Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Of de klok van 't circuit, dat gaat ook. Zo heeft mijn vriendin vorige keer mijn eerste twee rondjes ever op de ring geklokt zonder da'k het wist op een hoge 12 minuten. Ni slecht voor een eerste keer (in 't echt dan) met een 118D.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      WTF.

Mijne maat heeft daar eens gevraagd wa da moet kosten. Blijkbaar kunt ge voor 420€ ne Scirocco huren 2.0TFSI om 1 dag mee te knallen.
      Als ge met een paar man zijt wordt da wel interessant
      Ik dacht wel dat er maar weinig km's inclusief zijn in die prijs en dat het tarief/km behoorlijk hoog is

En omnium zal ook niet op die wagens zitten zeker? Dus kan eventueel een duur dagje worden.
      Die letzten Worte ...
      ... eines Diesel-Fahrers:
      "Lieber tot, als Schwung verlieren"
      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
      W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
      W201 BENZIN

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
        Ik dacht wel dat er maar weinig km's inclusief zijn in die prijs en dat het tarief/km behoorlijk hoog is

En omnium zal ook niet op die wagens zitten zeker? Dus kan eventueel een duur dagje worden.
        250km zijn inbegrepen, da's een rondje of 10 dus. Het kost 2€ per extra kilometer. En voor de Scirocco is er een vrijstelling van maar liefst 10000€ (!).
        AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk Berichten
          Of de klok van 't circuit, dat gaat ook. Zo heeft mijn vriendin vorige keer mijn eerste twee rondjes ever op de ring geklokt zonder da'k het wist op een hoge 12 minuten. Ni slecht voor een eerste keer (in 't echt dan) met een 118D.
          mijn allereerste rondje goed voor 9 min 25 sec.... sneller dan JC en Sabine in the van....... met dank aan GTR evo

Comment

• Hoe was jullie eerste keer?
            Het is aangeraden om een passagier mee te nemen die al op de ring gereden heeft zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
              Hoe was jullie eerste keer?
              Het is aangeraden om een passagier mee te nemen die al op de ring gereden heeft zeker?
              Dat, of een voorrijder.
              Anders rij je echt verloren daar.

Comment

Dat, of een voorrijder.
                Ik ben de eerste keer alleen gegaan, zonder voorrijder, gewoon hup de baan op. Ik vond dat reuze meevallen. Ik kende wél de volgorde van de bochtencombinaties al redelijk uit het hoofd (Forza 1 & 2 op xbox ), en wist dus wel wanneer de gevaarlijke stukken kwamen. Voor de rest (bochtsnelheden, rempunten e.d.) heb ik me uiteraard niet op het spel gericht, maar gewoon erg conservatief gereden, een beetje zoals ik het gemiddelde Eiffel- of Ardennenbaantje zou aanpakken.
                AutoMinded.be

Comment

Dat, of een voorrijder.
                  Kan ik me voorstellen, ik heb de NS al wel heel veel gedaan in games dus ik weet wel ongeveer wat er komt, maar ik weet ook dat ik daar niet kan op vertrouwen. Ik heb vooral schrik van het overige verkeer, vooral moto's
                  Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                  Ik ben de eerste keer alleen gegaan, zonder voorrijder, gewoon hup de baan op. Ik vond dat reuze meevallen. Ik kende wél de volgorde van de bochtencombinaties al redelijk uit het hoofd (Forza 1 & 2 op xbox ), en wist dus wel wanneer de gevaarlijke stukken kwamen. Voor de rest (bochtsnelheden, rempunten e.d.) heb ik me uiteraard niet op het spel gericht, maar gewoon erg conservatief gereden, een beetje zoals ik het gemiddelde Eiffel- of Ardennenbaantje zou aanpakken.
                  Idem, ken op games de Ring al wel vanbuiten maar in het echt zal het wel heel anders zijn met de G-krachten en hoogteverschillen.

Comment

• Ik had toen wel een passagier bij, maar zonder baankennis. Zowiezo wel handig om het achteropkomend verkeer mee in de gaten te houden.

Eerste keer op de ring voor mij was ergens in november, toen het in ieder geval rustig op de baan was. Heb toen bewust maar 1 rondje gedaan.

Was leuk
                    Die letzten Worte ...
                    ... eines Diesel-Fahrers:
                    "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                    W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                    W201 BENZIN

Comment

• Eerste maal was zonder passagier...
                      Heb op voorhand wel geoefend op de simulatie op de PC, nl GTR evo.... ik moet zeggen dat dit toch wel een zéér grote hulp is.... Je kent hierdoor de bochencombinaties goed, de ideale lijn, de rempunten etc.....helpt je om in het echt reeds in je eerste rondje vlot vooruit te gaan.....
                      OK de hoogteverschillen, G krachten en dergelijke zijn indrukwekkend en niet simuleerbaar... maar dat ben je snel gewoon....
                      Zo'n simulatie is volgens mij dan ook ideale voorbereiding.... trouwens F1 piloten doen ook niets anders in de aanloop naar een Grand Prix gezien de beperking van vrije trainingen etc.......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                        Hoe was jullie eerste keer?
                        Pijnlijk.
                        1991 Mazda MX-5 NA
                        Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                        www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                          Pijnlijk.
                          www.flickr.com/photos/bramvds
                          www.last.fm/user/lender

Comment

• Eerste maal met Speedster in de regen. De lange bocht na Hatzenbach breekt onverwacht de achterkant uit. Na wat sideways te schuiven gelukkig rechtgekregen zonder offroad of tegen de vangrail te knallen. Het was nadien een vrij rustig rondje

Comment

Pijnlijk.
                              Je moet niet altijd Walibi om is overkop te gaan

Comment

Pijnlijk.
                                Bij u idd wel ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denthrax Bekijk Berichten
                                  Eerste maal met Speedster in de regen. De lange bocht na Hatzenbach breekt onverwacht de achterkant uit. Na wat sideways te schuiven gelukkig rechtgekregen zonder offroad of tegen de vangrail te knallen. Het was nadien een vrij rustig rondje
                                  t is daar echt gevaarlijk in de regen. Kan je beter in het nat op Francorchamps gaan rijden

Comment

Pijnlijk.
                                    wat gebeurde er wel?
                                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                                      Bij u idd wel ja
                                      Een ongeval op de ring is niet al te uniek, dus ik denk niet alleen "bij mij".
                                      1991 Mazda MX-5 NA
                                      Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                                      www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames
                                        Klinkt mss belachelijk, maar als je het circuit eigenlijk van buiten kent van in videogames, maakt dat iets uit in het echt?

Kwestie dat je toch min of meer weet waar je ongeveer hoe hard kan en wat er aan komt, of ga je dan nog steeds verloren rijden?
                                        Je hebt een idee van welke combinatie eraan staat te komen, maar in het echt is het toch een erg groot verschil imho.

Alleen de hogteverschillen en de bultjes enzo kunnen je er al af doen gaan.
                                        Waar je in het spel flat out gaat doe je dat in het echt soms belange niet !

Ook het camber is in het spel niet of nauwelijks van tel, dat is IRL wel wat anders

Comment

Ge weet toch dat rondjes timen = vissen achter een bezoekje aan de vangrail

Ik zou begot ni weten wat ik daar gereden heb, en eigenlijk interesseert het mij ook niet
                                          Ik kijk gewoon op die ingebouwde lap-timer als ik op het rechte stuk zit hoor....tijdens de ronde ligt m'n focus op andere (belangrijke) zaken.
                                          Achteraf kon ik dan vaststellen dat er elke ronde redelijk wat seconden vanaf gingen, zonder dat ik me focus op die tijd.
                                          Elke ronde is aftasten, rempunten oefenen, lijnen perfectioneren, enz...
                                          Ik ben niet van plan om die vangrail op te zoeken, het is mij gewoon om de fun te doen.
                                          En met die aangepaste Swift is het heel wat veiliger dan met een standaardwagen.

Comment

Working...
                                          X