Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Past u uw rijgedrag aan door de hoge brandstofprijzen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik neem ook meer de fiets, ten eerste is 't goedkoper en ten tweede kan ik wel wat beweging gebruiken. Het feit dat ik niet zo verliefd ben op mijn daily, maakt dat alleen maar gemakkelijker.
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Tot nu toe heb ik er nog geen kilometer minder door gereden. Ook heb ik mijn rijstijl nog niet aangepast. Integendeel zelfs... Onrechtstreeks wordt alles duurder, dus... time is nog meer money dan vroeger. Ik zal dus niet trager gaan rijden, want die paar eurokes die ik daarmee uitspaar wegen niet op tegen de kost van de tijd die ik ermee verlies...
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe Bekijk Berichten
        Ik ga nu veel minder in toeren trekken dan vroeger omdat ik eigenlijk vind dat het veel geld is maar, aan de andere kant rij ik zo graag met de auto. Financeel hoef ik mij ook niet echt zorgen te maken.
        Ik spaar toch elke maand 60 % van mijn inkomsten(jobkes).
        Heb 4 jaar met de trein geweest naar school en dat was een hel. Die uren alleen al. Je moet daar gewoon twintig minuten vroeger staan lummelelen omdat je geen later hebt.

Auto is vrijheid en dat BETAAL je. Ook de naft.
        van zodra je een eigen auto hebt, is het openbaar vervoer - zoals je zegt - hel! ...

maar ik heb ook respect voor mensen die er gebruik van maken
        Last edited by ; 09/06/2008, 20:23.

Comment

ik ben nog student, rij dagelijks met mijn e36 318tds, waarvan ik om de 3 weken een tank diesel krijg van mijn ouders,
          in het weekend rijd ik voor de hobby met een E30, die betaal ik volledig zelf, en die laat ik wel wat meer staan... ritjes uit verveling enzo zijn verminderd
          BMW E10 1600ti 1967
          BMW E10 2002tii 1973
          BMW E30 325i sedan 1986
          BMW E36 318is cabrio 1995
          BMW E36 320i cabrio 1994
          BMW E91 318d touring 2006
          MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

ik moedig het alleen maar aan dat meer en meer mensen de bus, trein of fiets nemen. dan heb ik minder last van het verkeer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
              Ook heb ik mijn rijstijl nog niet aangepast. Integendeel zelfs... Onrechtstreeks wordt alles duurder, dus... time is nog meer money dan vroeger.
              Nu wordt het duidelijk waarom de 335i weg gaat en er een M3 in de plaats komt .

Comment

Ik rijd nog exact hetzelfde als vroeger, maar ik moet er wel bijzeggen dat ik al sinds ik mijn rijbewijs heb het gebruik van mijn wagen zoveel mogelijk probeer te beperken.

Comment

Ik pas mij niet echt aan. Ik rijd tegenwoordig meer kilometers dan ooit.

Als ik met de Alfa onderweg ben wél, omdat ik weet dat een volle bak naft 100 euro kost, en er op 400km door is... Ik rijd dan altijd 110 op CC op de snelweg, en ik trek vaker rustiger op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                    Ik pas mij niet echt aan. Ik rijd tegenwoordig meer kilometers dan ooit.

Als ik met de Alfa onderweg ben wél, omdat ik weet dat een volle bak naft 100 euro kost, en er op 400km door is... Ik rijd dan altijd 110 op CC op de snelweg, en ik trek vaker rustiger op.
                    100 euro naft d'r door op 400km
                    Amai dien Alfa zuipt nogal!
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik pas mijn rijstijl aan in die zin dat ik zo economisch mogelijk rij: op tijd schakelen en laten uitbollen, cruise control gebruiken, zo weinig mogelijk remmen,...

Minder met de wagen rijden doe ik nog niet want ik tank nog steeds aan €0,90/L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        100 euro naft d'r door op 400km
                        Amai dien Alfa zuipt nogal!

Ja dat is ook niet gemaakt voor een zuinige rijstijl hé. En dat merk je eraan...

3500 toeren op 120 @ 8-8.5 liter/100km.
                        Laagste gemiddelde verbruik dat ik ooit haalde was 8.8 (huidige stand op BC). Meestal zit 'ie tussen 11.5-13 liter.

Comment

Ja dat is ook niet gemaakt voor een zuinige rijstijl hé. En dat merk je eraan...

3500 toeren op 120 @ 8-8.5 liter/100km.
                          Laagste gemiddelde verbruik dat ik ooit haalde was 8.8 (huidige stand op BC). Meestal zit 'ie tussen 11.5-13 liter.
                          FUCK!!! zulke cijfers zijn er echt zo hard over!!

ik was echt van de overtuigng dat je een 2 liter benzine nog onder de 8 liter kon brengen met een normale rijstijl

ik zit trouwens op 3500 toerne bij 110 per uur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                            FUCK!!! zulke cijfers zijn er echt zo hard over!!

ik was echt van de overtuigng dat je een 2 liter benzine nog onder de 8 liter kon brengen met een normale rijstijl

ik zit trouwens op 3500 toerne bij 110 per uur

Ja dat ding zuipt gewoon hard voor een 2 litertje. Als je dat dan vergelijkt met bijv. die Clio RS 2.0's hier op't forum, die zitten bij vlotte rijstijl op gemiddeld 8,7 ofzo. (zag ik net in het topic van die rode).

Achja... alfa

3500 op 110 is voor een 1.2-zonder-koppel niet zo verwonderlijk.

Het probleem bij die alfa is niet dat die niet voldoende koppel of soepelheid heeft, maar gewoon de sportieve afstelling (versnellingsbakverhoudingen)...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                              Daarbij zullen ze, net als bij de BIV, het krijgen van een bedrijfswagen bestraffen, niet het gebruik ervan. En degene die die kost dan toch heeft, zal er zoveel mogelijk profijt willen uithalen en evenveel rijden. Dus haalt het niks uit voor milieu of energie...
                              Krijgen? Krijgen? Mijn Vectra is een deel van mijn loon waar ik al belastingen op betaal voor privégebruik. Mijn werkgever betaalt er ook belastingen op. Ik vind dit een beetje kort door de bocht gaan.
                              Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                              Tenslotte zou ook de verkeersveiligheid er bij baten want er zullen er zeker een paar minder idioot rijden in de ochtendfiles met hun Passat diesel als ze zelf de rekening aan de pomp zouden moeten betalen.
                              Sommigen kunnen het echt niet laten hé? Ik schatte je net iets hoger in, Zweed. Het is niet omdat je een bedrijfswagen hebt dat je je niks aantrekt van het overige verkeer. Het is niet omdat je een bedrijfswagen hebt dat je een gevaar bent op de baan.
                              American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Ik pas me hard aan.

Als ik tegenwoordig ergens moet zijn via de snelweg, vertrek ik 10 minuten vroeger en rijd ik 90-100 op het rechterrijvak...
                                Tevens trek ik zo weinig mogelijk tot tegen de begrenzer, hoewel ik 't geluid moeilijk kan missen.
                                Ook lange stukken aan 50 rijd ik in 5de...

Comment

Ja dat ding zuipt gewoon hard voor een 2 litertje. Als je dat dan vergelijkt met bijv. die Clio RS 2.0's hier op't forum, die zitten bij vlotte rijstijl op gemiddeld 8,7 ofzo. (zag ik net in het topic van die rode).

Achja... alfa

3500 op 110 is voor een 1.2-zonder-koppel niet zo verwonderlijk.

Het probleem bij die alfa is niet dat die niet voldoende koppel of soepelheid heeft, maar gewoon de sportieve afstelling (versnellingsbakverhoudingen)...
                                  Bij de MINI is dat ook hoor. Ik krijg die no way onder de 8,5 liter gemiddeld.
                                  Momentaan wel, maar dan moet ik heel lang 50 rijden om daar profijt uit te halen.

Comment

Neen, maar voordien reed ik ook niet zomaar wat rond. Als ik zin heb om het pedaal wat dieper in te duwen, zal ik dat niet nalaten, ook met deze prijzen aan de pomp. Ik rij wel op LPG, maar die is de laatste tijd ook sterk gestegen, dus dat blijft hetzelfde.
                                    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Ik heb niks aangepast...
                                      Ik doe voort als ik bezig was ..

Ik heb gisteren zelfs (per ongeluk) Shell V-power getankt... waarom hangen ze ook 2 zwarte pistolen naast 1...
                                      Moet wel zeggen den bak draait precies zoeter.. tkan ook in het koppeke zitten

Comment

Ik neem tegenwoordig met minder tegenzin de fiets omdat ik weet dat je zo toch wel een leuk centje kan uitsparen. Rijstijl op zich verandert niet echt, zo veel rijd ik niet, 150 per week is al véél en dus denk ik niet dat dat een significant verschil zal zijn. Maar ik ben er mij wel van bewust.

Comment

Ik probeer regelmatig mijn rijstijl aan te passen, ondanks het feit dat ik een firmawagen + tankkaart heb. Deze keuze staat niet in de poll, dus heb ik niet gestemd.

Vanaf overmorgen rij ik met een Polo ipv een Golf. Heb bewust gekozen voor een 1.4 TDI ipv een Crosspolo 1.9 TDI. Spijtig genoeg heb ik niet kunnen kiezen voor de Bluemotion, omwille van een te lange levertermijn.

Comment

Working...
                                          X