Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi TT - BMW Z4 - Mercedes SLK - Porsche Boxster
Collapse
X
-
op een bepaald moment stond ik voor dezelfde keuze als jij nu.
Na het uitvoerig en lang bestuderen en testrijden van alle modellen inclusief de s2000,
kwam il uit op de porsche.
Afwerking kwaliteit en service van porsche is subliem
restwaarde veel groter.
Is wel een echte porsche. De zescilindermotor ronkt zalig
zelfde motor als een cayman.
Rijplezier is echt ongelooflijk,of zoals de head technician van p het zei:
tgoh ne 911,tja,ma n'en boxster plakt echt op de baan he.
Ik vond de z4 leuk om in te rijden,maar ni voor alle dagen.
Het ziet er ook meer speelgoed uit,de boxster heeft meer stijl.
Ik weet wat er vaak gezegd wordt over de boxster,
maar dat komt soms omdat de mensen er geen eigen ervaring mee hebben.
De 986 boxster vind ik nog steeds afschuwelijk. Heb ermee gereden en ik vind het
maar een plastieken boelke vanbinnen. De 987 is vanbinnen compleet hetzelfde als een
911.de meeste mensen zeggen eerst:mooie auto, en dan verschieten ze dat het een boxster is.
Ze hebben het dan ook over de 996 met die platte uitgerekte voorlichten.
Geloof me dat qua kwaliteit en afwerking,qua restwaarde en rijplezier,niet beter kan kiezen dan
Voor porsche. Op de prijs kan je 5 pct krijgen. Koop het211 pk model en laat dat later omzetten naar 245.
Oja niet onbelangrijk. Kofferruimte. Bij de z4 klein kofferke achteraan. Bij boxster koffer achteraan veel groter en vooraan de echt grote koffer waar ik 2 valiezen in kreeg met ruimte over!
nog iets;de cabriokap:bij boxster als enige al rijdend te openen tot 55 km/u, echt niet een onbelangrijk comfort !
Comment
-
De 986 was even veel 996 binnenin als de 987 binnenin 997 is. Méér nog, zelfs, eigenlijk. Maar 'k geef toe: de 986 Boxster was niet meteen zo'n knapperd. Ik denk zelfs dat het imago van de 986 nog altijd een beetje negatief afstraalt op de 987.
Voor de rest volg ik je op alle vlak, ik ervoer precies hetzelfde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timo911 Bekijk BerichtenDe Porsche komt op nummer 1 bij mij. Is van afwerking echt ver uit de beste van de 4.
Natuurlijk de basisprijs is ook stukken hoger, ik denk dat een dik uitgerustte Z4 3.0 ongeveer evenveel zal kosten als de basisprijs van de Boster.
Onderhoud daar kan ik me niet over uitspreken, want daar heb ik al tegenstrijdige dingen van gehoord, de ene zegt onderhoudsprijzen die serieus meevallen, bij de andere is het het omgekeerde..
Een propere ( dus met weinig of geen exclusive opties ) 2.7 Boxster ga je nieuw snel 60000 euro betalen, maar de Boxster heeft ook veel meer klasse dan de andere. Qua prestaties is dit al dik inorde, het hangt er natuurlijk vanaf wat je gewend bent..
Waardevast zou ik niet durven zeggen, een Porsche verliest ook zeer veel van zijn waarde, een Boxster mss nog het meest van al. Wat ook zeer verleidelijk ( als het budget het toelaat ) zijn de opties bij Porsche, die zijn oneindig en maken hem net dat ietsje meer..
Een Z4 vind ik alleen knap in de Coupe vorm, ik heb daar zelf eens een dagje met mogen rijden en dat is serieus meegevallen, vooral de prestaties. Wat mij daar wel bij tegen viel is de slechte zithouding die zowel ik als m'n vriendin hadden. Een Z4M is ook niet te vergelijken, heeft 343 pk t.o.v de 265pk van de 3.0 si
Nieuw betaal je deze meer dan 10000 euro minder en je kan er ook echt een dikke korting op krijgen.
Op dit forum heb ik ook eens gevraagd aan iemand met een Porsche of je daar korting op kreeg en die zei dat dat zeer weinig gedaan word..
De Audit TT vind ik een vrouwenwagen en de SLK is ook niet mijn ding, dus die staan op munner 3 en 4.
Z4 kost zonder opties een 44000 euro (porsche 47000), en de optielijst bij BMW is duur.
Neem navigatie, xenon, leder, alarm, ... en je zit relatief snel aan 10000 euro
Voor 54000 koop je al een mooi uitgeruste boxster, niet ?
als je voor de porsche 2500 en de BMW 5000 schandalige BIV moet betalen komen de prijzen echt op hetzelfde uit
Comment
-
Klopt idd perfect wat je net zegt. En als je de boxster naast de z4 zet, dan weet je het wel!
En waar die dure onderhoudskosten vandaan komen weet ik ook niet. De boxster moet maar om de
30000 km binnen voor onderhoud. Dus zelfs al zou je gelijk hebben dat het onderhoud duur is,dan nog
moet je het maar om de 30000 km laten doen.
Comment
-
Ik heb nog niet met de Boxster gereden, alleen de Z4 coupe.
Volledig naar mijn zin uitgerust kwam die Z4 Coupe mij op 47500 euro.
Daar pas begint de Boxster. Oke de Z4 cabrio zul je nog iets meer betalen, maar in mijn geval was dat geen vergelijk..
Ik ben ook meer Porsche fan, dus zonder prijsbeperking ga ik uiteraard voor de Boxster.
Maar als ik dan toch een Porsche zou kopen wil ik het meteen goed doen, en dan kom ik rond de 60000 euro uit.
Op die Z4 Coupe kreeg ik al direct 9.5% , als je hem dan effectief gaat aanschaffen krijg je nog iets meer.
Dan blijf ik erbij dat de Boxster ( mij ) veel duurder zou uitkomen.
En ja onderhoud, mijne pa kent toch enkele mensen met een 911 ( 1 x 993 , 2 x 996 en 2 x 997 ) en daar zijn de meningen toch verdeeld over de algemene onderhoudsprijs.
Oke de Boxster is geen 911. Dus kan me daar minder over uitspreken.
Langs de andere kant, een wagen rond de 50000 euro, dan komt de onderhoudsprijs op de 2de plaats vind ik als je dat als budget hebt voor je wagen..
Comment
-
De Z4 draagt mijn persoonlijke voorkeur weg, maar ik mis toch nog wat informatie in de openingspost, zoals:
- zouden alle wagens nieuw aangekocht worden?
- met welke opties?
- totaalprijs van de wagens (eventueel af te leiden uit vorige twee vragen).
Als er niet naar het budget moet worden gekeken, dan kies ik wellicht voor de Porsche, maar niet naar geld kijken, vind ik persoonlijk dikke zever. Enfin, voor 99 % van de bevolking toch. En moest je bij de 1 % rest horen, dan heb je wel wat beters in de garage staan, en koop je puur met je hart een kleine roadster bij (als 'onopvallende' wagen).
Comment
-
Ik heb enkel nog maar met de Z4 coupe gereden en die vond ik echt wel fun!
En wat hierboven gezegd werd over dat die een 'mindere sound' had snap ik helemaal niets. Dit vond ik juist het knapste aan de Z4!!
Bij mij zou het duidelijk tussen de Porsche en de Z4 gaan, maar mits ik nog nooit in een Porsche gereden heb en er dus niets zinnigs over kan zeggen... de Z4 maar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart9140 Bekijk BerichtenIk heb enkel nog maar met de Z4 coupe gereden en die vond ik echt wel fun!
En wat hierboven gezegd werd over dat die een 'mindere sound' had snap ik helemaal niets. Dit vond ik juist het knapste aan de Z4!!
Bij mij zou het duidelijk tussen de Porsche en de Z4 gaan, maar mits ik nog nooit in een Porsche gereden heb en er dus niets zinnigs over kan zeggen... de Z4 maar.
Eindelijk nog eens een post met onderbouwde argumenten en iemand met kennis van zake. Er zijn hier veel te veel die maar iets schrijven over een auto waar ze nog nooit mee hebben gereden, laat staan ingezeten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk BerichtenEindelijk nog eens een post met onderbouwde argumenten en iemand met kennis van zake. Er zijn hier veel te veel die maar iets schrijven over een auto waar ze nog nooit mee hebben gereden, laat staan ingezeten...
want over mijn post is er nog niet veel gezegd !
ach ja,
testrijden, uitkijken, rekenen, en pas dan beslissen !
Comment
-
what about this ?
As a former Boxster and current Cayman owner this thread definitely caught my attention. It should come as no surprise that after 10 years of strong sales the Boxster has saturated its market niche. Because of Porsche’s philosophy of slow evolution, the 987 platform has ironically reached its near zenith at a time when demand is predictably falling due to lower priced competitors, world economic conditions, and the boredom that comes with 10 years of familiarity in a market niche more sensitive to fashion trends than the 911 audience. As evidenced by the “Porsche w/ panties” epithet quoted above, the currency of automotive culture has greatly coarsened by the obsessive emphasis on raw horsepower. For decades Porsche’s success was based on the agility of its cars, rather than horsepower alone, where the whole exceeded the sum of the parts. The 550s, 356s, and early 911s all share this quality, having successfully competed against more powerful adversaries. The 987s, despite claims to the contrary, are through and through Porsches in both engineering and spirit, as they embody all the best of Porsche’s traditional characteristics. As to the future, with the consolidation of Porsche’s interests in VW/Audi I believe that the 987s represent the last of the entry level Porsches that share predominant technology with the 911. The next generation of entry level Porsche will recall the VW/Audi alliance of the 914 and 924 series. Porsche will offer an upper tier sports car in conjunction with low and mid tier offerings from VW and Audi based on a cross-platform engineering concept. One day in the not too distant future people will be extolling the virtues of the Boxster and Cayman, real Porsches that no longer are made.
Comment
-
Maar het interieur en algemene materialen zijn belange niet op het niveau van de andere auto's hier in de poll.
En een Boxster is zeker niet té duur voor wat hij is, je betaalt en je krijgt kwaliteit.
En een Boxster niet te duur? Hij heeft 'maar' 295 pk (of toch zoiets in de buurt) en de Nissan 313, maar de Porsche is bekans 10.000 euro duurder .
Comment
-
Zie wat ik hier heb gevonden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk BerichtenOneens, ga maar eens in een z4 zitten. De afwerking en de gebruikte materialen is niet zo goed als in de 350z hoor. De slk en de boxster hebben zowat hetzelfde afwerkingsniveau. Alleen maar de Audi is beter op dat vlak, maar Audi maakt fantastische interieurs die bijna altijd beter zijn dan die van de concurrenten, da's algemeen geweten.
En een Boxster niet te duur? Hij heeft 'maar' 295 pk (of toch zoiets in de buurt) en de Nissan 313, maar de Porsche is bekans 10.000 euro duurder .
Qua interieur/materialen/fit-and-finish:
350Z <<<<<<<< SLK/Z4 <<< Boxster/TT
Zo ervaar ik het toch. En de Porsche is zeker niet té duur, de Nissan is gewoon goedkoop.
Comment
-
Ok, de keuze is niet makkelijk ..
Ieder merk zal wel voordelen hebben en nadelen tegen de andere.
Wat wordt doorslaggevend, aanschafprijs ? prestaties ? originaliteit ? onderhoudskosten ? meeste fun om met te rijden ? ...
Zoveel mogelijkheden
Maar de 'looks' zijn naar mijn mening toch één van de belangrijkste factoren
En in dit geval is de keuze tussen deze 4 (of zelfs 7 als je er Nissan's , Honda's en Mazda's bij zou nemen) toch zonder enige twijfel deze
Deze 'lijn' is één van de puurste die ik ken. Origineel tot en met, karaktervol, gedurfd, stoer, enz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk BerichtenEindelijk nog eens een post met onderbouwde argumenten en iemand met kennis van zake. Er zijn hier veel te veel die maar iets schrijven over een auto waar ze nog nooit mee hebben gereden, laat staan ingezeten...
</sarcasm>
Comment
Comment