Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat was je eerste auto? Anekdotes ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
    Was die Clio lichte vracht, aangezien ik precies zo'n sticker op de voorruit zie?
    Jup, stond ook in de tekst.

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Mijne W124

Gekocht door mijn vader in 2006, ik heb hem gekregen toen ik 18 werd.
      Deze gaat nooit weg!

Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
      Current:
      1987 Mercedes-Benz W124 200D
      1979 Mercedes-Benz W123 280E
      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
      Ex:
      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
      1976 Mercedes-Benz W123 250
      1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
      1980 Mercedes-Benz W123 280
      1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
        Eveneens ook je 2e en 3e wagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten

Was zodanig slecht dat hij blijft kopen tot hij ooit eens een goede krijgt. Nickotje is geen al te slimme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
            Dit ook eens quoten, ik heb ondertussen toevallig vernomen van de 3de eigenaar dat deze in het jaar 2000 nog altijd rondreed, dus toen al 22 jaar oud
            Vette kar btw. Die kleur, en die gele lampen en gele verstralers enzo.

E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Mijn eerste wagen was een blauwe Peugeot 206 XT 1.1 benzine.

Toen ik de snelweg opreed ging ik eerst slipstreamen achter een vrachtwagen om snelheid te maken :p

Comment

• De mijne was in 1998 een rode Fiat Uno 45 met witte Pirelli striping :-) uit 1987. Deze kwam van een lerares die op die 11jaar 58000km had gereden. Toen 35000bef betaald en op een kromme remschijf na, niets kosten gehad op bijna 3jaar dat ik er mee reed. Was een 4 Vitesse en toch kon ik een verbruik realiseren van onder de 6liter. Was wel iets aan waar ik nooit iets aan heb laten doen nl. de verwarming (niet de ventilator) stond steeds aan. Zo gebeurde het regelmatig in de winter dat we met raampjes open in de vrieskou reden ,zeker op de autostrade waar de warmte vd motor goed in het interieur kon binnen dringen. In het laatste jaar dat ik reed heb ik 2 platte banden gehad en telkens ik deze verving ben ik met de autokrik door de bodemplaat gegaan... Dit was het signaal hem te laten gaan. Ik heb er toch 60000 blije km's mee gedaan, ook al had hij maar 45pk. Door zijn smalle bandjes was het ook heel makkelijk in de sneeuw te rijden.
                Leuke anekdote: Op een frisse mistige winterdag gingen we richting de voerstreek en na een half uurtje rijden begon de motor te sputteren om tenslotte stil te vallen. Na 15min startte motor terug normaal en konden we verder. Half uur daarna terug hetzelfde... Zo heeft dit 3keer kunnen gebeuren. Wat bleek nu? Bij het winteronderhoud zou de garagist vergeten zijn de luchtfilter op winterstand te zetten waardoor mijn carburatie telkens bevroor tijdens het rijden en terug ontdooide tijdens stilstand :-) . Stand goed gezet en het nooit meer voorgehad.
                Andere anekdote: Na een maandje dat ik hem in het bezit had, ik met mijn schoonbroer richting ardennen waar ik hem ook eens liet rijden. Nog niet in derde en het was roeren in de versnellingsbak... Hij bleef in tweede staan en de pook kon je los over en weer bewegen. Even paniek, maar wat bleek? Een splitpen die de stangetjes van de versnellingsbak bijeenhield was eruit gekomen... Nieuw splitpennetje en we konden weer verder...
                Het was een auto met zo een simpele techniek dat je bij wijze van spreken alles zelf kon doen...
                Last edited by ; 02/07/2014, 08:05.

Comment

• Peugeot 307, 2.0 hdi.

Maar 3 jaar gehad maar in die drie jaar heel wat meegereden. 110000 km terwijl ik met de fiets ging werken. Provence, Corsica, Denemarken, Zuid-Engeland, Normandië, zonder gps door centrum Milaan... Allemaal al dan niet met de auto vol volk en een hoop surfgear op het dak.

Oerbetrouwbare wagen met een heel speciale kleur die ik weg heb gedaan voor een 407sw waarmee ik heel wat pech heb gehad.

Hij rijdt nog steeds. Wat ik had moeten doe is de 307 houden, de 407 die ik voor mijn huidige wagen had overslaan en dan nu, de 307 als tweede wagen gebruiken. Gedane zaken nemen geen keer, twas leuk.

Hij lag redelijk hoog, ik heb ermee van dijken af over het strand gereden, door diepe sneeuw, ooit na een verdwaling door smalle bosweggetje en, het vervelendste, achteruit terug door een drukke peage omdat ik het verkeerde poortje nam... Niet voor herhaling vatbaat.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
                    Was zodanig slecht dat hij blijft kopen tot hij ooit eens een goede krijgt. Nickotje is geen al te slimme

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Hillman 1949 gekocht in 1963
                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                        Dat was mijn 2de wagen.. Ook van '91.

M'n eerste auto was een '94 Clio 1.1i lichte vracht (ex-Electrabel auto'tje (waar de meter-opnemers mee reden) dat m'n vader goedkoop heeft kunnen overnemen van Electrabel gezien hij daar werkt (later veranderd naar Eandis))... Ouders reden er al een jaar of 8 mee toen ik hem kreeg. Was wel een miserie-kar.. Manuele choke nog en veel stilvallen aan de lichten of zelfs al rijdend (terwijl de choke niet meer nodig was). Een jaartje mee gereden (amper 3000 km'tjes), tot hij naar de keuring moest en daar op redelijk veel punten afgekeurd werd. Nog verkocht aan m'n nonkel voor €150, die hem terug in orde gezet heeft voor de keuring, en er zelf nog een jaar mee gereden heeft (en stuk of 20 à 30k km's nog bijgezet). Nu staat hij al een paar jaar te rotten in z'n hof.

Ik schaamde me eigenlijk een beetje om daarin rond te reden, met die Electrabel kleuren (viel op maar was niet cool). Ik was al aan het dromen van een respray.. thank jebus dat ik daar m'n geld niet aangehangen heb. Maar de Polo Coupé die ter vervanging kwam, heeft het auto-virus in me wel weer aangewakkerd... met alle gevolgen vandien. (inmiddels staat de teller op 13 (waarvan een 3-tal 'projecten' die in mijn bezit nooit ingeschreven geweest zijn), sinds 2009, waarvan ik nr 10 en 11 nog in bezit heb ).

Dit was hem... gepimpt en al. (Moving Shadow logo'tjes (m'n favo jungle drum & bass platenlabel) erop gespoten... )

Toeval; dit was mijn eerste:
                        (1.9D, nieuw gekocht, na 1j en 40 000 km verpatst wegens te weinig comfort)

(was in deze kleur, foto is wel van internet)

2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• VW Polo 1.1 L van 1976

Gekregen van de ouders zodat de pa een nieuwe Renault 11 kon kopen.
                          Autoke was 8 jaar oud met net geen 80kkm op de teller.
                          Heb er maar 8 maand mee gereden omdat ie al serieus aan het roesten was. De roest viel er met brokken van onder/ tussen als je de deur of de koffer toe deed.
                          Op die 8 maanden er toch 23kkm mee gebold zonder kosten op motorolie en een kapot gesprongen V-riem na.
                          Na elke 1000km mocht ik zonder het oliepeil te controleren 1 liter olie bijvullen.
                          Ooit eens iets vroeger een liter bij gekapt en vond het zo raar dat de auto niet optrok zoals normaal. Eens op de snelweg hield de wagen ineens in, braakte ie een rookwolk uit die zich verspreidde over de 3 baanvakken en alles was terug normaal. De auto's achter mij kwamen ineens in een mistbank terecht op een zomerse namiddag

Op een andere keer was er met de vrienden een middagje aan zee gepland. Vroeg op de middag vertrokken en pas dik 4 uur later aan zee toegekomen omdat de V-riem kapot gesprongen was. De vriendelijke man van touring heeft ons toen uit de nood geholpen met een nylonkous. Aan zee een autospeciaalzaak gezocht en gevonden voor een nieuwe V-riem en tegen dat die geplaatst was, was het zo laat dat we meteen terug naar huis konden.

Onderhoud heeft die nooit gehad want die zoop toch olie gelijk ik bier.
                          Bougies werden gewoon nu en dan eens gereinigd en dan kon ie weer verder.

Moet er wel bij zeggen dat ik na 4 maanden al een nieuwe Polo coupe GT besteld had omdat deze teveel kosten in het verschiet had.

Bij afhalen van m'n nieuwe toch nog 15.000bfr gekregen voor een roest wrak waarvan alle slijtage-onderdelen echt wel versleten waren (doorgezakte veren, remblokken versleten tot op het ijzer, gat in de uitlaat etc)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                            Toeval; dit was mijn eerste:
                            (1.9D, nieuw gekocht, na 1j en 40 000 km verpatst wegens te weinig comfort)

(was in deze kleur, foto is wel van internet)
                            Ja, was ik er nog vergeten bij zeggen.. Die Clio had echt niets, maar dan ook niets van opties! Oorspronkelijk zelfs geen radio. En alles in het interieur (behalve de zetels) was in die afschuwelijk lelijke/saaie grijze plastiek, zelfs de deurpanelen. Ok, 't was een werk-auto, maar toch.

Oorspronkelijk geplaatst door beemer1 Bekijk Berichten
                            VW Polo 1.1 L van 1976

<foto>

Gekregen van de ouders zodat de pa een nieuwe Renault 11 kon kopen.
                            Autoke was 8 jaar oud met net geen 80kkm op de teller.
                            Heb er maar 8 maand mee gereden omdat ie al serieus aan het roesten was. De roest viel er met brokken van onder/ tussen als je de deur of de koffer toe deed.
                            Op die 8 maanden er toch 23kkm mee gebold zonder kosten op motorolie en een kapot gesprongen V-riem na.
                            Na elke 1000km mocht ik zonder het oliepeil te controleren 1 liter olie bijvullen.
                            Ooit eens iets vroeger een liter bij gekapt en vond het zo raar dat de auto niet optrok zoals normaal. Eens op de snelweg hield de wagen ineens in, braakte ie een rookwolk uit die zich verspreidde over de 3 baanvakken en alles was terug normaal. De auto's achter mij kwamen ineens in een mistbank terecht op een zomerse namiddag

Op een andere keer was er met de vrienden een middagje aan zee gepland. Vroeg op de middag vertrokken en pas dik 4 uur later aan zee toegekomen omdat de V-riem kapot gesprongen was. De vriendelijke man van touring heeft ons toen uit de nood geholpen met een nylonkous. Aan zee een autospeciaalzaak gezocht en gevonden voor een nieuwe V-riem en tegen dat die geplaatst was, was het zo laat dat we meteen terug naar huis konden.

Onderhoud heeft die nooit gehad want die zoop toch olie gelijk ik bier.
                            Bougies werden gewoon nu en dan eens gereinigd en dan kon ie weer verder.

Moet er wel bij zeggen dat ik na 4 maanden al een nieuwe Polo coupe GT besteld had omdat deze teveel kosten in het verschiet had.

Bij afhalen van m'n nieuwe toch nog 15.000bfr gekregen voor een roest wrak waarvan alle slijtage-onderdelen echt wel versleten waren (doorgezakte veren, remblokken versleten tot op het ijzer, gat in de uitlaat etc)
                            Polo mk1 Maar idd erg roestgevoelig. Heb er ook eentje gehad (de 4de in het rijtje doch nooit ingeschreven geweest) maar ook weg gedaan wegens enorm veel roest aan de bodem (en geen zin om veel kosten te doen). Achteraf gezien veel te veel voor betaald...

Dit was hem, zalig kleur.

E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Polo mk1 Maar idd erg roestgevoelig. Heb er ook eentje gehad (de 4de in het rijtje doch nooit ingeschreven geweest) maar ook weg gedaan wegens enorm veel roest aan de bodem (en geen zin om veel kosten te doen). Achteraf gezien veel te veel voor betaald...

Dit was hem, zalig kleur.

Echt? Lang geleden dat je die had?

Comment

Ghog, nummer 2 was toch een ander kaliber ze

Comment

Echt? Lang geleden dat je die had?
                                  Ergens in 2010.

Had op dat moment m'n Polo 2F Coupé (2de auto, ipv de Clio), Jetta Mk1 (3de auto en eerste oldie (die ik als daily gebruikte, moeder en zus reden dan met de Polo Coupé)) en de Polo Mk1 die ik op O-platen wou zetten maar door miserie (naam op verkoopscontract (verkoper) was niet dezelfde als op de documenten (vriendin verkoper) nooit van gekomen.

E30SHOP.be
                                  - Alles voor uw BMW E30.

Comment

jammer van de witte pinkers. Nooit overwogen om die te vervangen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

Comment

• Comment

Working...
                                          X