Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Jij kan niet weten of die huizen geisoleerd zijn of niet. Ik hoef geen overgeisoleerd huisje van 100 vierkante meter met zo weinig mogelijk ramen en lucht.
Ik wil nog genieten van het leven en door grote ramen de natuur zien en me vrij kunnen bewegen op een gelijkvloerse woning zonder condensschimmel op de muren. En als ik wens... dan is dat mijn zaak.
Als de staat zonnepanelen subsidieert en men verwarmt er een zwembad mee, wat is daar mis aan ? Waarom die mensen scheef bekijken ? Zonder zonnepanelen stond dat zwembad er ook hoor en werd het gewoon conventioneel verwarmd met de brander van de binnenhuis verwarming die je in de zomermaanden niet nodig hebt...
Als een huis afbrandt komt de hele straat kijken, komt er een groot zwembad in de tuin dan kijkt niemand maar wordt er geroddeld. Zie je tegenwoordig ook op internet. Een mens die aangevallen en beroofd wordt, filmt men en wordt online gezet. Als diezelfde persoon na een lange revalidatie terug naar huis mag.... zie je de filmers niet meer.
Je mag wensen wat je wilt, maar dat betekent niet dat de maatschappij het automatisch moet faciliteren. Als je de zaken rationeel bekijkt, dan is de klimaatverandering het grootste probleem waar we voor staan. De maatregelen die we kunnen treffen om dat tegen te gaan zijn duidelijk. Als jouw visie op jouw persoonlijke vrijheid botst met die ratio, dan is dat simpelweg pech voor jouw visie. Een privé-zwembad, een vrijstaand huis met een grote grondoppervlakte en een groot grondverbruik ergens "op den buiten": het is niet duurzaam. Wankele argumenten dat een nulenergie-woning kleine ramen met slecht zicht heeft en synoniem is voor schimmel: die argumenten zijn gebaseerd op anekdotisch bewijsmateriaal. Dat is van hetzelfde slag als zeggen "dat automerk x niet goed is, want mijn schoonbroer heeft er slechte ervaringen mee": anekdote versus statistiek.
Dat is de rationele kant. De realiteit is dat we geleid worden door politici. Die luisteren naar hun achterban. Als de achterban niet mee wilt, is het beleid er ook naar. Ik heb zero interesse in politiek, maar als het iets is dat je als burger kan bijsturen, dan zal ik als burger mijn best blijven doen om het debat in een rationele richting te proberen sturen. Niet dat ik de wijsheid in pacht heb, niemand heeft dat, maar er is een verschil tussen "dat klinkt logisch" of "dat is waarschijnlijk nonsens maar ik heb geen zin om te veranderen en dus zoek ik een flutargument".
Wereldwijde geboortebeperking zou al erg veel oplossen. Is blijven kweken een recht misschien? Of gewoon een egoistische je men fou redenering die de toekomst van dezelfde nakomelingen op het spel zet?
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Of hoe een topic over de aankoop van een nieuwe auto op enkele pagina's tijd veranderd in een discussie over een hoop onzin die iedereen voor waarheid aanneemt omdat het constant aan onze strot ingeramt word.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Wereldwijde geboortebeperking zou al erg veel oplossen. Is blijven kweken een recht misschien? Of gewoon een egoistische je men fou redenering die de toekomst van dezelfde nakomelingen op het spel zet?
Er zijn mensen die beweren dat ge de vergrijzing oplost door te blijven kweken.
Voila.... Order jij snapt het
Klimaatsverandering het grootste probleem waar we voorstaan...? Overbevolking is het grootste probleem waar we voorstaan en niks anders.
Al die verhalen van klimaatverandering (gebaseerd op statistieken die zelfs geen waarde hebben omdat de tijdspanne niks is in vergelijking met de miljoenen jaren dat dienen bol al draait).
Hierdoor oproer zaaien en een regeltjesmaatschappij creeeren waarin het zo absurd wordt dat roken in open lucht binnenkort verboden wordt. Ok, dat men zaken kan verbeteren, maar begin dan daar waar het zeer erg is. Niet in een vrij proper land, maar werk aan de groeilanden... Zal procentueel veel meer opbrengen.
En voor degenen die graag doemdenken, met een beetje geluk komt Trump in ruzie met een paar staatshoofden en is heel die klimaataffaire weer achtergrondnieuws omdat ze hier en daar enkele bommetjes droppen.
Komt daar bovenop nog een beetje burgeroorlog omdat er teveel verschillende kleurtjes bij elkaar moeten leven en geraakt ook de overbevolking opgelost.
Daarna kan men weer gaan demonstreren met borden "PEACE" erop lol... Of paterkes sturen naar de zwaarst getroffen landen.
En nu maken we ons zorgen over een te grote villa met een te grote auto ervoor. Mensen zien geen perspectief meer in deze zaken. Ze hebben de luxe om te roddelen over de gebuur met grote villa en grote auto, maar iemand die staat te bedelen en honger heeft lopen ze straal voorbij terwijl ze zogezegd de wereld gaan verbeteren...
Jongens toch... de levensverwachting is nog nooit zo lang geweest en wordt steeds langer. In de middeleeuwen toen de lucht nog proper was, was twee derden van de forumgebruikers al lang dood.
Serieus off topic... ik kom hier niet veel meer net omdat het niet echt meer om auto's draait voor sommigen en ons bepaalde gedachten in de strot willen rammen.
Verdorie, 'k zal nog een partij moeten uit de grond stampen. Zie je het al staan : "Stem de groene Bie, gratis condooms voor iedereen".
En uiteraard delen we geen pamfletten uit... Ken wel alternatieven haha
Jammer genoeg zal je in Belgie minder en minder succes hebben. Bepaalde godsdiensten promoten kweken. Onder de slogan : if you cant beat them (het westen), outbread them.
Bvb Erdogan heeft reeds openlijk gezegd dat hij alle Turken in andere landen ziet als een vijfde colonne. Zijn bedoelingen zijn dus duidelijk. En dat is maar een tipje van de ijsberg.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Verdorie, 'k zal nog een partij moeten uit de grond stampen. Zie je het al staan : "Stem de groene Bie, gratis condooms voor iedereen".
En uiteraard delen we geen pamfletten uit... Ken wel alternatieven haha
Nee nee! Dan komt er weer een probleem, dan zijn der binnenkort alleen nog maar pensioengerechtigden en niemand die nog werkt! Gezondheidszorg maar laten doorlopen tot aan de pensioengerechtigde leeftijd en maximale pensioenduur gelijk aan de helft van uw aantal gewerkte jaren! Bespaart een hoop kosten, lost het vergrijzingsprobleem op en het pensioenprobleem! Wat kan iemand hier nu op tegen hebben?
Nee nee! Dan komt er weer een probleem, dan zijn der binnenkort alleen nog maar pensioengerechtigden en niemand die nog werkt! Gezondheidszorg maar laten doorlopen tot aan de pensioengerechtigde leeftijd en maximale pensioenduur gelijk aan de helft van uw aantal gewerkte jaren! Bespaart een hoop kosten, lost het vergrijzingsprobleem op en het pensioenprobleem! Wat kan iemand hier nu op tegen hebben?
En als je langer leeft dan dat verplichte euthanasie of wat?
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
En Phate ja, ne mens moet er is kunnen mee lachen... want als ze zeggen dat het milieu prioritair is dan trekt men gewoon de aandacht weg van de waarheid.
De maatschappelijke opinie is zo beinvloedbaar door de media waardoor de massa slaafs volgt wat er gezegd wordt. Denk maar aan de moeders die nog niet zo erg lang geleden demonstreerden voor gelijke rechten tussen man en vrouw omdat ze aan het strand met hun tetten bloot wilden lopen. De dochters van die moeders.... lopen momenteel rond met een Meetoo speld op hun hoog dichtgeknoopt hemdje
(Ah ja nog zoiets... hoor je tegenwoordig nog iemand zeggen dat we spaarzaam moeten zijn omdat de bronnen uitgeput geraken ? Betaalden we daarvoor niet extra belastingen op bepaalde stoffen om dit tegen te gaan?)
Als ik diep heel eerlijk ben maak ik me zorgen over de toekomst en vooral over die van onze kinderen. Er zijn belangrijkere zaken die niet opgelost zullen geraken door een zoveelste LEZ, korrelkes in onze spouwen te doen, te discussieren over de toegelaten zwemkledij en ongerust te zijn over de buur zijn gasrekening omdat er zogezegd een velleke isolatie te weinig onder z'n dak hangt.
De beste manier om met al die chit om te gaan is relativeren en vooral... van tijd er eens goed mee lachen. Tot nader order is dat nog niet verboden door één of ander regeltje
Allé, 't is weer zwaar off topic, benieuwd hoe ver de TS met zijn keuze staat en welke twijfels hij nog heeft. Al offerte gekregen voor een nieuwe Fiat ?
Momenteel ben ik bezig met een duitse BMW garage voor een bmw te kopen via hun voor 40% korting dankzij mijn schoonbroer. Moet enkel wachten tot hij terug is van Ibiza over 3 weekjes en dan gaan we eens zien of er nog goede autos tussen staan.
Momenteel ben ik bezig met een duitse BMW garage voor een bmw te kopen via hun voor 40% korting dankzij mijn schoonbroer. Moet enkel wachten tot hij terug is van Ibiza over 3 weekjes en dan gaan we eens zien of er nog goede autos tussen staan.
Wijze zet... ik had het hierboven al aangeraden. Enige nadeel van een BMW is dat je nadien nooit meer met minder zal willen rijden, tenzij iets met een ster of vier ringen op de neus
Artikels gaan er ook wel over dat de problemen worden veroorzaakt door de te complexe technologie, iets wat waarschijnlijk met mijn budget niet in de auto aanwezig zal zijn.
't is denk ik eerder zo dat, eens je met BMW in je hoofd zit, elk ander rationeel argument komt te vervallen. merk heeft een soort magnetische aantrekkingskracht. heb ook 2 nieuwe BMW's gekocht dus ik ken het gevoel. 40% korting is natuurlijk wel een goed rationeel argument
Comment