Oorspronkelijk geplaatst door konrad2
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
-
Bêêêêê Bêêêêê“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenEigenlijk zouden de constructeurs ook de mogelijkheid moeten voorzien om een nieuw exemplaar te leveren met all seasons zoals nu het geval is met winterbanden. Nu moet je na levering beginnen met die rompslomp als je die zou willen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenGewoon bij de dealer vragen of ze er all seasons willen op leggen voor aflevering. Heb ik bij mijn Megane ook gedaan.
Mee bestellen en leveren zou deze problemen oplossen, met winterbanden kan dat toch ook.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Toch ook niet bij alle merken.
Meestal wel een extra set velgen met winterbanden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenToch ook niet bij alle merken.
Meestal wel een extra set velgen met winterbanden.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Dat is dan idd de dealer die dat doet, net zoals bij onze all seasons Jocar.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
De fiat kwam af fabriek met m+s banden, de smart had 2 sets winter en zomer, maar de eerste keer ik echt het voordeel van winterbanden voelde was nu met de s op sottozeros, die auto is ook gewoon veel zwaarder en ploegt meer door gebroken ijs
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Bij de levering van onze nieuwe E90 had ik reeds alpina velgen gekocht met zomerbanden. Ik heb aan de verkoper gevraagd om de wagen te leveren met de OEM velgen met winterbanden. Dat was totaal geen probleem, geen opleg ofzo, gewoon straight swap. Was toen bij bmw Verstraeten.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenBij de levering van onze nieuwe E90 had ik reeds alpina velgen gekocht met zomerbanden. Ik heb aan de verkoper gevraagd om de wagen te leveren met de OEM velgen met winterbanden. Dat was totaal geen probleem, geen opleg ofzo, gewoon straight swap. Was toen bij bmw Verstraeten.
Bij de Kia Sportage heb ik ook niks moeten opleggen voor perfect werk, maar daar liep dan ook bekwaam volk rondEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Ik heb bij Mercedes telkens rond de 250€ moeten bijbetalen voor de all-seasons en dan kregen ze hier bij JAM na 3 pogingen de banden nog niet eens juist uitgebalanceerd. Daar heb ik bij een bandenboer nog eens extra voor betaald“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenBij de levering van onze nieuwe E90 had ik reeds alpina velgen gekocht met zomerbanden. Ik heb aan de verkoper gevraagd om de wagen te leveren met de OEM velgen met winterbanden. Dat was totaal geen probleem, geen opleg ofzo, gewoon straight swap. Was toen bij bmw Verstraeten.
Dat is bij afhaal een serieuze rel geweest toen.
Comment
-
Amaai, je moet maar durvendat zou er bij mij ook serieus tegen zitten.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Ahzo, wist ik niet. Maar dat zijn ook al SUV's natuurlijk, ze zouden die mogelijkheid op elke auto moeten aanbieden imo. Als het kan met winterbanden zou het toch ook moeten mogelijk zijn met all-seasons.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Enfin, zal wel niet bij alle dealers zijn, laat het ons bij een éénmalig feit houden
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
ik denk dat, eens mijn Sottozero's versleten zijn, ik opteer voor een CrossClimate ipv voor zuivere winterbanden.
- we gaan niet op wintersport - wegens koukleum
- de laatste jaren hebben we niet zoveel of helemaal geen sneeuwdagen gehad
- ik doe eigenlijk niet zo heel veel kilometers meer (waar ik vroeger vlotjes 60.000 km op een jaar deed)
- de crossclimates zijn beter bij regenweer én bij droog weer qua remafstand dan pure winterbanden
- ze zijn ook stiller dan winterbanden (grote plus voor mij)
- hier in de streek zijn er, los van heel wat bruggen over snelwegen, geen betekenisvolle hellingen.
- ze worden beter en beter
- De moeilijkste straat die ik moet passeren, is die waar ik woon: amper verkeer, er wordt nooit gestrooid, en de noordkant. Deze morgen lag er nog altijd ijs op de weg, overal elders is dat hier al van gisteren weg.
Tijdens de zomermaanden zou ik wel op pure zomerbanden willen blijven
- enorm content van mijn Michelin Pilot Sport 4)
- want dan gaan we wel eens naar het Zuiden van Europa, waar de asfalttemperaturen serieus durven oplopen
- in zomerse omstandigheden doen die het nog altijd beter dan CrossClimates
- de zomers worden warmer en warmer, ook in Vlaanderen2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichtenik denk dat, eens mijn Sottozero's versleten zijn, ik opteer voor een CrossClimate ipv voor zuivere winterbanden.
- ik doe eigenlijk niet zo heel veel kilometers meer (waar ik vroeger vlotjes 60.000 km op een jaar deed)
- de crossclimates zijn beter bij regenweer én bij droog weer qua remafstand dan pure winterbanden
- hier in de streek zijn er, los van heel wat bruggen over snelwegen, geen betekenisvolle hellingen.
- De moeilijkste straat die ik moet passeren, is die waar ik woon: amper verkeer, er wordt nooit gestrooid, en de noordkant. Deze morgen lag er nog altijd ijs op de weg, overal elders is dat hier al van gisteren weg.
- want dan gaan we wel eens naar het Zuiden van Europa, waar de asfalttemperaturen serieus durven oplopen
- de zomers worden warmer en warmer, ook in Vlaanderen
Dus, CC’s gebruiken als ‘winter’band en wel nog een echte sportieve zomerband.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichtenik denk dat, eens mijn Sottozero's versleten zijn, ik opteer voor een CrossClimate ipv voor zuivere winterbanden.
- de zomers worden warmer en warmer, ook in Vlaanderen
Een crossclimate of een andere all-season lijkt me de beste oplossing in onze regio voor de mensen die niet van wisselen houden en niet het beste verlangen op het vlak van wegligging, tractie, handling, slijtage... in de zomermaanden. Ik heb nog geen all-season gereden, maar ik weet op voorhand dat ik mij aan bepaalde dingen zou ergeren. Een bepaalde band is altijd compromissen sluiten, een all-season is van alles wat en zal daardoor nooit hetzelfde bieden als een winterband in de winter en een zomerband in de zomer.Daarom kies ik ook voor een performante zomerband in de niet wintermaanden.
Comment
Comment