Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 vs. Volkswagen Golf R32

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Qua looks de S3, maar ik heb liever een automaat als daily. Dus de DSG van de R32 deed me erg twijfelen... Toch maar voor de Audi gekozen, al is 't een dubbeltje op z'n kant.
    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Ik ben helemaal zot van zo'n R32, ik vind hem er echt knap en uniek uitzien. Niemand gaat hem ooit verwarren met een GTI. En de sound die hij maakt is magistraal.

Voor mij een R32 3-deurs met manuele versnellingsbak. Kan het mij wat schelen dat DSG sneller is ik wil zelf tussengas geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
        --> R32

De sound is ook een plus

Ik ga hem manueel kiezen.
        Lotuzzz

jij bent ook mijn forumheld

Comment

Absoluut de R32 3-deurs met DSG. Ook al is de audi bloedmooi, ik heb ze al beide in levende lijve gezien en de R32 straalt toch nog net dat ietsje meer uit vind ik. En 3,2 V6 vs opgefokte 4-pitter, geef toch maar de V6

Comment

Voor mij nen zwarte R32 met zwart lederen interieur,zwarte 18" GTI velgen en een ferme verlaging met sportieve eigenschap.
            natuurlijk manueel

Comment

S3 all the way

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                Lotuzzz

jij bent ook mijn forumheld
                Heb wel ne vijfdeurs gekozen

Want die heeft meer elektrische ruiten
                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                Bestelt
                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Moeilijke keuze, maar ik ga toch voor een R32 5-deurs met DSG

Comment

Doe mij maar de R32 in het bordeaux, driedeurs + DSG

Edit: Bordeaux staat niet meer in de CC van Vw, maar dat was er toch vroeger?
                    Last edited by ; 26/03/2008, 19:50.

Comment

Tenzij voor de praktische kant snap ik toch niet dat mensen een 5-deurs R32 zouden willen. Ik vind de 3-deurs zo veel sportiever en mooier.

Comment

Bij mij is het omgekeerd. 'k Vind de Golf 5-deurs knapper dan de 3-deurs, ook bij de GTI b.v.

Ik kies hier voor de zespitter en de sublieme DSG-versnellingsbak, in 5-deurs livrei. De S3 vind ik veel te weinig krachtig ogen, en z'n motorsound (toch belangrijk in zo'n emotionele auto) lijkt zo goed als nergens op als je die V6 van de R32 bezig hebt gehoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          hebben beide hetzelfde vermogen en prestaties, ...
                          ??

S3: 265pk , 0-100km/u: 5.7 sec
                          R32: 250pk, 0-100km/u: 6.5 sec

Voor mij de S3, veel minder zwaar vooraan, minder onderstuur, sneller en zeer tunebaar.

Comment

Moeilijk, zeer moeilijk... pfff.

De golf R32 is gewoon subliem. Ok, hij is zwaar vooraan maar who cares als met die sublieme DSG vlotjes de 6-cilinder in de toeren jaagt en daarbij getrakteerd wordt op een mooi geluidje

Aan de andere kant wil ik toch een praktische wagen, iets meer ruimte en bovendien ben ik nogal fan van de sportback. Ook de 2.0 TFSI is een knap staaltje techniek, helaas zonder de sound.

Toch lichte voorkeur voor sportback en vooral om het uiterlijk. Beide wagens zijn subliem in hun klasse.
                            Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                            VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Voor mij de S3:

* Ziet er het beste uit: sportief, maar discreet
                              * Is sneller en minder zwaar op de neus
                              * De binnenafwerking is subliem

Het enige vlak waarop de R32 het beter doet is het motorgeluid, en dat weegt voor mij niet op tegen de andere argumenten.
                              AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                Voor mij de S3:

* Ziet er het beste uit: sportief, maar discreet
                                * Is sneller en minder zwaar op de neus
                                * De binnenafwerking is subliem

Het enige vlak waarop de R32 het beter doet is het motorgeluid, en dat weegt voor mij niet op tegen de andere argumenten.
                                Iedereen haalt hier de interieurafwerking aan maar nu niet dat die bij VW plots slecht zal zijn. Misschien minder trendy dan de Audi, maar toch wel even degelijk denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
                                  Iedereen haalt hier de interieurafwerking aan maar nu niet dat die bij VW plots slecht zal zijn. Misschien minder trendy dan de Audi, maar toch wel even degelijk denk ik.
                                  Vind ik niet. Je ziet wel dat ze onder hetzelfde gesternte geboren zijn, de familieband is er wel, maar de Audi A3 zit binnenin toch écht wel 'n stukje beter ineen dan een Volkswagen Golf. De materialen zijn beter (bij de A3 echt méér dan in orde, bij de Golf eerder passend voldoende maar niks meer), 't zit allemaal wat properder ineen (bij de Golf vaker gapende naadjes of net niet perfect aansluitende paneeltjes, indruk- of verschuifbare plasticdingetjes hier en daar, ...).

Maar dat neemt niet weg dat een Golf ook méér dan OK ineenzit binnenin. Dat ga je me nooit horen vertellen. Alleen vind ik weldegelijk dat er een verschil is met z'n broer-van-adel. Echt wel.

Comment

50/50 hier, ik graak er niet uit.

Als het dan toch moet denk ik den A3 met 50.001/49.999

Comment

Voor mij is de keuze snel gemaakt, de S3 all the way zonder twijfelen.

Er zijn geruchten dat er een S3 Sportback zou komen: http://www.autoblog.nl/archive/2008/...i-s3-sportback

Als ze dit op de markt brengen dan zal een facelift van de A3 nog wel niet voor morgen zijn zeker?

Comment

Ik heb de Golf R32 DSG 5-deurs gekozen wel om volgende redenen.

-Atmosferisch
                                        -Sound
                                        -Looks
                                        -5-deurs is knapper dan 3-deurs imo

Zou het mogelijk zijn de de achterbumper van de GTI op een R32 te monteren?
                                        Ik vermoed van wel indien je een aftermarket uitlaatje laat steken.

Comment

R32 4 deurs dsg

Omdat:

Ik hou niet van a3's
                                          v6>4 turbo
                                          mooier dan een a3 vind ik
                                          5 deuren zijn handiger dan 3
                                          ik hou van de underdog
                                          Iedereen vind dsg's geweldig, zou het wel eens willen testen
                                          En een r32 is iets wat ik zelf zou kopen als ik dat budget had.
                                          Die kuipjes in de r32 zijn geweldig
                                          Een blauwe of zwarte graag.

Comment

Working...
                                          X