Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twijfelaar aankoop nieuwe auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

Wijze zet... ik had het hierboven al aangeraden. Enige nadeel van een BMW is dat je nadien nooit meer met minder zal willen rijden, tenzij iets met een ster of vier ringen op de neus
    Dat klopt. Onze baas na 3 BMW's gaat toch over gaan naar de ringen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten

Jij kan niet weten of die huizen geisoleerd zijn of niet. Ik hoef geen overgeisoleerd huisje van 100 vierkante meter met zo weinig mogelijk ramen en lucht.
      Ik wil nog genieten van het leven en door grote ramen de natuur zien en me vrij kunnen bewegen op een gelijkvloerse woning zonder condensschimmel op de muren. En als ik wens... dan is dat mijn zaak.
      Ik wil, dus ik mag?

Comment

En voor degenen die graag doemdenken, met een beetje geluk komt Trump in ruzie met een paar staatshoofden en is heel die klimaataffaire weer achtergrondnieuws omdat ze hier en daar enkele bommetjes droppen.
        Komt daar bovenop nog een beetje burgeroorlog omdat er teveel verschillende kleurtjes bij elkaar moeten leven en geraakt ook de overbevolking opgelost.
        Klimaatverandering is dus het nieuwsfeitje van de dag. Het orkaanseizoen is nog nooit zo vroeg begonnen in de VS, de warmte wereldkaart kleurt deze zomer bloedrood wereldwijd,...

Jongens toch... de levensverwachting is nog nooit zo lang geweest en wordt steeds langer. In de middeleeuwen toen de lucht nog proper was, was twee derden van de forumgebruikers al lang dood.
        De levensverwachting is aan het stagneren. Door welvaartsziekten, maar bv ook door luchtvervuiling ;-)

Comment

Jama Hayes, ge snapt het niet.
          Vervuilende dingen verbieden mag niet want dan wordt onze vrijheid beknot.
          Vervuilende dingen belasten, mag ook niet want dan is het een pure belastingverhoging die in de zakken van corrupte politiekers verdwijnt.
          En aan de overbevolking valt ook niets te doen, want een verbod op voortplanting zou ook niet getolereerd worden door de bevolking (= politieke zelfmoord).
          Er is dus geen weg terug, we gaan allemaal levend gekookt worden.. of opgeslorpt door de stijgende zee of een orkaan. Of gewoon dood bij gebrek aan voedsel (extreme droogte -> mislukte oogsten).
          Ik hoop op een technologische oplossing (CO2 uit de atmosfeer halen, onze warmte terug de ruimte in sturen.. )

Comment

Ik denk dat eenmaal de duitse luxe geproefd is het ook moeilijk is om te settelen met iets minder. Maar vermits het een eenmalige deal is word het toch maar eenmalig genieten van die luxe.

Comment

BMW roept nu toch 324.000 Europese diesels terug, wegens brandgevaar door een over verhitte EGR-klep (modellen vanaf 2016)
              (Zoals eerder met 100.000 diesels in Korea)

http://www.faz.net/aktuell/wirtschaf...-15727341.html

Als je niet, tevreden bent met een Duitse BMW diesel, mag je hem terug geven, met compensatie....

Der Diesel-Skandal reicht schon längst über die Marken des Volkswagen-Konzerns hinaus. Auch BMW werden Manipulationen nachgesagt. Gebrauchte Diesel-Fahrzeuge der Münchener haben massiv an Wert verloren. Jetzt hat ein Münchener Gericht angeregt, dass s
              Last edited by quovadis; 07/08/2018, 20:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrédériqueV Bekijk Berichten
                Ik denk dat eenmaal de duitse luxe geproefd is het ook moeilijk is om te settelen met iets minder. Maar vermits het een eenmalige deal is word het toch maar eenmalig genieten van die luxe.
                niemand doet graag een stap achteruit... dus dubbel checken of die BMW op termijn geen bron zou zijn van spijt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                  BMW roept nu toch 324.000 Europese diesels terug, wegens brandgevaar door een over verhitte EGR-klep (modellen vanaf 2016)
                  (Zoals eerder met 100.000 diesels in Korea)

http://www.faz.net/aktuell/wirtschaf...-15727341.html

Als je niet, tevreden bent met een Duitse BMW diesel, mag je hem terug geven, met compensatie....

https://www.wallstreet-online.de/nac...ueckgabe-autos

Dus als ik het goed begrijp mogen BMW's met een dieselmotor retour gestuurd worden voor te het geld terug te krijgen?

Comment

Dus als ik het goed begrijp mogen BMW's met een dieselmotor retour gestuurd worden voor te het geld terug te krijgen?
                    nee enkel als er in een nabijgelegen stad een verbod op diesel komt.

Comment

Zo in de zin van 'once you go black, you never go back'. Wat ook dikke zever is trouwens.
                      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

nee enkel als er in een nabijgelegen stad een verbod op diesel komt.
                        Zijn ze dan nu ook al bezig met het totaalverbod van diesels? Gaat al snel tegenwoordig...

Comment

Maar neen... moet je ook niet alles laten wijsmaken. Eens ze de dieselrijders voldoende uitgemelkt hebben, stoppen ze daar mee omdat er geen winst meer te halen is. Vermits nu niemand bijna nog een diesel nieuw koopt als particulier zit je goed...

Binnenkort gaan ze zich toeleggen op al die benzines die de laatste paar jaren verkocht werden zonder roetfilter (omdat die ook zo slecht voor het milieu en de ademhaling zouden zijn) en worden die mensen eens goe gereden. Vergeet niet dat de CO2 ook naar beneden moet als we binnenkort niet massaal willen gekookt worden en nu de diesels verdrongen werden, zitten ze daar met een probleem... En hoe gaan ze dat aanpakken denk je ? Japan geeft zelfs premies om terug te gaan dieselen lol. Volgens mij lijkt echter kerosine de toekomst als ik zie hoe goedkoop de milieubewuste man het vliegtuig neemt naar zijn all in verblijf .

Moet gewoon kopen waar je zin in hebt in niet luisteren naar overreagerende doemdenkers met een eigen uitgesproken voorkeur. Als jij die BMW kan kopen met 40 procent korting, dan doe je daar een goede zaak aan en zal je een plezierig rijdende wagen hebben. Voor elk merk kan je wel komen aandraven met de één of andere terugroepaktie of nog erger, een fundamenteel gebrek zoals de bvb VAG benzinemotoren eventjes geleden...

En elk model kan je volledig afkraken of ophemelen. Een Japanse wagen kan men bvb superbetrouwbaar noemen en kopen om die reden terwijl de buurman een Alfa heeft die minder betrouwbaar is en die wagen saai noemt terwijl de andere dan weer staat te lachen als het Alfamannetje met een vervangwagen thuis komt.

Dus live your life en laat je niet leven . Ga gewoon eens kijken, rijden, vergelijken, uitrekenen en koop dan hetgene waar jij je het best bij voelt!

Tenslotte zal jij jaren lang achter het stuur van je toekomstige aankoop zitten.

Rijplezier is zeer individueel (want daar gaat het toch eigenlijk echt over bij een auto).

Het sarcasme van mijn post zal wel weer niet door iedereen gesnapt worden, maar denk vooral aan het laatste 2 zinnetjes hierboven. Dat is de beste raad die ik u kan geven !

Succes bij je keuze!

Comment

Mooie post TGH , betreffende de keuze van wagen.
                            Echter één kanttekening, met diesel rijden gaan we het klimaatprobleem echt niet oplossen. De uitstoot per kilometer van een benzine ligt niet veel hoger dan bij diesel, in elk geval minder dan het verbruiksverschil doet vermoeden. Een liter diesel bevat namelijk 10% meer koolstof dan een liter benzine dus je moet al meer dan 10% extra verstoken met je naft om tot een hogere uitstoot te komen . Nu gaan sommige naften wel 20% ofzo meer verbruiken (dus +/- 10% meer uitstoot) maar bij mij is dat alvast niet het geval (ik verbruik ongeveer 10% meer dan een TDI, maar ook niet meer dan dat).
                            Het gaan wellicht andere voertuigen zijn die bestraft gaat worden door de hoge CO2... https://www.autogids.be/autonieuws/budget/wltp-co2.html

Comment

Moet zeggen, inderdaad mooie post, ga het gewoon op het gemakje bekijken en wat ik ook kies, diesel of benzine, ben er zeker van dat ik voldoende plezier uit de auto zal halen!

Comment

Hou ons op de hoogte en weet eens te zeggen of je effectief 40 procent kan bekomen op een nieuwe BMW... Mij is het iig niet gelukt

sunking Ik geloof dat allemaal wel dat daar verschillen op zitten. Maar wie zogezegd pro diesel is kan dan aanhalen dat de roetpartikels van benzines veel schadelijker zijn omdat ze zo klein en quasi niet filterbaar zijn.

Moest daarstraks eigenlijk lachen in mezelf. Onze generatie botste met onze ouders omdat ze ons teveel regeltjes oplegden, wij botsten met leerkrachten, met de politie. Kortom, iedereen die ons aan banden wou leggen was verkeerd. Rebels zijn was in, punker of hard rocker het maakte niet uit.

De jongere maatschappij doet me denken aan onze ouders die streng waren en ons regeltjes oplegden. Wellicht zijn 'de jongeren' idealistischer dan wij destijds. Als ik nu over een rookverbod in open lucht hoor spreken denk ik mijn God, waar gaan we naartoe. In onzen tijd staken ze op tv de ene sigaret met de andere aan bij wijze van spreken... Mijn vader zou als een crimineel behandeld worden, die rookte in de wagen waar wij bij waren

En het is dat vooral wat me doet rebelleren over al die groene toestanden. Het wordt ons allemaal in de strot geduwd. Maar de 'jongeren' staan ervoor open en geloven erin. Ik begrijp dat niet terwijl zij mij niet begrijpen.

Voor mij zijn een ronkende V8, een krijsende F1 wagen, een zijdezachte V12 of een met grote turbo opgepepte viercilinder het summum. De nieuwe generatie streeft na geluidloze electrische zelfrijdende auto's met weinig uitstoot.
                                En dan 'botsen' meningen wel eens. Ik denk dan bij wijze van spreken aan mijn dieselke dat ik zal kwijtspelen en AMG en M achtigen die het steeds moeilijker krijgen net zoals bovengenoemde motoren. En vergelijk dit dan met de wanverhouding van groene toeristen die met een goedkoop ticketje naar hun all in hotelletje vliegen...

Very off topic, maar wou gewoon mijn zicht eens weergeven en waarom ik soms zo sarcastisch ben

Comment

Tja, kijk hier eens (http://www.worldometers.info/world-population/) en zoom de grafiek halverwege de pagina in naar 1945 tot 2020:
                                  Van 2,5 miljard inwoners, naar ongeveer 7 miljard inwoners.
                                  Natuurlijk dat die "ronkende V8, een krijsende F1 wagen, een zijdezachte V12" niet meer kunnen...

Comment

iets doet me geloven dat de baby boom generatie (waar mijn ouders toe behoren) het beter hadden dan wij (ik beschouw me als vrij jong) het hebben. in de jaren 70-80 was de bouwgrond goedkoop, de steden niet verzadigd met uitschot, de files rezen de pan nog niet uit. en idd van een sigaret ging ge niet dood (alhoewel... ). Sinds 1970 is de wereldbevolking verdubbeld..
                                    De jeugd wordt met een nieuwe realiteit geconfronteerd en moet zich aanpassen... vliegtuigtarieven mogen gerust de hoogte in, zeker de prijsvechters als ryanair... ticket naar zuid europa zou minstens 200 euro moeten kosten. (ongeveer hetzelfde als per trein). Ik zie in mijn kennissenkring hoe mensen het vliegtuig pakken alsof het de bus is. Gezien het prijsbeleid kan je ze eigenlijk geen ongelijk geven... Heb dit jaar zelf enkele keren een middellange afstand met de trein gedaan (londen, wenen, basel), en eigenlijk is dat best wel aangenaam, vind dat zelfs toffer dan vliegen. Ik zou op zich ook wel graag met ne zware motor rijden maar in de huidige context (de antwerpse regio die compleet verzadigd is, belasting op CO2) heeft dat voor mij weinig zin, ik ben vaak sneller met de trein (lange afstand) of met de fiets (korte afstand), dan met eender welke auto .

Comment

Inderdaad, en nu zijn of gaan ze op pensioen, en dat is ook beter dan wij het zullen hebben: vroeger op pensioen en beter pensioen.

Comment

Net gaan praten met de verzekeraar over verzekeringen, een BMW is praktisch onbetaalbaar voor een jonge gast van 21. Vind dat ze je letterlijk beroven waar je bij staat.

Comment

• Wat heeft dat met het merk te maken? Is dat omdat het achtertractie is dan of wat?

Comment

Working...
                                          X