Qua looks de S3, maar ik heb liever een automaat als daily. Dus de DSG van de R32 deed me erg twijfelen... Toch maar voor de Audi gekozen, al is 't een dubbeltje op z'n kant.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi S3 vs. Volkswagen Golf R32
Collapse
X
-
Ik ben helemaal zot van zo'n R32, ik vind hem er echt knap en uniek uitzien. Niemand gaat hem ooit verwarren met een GTI. En de sound die hij maakt is magistraal.
Voor mij een R32 3-deurs met manuele versnellingsbak. Kan het mij wat schelen dat DSG sneller is ik wil zelf tussengas geven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten--> R32
De sound is ook een plus
Ik ga hem manueel kiezen.
jij bent ook mijn forumheld
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenLotuzzz
jij bent ook mijn forumheld
Want die heeft meer elektrische ruiten
Comment
-
Bij mij is het omgekeerd. 'k Vind de Golf 5-deurs knapper dan de 3-deurs, ook bij de GTI b.v.
Ik kies hier voor de zespitter en de sublieme DSG-versnellingsbak, in 5-deurs livrei. De S3 vind ik veel te weinig krachtig ogen, en z'n motorsound (toch belangrijk in zo'n emotionele auto) lijkt zo goed als nergens op als je die V6 van de R32 bezig hebt gehoord.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichtenhebben beide hetzelfde vermogen en prestaties, ...
S3: 265pk , 0-100km/u: 5.7 sec
R32: 250pk, 0-100km/u: 6.5 sec
Voor mij de S3, veel minder zwaar vooraan, minder onderstuur, sneller en zeer tunebaar.
Comment
-
Moeilijk, zeer moeilijk... pfff.
De golf R32 is gewoon subliem. Ok, hij is zwaar vooraan maar who cares als met die sublieme DSG vlotjes de 6-cilinder in de toeren jaagt en daarbij getrakteerd wordt op een mooi geluidje
Aan de andere kant wil ik toch een praktische wagen, iets meer ruimte en bovendien ben ik nogal fan van de sportback. Ook de 2.0 TFSI is een knap staaltje techniek, helaas zonder de sound.
Toch lichte voorkeur voor sportback en vooral om het uiterlijk. Beide wagens zijn subliem in hun klasse.Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Voor mij de S3:
* Ziet er het beste uit: sportief, maar discreet
* Is sneller en minder zwaar op de neus
* De binnenafwerking is subliem
Het enige vlak waarop de R32 het beter doet is het motorgeluid, en dat weegt voor mij niet op tegen de andere argumenten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenVoor mij de S3:
* Ziet er het beste uit: sportief, maar discreet
* Is sneller en minder zwaar op de neus
* De binnenafwerking is subliem
Het enige vlak waarop de R32 het beter doet is het motorgeluid, en dat weegt voor mij niet op tegen de andere argumenten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk BerichtenIedereen haalt hier de interieurafwerking aan maar nu niet dat die bij VW plots slecht zal zijn. Misschien minder trendy dan de Audi, maar toch wel even degelijk denk ik.
Maar dat neemt niet weg dat een Golf ook méér dan OK ineenzit binnenin. Dat ga je me nooit horen vertellen. Alleen vind ik weldegelijk dat er een verschil is met z'n broer-van-adel. Echt wel.
Comment
-
Voor mij is de keuze snel gemaakt, de S3 all the way zonder twijfelen.
Er zijn geruchten dat er een S3 Sportback zou komen: http://www.autoblog.nl/archive/2008/...i-s3-sportback
Als ze dit op de markt brengen dan zal een facelift van de A3 nog wel niet voor morgen zijn zeker?
Comment
-
Ik heb de Golf R32 DSG 5-deurs gekozen wel om volgende redenen.
-Atmosferisch
-Sound
-Looks
-5-deurs is knapper dan 3-deurs imo
Zou het mogelijk zijn de de achterbumper van de GTI op een R32 te monteren?
Ik vermoed van wel indien je een aftermarket uitlaatje laat steken.
Comment
-
R32 4 deurs dsg
Omdat:
Ik hou niet van a3's
v6>4 turbo
mooier dan een a3 vind ik
5 deuren zijn handiger dan 3
ik hou van de underdog
Iedereen vind dsg's geweldig, zou het wel eens willen testen
En een r32 is iets wat ik zelf zou kopen als ik dat budget had.
Die kuipjes in de r32 zijn geweldig
Een blauwe of zwarte graag.
Comment
Comment