Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Imho moet je dan ook meer dan 1 vijs kwijt zijn om daar met de moto te gaan vlammen.
    't Heeft bij mij ook +200 laps (en een crashke) geduurd eer dat ik dat inzag.
    'k Zou het echt niet meer durven met de moto (zeker niet meer aan dat tempo).
    Met de auto daarentegen
    So far 233 rondjes op dé ring

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
      De combi auto's - moto's gaat niet samen omdat ze andere rempunten hebben en een heel andere ronde-opbouw kennen. In langzame bochten zijn auto's veel sneller... in snelle bochten zijn de moto's sneller
      Los daarvan, iedereen rijdt op of tegen zijn eigen grens en heeft dan grote moeite om zich te verplaatsen in een andere rijder (of wil zelfs die moeite niet doen ...)
      Rempunten enz... hebben er niet veel mee te zien hoor. Je hebt wel een beetje het rubberband-effect tussen moto's en auto's, maar mits een beetje inschatten heb je daar niet echt veel last van. Het grote gevaar voor moto's op de ring zijn de vloeistoffen (olie & koelvloeistof), en de (moto)bestuurders. Je hebt nu eenmaal een pak meer skills nodig om veilig de ring rond te komen op 2 wielen dan dat op 4 wielen. Ik heb een paar jaar geleden nog weekends geweten dat er onder de vaste (moto)ringers aan Breidscheid meer dan de helft tegen dek gegaan is door olieverlies, ooit nog eens de laatste bocht (Galgenkopf) ingegaan en 7 moto's synchroon onder de vangrail zien glijden...

En eigenlijk zitten er ook veel teveel prutsers op de ring die:
      1- Denken dat ze de rapste op 2/4 wielen zijn
      2- Geen bal van circuitrijden kennen, noch van vlaggen, noch van wat te doen bij panne of vloeistofverlies
      3- Met een half wrak de baan opgaan
      4- ... enz ...

Maar ...'t is toch zo'n zalig baantje he
      So far 233 rondjes op dé ring

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten

Maar ...'t is toch zo'n zalig baantje he
        Second that :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
          't Heeft bij mij ook +200 laps (en een crashke) geduurd eer dat ik dat inzag.
          'k Zou het echt niet meer durven met de moto (zeker niet meer aan dat tempo).
          Met de auto daarentegen
          Gij zijt dan ook meer dan 1 vijs kwijt

Comment

• @IR Fuel Wij waren er een ganse dag gisteren
            Wij reden met rode (met witte strepen) en grijze swift van rent 4 ring!
            U opgevallen?
            Uw wagen stond s'avonds nog in adenau (onze pizza stop )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Moyaert Bekijk Berichten
              @IR Fuel Wij waren er een ganse dag gisteren
              U opgevallen?
              jaaa! die swiftjes heb ik gezien
              ik stond achter de vangrail als jullie uit de bocht komen, geen idee hoe die bocht heet

Misschien dat je het hierop kan zien?

beetje verder stond een bord: 168
              2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

@IR Fuel Wij waren er een ganse dag gisteren
                U opgevallen?
                Ja,
                ik ben nog een moment achter die grijze gearriveerd in mijn 2e ronde. Chauffeur ziet mij en zet pinker naar rechts op en gaat wat aan de kant, maar houdt hetzelfde tempo vol. En ik was op zich wel wat sneller (anders was ik niet tot bij jullie geraakt) maar ik ken de baan belange niet goed genoeg om aan dat tempo effe van mijn lijn af te gaan en in te halen over al die heuvels in het laatste stuk van het circuit. Ben dan maar achter de wagen blijven hangen tot het einde. Ging toch redelijk goed vooruit

Comment

Als je wil weten waarom de baan 2h dicht is geweest:

Crash van een motorrijder
                  *slik*

Even naar de ring gaan en niet meer terugkomen, ik mag er niet aan denken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                    *slik*

Even naar de ring gaan en niet meer terugkomen, ik mag er niet aan denken.
                    Kan gebeuren

Comment

• mensen zijn toch rare beesten é... eigenlijk zijn wij diep vanbinnen allemaal hetzelfde: GP Rijders Waarom? omdat we allemaal pissed worden als de ring 2 uur dicht gaat omdat er iemand aan het asfalt geschraapt hangt.

iemand die nog goed is in z'n hoofd zou dan wss denken: "ow fuck, da's gevaarlijk ofwa..."
                      terwijl wij denken: "als em hier nog 2 uur moet stilstaan, dan is het blok al koud als ik terug op de ring ga, en da's nie goed voor de sealing van m'n piston ringen "
                      Captain Turbo
                      General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                      Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Bij deze liep het ook bijna mis:

2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Ja,
                          ik ben nog een moment achter die grijze gearriveerd in mijn 2e ronde. Chauffeur ziet mij en zet pinker naar rechts op en gaat wat aan de kant, maar houdt hetzelfde tempo vol. En ik was op zich wel wat sneller (anders was ik niet tot bij jullie geraakt) maar ik ken de baan belange niet goed genoeg om aan dat tempo effe van mijn lijn af te gaan en in te halen over al die heuvels in het laatste stuk van het circuit. Ben dan maar achter de wagen blijven hangen tot het einde. Ging toch redelijk goed vooruit

Ik ben inderdaad voor u aan de kant gegaan, ik zat op dat moment met een passagier die niet zo moedig was.
                          Even de passagier wat negeren, en toch maar aan het normale tempo doorvlammen dan maar. (achteraf vond die het zalig, dus gene stress , maar het was voor die persoon wat beangstigend om zoveel blinde bochten voorgeschoteld te krijgen, en om dus niet te weten waar de baan uitkomt)
                          Je was idd sneller op het rechte stuk (niet moeilijk tegen een +-125pk-Swift ) maar in de bochten blinken deze karretjes echt wel uit.
                          Ik heb u daarna idd niet meer teruggezien.
                          We hebben naar goede gewoonte toch wel enkele ferme karren (meer dan dubbel vermogen, etc...) in het stof doen bijten.

Beste ronde was de laatste, elke ronde zijn er seconden afgevlogen, want je raakt nu eenmaal beter en beter "in touch" met de wagen.
                          Op de eerste (zeer drukke) ronde (met m'n kersverse schoonzus als passagier) met koude banden, en enkele keren moeten inhouden voor ongelukken, had ik een tijd van 9min 42sec ofzo.
                          Laatste ronde zat ik op 9min 1sec :-) (boordcomputer met automatische activering v d rondetijd)
                          Dus bij het volgende Ring-bezoek geraak ik zeker en vast onder 9min. ;-)
                          Last edited by ; 01/09/2009, 01:02.

Comment

• Ik durfde er gewoon niet langs. Met al die hoogteverschillen op de foute lijn een bocht induiken kan een duur uitstapje worden. En met iemand voor je rijden is net iets relaxter op de Ring.

Die Swifts marcheren idd zeer goed in het technische gedeelte moet ik zeggen.

Comment

Ik durfde er gewoon niet langs. Met al die hoogteverschillen op de foute lijn een bocht induiken kan een duur uitstapje worden. En met iemand voor je rijden is net iets relaxter op de Ring.

Die Swifts marcheren idd zeer goed in het technische gedeelte moet ik zeggen.
                              Ja idd, m(n laatste (en snelste) ronde reed ik constant op een goeie 50m van een e36 325 of 328i en die heeft mn tempo echt wel deugd gedaan.

Binnenkort komt er een zogezegde "stage2" van die Swift, met een Turbo-geblazen moto-motor met +-250pk..... dus dan is het probleem i.v.m. te weinig vermogen ook opgelost.
                              De grijze Swift was al een iets fellere versie dan die rode waar Moyaert mee op weg was.
                              Carbon motorkap, carbon lucht-inlaat, andere uitlaatcollector, midden- en einddemper, andere schokdempers (rode had enkel andere veren met standaard-dempers) , etc...

Ik heb Zondag een goeie 8 ronden kunnen rijden, 1 voor 1 een goeie leerschool, maar ik heb zeker nog niet het onderste uit de kan gehaald, want op de Ring mag je vooral niet overmoedig worden...
                              De kerels waar we die Swifts bij huren hebben zelf een scherpe 8min 35sec (8min50sec met die rode trouwens) gehaald met die grijze Swift, dus er is nog veel ruimte voor verbetering met mijn tijd van 9min 1sec.

Ons vorig bezoekje was nog maar 14 dagen geleden...dus zijn we deze maand 2x naar ginder afgezakt... zoals het er nu uitziet was het ons laatste bezoek aan de Ring dit jaar, tenzij ik de rest (Moyaert!!!!!!! ) kan overtuigen om nog eens te gaan in September.
                              Spijtig dat het op 350km ligt, of we stonden er waarschijnlijk elke week.

Comment

• Zijn die Swifts eigenlijk nog op andere vlakken aangepast om op circuit te rijden (qua ophanging, remmen etc.)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                                  Zijn die Swifts eigenlijk nog op andere vlakken aangepast om op circuit te rijden (qua ophanging, remmen etc.)?
                                  Zoals in m'n vorige post gezegd, rode Swift had enkel andere veren op standaarddempers (H&R-veren), de grijze had dempers en veren van H&R.
                                  Achterste remmen zijn volledig standaard, voorste enkel betere remblokken dacht ik.
                                  Wel gebruiken ze DOT5 rem-olie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten
                                    De kerels waar we die Swifts bij huren hebben zelf een scherpe 8min 35sec (8min50sec met die rode trouwens) gehaald met die grijze Swift, dus er is nog veel ruimte voor verbetering met mijn tijd van 9min 1sec.
                                    Ge weet toch dat rondjes timen = vissen achter een bezoekje aan de vangrail

Ik zou begot ni weten wat ik daar gereden heb, en eigenlijk interesseert het mij ook niet

Comment

Ik zou begot ni weten wat ik daar gereden heb, en eigenlijk interesseert het mij ook niet
                                      Op die gehuurd Swift stage 1.5 is z'n laptimer gewoon ingebouwd...
                                      Hij start onder de eerste brug en stopt bij de laatste brug

U enkel daarop richten is idd gevaarlijk

Comment

Op die gehuurd Swift stage 1.5 is z'n laptimer gewoon ingebouwd...
                                        Hij start onder de eerste brug en stopt bij de laatste brug
                                        WTF.

Mijne maat heeft daar eens gevraagd wa da moet kosten. Blijkbaar kunt ge voor 420€ ne Scirocco huren 2.0TFSI om 1 dag mee te knallen.
                                        Als ge met een paar man zijt wordt da wel interessant

Comment

Mijn "timer" is het klokje op mijn boordcomputer. Ik deed er vorige keer met de 120d ergens tussen de 10 en de 11 minuten over van anfahrt tot ausfahrt. Meer gedetailleerd hoef ik dat ook niet te weten
                                          AutoMinded.be

Comment

Working...
                                          X