Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi B6 vs Audi B7 vs Audi B8

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi B6 vs Audi B7 vs Audi B8

Het is iedereen wel opgevallen dat Audi nogal snel aan modelwisselingen doet, vooral dan met de A4, waardoor de laatste paar modellen nog steeds goed meekunnen en best fris zijn kwa design en afwerking (imho).

Nu is m'n vraag welke van de laatste 3 modellen Audi A4 vinden jullie de mooiste. Hebben jullie ook opmerkingen kwa vooruitgang/achteruitgang kwa afwerking, wegligging, motors, enz. ?

Nog even een paar willekeurige foto's van de 3 laatste modellen op een rij..

Audi A4 B6 (2001-2004)

Audi A4 B7 (2004-200

Audi A4 B8 (2008-...)

90
    Audi A4 B6 ('01-'04)
    23,33%
    21
    Audi A4 B7 ('04-'08)
    16,67%
    15
    Audi A4 B8 ('08-..)
    60,00%
    54

1. B8
    2. B6
    3. B7

Comment

Heel simpel; Idem als Tommie.

Comment

Hier ook, maar de B8 wel met een paar meter voorsprong op de rest
        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Was de B7 geen facelift van de B6 i.p.v. een nieuwe versie ? Vier jaar zou immers wel een heel korte levensduur zijn... .
          Ik vond die dan ook verdacht even groot aanvoelen als zijn voorganger ? Interieur was ook quasi hetzelfde.

Mijn lijstje, B6 > B8 > B7.
          Het statige van de B6 vind ik echt .

De B8 is zeer zeker een heel knappe wagen, maar hij probeert te veel.
          Een A5 mag dat doen van mij, op een A4 vind ik 't echter een beetje té.
          Life's too short. Not to. Live it.
          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

1 - B6
            2 - B8
            3 - B7

B6 S-line =

Comment

1. B8
              2. B7
              3. B6

Zoveel is zeker.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

exterieur kan ik eigelijk niet kiezen. In elke modelreeks kan ik wel een versie bedenken die me zou doen twijfelen. Interieur zowiezo B6/B7.

Comment

Ik zal ook eens stemmen

1. B6
                  Deze auto heeft niks meer nodig dan een mooie velg er onder en een verlaging, en hij is AF, is een enorm tijdloos model ook vind ik. De standaard heldere koplampen icm lenslampen (ook met hallogeen) zijn een extra pluspunt.

2. B8
                  Mooi MAAR ik volg volledig sibi zijn mening, de "extra" goodies zoals op de A5 (enfin bref, van ver verwar je een A4 <-> A5 makkelijk) vind ik jammer. Die leds en consoorten hadden wat exclusiever mogen blijven (bvb enkel op de (R)S modellen)

3. B7
                  Deze auto moet echt al full option zijn met xenon en de hele mikmak wil ik m'n hoofd nog voor omdraaien, deze wagen straalt zoo keihard een "leasebak" gehalte uit , wat de B6 dan weer totaal niet heeft vind ik.

Comment

1: B7-ik vind zijn design perfect!
                    2: B8-achterkant vind ik strontlelijk, kon evengoed op een Hyundai zijn.
                    3: B6

Comment

1.B8
                      2.B7 Dit vind ik een tijdloos model.
                      3.B6, gedateerd vind ik en het model heeft me nooit goed gelegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                        1. B8
                        2. B6
                        3. B7
                        Agreed. Zéker de B8 torent er een pak bovenuit.
                        '13 Audi A4 Avant 2.0TDI 136pk S-Line multitronic
                        '12 VW Tiguan 2.0TDI 110pk Sport & Style 6v

Comment

Ik heb op B8 gestemd, ik vind het de mooiste, het interieur is super vet en hij zal zeker het beste rijden van de 3. Een van de minpunten eraan vind ik wel dat hij qua grootte een beetje zijn klasse aan het ontgroeien is. Hij is al bijna zo groot als een A6 van een generatie terug. Ook minder vind ik dat hij wel vet uitgerust moet zijn eer hij er "ok" uit ziet, zonder xenons/leds en op standaard 16" velgjes ziet het er maar pover uit.

B7 vs B6: dan kies ik toch nipt voor de B7, al ben ik wel bevooroordeeld aangezien ik momenteel zelf nog met een B7 rij De B7 is inderdaad een facelift van de B6, en het interieur is dan ook voor 99% identiek. Hij rijdt wel nét iets scherper dan een B6 (mijn ouders hebben een B6, ik een B7 dus ik heb het regelmatig kunnen vergelijken), en hij ziet er ook iets minder gedateerd uit, al heeft de klassieke, tijdloze uitstraling van de B6 ook wel iets.
                          AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                            Ik heb op B8 gestemd, ik vind het de mooiste, het interieur is super vet en hij zal zeker het beste rijden van de 3. Een van de minpunten eraan vind ik wel dat hij qua grootte een beetje zijn klasse aan het ontgroeien is. Hij is al bijna zo groot als een A6 van een generatie terug. Ook minder vind ik dat hij wel vet uitgerust moet zijn eer hij er "ok" uit ziet, zonder xenons/leds en op standaard 16" velgjes ziet het er maar pover uit.
                            Ik heb ook voor de B8 gekozen, maar dan wel in basisuitvoering. Die LED horen er bij mij niet op (ik heb mijn wagen dan ook gekocht zonder Xenon-lampen.
                            BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                              Ik heb ook voor de B8 gekozen, maar dan wel in basisuitvoering. Die LED horen er bij mij niet op (ik heb mijn wagen dan ook gekocht zonder Xenon-lampen.
                              Is er bij de versie zonder de xenon ook geen soort TFL ? Volgens mij heb ik de laatste keer dat ik de nieuwste A4 heb gezien een gespot met hallogeen, en onderaan de koplampen was er ook zo'n streep, maar dan in hallogeen (dus geel).. Vond ik niet zo knap eerlijk gezegd

Comment

B6

B7
                                B8

Comment

B6 > B8 > B7

B7 was gewoon een (vooral exterieur, uitgebreide) face-lift die er minder sportief uitzag. De B8 is meer een slee. De B6 was de perfectie!

Al lang spijt dat ik deze heb weg gedaan...

Comment

1. B8

2. B6

3. B7

Comment

B8: hij heeft de beste wegligging en dat vind ik zowat het belangrijkste aan een auto.
                                      B7: net zoals de B8 kan je hier degelijke V6 diesels in krijgen
                                      B6: veruit de mooiste maar hij heeft de minste dieselmotoren.

Al bij al waren (zijn) het 3 knappe wagens met veel kwaliteiten.
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                        B8: hij heeft de beste wegligging en dat vind ik zowat het belangrijkste aan een auto.
                                        B7: net zoals de B8 kan je hier degelijke V6 diesels in krijgen
                                        B6: veruit de mooiste maar hij heeft de minste dieselmotoren.

Al bij al waren (zijn) het 3 knappe wagens met veel kwaliteiten.
                                        totdat je ermee rijdt!

Comment

Working...
                                        X