog onder de 8 liter kon brengen met een normale rijstijl
ik zit trouwens op 3500 toerne bij 110 per uur
Ja dat ding zuipt gewoon hard voor een 2 litertje. Als je dat dan vergelijkt met bijv. die Clio RS 2.0's hier op't forum, die zitten bij vlotte rijstijl op gemiddeld 8,7 ofzo. (zag ik net in het topic van die rode).
Achja... alfa
3500 op 110 is voor een 1.2-zonder-koppel niet zo verwonderlijk.
Het probleem bij die alfa is niet dat die niet voldoende koppel of soepelheid heeft, maar gewoon de sportieve afstelling (versnellingsbakverhoudingen)...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenDaarbij zullen ze, net als bij de BIV, het krijgen van een bedrijfswagen bestraffen, niet het gebruik ervan. En degene die die kost dan toch heeft, zal er zoveel mogelijk profijt willen uithalen en evenveel rijden. Dus haalt het niks uit voor milieu of energie...Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenTenslotte zou ook de verkeersveiligheid er bij baten want er zullen er zeker een paar minder idioot rijden in de ochtendfiles met hun Passat diesel als ze zelf de rekening aan de pomp zouden moeten betalen.American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.
Comment
-
Ik pas me hard aan.
Als ik tegenwoordig ergens moet zijn via de snelweg, vertrek ik 10 minuten vroeger en rijd ik 90-100 op het rechterrijvak...
Tevens trek ik zo weinig mogelijk tot tegen de begrenzer, hoewel ik 't geluid moeilijk kan missen.
Ook lange stukken aan 50 rijd ik in 5de...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenJa dat ding zuipt gewoon hard voor een 2 litertje. Als je dat dan vergelijkt met bijv. die Clio RS 2.0's hier op't forum, die zitten bij vlotte rijstijl op gemiddeld 8,7 ofzo. (zag ik net in het topic van die rode).
Achja... alfa
3500 op 110 is voor een 1.2-zonder-koppel niet zo verwonderlijk.
Het probleem bij die alfa is niet dat die niet voldoende koppel of soepelheid heeft, maar gewoon de sportieve afstelling (versnellingsbakverhoudingen)...
Momentaan wel, maar dan moet ik heel lang 50 rijden om daar profijt uit te halen.
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Ik probeer regelmatig mijn rijstijl aan te passen, ondanks het feit dat ik een firmawagen + tankkaart heb. Deze keuze staat niet in de poll, dus heb ik niet gestemd.
Vanaf overmorgen rij ik met een Polo ipv een Golf. Heb bewust gekozen voor een 1.4 TDI ipv een Crosspolo 1.9 TDI. Spijtig genoeg heb ik niet kunnen kiezen voor de Bluemotion, omwille van een te lange levertermijn.
Comment
Comment