Ik pas mijn rijstijl niet aan maar zoveel rij ik eigenlijk niet.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Past u uw rijgedrag aan door de hoge brandstofprijzen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenHet stelt hier toch het systeem in vraag rond tankkaarten en leasewagens.
In UK bestaat er geen tankkaart.
Je krijgt wel een leasewagen maar je krijgt een vergoeding per km gereden voor het werk.
Rij je zuinig, dan gaat er wat overschot in je zak. Rij je niet zuinig, dan leg je bij. Rij je veel prive, dan komt dat uit je eigen zak.
Simpel systeem dat misbruik tegengaat en een heleboel onzinnige discussies met de fiscus vermijdt rond voordeel in natura.
Bovendien vind ik het veel beter passen in de tijdsgeest. Je benzine laten betalen door een ander om op zondag wat te gaan rijden... Dat kan niet meer. Sorry, mijn mening.
Maar zolang men geen betere alternatieve manieren van verlonen aanbiedt zal dat niet veranderen. Binnen 3 weken staat er hier ook eentje. Ik ben niet pro maar ga hem zeker niet afslaan. Ik moet tenslotte niet instaan voor de kosten van de baas. 't Is hij die maar andere manieren van verlonen moet aanbieden.
Dus voor mijn part mogen ze vanaf morgen allemaal verdwijnen wanneer er consequent een alternatieve verloningsmanier wordt aangeboden. Tot zolang zal ik hem gebruiken, voor zoveel mogelijk km's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenGelijk heb je. Door de wildgroei aan bedrijfswagens zijn we de tak waar we zelf opzitten, traag maar zeker aan het afzagen. Enerzijds moeten we met z'n allen minder gaan verbruiken en anderzijds promoot onze regering het gebruik van een bedrijfswagen. Trouwens ook niet vreemd te noemen, bij iedere liter diesel die door zo'n bedrijfswagen verbruikt wordt rijven zij de taksen binnen.
Maar zolang men geen betere alternatieve manieren van verlonen aanbiedt zal dat niet veranderen. Binnen 3 weken staat er hier ook eentje. Ik ben niet pro maar ga hem zeker niet afslaan. Ik moet tenslotte niet instaan voor de kosten van de baas. 't Is hij die maar andere manieren van verlonen moet aanbieden.
Dus voor mijn part mogen ze vanaf morgen allemaal verdwijnen wanneer er consequent een alternatieve verloningsmanier wordt aangeboden. Tot zolang zal ik hem gebruiken, voor zoveel mogelijk km's.
En ik dacht dat jij voor zuinig rijden was?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichtenaf en toe denk ik wel eens ja, om 'zuinig te rijden' en 'wat brandstof te besparen'..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenRood:
En ik dacht dat jij voor zuinig rijden was?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenVan alle kilometers die we zullen maken zullen er zoveel mogelijk met de firmabak zijn, pipo
Ik vermoedde al zoiets.
Comment
-
De opmerking van de tak afzagen waar we zelf opzitten, klopt als een bus.
Het probleem van de politiek, is dat ze steeds 'spectaculair' reageren of niet reageren.
Straks gaat er bij iemand toch een belletje af en dan gaan ze op monsterlijke manier bedrijfswagens belasten, etc.
Daarbij zullen ze, net als bij de BIV, het krijgen van een bedrijfswagen bestraffen, niet het gebruik ervan. En degene die die kost dan toch heeft, zal er zoveel mogelijk profijt willen uithalen en evenveel rijden. Dus haalt het niks uit voor milieu of energie...
Mijns inziens is het geven van een bedrijfswagen een goede alternatieve manier van werkkracht motiveren. De werknemer moet geen kapitaal meer uitsteken, heeft geen onderhoudskost of verzekering. Dat is dus mooi meegenomen.
De werknemer zou echter ook moeten aangezet worden om er gebruik van te maken op verantwoorde manier en zelf moeten opdraaien voor het verbruik.
Zo kan je het systeem ook 'vrijer' maken.
Wil iemand in UK een BMW 525i ipv een 520d, dan kan dat perfect. Hij krijgt dezelfde kilometervergoeding voor zijn brandstof en betaalt dus zelf voor zijn rijplezier. De werknemer draagt ook zelf de meerkost van de leasing indien deze er is of krijgt meer salaris indien hij genoegen neemt met een Clio 1.5dCi.
Er is dan ook plots geen noodzaak meer aan een dictatoriale HR manager "iedereen dezelfde wagen !" want elkeen is verantwoordelijk voor zijn eigen winkel er er is geen 'gemelk' meer van "jamaar, den dienen heeft metalisee en ne radio CD op zijnen oto gekregen en ik heb ne gewonen blauwen me ne radiokasset..."
Tenslotte zou ook de verkeersveiligheid er bij baten want er zullen er zeker een paar minder idioot rijden in de ochtendfiles met hun Passat diesel als ze zelf de rekening aan de pomp zouden moeten betalen.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Ik probeer de laatste tijd toch wat meer de fiets te nemen. Eigenlijk om 2 redenen. Om wat meer beweging te hebben en om de korte brandstofverslindende ritjes uit te sluiten.
Op maandag moet ik slecht voor een uurtje ( max 2 ) naar mijn werk aan de andere kant van Gent. Bij mooi weer neem ik nu de fiets, ik ben even lang onderweg en geen stress van het verkeer.
Dinsdagavond ga ik zwemmen dat doe ik nu met de fiets, lekker sportief.
Comment
-
ik heb mijn luizenjob bij MB opgegeven en werk nu dichter bij huis. dat spaart mij dagelijks 40 km. wekelijks doe ik nu dus 200 km minder. dat maakt er 1000 in de maand. ik vermoed dat ik dat met een gemiddeld verbruik van plusminus 9 liter wel zal voelen in mijn portemonee. als ik zin heb kan ik zelfs met de fiets en spaar ik nog meer uit. verder van de rest: eens achter het stuur kent mijn voet nog steeds maar één stand.
Wel moet ik zeggen dat ik tot vorig jaar ofzo haast alle dagen avondlijke ritjes over boerebaantjes deed, just for fun. en die ritjes zijn zo stillaan een uitstervende bezigheid
Comment
-
Ik kan mijn rijstijl niet meer extra aanpassen, rij nu al zo zuinig mogelijk, en als het niet nodig is dan komt hij niet eens uit de garage!
Voor korte afstanden ga ik wel te voet of met de fiets.
En met het openbaar vervoer zal je mij niet snel zien, toch allersinds niet met de bus. Voor sommige verplaatsingen neem ik wel de trein.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ik ga nu veel minder in toeren trekken dan vroeger omdat ik eigenlijk vind dat het veel geld is maar, aan de andere kant rij ik zo graag met de auto. Financeel hoef ik mij ook niet echt zorgen te maken.
Ik spaar toch elke maand 60 % van mijn inkomsten(jobkes).
Heb 4 jaar met de trein geweest naar school en dat was een hel. Die uren alleen al. Je moet daar gewoon twintig minuten vroeger staan lummelelen omdat je geen later hebt.
Auto is vrijheid en dat BETAAL je. Ook de naft.
Comment
Comment