Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames
    Klinkt mss belachelijk, maar als je het circuit eigenlijk van buiten kent van in videogames, maakt dat iets uit in het echt?
    Het kennen van een circuit in een spelletje en dan dus denken het circuit te kennen in real life is wel de grootste misvatting die er bestaat. Ik heb nog niet eerder op een circuit gereden dat zo tricky is voor beginners.

Is er btw iemand van hier met een Volvo V70 met kenteken 625AQP?

Comment

Klinkt mss belachelijk, maar als je het circuit eigenlijk van buiten kent van in videogames, maakt dat iets uit in het echt?
      Het verschil tussen effe uwe rechtertrigger lossen op uwe gamepad of effe de gas lossen als ge over een heuvelke rijdt in t echt kan heel andere gevolgen hebben

Comment

• Inderdaad. bij mij is da échter nét iets anders, GTR Evo + Logitech G25 Hoedanook is zelfs enkel visuele kennis een pluspunt. Mijn vriendin zei me nog dat het duidelijk merkbaar was dat ik elk hoekje, elk bochtje, en zelfs elk bultje kende en erop kon anticiperen. Ze voegde er ook nog aan toe dat zij om die reden icm haar rijkunsten wss heel de tijd rechts had gereden aan 50 km/h

Oorspronkelijk geplaatst door pietS5 Bekijk Berichten
        Eerste maal was zonder passagier...
        Heb op voorhand wel geoefend op de simulatie op de PC, nl GTR evo.... ik moet zeggen dat dit toch wel een zéér grote hulp is.... Je kent hierdoor de bochencombinaties goed, de ideale lijn, de rempunten etc.....helpt je om in het echt reeds in je eerste rondje vlot vooruit te gaan.....
        OK de hoogteverschillen, G krachten en dergelijke zijn indrukwekkend en niet simuleerbaar... maar dat ben je snel gewoon....
        Zo'n simulatie is volgens mij dan ook ideale voorbereiding.... trouwens F1 piloten doen ook niets anders in de aanloop naar een Grand Prix gezien de beperking van vrije trainingen etc.......
        Da punt van die Gkrachten is ongelooflijk hard waar Impressionant hoe ge in uw stoel gedrukt wordt op sommige plaatsen, en eruit gegooid wordt op andere plaatsen Nu snap ik het nut van een sportstoel zie, ik wil die stoelen uit den M5 verdorie!
        Last edited by ; 02/09/2009, 07:57.

Comment

Kwestie dat je toch min of meer weet waar je ongeveer hoe hard kan en wat er aan komt, of ga je dan nog steeds verloren rijden?

hangt ervan af van welk spel zeker.... ik zou kiezen voor GTR evo ( de andere ken ik eigenlijk niet) ... is eerder simulatie dan game....oefen het ook met een stuur bv Logitech G25... dat is vrij realistisch, je voelt de banden, curbs, remkrachten etc.....je hebt ook pedalen om gas te geven en te remmen en schakelen...... is toch veel realistischer dan gamepad.... speel het vervolgens zonder de mogelijke rijhulpen aan
          nu ik het in echt gereden heb moet ik zeggen dat die GTR evo versie vrij realistisch is en de ideale voorbereiding... en natuurlijk ga je in het echt niet flat out zoals in de simulatie...
          ik heb ook geoefend met een wagen die meest in de buurt van de mijne kwam nl de R8 van audi....ge moet niet met nen formule 1 oefenen.... de remkrachten, de grip ed zijn niet vergelijkbaar
          hangt natuurlijk ook van jezelf, je ervaring en je wagen af..... ben je nu 16 jaar en speel je volop de ring op PC of PS en ga je met je wagen onmiddellijk na het behalen van je rijbewijs naar de ring... ja dan voorzie ik problemen..
          kies ook een moment voor je eerste keer dat er weinig volk is.... ik was daar zondagmorgen op 7u 30 op een prachtige late zomerdag..
          Last edited by ; 02/09/2009, 09:03.

Comment

Kwestie dat je toch min of meer weet waar je ongeveer hoe hard kan en wat er aan komt, of ga je dan nog steeds verloren rijden?
            Zoals al meermaals gezegd hier: alle voorkennis is beter dan geen voorkennis, maar voor het bepalen van je bochtsnelheid hou je best GEEN rekening met je ervaring in een game.

In real life zijn de special effects ook veel spectaculairder, vooral bij het crashen. Het nadeel is dat er geen restart knop is.
            AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk Berichten
              Da punt van die Gkrachten is ongelooflijk hard waar Impressionant hoe ge in uw stoel gedrukt wordt op sommige plaatsen, en eruit gegooid wordt op andere plaatsen Nu snap ik het nut van een sportstoel zie, ik wil die stoelen uit den M5 verdorie!
              Fuchsröhre! In een game ga je daar gewoon planché door alsof het niks is, maar ik kan je verzekeren dat je hem daar serieus knijpt als je daar de eerste keer doorkomt.
              AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                Fuchsröhre! In een game ga je daar gewoon planché door alsof het niks is, maar ik kan je verzekeren dat je hem daar serieus knijpt als je daar de eerste keer doorkomt.

inderdaad..... dit samen met de quiddelbacher hoghe ( of zoiets) als je die snel oprijdt zorgt wel voor een duidelijke toename in de bilspanning.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                  Kan ik me voorstellen, ik heb de NS al wel heel veel gedaan in games dus ik weet wel ongeveer wat er komt, maar ik weet ook dat ik daar niet kan op vertrouwen. Ik heb vooral schrik van het overige verkeer, vooral moto's

Idem, ken op games de Ring al wel vanbuiten maar in het echt zal het wel heel anders zijn met de G-krachten en hoogteverschillen.
                  Ik kende de NS ook redelijk vanbuiten dankzij Gran Turismo ... maar in het echt is het toch nog serieus wat anders.

Wat mij het meest verbaasd heeft in m'n eerste rondjes; was hoe smal de baan eigenlijk is, en hoe enorm de hoogteverschillen zijn.

Als je van op de parking van Brünnchen kijkt naar die bochtencombinatie; ongelooflijk gewoon. Steiler dan de gemiddelde skipiste.

Maar wel een prachtig circuit ..
                  1963 Land Rover Series IIa
                  1994 Mercedes SL320
                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Sim-games zijn ook alleen maar goed voor de bochten ("ah, na deze bocht komt er een scherpe bocht") maar qua snelheid, G-krachten etc. niet relevant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                      Sim-games zijn ook alleen maar goed voor de bochten ("ah, na deze bocht komt er een scherpe bocht") maar qua snelheid, G-krachten etc. niet relevant.
                      I beg to differ. Ik had geen twee/drie keer een porsche gepasseerd als ik mijn rempunt niet zo goed wist, dus rempunt is ook al een relevantie. Verder is de versnelling ook relevant, mits ge rijdt in de sim met een vergelijkbare auto. Bochtensnelheid ook hoor, gewoon rekening houden met het verschil in downforce bij verschillende types auto. Ik zeg het, als ge het allemaal goed interpreteert en proportioneert is zo'n sim gruwelijk realistisch.

Het enige dat een sim niét kan weergeven zijn de G-krachten. Uw knietjes die naar links of rechts geduwd worden (vandaar: kniekesbocht) of uw bloed dat pijlsnel naar uw hoofd stijgt of uit uw hoofd zakt, wat een zaaaaalig gevoel was dat. Ik wil teruuuuuuuuug

Comment

I beg to differ. Ik had geen twee/drie keer een porsche gepasseerd als ik mijn rempunt niet zo goed wist, dus rempunt is ook al een relevantie. Verder is de versnelling ook relevant, mits ge rijdt in de sim met een vergelijkbare auto. Bochtensnelheid ook hoor, gewoon rekening houden met het verschil in downforce bij verschillende types auto. Ik zeg het, als ge het allemaal goed interpreteert en proportioneert is zo'n sim gruwelijk realistisch.
                        Cool.

Draaide je dan boven of onder de 7minuut45 per lap?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          Cool.

Draaide je dan boven of onder de 7minuut45 per lap?

Hij heeft eens moeten resetten omdat hij van de baan gegaan is :p

Comment

Het enige dat een sim niét kan weergeven zijn de G-krachten. Uw knietjes die naar links of rechts geduwd worden (vandaar: kniekesbocht) of uw bloed dat pijlsnel naar uw hoofd stijgt of uit uw hoofd zakt, wat een zaaaaalig gevoel was dat. Ik wil teruuuuuuuuug
                            jij, mijn beste, gaat weldra zwaar de vangrail tegenkomen in Nürburg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichten
                              jij, mijn beste, gaat weldra zwaar de vangrail tegenkomen in Nürburg.
                              Dat vrees ik ook ja

Comment

• Hey manne, bedankt voor de bezorgdheid hè, heel sympathiek. Ik draaide tijden van over de twaalf minuten hoor, ik rijd maar met een 118Dtje hè. Ik ken heus mijn grenzen, en zeker die van mijn wagen, heb altijd met TC aan gereden, en maar een paar uitzonderlijke keren mijn banden horen piepen. Ik ben dus HELEMAAAAAAAL niet snel gegaan, en ben dat ook niet van plan met onze auto. Het zou mijn beste dag niet zijn als ik em in de rails plak, die van mij lyncht mij zwaar

Ik kan er ook ni aan doen die Porsche zijn rempunt niet kent, en dan nog veel te hard in de ankers gaat en enkel hard gaat op het rechte stuk (vandaar da'k hem meerdere keren gepasseerd ben).

Aaaaaaaallez, iedereen gerustgesteld?
                                Last edited by ; 02/09/2009, 12:48.

Comment

Ik kan er ook ni aan doen die Porsche zijn rempunt niet kent, en dan nog veel te hard in de ankers gaat en enkel hard gaat op het rechte stuk (vandaar da'k hem meerdere keren gepasseerd ben).

Aaaaaaaallez, iedereen gerustgesteld?
                                  Als hij heel hard gaat op het rechte stuk dan haal jij hem in de remzone of in de bocht zelf. Niet echt vanzelfsprekend voor iemand die er niet eerder gereden heeft.

Je bent voor mij enkel de bevestiging dat ik er niet graag ga rijden vanwege de vele onervaren helden op het circuit. Don't take it personal please... :-)

Comment

• zaterdag en zondag weer aanwezig!
                                    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                      Als hij heel hard gaat op het rechte stuk dan haal jij hem in de remzone of in de bocht zelf. Niet echt vanzelfsprekend voor iemand die er niet eerder gereden heeft.

Je bent voor mij enkel de bevestiging dat ik er niet graag ga rijden vanwege de vele onervaren helden op het circuit. Don't take it personal please... :-)
                                      I won't, don't worry Ik heb daar niet één keer ingehaald in de bocht, da's vragen om miserie. Ik merkte dat de meeste mensen dat niet deden, en pas op het rechte stuk iemand passeerden. Da's iets dat mij is bijgebleven, het onderlinge respect dat chauffeurs voor mekaar hebben daar, prachtig gewoon. Hoedanook, die mens reed gewoon écht traag in de bochtige stukken hoor, maak u geen illusies. Ik ben lang geen held, daar ben ik veel te berekend voor.
                                      Last edited by ; 02/09/2009, 14:15.

Comment

• waar vind ik mogelijk foto's van zondag 30.08.2009, s'morgens voor 9 u weliswaar.....

Comment

• Ff gegoegeld: http://www.curbstonephotography.be/p...g2_itemId=7042 Hopelijk sta je ertussen
                                          Last edited by ; 02/09/2009, 14:41.

Comment

Working...
                                          X