Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twijfelaar aankoop nieuwe auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Statistisch gezien is bmw een automerk waarbij (mooie woordkeuze hierzo) wat assertiever/agressiever gereden wordt

Comment

• Dan maar een tipo met 95 pk. Timothy geeft je met plezier wat rijlessen

Comment

• Of eens gaan praten met een andere verzekeringsmakelaar, of online zelf wat vergelijken.

Als je iets moet weten over de/een Tipo, moet je’t maar vragen!
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Momenteel zit ik bij een verzekeringsbureau van AXA, deze zijn misschien in het algemeen wat prijzig?

Comment

• Moeilijk om daar een algemene tendens in te vinden. Hoe oud ben je? Hoor eens rond!
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrédériqueV Bekijk Berichten
              Statistisch gezien is bmw een automerk waarbij (mooie woordkeuze hierzo) wat assertiever/agressiever gereden wordt
              Voor mensen die te veel HLN lezen.

Comment

• Pas 21 jammer genoeg, een 24 jarige betaald slechts de helft

Comment

• Pas 21 jammer genoeg, een 24 jarige betaald slechts de helft. En HLN of niet maar dat zei de verzekeringsagent en zij bepaalt de prijs, zelf ben ik totaal niet opvliegend in het verkeer of dergelijke, toen ik dit zei, zei ze dat het statistisch was en dat het niet persee voor iedereen klopt. Heeft ze gelijk mee maar vind evenveel mensen vervelend rijden met andere merken.

Comment

• D'r zijn zoveel factoren die spelen in de prijs van je verzekering.
                    Als ik lees hoe weinig sommige mensen betalen vraag ik mij echt af hoe ze dat klaar spelen.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      D'r zijn zoveel factoren die spelen in de prijs van je verzekering.
                      Als ik lees hoe weinig sommige mensen betalen vraag ik mij echt af hoe ze dat klaar spelen.
                      Voornamelijk leeftijd denk ik, ongevalvrije jaren die er dan nog bij komen maar die maken tegenwoordig weinig verschil nog.

Comment

• Had een offerte gevraagd voor mijn zoon die twintig is. Als hij verzekeringsnemer is betaalt hij exact het dubbele dan wanneer ik als vader de verzekering neem en hem als frequent bestuurder op geef. De jaren die hij zo rijdt tellen mee alsof hij de verzekering zelf had genomen voor de latere korting als die dan op zijn naam komt.
                        De verzekering zelf raadde me aan om het zo te doen.
                        Vind het wel bizar dat het op zijn naam net dubbel zoveel moet kosten vermits het risico hetzelfde blijft.
                        Misschien heb jij die mogelijkheid ook om het zo te doen ?

Comment

• Ja mijn ouders denken dat het illegaal is maar via via krijg ik een goedkopere vol omnium verzekering vanuit een bedrijf.

Comment

• Illegaal is veel gezegd, maar je kunt er gewoon zwaar "in de shit" meekomen. Als men bij ongeval nagaat van wie de wagen is, wie er mee rijdt en ziet dat hij de eigenaar en enige bestuurder is, kan het zijn dat de verzekering zich gewoon terugtrekt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
                              Had een offerte gevraagd voor mijn zoon die twintig is. Als hij verzekeringsnemer is betaalt hij exact het dubbele dan wanneer ik als vader de verzekering neem en hem als frequent bestuurder op geef. De jaren die hij zo rijdt tellen mee alsof hij de verzekering zelf had genomen voor de latere korting als die dan op zijn naam komt.
                              De verzekering zelf raadde me aan om het zo te doen.
                              Vind het wel bizar dat het op zijn naam net dubbel zoveel moet kosten vermits het risico hetzelfde blijft.
                              Misschien heb jij die mogelijkheid ook om het zo te doen ?
                              Ja dat verhaal ken ik, was hier jaren terug net hetzelfde.
                              Ondertussen zit ik ook al op het laagst mogelijke tarief en heb ik al heel wat "jokers" door al die jaren geen ongevallen in fout gehad te hebben.

Ondanks dat ik dus op het laagst mogelijle tarief zit, zijn er toch nog mensen die voor een gelijkaardig of zelfs zwaarder voertuig minder betalen dan ik.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ja soms heb ik het gevoel alsof ze die tarieven gewoon uit de duim zuigen als ik vergelijk met andere mensen. Toch zal er wel ergens een logica achter zitten.

Comment

• Probeer eens generali of pnp

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Ja dat verhaal ken ik, was hier jaren terug net hetzelfde.
                                    Ondertussen zit ik ook al op het laagst mogelijke tarief en heb ik al heel wat "jokers" door al die jaren geen ongevallen in fout gehad te hebben.

Ondanks dat ik dus op het laagst mogelijle tarief zit, zijn er toch nog mensen die voor een gelijkaardig of zelfs zwaarder voertuig minder betalen dan ik.
                                    Ben in hetzelfde geval...
                                    Bovenop de regels van de verzekeringstarief kunnen ook bijkomende kortingen bekomen worden als men een hele verzekerings-en financiële portefeuille bij een zelfde maatschappij concentreert. De korting komt dan af van de marge van het kantoor.
                                    Last edited by guyugy; 13/08/2018, 10:56.

Comment

• Tis ook vooral een kwestie van rondkijken en vergelijken. Sommigen hebben altijd scherpere tarieven. BV. Federale verzekering hebk altijd als sterke offertes weten geven. Grotere kantoren die toch weten dat ze altijd klanten zullen hebben, zijn vaak duurder, maar valt wel nog vaak te onderhandelen als je met een tarief afkomt van een goedkopere concurrent.

Kunt het ergens vergelijken met een hypotheeklening. Vaak geeft men niet direct het "beste" tarief.

Daarnaast zijn er natuurlijk nog een hele hoop andere factoren (buiten leeftijd, schadevrij verleden, vermogen, ed.). Zo zijn er waarbij je de eerste jaren wat duurder zit, maar die veel sneller in prijs dalen per jaar. Zijn er waarbij je 1-2-3 "jokers" hebt zodra je X jaar op nul zit. Zijn er waarbij je nooit nog omhoog gaat in tarief als je X jaar op nul zit. Dan heb je nog de verschillen in dekking. Zit er standaard een vervangwagen in of niet? Welke andere kosten komen er nog bovenop qua bestuurdersverzekering, rechtsbijstand, ... Voor een omnium, verliest de wagen vanaf dag 1 al waarde of word de nieuwwaarde 3 jaar lang aangehouden, ...

Tis altijd iets ingewikkelder dan "dit kost het".
                                      Last edited by Phate; 13/08/2018, 10:24.

Comment

• en dan goed voor ogen houden dat voor de BA de laagste tarief nog goed genoeg is, maar bij omnium ben je zelf wie vergoed moet worden, dienstbetoon is dan ook van belang !

Comment

Working...
                                        X