Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi TT - BMW Z4 - Mercedes SLK - Porsche Boxster

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik heb enorm getwijfeld over de Z4, maar als je ernaast staat vind ik het maar een stom klein autootje. misschien wat grof gesteld, maar je hebt zeker geen waw gevoel en die lijn zal snel uit de mode zijn volgens mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
      Ja, ik stel voor dat we in de toekomst enkel nog mensen die echt met alle wagens in een poll gereden hebben laten stemmen en posten. Dat zullen zonder twijfel erg lange en interessante topics worden!

</sarcasm>

Ja dat is een goed idee!
      Het is net als wijnen te zitten beoordelen zonder ze zelf ooit geproefd te hebben en dan toch onzin uitkramen over zijn afdronk.

Comment

ik heb er wel mee gereden, sry

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
          Ja dat is een goed idee!
          Het is net als wijnen te zitten beoordelen zonder ze zelf ooit geproefd te hebben en dan toch onzin uitkramen over zijn afdronk.
          Daar gaat het juist om, niemand is deze wagens aan het beoordelen, enkel aan het neerschrijven welke ze zouden kiezen op basis van wat ze er van af weten. Of ze er al mee gereden hebben of niet doet er hoegenaamd niet toe. Anders kunnen we dit forum maar beter meteen opdoeken.

En dan ga ik nu terug aan de wijn .

Comment

Z4 en een zak voor over mijn hoofd...

Graag een Z4 coupé eigenlijk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
              Daar gaat het juist om, niemand is deze wagens aan het beoordelen, enkel aan het neerschrijven welke ze zouden kiezen op basis van wat ze er van af weten. Of ze er al mee gereden hebben of niet doet er hoegenaamd niet toe. Anders kunnen we dit forum maar beter meteen opdoeken.

En dan ga ik nu terug aan de wijn .

Dat bedoel ik ook net. Het is niet alleen in dit topic. Er zijn er ook die letterlijk het idee van een of andere autojournalist volgen en dingen durven beweren die eigenlijk niet kloppen. Zoals bijvoorbeeld welke wagen de beste rijeigenschappen heeft. Tuurlijk kan je wel zeggen welke de mooiste is of het best afgewerkt van op zicht of foto's.

Proost trouwens!

Comment

Aartsmoeilijke poll. Ze hebben alle 4 of 5 als ik de 350Z meereken enkele trouven voor handen. Voor mij valt de TT af, hij is gewoon minder sportwagen dan de andere, ik heb het ook niet zo op de audi styling in het algmeen.

Het is eigenlijk ook maar stom om een auto te kiezen zonder rijervaring, en daarom direct de 350Z uitsluiten vind ik belachelijk. Deze wagen heeft veel potentieel en dat voor een lage prijs. Ik reken prijs altijd mee bij de argumenten met hoge waarde dus logischer wijs zou ik hier de 350Z kiezen. 2de plaats de boxster, om wille van de prijs (en opties om hem wat deftig te maken). SLK op 3, daarna Z4

Comment

In deze poll, zonder twijfel de Porsche.

't is zeker en vast een Porsche, en hij straalt pakken meer exclusiviteit en chic uit dan z'n concurrenten.
                  Ik zou me het best voelen achter het stuur van deze Duitser.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                  2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                  2012-...
                  '07 BMW 118d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                    In deze poll, zonder twijfel de Porsche.

't is zeker en vast een Porsche, en hij straalt pakken meer exclusiviteit en chic uit dan z'n concurrenten.
                    Ik zou me het best voelen achter het stuur van deze Duitser.
                    daar krijg ik dan net het schijt van. Ik zal die Porsche zeker niet afbreken, de wagen is zeker en vast top maar het stoort mij dat hij inderdaad bij de grote massa exclusiever en chiquer overkomt.
                    Dan heb ik liever de Z4 die zeker even goed is en zeker even goed is afgewerkt. Beide kosten ook zo goed als even veel.
                    Alleen is de Porsche moeilijk discreet te noemen terwijl de BMW niet zo opvalt.

Het viel mij op dat veel autoliefhebbers ook uurwerken liefhebbers zijn. Bij mij is dat althans ook het geval.
                    Wel , om eenzelfde vergelijking te maken : Rolex is zeker super kwaliteit maar omwille van de naambekendheid bij de grote massa kocht ik nog nooit, en zal ik ook nooit, een Rolex kopen.
                    Als alternatief kocht ik een Panerai. Zeker ook zeer goed, zelfde prijs maar bij 90% van de bevolking totaal onbekend

Comment

en bmw is niet zo gekend als porsche of snap ik uw vergelijking niet zo goed?

btw proficiat met uw Panerai, is zoveel mooier dan een patserige Rolex!

Oorspronkelijk geplaatst door benzine Bekijk Berichten
                      daar krijg ik dan net het schijt van. Ik zal die Porsche zeker niet afbreken, de wagen is zeker en vast top maar het stoort mij dat hij inderdaad bij de grote massa exclusiever en chiquer overkomt.
                      Dan heb ik liever de Z4 die zeker even goed is en zeker even goed is afgewerkt. Beide kosten ook zo goed als even veel.

Het viel mij op dat veel autoliefhebbers ook uurwerken liefhebbers zijn. Bij mij is dat althans ook het geval.
                      Wel , om eenzelfde vergelijking te maken : Rolex is zeker super kwaliteit maar omwille van de naambekendheid bij de grote massa kocht ik nog nooit, en zal ik ook nooit, een Rolex kopen.
                      Als alternatief kocht ik een Panerai. Zeker ook zeer goed, zelfde prijs maar bij 90% van de bevolking totaal onbekend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jelle Bekijk Berichten
                        en bmw is niet zo gekend als porsche of snap ik uw vergelijking niet zo goed?

btw proficiat met uw Panerai, is zoveel mooier dan een patserige Rolex!
                        Bedankt voor het Panerai compliment

BMW en Porsche zijn uiteraard beide zeer bekend
                        Maar het verschil is naar mijn mening dat een Porsche altijd wordt aanzien als een dure wagen. De BMW, Mercedes of Audi bekijken ze als een goede degelijke Duitser zonder eerst te denken aan het geld

Idioten zouden dan al snel denken dat je veel geld hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benzine Bekijk Berichten

Ik vind een Z4 PAKKEN minder discreet dan een Boxster hoor.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                          2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                          2012-...
                          '07 BMW 118d

Comment

1. Boxster
                            Gewoon omdat die het leukst is om mee te rijden, het beste zijn waarde behoudt, het best is afgewerkt, een tijdloze lijn heeft en absoluut perfect betaalbaar is qua onderhoud.

2. Z4
                            Origineel gelijnd, pure roadster, toffe power, maar niet zo perfect als de Porsche.

2. TT
                            Vorige reeks TT won het bij mij gemakkelijk van de toenmalige Z3 of een 986, maar op dit moment is het andersom. Vraag me alleen niet waarom...

4. SLK
                            Laat me spijtig genoeg koud. Ook hier geen verklaring...

Comment

Vandaag toevallig 2 BMW's Z4 gezien, ik vind dat je die anders vrij zelden ziet. Toch minder dan de Boxsters

Toch nog eens goed naar de looks gekeken en die Z4 is toch een prachtbak zenne.

Wat prestaties betreft, maar dat is voor mij NIET het belangrijkste, zag ik voldoende filmpjes op youtube dat er mij van overtuigden dat de Boxster en de Z4 eigenlijk evenwaardige rivalen zijn

Comment

Wel, een TTR heb ik gehad met minder goede ervaringen (vorig model)... Ik weet niet hoe de nieuwe is.

De Z4 heb ik getest in z'n zwaarste motorvarianten alvorens ik m'n laatste auto kocht, erg leuke bak, zeker in 3.0 Si!

De SLK, tja, dat is een SLK hé, zeker die nekverwarming nemen Maar, een hard dak en een lekkere V6, hmmm...

De Boxster, die is bijna zo snel op circuit als de nieuwe M3 dankzij z'n wegligging!

Ik heb dus gekozen voor de Boxster, maar wie moet de factuur betalen?

Comment

Topicstarter, ben je eigenlijk van plan om 1 van deze 4 te bestellen of is deze poll maar voor de lol?

1. Voor wie het kan betalen, de Porsche natuurlijk, ik denk niet dat je een beter totaalpakket kan vinden.

Nog iets over de 986: er is een groot verschil tussen de eerste modellen en die van na de face-lift (modeljaar 2003 en 2004). Die eerste waren misschien qua afwerking en interieur niet top maar vergeet niet dat het een ontwerp van eind 1996 is. De latere hebben een mooier interieur en hogere kwaliteit van gebruikte materialen.

Wie een 2.7 te traag vindt moet eerst maar eens op circuit het volle potentieel ervan leren benutten en mag dan nog eens terugkomen.

2. TT : nieuwe model is heel knap, voor een voorwieltrekker (TFSI) goede wegligging
                                  3. Z4: vind ik niet mooi, ook veel te springerige ophanging
                                  4. SLK: niet genoeg waar voor je geld op alle vlakken

Comment

Working...
                                  X