Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 vs. Volkswagen Golf R32

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi S3 vs. Volkswagen Golf R32

De Golf R32 kost wel iets meer qua jaarlijkse rijtax, maar zet daar een iets goedkopere aankoopprijs tegenover. BIV, verzekering, waardeverlies, verbruik, onderhoudskosten, slijtage-onderdelen e.d. zullen zo goed als gelijk zijn. Ook voor de rest hebben de auto's serieuze gelijkenissen : ze delen hetzelfde platform en aandrijving, hebben beide hetzelfde vermogen en prestaties, ...

De Golf valt ook als 5-deurs te kiezen, de S3 is er (op vandaag) enkel maar in 3-deurs. Maar aangezien de S3 Sportback komt met de facelift van de A3, en deze facelift er zeer weldra aan zit te komen, zet ik de S3 Sportback er dus ook al tussen.

De verschillen beperken zich dus tot de looks, het imago, de motor (geblazen 4-cilinder voor de S3, atmosferische 6-cilinder voor de R32) en de versnellingsbak (de S3 is verplicht manueel, de R32 kan indien gewenst ook met DSG-versnellingsbak worden verkregen).

Welke geniet jouw voorkeur?
    99
    Audi S3
    35,35%
    35
    Audi S3 Sportback
    22,22%
    22
    Volkswagen Golf R32 3-deurs
    10,10%
    10
    Volkswagen Golf R32 DSG 3-deurs
    14,14%
    14
    Volkswagen Golf R32 5-deurs
    3,03%
    3
    Volkswagen Golf R32 DSG 5-deurs
    15,15%
    15
    Last edited by ; 26/03/2008, 17:24.

Enkele piccies van de S3.

Comment

En enkele piccies van de Golf R32.

Comment

En de S3 heeft allicht ook DSG (ik ben de Audi-benaming ervan vergeten). Beiden hebben dan ook 4WD. Hmmm ... Miljaardesapperdepietjes, deze is moeilijk. Enerzijds omdat ik een Audi nog steeds verkies boven een VW, maar anderzijds beschikt die laatste over een V6. Pffff.
        Laat ik toch maar voor de Audi gaan. Ik zie mij er alleszins liever in zitten dan in een R32. Rijden, daar kan ik me in feite niet over uitspreken. Ik heb immers geen van beiden al getest. Ik kan de wagens dus alleen op papier beoordelen.

Edit:
        Oh ja, de driedeursversie graag. Een Sportback is minder mijn ding en het hoort imo ook niet i.c.m. de benaming S3.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik zou gaan voor de S3 3-deurs of R32 3-deurs.

Natuurlijk manueel Zo'n DSG is een prachtig stukje techniek (zelf al kunnen in meerijden, niet in een R32) maar toch verkies ik momenteel manueel. Het geeft je ergens nog wat meer vrijheid vind ik. Misschien dat dit nog verandert, maar momenteel niet.

Ik vind ze mooier als 3-deurs, zéker als het een S3/R32 is. Verder vind ik het interieur van de Audi ergens iets beter. Ik weet niet, maar kan met niet zo direct goed thuisvoelen in dat van een Golf. Misschien dat dit na een tijdje zou verdwijnen..

De R32 zou kiezen omwille van de V6, het geluid en de toch wel +/- even prachtige looks langs buiten.

Moeilijke keuze, ik wacht dus nog even met stemmen tussen mijn twee keuzes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
            En de S3 heeft allicht ook DSG (ik ben de Audi-benaming ervan vergeten).
            S-Tronic bedoel je wss

Neen, een S3 heeft dit (nog) niet. Ik hoop eigenlijk wel dat ze dit bij de face-lift doen.

Maar zou er echt eens zelf moeten mee rijden met zo'n DSG/S-Tronic. Mja, leeftijd eh

Comment

Ik weet het niet, echt niet.

Comment

Ik heb gekozen voor de R32 DSG 3-deurs. Reden?

Golf vs Audi : Ik vind de Golf persoonlijk mooier, ik vermoed ook dat de Audi sneller met een nieuw A3 model op de markt gaat komen.

R32 vs S3 : Als je eenmaal met die V6 gereden hebt ben je verloren, ik toch Als je wil gaan tunen ben je beter af met de geblazen A3, daar valt met veel minder geld veel meer PK's uit te halen. Maar voor mij geen 4 cylinder meer... Als je niet gebruikt maakt van het potentieel heb je in de Golf continu nog de sound van de smeuïge V6! Tja, die rijtaks Ik vermoed wel dat de Golf moeilijker herverkoopbaar gaat zijn en zijn waarde minder gaat behouden omwille van z'n zwaar belaste 3.2.

DSG vs manueel : De tijd dat automaten voor oudjes waren is lang voorbij! Rij maar eens met zo een DSG, gedaan met al dat ontkoppelen en zien of je in de juiste versnelling zit!

Comment

In de oeningspost moet S4 Sportback wel nog gewijzigd worden in S3 vermoed ik...

Comment

Hoe prachtig de R32 ook is, nu die S3 sportback er komt ben ik verkocht! Al zijn 5d. nu ook niet de sportiefste, toch vind ik het iets hebben...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

In het prille begin vond ik de S3 wel vet, maar nu vind ik hem 'te tuning'.
                      Ik zeg altijd dat ik een TT 2.0 TFSI zelfs het voordeel zou geven op een S3.

Als ik moest kiezen tussen een TT 3.2 en een R32, zou ik dan weer voor de R32 gaan.

Anyways, even ter zake komen

Die high end 2.0 TFSI van de S3 lijkt me gewoon wat te vloeken met de quattro, het, naar ik gelezen heb, duitsdegelijk veilige en onverstoorbare weggedrag.
                      Bij zo'n hoog specifiek vermogen past in mijn wereld enkel een onderstel dat even scherp op de snee is.

Bij die tamelijk burgerlijke (ik overdrijf wat ) chassiskenmerken past naar mijn mening eerder de met meer intrinsieke grunt gezegende zespitter.

--> R32

De sound is ook een plus

Ik ga hem manueel kiezen.
                      Last edited by Lotuzzz; 26/03/2008, 17:29.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Wat die S3 sportback betreft: Daar die 3.2 in lijkt me ideaal

Jammer
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                        Bestelt
                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                          S-Tronic bedoel je wss

Neen, een S3 heeft dit (nog) niet. Ik hoop eigenlijk wel dat ze dit bij de face-lift doen.

Maar zou er echt eens zelf moeten mee rijden met zo'n DSG/S-Tronic. Mja, leeftijd eh
                          Idd, S-tronic. En dat zit niet op de S3? Damn.
                          Pas op, niet dat ik het zo voor automaten heb, maar als hij sportief kan gereden worden, zie ik zo'n ding wel zitten. Anders heb je er imo voornamelijk nut van tijdens lange ritten of ritten waarbij je constant moet schakelen (als je gewoon rijdt uiteraard, dus niet racen).
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Golf R36

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lionheart Bekijk Berichten
                              Ik heb gekozen voor de R32 DSG 3-deurs. Reden?

Golf vs Audi : Ik vind de Golf persoonlijk mooier, ik vermoed ook dat de Audi sneller met een nieuw A3 model op de markt gaat komen.

R32 vs S3 : Als je eenmaal met die V6 gereden hebt ben je verloren, ik toch Als je wil gaan tunen ben je beter af met de geblazen A3, daar valt met veel minder geld veel meer PK's uit te halen. Maar voor mij geen 4 cylinder meer... Als je niet gebruikt maakt van het potentieel heb je in de Golf continu nog de sound van de smeuïge V6! Tja, die rijtaks Ik vermoed wel dat de Golf moeilijker herverkoopbaar gaat zijn en zijn waarde minder gaat behouden omwille van z'n zwaar belaste 3.2.

DSG vs manueel : De tijd dat automaten voor oudjes waren is lang voorbij! Rij maar eens met zo een DSG, gedaan met al dat ontkoppelen en zien of je in de juiste versnelling zit!

De Golf gaat voortijdig vervangen worden door een nieuw model. Oorspronkelijk (een half jaar geleden of zo) werd gezegd dat de nieuwe dit jaar nog zou komen, maar ik weet niet hoe het nu juist zit. De Scirocco is alvast de voorloper van de nieuwe Golf (zelfde onderstel).
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

S3, ook al is het "maar" een 4 cil, toch zou ik het niet over mijn hart kunnen krijgen met een VW te rijden wanneer ik van de sublieme afwerking en luxe van een Audi kan genieten.

Comment

Voor mij ook een S3'tje a.u.b.

Over de poll: bestaat die S3 als sportback??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                                    Voor mij ook een S3'tje a.u.b.

Over de poll: bestaat die S3 als sportback??
                                    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    de S3 is er (op vandaag) enkel maar in 3-deurs. Maar aangezien de S3 Sportback komt met de facelift van de A3, en deze facelift er zeer weldra aan zit te komen, zet ik de S3 Sportback er dus ook al tussen.

Comment

De S3 graag. Ik heb er niet echt een rationele reden voor maar de R32 doet me gewoon heel weinig, net als een Audi A3 3.2. Zelfs een Golf GTI zou de voorkeur krijgen boven een R32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McFarnsworth Bekijk Berichten
                                        Zelfs een Golf GTI zou de voorkeur krijgen boven een R32.
                                        Kan ik volledig begrijpen. Heeft volgens mij ook met de leeftijd te maken... Vroeger hoorde ik m'n vader wel eens praten over comfort en luxe in een auto. Toen dacht ik, wie heeft er nu comfort nodig, ik wil power! Wel, de jaren beginnen te komen vrees ik

Comment

Working...
                                        X