De Golf R32 kost wel iets meer qua jaarlijkse rijtax, maar zet daar een iets goedkopere aankoopprijs tegenover. BIV, verzekering, waardeverlies, verbruik, onderhoudskosten, slijtage-onderdelen e.d. zullen zo goed als gelijk zijn. Ook voor de rest hebben de auto's serieuze gelijkenissen : ze delen hetzelfde platform en aandrijving, hebben beide hetzelfde vermogen en prestaties, ...
De Golf valt ook als 5-deurs te kiezen, de S3 is er (op vandaag) enkel maar in 3-deurs. Maar aangezien de S3 Sportback komt met de facelift van de A3, en deze facelift er zeer weldra aan zit te komen, zet ik de S3 Sportback er dus ook al tussen.
De verschillen beperken zich dus tot de looks, het imago, de motor (geblazen 4-cilinder voor de S3, atmosferische 6-cilinder voor de R32) en de versnellingsbak (de S3 is verplicht manueel, de R32 kan indien gewenst ook met DSG-versnellingsbak worden verkregen).
Welke geniet jouw voorkeur?
De Golf valt ook als 5-deurs te kiezen, de S3 is er (op vandaag) enkel maar in 3-deurs. Maar aangezien de S3 Sportback komt met de facelift van de A3, en deze facelift er zeer weldra aan zit te komen, zet ik de S3 Sportback er dus ook al tussen.
De verschillen beperken zich dus tot de looks, het imago, de motor (geblazen 4-cilinder voor de S3, atmosferische 6-cilinder voor de R32) en de versnellingsbak (de S3 is verplicht manueel, de R32 kan indien gewenst ook met DSG-versnellingsbak worden verkregen).
Welke geniet jouw voorkeur?
Comment