Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
zou de Z4 ook niet in staat zijn waarde te houden ?
Lijkt mij toch een rasechte roadster die bij velen serieus in de smaak valt.
Ik weet dat hij NIET te vergelijken is met de Z8 maar de Z8 houd anders ook enorm goed waarde
Ik zou mij best kunnen voorstellen dat de Z4 niet onder een bepaalde drempel zal zakken.
Vroeg of laat voeren ze dit model af, en vervangen ze het door een Z2 of Z5, dan kan de Z4 eventueel een verzamel - cult objet worden.
Hoe dan ook, zoiets koop je voor het plezier. De werderverkoopwaarde is niet de belangrijkste factor
De z8 is zelfs in waarde gestegen! De z4 vind ik persoonlijk pas de moeite met de 3L. Zalige motor. Een roadster koop je idd voor het plezier, zoals ik eerder reeds aangehaald heb. De hoge herverkoopwaarde is gewoon een extra voordeel van de boxster.
Voor een verzamelobject te worden zijn er te veel van geproduceerd denk ik. Kijk maar naar de Z3, die vind je nu vanaf 6000 euro ofzo, terwijl je voor een Boxster toch nog minstens 14.000 euro moet neertellen...nieuwprijs was natuurlijk ook wel hoger maar nieuw kostte een basis boxster niet 2.3x de prijs van een basis Z3.
je hebt waarschijnlijk gelijk wat betreft de productie aantallen.
anderzijds is een Z3 echt niet te vergelijken met een Z4
Dameswagentje <-> rasechte roadster.
Ik bekeek trouwens net enkele filmpjes op youtube (top gear ed) en keer op keer moest de Porsche onderdoen voor de Z4
Boxster 2.7 kwam tekort voor de 3.0i en de Boxster S kon de Z4 M niet kloppen
sowieso uit deze lijst de boxster. Diegene die zeggen dat de boxster een willen-maar-niet-kunnen-Porsche is, hebben er echt niets van begrepen (en hebben er zeker nog niet mee gereden). Wij zijn heel BMW-minded maar qua rijgevoel en waardevastheid steekt de Porsche er echt wel boven uit.
De Porsche komt op nummer 1 bij mij. Is van afwerking echt ver uit de beste van de 4.
Natuurlijk de basisprijs is ook stukken hoger, ik denk dat een dik uitgerustte Z4 3.0 ongeveer evenveel zal kosten als de basisprijs van de Boster.
Onderhoud daar kan ik me niet over uitspreken, want daar heb ik al tegenstrijdige dingen van gehoord, de ene zegt onderhoudsprijzen die serieus meevallen, bij de andere is het het omgekeerde..
Een propere ( dus met weinig of geen exclusive opties ) 2.7 Boxster ga je nieuw snel 60000 euro betalen, maar de Boxster heeft ook veel meer klasse dan de andere. Qua prestaties is dit al dik inorde, het hangt er natuurlijk vanaf wat je gewend bent..
Waardevast zou ik niet durven zeggen, een Porsche verliest ook zeer veel van zijn waarde, een Boxster mss nog het meest van al. Wat ook zeer verleidelijk ( als het budget het toelaat ) zijn de opties bij Porsche, die zijn oneindig en maken hem net dat ietsje meer..
Een Z4 vind ik alleen knap in de Coupe vorm, ik heb daar zelf eens een dagje met mogen rijden en dat is serieus meegevallen, vooral de prestaties. Wat mij daar wel bij tegen viel is de slechte zithouding die zowel ik als m'n vriendin hadden. Een Z4M is ook niet te vergelijken, heeft 343 pk t.o.v de 265pk van de 3.0 si
Nieuw betaal je deze meer dan 10000 euro minder en je kan er ook echt een dikke korting op krijgen.
Op dit forum heb ik ook eens gevraagd aan iemand met een Porsche of je daar korting op kreeg en die zei dat dat zeer weinig gedaan word..
De Audit TT vind ik een vrouwenwagen en de SLK is ook niet mijn ding, dus die staan op munner 3 en 4.
Ik zou voor de Z4 gaan of voor de boxster. De slk is gefacelift, en ik vind de voorkant echt niet meer mooi. De boxster is de duurste van de 2, in onderhoud en aanschafprijs, maar ik denk dat je ze best allebei eens testrijdt en dan je besluit neemt.
TT zegt mij ook niet veel, als ik er een zou kopen was het een 2.0, die 3.2 is niet zo heel veel sneller, en een 2.0 is meer iets wat bij een TT past vind ik. De Z4 en boxster zijn meer "echte sportwagens" dan de slk en TT, daarom bevallen die mij meer, maar tis maar wat je zoekt natuurlijk.
Porsche Boxster: Naar wat ik er van afweet veruit de beste sportwagen uit de lijst, waarschijnlijk ook de meest waardevaste (alhoewel, de SLK zal op dat gebied ook wel scoren) en ook de meest exclusieve. Ik zou hem nemen in gewone Boxster uitvoering, met 211 PK beperking (en dan later weer 'vrijlaten'). Het prijsverschil naar een S lijkt mij te groot - 0-100 in 6s en een perfect rijgedrag moet goed genoeg zijn. Tov. een Z4 betaal je in gelijkaardige uitvoering maar een paar 1.000 EUR meer door het BIV verschil (een verschil wat je bovendien bij verkoop terugkrijgt), en die 20 PK zal het verschil niet maken.
BMW Z4 3.0si: Knap, best scherp geprijsd, maar ik in die prijscategorie zou ik het me eeuwig beklagen niet dat beetje extra opgelegd te hebben voor de Boxster.
Nissan 350Z: Een eeuwige favoriet en duidelijk de prijsbreker. Bevalt mij qua imago wel iets minder, gezien dit een qua rijdynamiek eerder gecompromitteerd model is tov. de coupé versie - meer dan de Boxster of Z4 (of onwetenden dat gay cars vinden zal mij worst wezen, maar rijden in een 'compromis' wagen vind ik wel een probleem).
Audi TT 3.2: Veronderstel dat we het over de roadster versie hebben. Niet mis, maar ik wil achterwielaandrijving in een roadster. De 2.0 schijnt sowieso beter te zijn (meer rijplezier).
Mercedes SLK 350: Tjah, als we over compromissen spreken kan dit wel tellen hé. Ik wil een coupé en een cabrio (niet roadster) en cruiser: SLK350! Maar een sportwagen is dit niet.
Nu we toch bezig zijn: op 6 de Honda S2000 (lijkt me wat vermoeiend) en op 7 de Alfa Spider 3.2 (fat - in de slechte zin). Ben ik nog iets vergeten (Elise en MX-5 horen volgens mij niet in dit lijstje)?
Eender welke andere Porsche rijdt beter dan zijn directe concurrenten. En dat kan niet gezegd worden van een Boxster.
TT heeft niet de wegligging die ervan kan verwacht worden.
SLK had de naam (voor de facelift althans) om voornamelijk een autobahnkaretje te zijn, in het betere bochtenwerk was het niet veel soeps.
Z4...ja, rijdt goed, maar doe mij dan toch maar een Boxster(S) hoor!
TT heeft niet de wegligging die ervan kan verwacht worden.
SLK had de naam (voor de facelift althans) om voornamelijk een autobahnkaretje te zijn, in het betere bochtenwerk was het niet veel soeps.
Z4...ja, rijdt goed, maar doe mij dan toch maar een Boxster(S) hoor!
Wij hebben rechtstreekse vergelijking gedaan op circuit tussen Z4M en boxster S. Ze reden beide erg goed, met allebei hun eigen karakter (Z4 wat puntiger, Boxster wat meer allround)
Porsche, no doubt. Zelfs quasi standaard kan 'ie me zo hard bekoren, die Boxster. Gewoon een mooi 19" velgje eronder, en zo goed als klaar. En van alle auto's in de poll, incl. de buiten de poll vallende maar in 't topic voorgestelde andere auto's rijdt 'ie toch 't best.
Eervolle vermelding voor de S2000, wat mij betreft. Ik heb 't wel iets meer voor motoren met grunt onderin én een zescilindersound, maar die auto ziet er van buiten nog altijd zo verdomde lekker uit en rijdt fantastisch. Alleen ... 't interieur, oehoe zo verouderd.
SLK no thanks. Zelfs de 350, met z'n fantastische motor en versnellingsbak, kan me niet bekoren. 'k Vind z'n uiterlijk erop achteruit gegaan met die facelift, en 'ie rijdt het minst leuk van allemaal.
En de Z4, mjah, i don't know. Fantatische rijmachine, maar overklast door de Boxster (niet qua vermogen, wel qua rijden). 'k Vind 'm wel nog altijd heel erg knap.
En de TT ... hard twijfelen! Wat me vooral zint aan die TT 3.2 quattro DSG, is dat je bij HGP Turbo dat ding middels een vijftal grote liassen van 50 EUR briefkens, zomaar eventjes meer dan 500 pk kan geven. Maar da's buiten de poll-voorwaarden, neem ik aan?
Hmmm, ik ga daar niet volledig mee akkoord. Als je legaal rijdt zijn ze allebei fun, niks meer, niks minder. Als het écht hard mag gaan, moet je in de Z4 meer werken, en als je niet TE zot doet (en dus over de schreef gaat), moet je in 'n Z4 toch een betere piloot zijn om z'n kuren te kunnen bedwingen. Maar daar heb je dan weer wel gelijk voor zij die 't willen en kunnen: die kuren maken 'm net zo leuk. Voor mij hoeft dat niet, die kuren. 't Is leuk, ja, maar 'k heb al zo graag een auto die even snel kan op een meer beheerste manier.
Mij verbaasde het ultieme evenwicht van de Boxster (S), en z'n onverstoorbare sereniteit doorheen bochten en bochtencombinaties, no matter what speed. Simply amazing. Dat doet 'm geen enkele andere roadster na, tenzij je een pak meer mag uitgeven.
Oké, je kan argumenteren dat de 2.7 een halve adem tekort heeft om écht je haren op je armen recht te doen staan ... i agree ... maar als je kijkt hoe verdomde snel je met dat ding bent, overal, ondanks z'n wat kleine longen, dan vervaagt dat argument toch snel.
Comment