Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Past u uw rijgedrag aan door de hoge brandstofprijzen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik pas mijn rijstijl niet aan maar zoveel rij ik eigenlijk niet.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
      Het stelt hier toch het systeem in vraag rond tankkaarten en leasewagens.

      In UK bestaat er geen tankkaart.

      Je krijgt wel een leasewagen maar je krijgt een vergoeding per km gereden voor het werk.

      Rij je zuinig, dan gaat er wat overschot in je zak. Rij je niet zuinig, dan leg je bij. Rij je veel prive, dan komt dat uit je eigen zak.

      Simpel systeem dat misbruik tegengaat en een heleboel onzinnige discussies met de fiscus vermijdt rond voordeel in natura.

      Bovendien vind ik het veel beter passen in de tijdsgeest. Je benzine laten betalen door een ander om op zondag wat te gaan rijden... Dat kan niet meer. Sorry, mijn mening.
      Gelijk heb je. Door de wildgroei aan bedrijfswagens zijn we de tak waar we zelf opzitten, traag maar zeker aan het afzagen. Enerzijds moeten we met z'n allen minder gaan verbruiken en anderzijds promoot onze regering het gebruik van een bedrijfswagen. Trouwens ook niet vreemd te noemen, bij iedere liter diesel die door zo'n bedrijfswagen verbruikt wordt rijven zij de taksen binnen.

      Maar zolang men geen betere alternatieve manieren van verlonen aanbiedt zal dat niet veranderen. Binnen 3 weken staat er hier ook eentje. Ik ben niet pro maar ga hem zeker niet afslaan. Ik moet tenslotte niet instaan voor de kosten van de baas. 't Is hij die maar andere manieren van verlonen moet aanbieden.

      Dus voor mijn part mogen ze vanaf morgen allemaal verdwijnen wanneer er consequent een alternatieve verloningsmanier wordt aangeboden. Tot zolang zal ik hem gebruiken, voor zoveel mogelijk km's.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
        Gelijk heb je. Door de wildgroei aan bedrijfswagens zijn we de tak waar we zelf opzitten, traag maar zeker aan het afzagen. Enerzijds moeten we met z'n allen minder gaan verbruiken en anderzijds promoot onze regering het gebruik van een bedrijfswagen. Trouwens ook niet vreemd te noemen, bij iedere liter diesel die door zo'n bedrijfswagen verbruikt wordt rijven zij de taksen binnen.

        Maar zolang men geen betere alternatieve manieren van verlonen aanbiedt zal dat niet veranderen. Binnen 3 weken staat er hier ook eentje. Ik ben niet pro maar ga hem zeker niet afslaan. Ik moet tenslotte niet instaan voor de kosten van de baas. 't Is hij die maar andere manieren van verlonen moet aanbieden.

        Dus voor mijn part mogen ze vanaf morgen allemaal verdwijnen wanneer er consequent een alternatieve verloningsmanier wordt aangeboden. Tot zolang zal ik hem gebruiken, voor zoveel mogelijk km's.
        Rood:
        En ik dacht dat jij voor zuinig rijden was?


        120d Hatch Edition Sport

        Comment


        • #24
          Als ik naar mijn rijstijl gezwind rijd, of ik rij zuinig, het maakt niet zo bijster veel uit zo blijkt

          Altijd rond de 800km met een bak van 52

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
            af en toe denk ik wel eens ja, om 'zuinig te rijden' en 'wat brandstof te besparen'..
            ik ook, maar na 5km ben ik dat weer vergeten

            Comment


            • #26
              Soms wel. Maar ik moet zeggen dat ik er niet zoveel op let. Eens de flitspalen op al de autostrades zullen staan zal dat wel zo zijn denk ik.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                Rood:
                En ik dacht dat jij voor zuinig rijden was?


                Van alle kilometers die we zullen maken zullen er zoveel mogelijk met de firmabak zijn, pipo

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                  Van alle kilometers die we zullen maken zullen er zoveel mogelijk met de firmabak zijn, pipo

                  Ik vermoedde al zoiets.
                  120d Hatch Edition Sport

                  Comment


                  • #29
                    Ik pas niks aan.

                    Comment


                    • #30
                      LPG dus.....

                      Comment


                      • #31
                        De opmerking van de tak afzagen waar we zelf opzitten, klopt als een bus.

                        Het probleem van de politiek, is dat ze steeds 'spectaculair' reageren of niet reageren.

                        Straks gaat er bij iemand toch een belletje af en dan gaan ze op monsterlijke manier bedrijfswagens belasten, etc.

                        Daarbij zullen ze, net als bij de BIV, het krijgen van een bedrijfswagen bestraffen, niet het gebruik ervan. En degene die die kost dan toch heeft, zal er zoveel mogelijk profijt willen uithalen en evenveel rijden. Dus haalt het niks uit voor milieu of energie...

                        Mijns inziens is het geven van een bedrijfswagen een goede alternatieve manier van werkkracht motiveren. De werknemer moet geen kapitaal meer uitsteken, heeft geen onderhoudskost of verzekering. Dat is dus mooi meegenomen.
                        De werknemer zou echter ook moeten aangezet worden om er gebruik van te maken op verantwoorde manier en zelf moeten opdraaien voor het verbruik.

                        Zo kan je het systeem ook 'vrijer' maken.

                        Wil iemand in UK een BMW 525i ipv een 520d, dan kan dat perfect. Hij krijgt dezelfde kilometervergoeding voor zijn brandstof en betaalt dus zelf voor zijn rijplezier. De werknemer draagt ook zelf de meerkost van de leasing indien deze er is of krijgt meer salaris indien hij genoegen neemt met een Clio 1.5dCi.

                        Er is dan ook plots geen noodzaak meer aan een dictatoriale HR manager "iedereen dezelfde wagen !" want elkeen is verantwoordelijk voor zijn eigen winkel er er is geen 'gemelk' meer van "jamaar, den dienen heeft metalisee en ne radio CD op zijnen oto gekregen en ik heb ne gewonen blauwen me ne radiokasset..."

                        Tenslotte zou ook de verkeersveiligheid er bij baten want er zullen er zeker een paar minder idioot rijden in de ochtendfiles met hun Passat diesel als ze zelf de rekening aan de pomp zouden moeten betalen.
                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                        Comment


                        • #32
                          ik rij iets voorzichtiger omdat ik geen 2de turbo wil naar de knoppen rijden , maar niet omdat de prijs zo hoog is

                          als je daar constant moet opletten heb je niks meer van plezier in uw auto

                          Comment


                          • #33
                            Wonen in de stad en dus is geen aanpassing nodig daar alles hier toch al is.

                            Comment


                            • #34
                              Ik probeer de laatste tijd toch wat meer de fiets te nemen. Eigenlijk om 2 redenen. Om wat meer beweging te hebben en om de korte brandstofverslindende ritjes uit te sluiten.
                              Op maandag moet ik slecht voor een uurtje ( max 2 ) naar mijn werk aan de andere kant van Gent. Bij mooi weer neem ik nu de fiets, ik ben even lang onderweg en geen stress van het verkeer.
                              Dinsdagavond ga ik zwemmen dat doe ik nu met de fiets, lekker sportief.

                              Comment


                              • #35
                                ik heb mijn luizenjob bij MB opgegeven en werk nu dichter bij huis. dat spaart mij dagelijks 40 km. wekelijks doe ik nu dus 200 km minder. dat maakt er 1000 in de maand. ik vermoed dat ik dat met een gemiddeld verbruik van plusminus 9 liter wel zal voelen in mijn portemonee. als ik zin heb kan ik zelfs met de fiets en spaar ik nog meer uit. verder van de rest: eens achter het stuur kent mijn voet nog steeds maar één stand.
                                Wel moet ik zeggen dat ik tot vorig jaar ofzo haast alle dagen avondlijke ritjes over boerebaantjes deed, just for fun. en die ritjes zijn zo stillaan een uitstervende bezigheid

                                Comment


                                • #36
                                  Ik kan mijn rijstijl niet meer extra aanpassen, rij nu al zo zuinig mogelijk, en als het niet nodig is dan komt hij niet eens uit de garage!
                                  Voor korte afstanden ga ik wel te voet of met de fiets.

                                  En met het openbaar vervoer zal je mij niet snel zien, toch allersinds niet met de bus. Voor sommige verplaatsingen neem ik wel de trein.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • #37
                                    Ik pas mij aan door mijn spr0tmonitor !
                                    1963 Land Rover Series IIa
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ik ga nu veel minder in toeren trekken dan vroeger omdat ik eigenlijk vind dat het veel geld is maar, aan de andere kant rij ik zo graag met de auto. Financeel hoef ik mij ook niet echt zorgen te maken.
                                      Ik spaar toch elke maand 60 % van mijn inkomsten(jobkes).
                                      Heb 4 jaar met de trein geweest naar school en dat was een hel. Die uren alleen al. Je moet daar gewoon twintig minuten vroeger staan lummelelen omdat je geen later hebt.

                                      Auto is vrijheid en dat BETAAL je. Ook de naft.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Aangezien ik niet veel km's maak let ik er totaal niet op.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Ik rij niet minder, noch ga ik extra hard op verbruik letten o.i.d. Ik rijd zoals altijd.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X