Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 118d Vs Renault Laguna 1.5 Dci Expression

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    En een Skoda Octavia? De berline (die is al ongelofelijk ruim), Ambiente, met als optie het Sport Pack. Dan moet je (met de korting op 't Sport Pack momenteel) niks bijleggen zelfs. En dan heb je 'n ruime auto, een goeie motor, zetels met lendensteunen, mooie 17" velgen (mag dat?), lederen stuurwiel, enz. Lijkt me toch ook knap.
    Zou ik ook doen als ik de lijst zie.

De Laguna in het eerste jaar kopen zoals kleinen joris zegt, kan inderdaad ook gevaarlijk zijn. Bij de vorige generatie veel electronicaproblemen bij de eerste bouwjaren. Ik had een my2003.

Comment

De combi? Mjah, voor de ruimte moet je het niet doen, zo'n gewone New Octavia is eigenlijk ook al zeer ruim. Zetels plat achteraan, en een gigantische achterklep. Kan een pak in, in die auto. In z'n geheel was 'ie (ook voor de inzittenden) ruimer dan de '3 touring of de A4 Avant die ook mee waren op skireis met onze bende.

Schoon velgskes, die 17" Pegasus :

Hmmm, ik zou dit verkiezen boven de Renault.

De BMW blijft natuurlijk aantrekkelijk, door z'n (in dit gezelschap) zeer krachtige motor, z'n sublieme wegligging, z'n by far grootste rijplezier. En slécht is 'ie natuurlijk ook niet, 't is geen sportauto, 'ie levert ook nog altijd comfort, dat is zeker.

Moeilijke keuze, i agree!

Comment

Als je zo'n vraag hier stelt, ken je op voorhand het antwoord toch al.

Toch zou ik de Renault nemen!

Mijn vader heeft net zo'n spook gekocht, en het is zeker en vast comfortabel te noemen!
        (hij heeft wel een 130 pk, maar heb al van anderen gehoord dat de 1.5 zeker niet echt underpowered is)
        1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
          Zou ik ook doen als ik de lijst zie.

De Laguna in het eerste jaar kopen zoals kleinen joris zegt, kan inderdaad ook gevaarlijk zijn. Bij de vorige generatie veel electronicaproblemen bij de eerste bouwjaren. Ik had een my2003.
          Onze pa zijne vorige was een MY 2004, en buiten een mazoutpomp is daar op 4 jaar en 160000 kilometer niets aan kapot gegaan!
          1991 BMW E30 318is

Comment

De combi? Mjah, voor de ruimte moet je het niet doen, zo'n gewone New Octavia is eigenlijk ook al zeer ruim. Zetels plat achteraan, en een gigantische achterklep. Kan een pak in, in die auto. In z'n geheel was 'ie (ook voor de inzittenden) ruimer dan de '3 touring of de A4 Avant die ook mee waren op skireis met onze bende.

Schoon velgskes, die 17" Pegasus :

Hmmm, ik zou dit verkiezen boven de Renault.
            Ben een beetje een breakfan . Die Pegasus velgen zijn idd zeer knap.
            Ik zou dit ook kiezen denk ik, maar ik blijf afwachten wat de testrit met de laguna geeft, want die 1.5 is interessanter voor mijn eigen bijdrage per maand
            Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
            VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Het optionline-pakket vind ik toch wat kaal voor zoveel kilometers te doen. Het afgelopen jaar heb ik 110000km afgelegd met mijn 118d (comfortline+sportzetels). Uitermate tevreden van deze combinatie, al moet ik toegeven dat die droge ophanging soms wel es irritant kan worden.
              Met de laguna heb ik geen ervaring, maar ik heb het niet zo begrepen op franse wagens. De reeds aangehaalde skoda lijkt me ook een leuke kilometervreter, maar die motor is dan weeral luidruchtig.

Comment

Als het hier dan toch over comfort en plaatsaanbod gaat, is het vreemd dat niemand de C4 Picasso vernoemt
                Denk dat deze qua laadruimte alle anderen toch ruim overvleugelt en het is een Fransman dus wat wil je meer

Comment

Twee jaar geleden stond ik voor een zelfde soort keuze. Een iets kleinere wagen met een (zeer) stevige motor of een 'sloep'
                  Voor de goede orde, ik rijd tussen de 95.000 en 110.000km per jaar en heb om die reden gekozen voor een luxe sloep met een relatief kleine motor (1.9 met 110pk)
                  Het betreft een Laguna. Hier heb ik tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad. Natuurlijk blijft een BMW een aantrekkelijk alternatief maar het comfort op lange afstanden is bij een auto uit een groter (niet perse hoger) segment doorgaans op een hoger peil.

Daarnaast is het hebben van een gezin natuurlijk wel een belangrijk punt in de afweging, ruimte heb je dan nooit genoeg...

Let wel op, de Octavia speelt toch in een lager segment (kleinere wielbasis, Golf platform) en zal daardoor normaal gezien minder comfortabel zijn kilometers maken

Onlangs heb ik tweemaal een ochtend doorgebracht in een nieuwe Laguna 1.5dci Dynamique. Juist op de snelweg viel deze me iets tegen. Niet zozeer vanwege de trekkracht maar vanwege het hogere aantal toeren in vergelijking met mijn 1.9. 2500 toeren bij 120km/h is in dieselland, sinds de intrede van de zesbak, vrij veel te noemen. 3000 toeren kwam overeen met 140km/h, ter vergelijking bij mijn 1.9 komt dat overeen met 170km/h.
                  Bij dit aantal kilometers zou ik dan ook zeker de 2.0dci aanraden (al heb ik daar nog niet mee gereden) Normaal gezien brengt die meer rust in het rijden.

Voor de goede orde, kmstand van mijn Laguna is na 22 maanden 185.000km en deze kilometers zijn probleemloos te noemen. (kwestie van de onbetrouwbaarheidsspoken te weerleggen...)

Comment

Efkes off-topic, wat ik me altijd afvraag, wat doet iemand die 100.000 km rijdt per jaar
                    Da's verdorie meer dan 400km per werkdag
                    Luchthavenvervoer van Limburg of de Westvlaanders naar Zaventem misschien
                    Kun je dan nog wel met iets anders bezig zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                      Efkes off-topic, wat ik me altijd afvraag, wat doet iemand die 100.000 km rijdt per jaar
                      Vertegenwoordiger?
                      AutoMinded.be

Comment

ja maar dan nog, 400km is echt wel veel ze

Comment

Per werkdag tussen de 320km en 420km

Vorig jaar 86.000 km zakelijk, 21.000km privé
                          Vertrek thuis om iets voor 7smorgens en kom rond 21uur savonds weer thuis dus nog genoeg tijd over naast het rijden ook productief te zijn... (IT, Consultancy/Projectmanagement, dus altijd bij klanten)

Comment

En een Skoda Octavia? De berline (die is al ongelofelijk ruim), Ambiente, met als optie het Sport Pack. Dan moet je (met de korting op 't Sport Pack momenteel) niks bijleggen zelfs. En dan heb je 'n ruime auto, een goeie motor, zetels met lendensteunen, mooie 17" velgen (mag dat?), lederen stuurwiel, enz. Lijkt me toch ook knap.
                            Dat mag volledig, maar tblijft toch een beetje een bompakar...
                            2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                            2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Vertegenwoordiger in WVL en OVL waar km's maken nog zonder files kan.

Sporten in competitie op nationaal niveau (om de twee weken verplaatsing in belgie).

Woon-Werk verkeer

Reizen (Andalousie dit jaar)

Autoliefhebber dus een uitstapje Brugge - Antwerpen int weekend ofzo vind ik wel fijn

...

Comment

Gezien het hoge aantal kilometers zou ik zonder twijfel voor de Laguna gaan (vooral dan voor het comfort, de ruimte en de uitrusting). Ik vind die 1.5dci trouwens een heel vlotte motor.

Comment

Doe maar de Laguna. Zo'n optieloze '1 komt altijd zo zielig over imo.

Comment

Heb de lijst even bekeken en daaruit is dit mijn keuze:

Fiat Active Corporate 105 PK (niet 115 PK zoals in de lijst vermeld)
                                    • radio/cd 40W (std)
                                    • 4 airbags (std)
                                    • manuele airco (std)
                                    • boordcomputer (std)
                                    • hi-fi upgrade (300 EUR)
                                    • cruise control (250 EUR)
                                    • windowairbags (150 EUR)
                                    • knie-airbag bestuurder (120 EUR)
                                    • lederen stuur (150 EUR)
                                    • MP3 functie voor CD-speler (150 EUR)
                                    • stuurwielbediening (100 EUR)
                                    • ESP (500 EUR)
                                    • alu velgen 16", 20 spaken (500 EUR)µ
                                    • mistlichten met 'cornering' functie (160 EUR)
                                    • verwarmde zetels voor (200 EUR)
                                    • Totaal opties: 2.580 EUR
                                    Dit is een vlotte, ruime, aangename en stijlvolle wagen met bewezen mechaniek. Een scheurijzer is het niet, maar ik heb er een week mee gereden als huurwagen en had er geen klachten over. Het rijplezier is niet 'inspirerend', maar kan er wel mee door. In dit gezelschap lijkt hij me door de combinatie van pittige motor (gedowntunede 1.9 met lekker veel koppel) en ruim optiebudget (2604) een beetje een no-brainer. De basisuitrusting is erg mager, maar door de bijzonder schappelijke optieprijzen kan je hem zowat 'full option' nemen ('t is te zeggen, bijna alle opties die op de Active beschikbaar zijn).

Wat niet gekozen kan worden is een automatische airco, maar binnen deze lijst en dit optiebudget voor de Bravo zou ik dat waarschijnlijk toch niet kiezen. Spijtiger is dat Blue&Me niet kan, want dat systeem lijkt me een koopje. Maar goed, men moet toch iets overhouden voor de duurdere versies.

Ik zou alleszins geen seconde twijfelen.

Comment

Fiat?
                                      Ach ja, als firmawagen, waarom niet? Ik vind ze best wat hebben die karretjes...

Comment

Mijn vrouw wil een Grand Scenic 1.5 DCI Family ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                                          Mijn vrouw wil een Grand Scenic 1.5 DCI Family ...
                                          Oei, dan liever een Grand Picasso
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X