edit, nevermind
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nurburgring Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenDie met de gewone deuren?
pfff, stomme edit
Comment
-
Teilnahme an Rennen, Rallies oder ähnlichen Geschwindigkeitswettfahrten
inkl. Trainingsfahrten sowie übrige Fahrten auf Rennstrecken,
Rundkursen und sonstigen Verkehrsflächen, die zu motorsportlichen
Zwecken eingesetzt werden. Von diesem Ausschluss nicht betroffen
sind Orientierungs-, Gelände- und Geschicklichkeitsfahrten (Gymkhanas,
Gleichmässigkeitsfahrten für Veteranenfahrzeuge und ähnliches),
bei denen es nicht auf die Erzielung von Höchstgeschwindigkeiten
ankommt.
-->
zou ik onder 'sonstigen Verkehrsflächen, die zum motorsportlichen Zwecken' de Nordschleife ook moeten rekenen? Ik veronderstel van niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenWaar komt die tekst vandaan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk BerichtenTeilnahme an Rennen, Rallies oder ähnlichen Geschwindigkeitswettfahrten
inkl. Trainingsfahrten sowie übrige Fahrten auf Rennstrecken,
Rundkursen und sonstigen Verkehrsflächen, die zu motorsportlichen
Zwecken eingesetzt werden. Von diesem Ausschluss nicht betroffen
sind Orientierungs-, Gelände- und Geschicklichkeitsfahrten (Gymkhanas,
Gleichmässigkeitsfahrten für Veteranenfahrzeuge und ähnliches),
bei denen es nicht auf die Erzielung von Höchstgeschwindigkeiten
ankommt.
-->
zou ik onder 'sonstigen Verkehrsflächen, die zum motorsportlichen Zwecken' de Nordschleife ook moeten rekenen? Ik veronderstel van niet?
@BWS.. met deze tekst zou ik toch uitkijken. Zeker aangezien ze er ook 'übrige fahrten' (overige ritten) op alle verkeersplekken die ingezet worden voor motorsportactiviteiten (en dat is moeilijk te ontkennen bij de ring) bijzetten. Hiermee is het argument dat je gewoon een toeristenrit bent aan het maken aan de kant geschoven.
Over het algemeen zullen de overige verzekeringen de schade moeten dekken. Ik ken wel een aantal mensen, die na de eerste schade een extra clausule erbij kregen waarin de schade op de ring uitgesloten werd.
1 keer lukt dus .. een volgende keer niet meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door abtler Bekijk Berichten@BWS.. met deze tekst zou ik toch uitkijken. Zeker aangezien ze er ook 'übrige fahrten' (overige ritten) op alle verkeersplekken die ingezet worden voor motorsportactiviteiten (en dat is moeilijk te ontkennen bij de ring) bijzetten. Hiermee is het argument dat je gewoon een toeristenrit bent aan het maken aan de kant geschoven.
Over het algemeen zullen de overige verzekeringen de schade moeten dekken. Ik ken wel een aantal mensen, die na de eerste schade een extra clausule erbij kregen waarin de schade op de ring uitgesloten werd.
1 keer lukt dus .. een volgende keer niet meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeh Bekijk BerichtenFoto's ervan?
Comment
-
Ik heb verzekeringen gehad en in Belgie is het zo dat het nog niet expliciet uitgesloten is, omdat er nog te weinig schadegevallen zijn geweest waar men een rechtzaak over heeft moeten maken.
In Engeland ligt dit anders en hebben ze besloten om het op te nemen in de polis. Probleem is hier dat bij een groot schadegeval je verzekeringsmaatschappij zal weigeren het uit te betalen. Wat jij gaat doen is via je rechtsbijstand je verzekeringsmaatschappij voor de rechter dagen en hier begint het.
De rechter gaat mogen beslissen of het al dan niet een circuit is en je kan het draaien en keren hoe je wilt, maar het blijft een circuit. Zeker in de ogen van iemand die er niet het fijne van weet.
Polissen in Belgie (zoals reeds eerder opgemerkt hier) spreken over een racekenmerk en hier ligt dus idd het twistpunt.
Het is dus niet zo simpel en als je pech hebt met een rechter die daar een jongen gast ziet afkomen met een dure auto die gecrasht is op een circuit en dan beweert dat hij een rondritje aan het maken was om van de omgeving te genieten hebben de verzekeringsmaatschappijen zelfs kans om de rechtzaak te winnen.
Dus onthou gewoon. Sinds het NIET expliciet vermeldt staat heb je een poot om op te staan en voor kleine schadegevallen zullen ze echt niet moeilijk doen, maar vanaf het moment dat het zo'n groot schadegeval als hier boven is zal het rechtzaak worden en heb je sowieso een grote kans om te verliezen.
Als er nog vragen zijn stel ze gerust
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk BerichtenVandaag op pflanzgarten II:
Geen nieuws over de bestuurders of hoe het gebeurd is, kreeg de foto van een ringfotograaf doorgespeeld die zelf geen details wist.
Verdorie zeg, NS is en blijft een gevaarlijk spelletje.
Comment
-
Ik ben dit weekend ook naar de ring geweest, veel gezien!
Ik had mijn auto juist op die wei gezet aan de ring, toen ze afriepen "Dames en Heren De Ring is voor de rest van de dag gesloten!! "
Toen ik dan zondag zelf de ring op ging begon het juist te regenen! Vloog er mij daar een Porsche voorbij ! 500m verder plakte hij tegen de vangrail !
Ik heb dus niet alles kunnen geven met die regen, mijn DSC had zijn handen vol.
Kon hem ook uit zetten maar dat durfde ik niet, Dan moet je de Ring beter kenn vind ik
Voor mijn verjaardag had ik een ritje met de RingTaxi gekregen, Dat was echt SUPER VET!!
Zeker met Sabine achter het stuur
Comment
-
is dat nu echt zijn 150€ waard? ik heb elke keer opnieuw dat die ringtaxi's niet zo zot hard gaan, elke keer opnieuw heb ik ook het gevoel dat "als ik een weekske oefen en ook een dikke kar heb, dan pak ik die wel".
Volgens mij moeten ritjes met ir_fuel of flupke73 of denthrax of bas of nas of rami of wannes of TuurBo of Stivo of werner of .... zeker niet onderdoen qua snelheidsgevoel en speciaalheid om bij te zitten, en dat kost niks (of zeer weinig)Captain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk BerichtenVandaag op pflanzgarten II:
Geen nieuws over de bestuurders of hoe het gebeurd is, kreeg de foto van een ringfotograaf doorgespeeld die zelf geen details wist.
Toen ik hem op Francorchamps fotografeerde in betere omstandigheden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichtenis dat nu echt zijn 150€ waard? ik heb elke keer opnieuw dat die ringtaxi's niet zo zot hard gaan, elke keer opnieuw heb ik ook het gevoel dat "als ik een weekske oefen en ook een dikke kar heb, dan pak ik die wel".
Volgens mij moeten ritjes met ir_fuel of flupke73 of denthrax of bas of nas of rami of wannes of TuurBo of Stivo of werner of .... zeker niet onderdoen qua snelheidsgevoel en speciaalheid om bij te zitten, en dat kost niks (of zeer weinig)
tja de ring taxi rijdt niet énorm snel (rond de 8:30 gemiddeld maar das vaak met verkeer)
maar showt wel graag, das sowieso een belevenis om bij te zitten kan ik me inbeelden
zie bvb de foto die ik vorige pagina geplaatst heb
Comment
Comment