Kopervet zou nog steeds oxideren, en zelfs oxidatie versnellen tussen aluminium en staal. Grafietvet of keramisch vet is beter.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2
Collapse
X
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
-
-
Ik laat ze liggen. Volgende week wordt een echt zoutbad op de weg, dus de zomervelgen komen er niet op.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtendag winterbanden bij mij dus
morgen rap de wissel doen
Comment
-
Die 14 graden, da’s een mogelijk maxima die dag. Ik wissel nog niet. Ik hou me, ongeveer, aan de klok die verzet wordt zowel in maart om terug naar zomers te gaan als in oktober om naar winters te gaan.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
- Likes 1
Comment
-
Zo doe ik het ook: winteruur > winterbanden, zomeruur > zomerbanden
De temperaturen zijn dan ook wat schappelijker om op je knieën buiten te zitten.
Eén keer ben ik in de paasvakantie op winterbanden naar de Provence gereden. Langs hier was het toen nog echt koud, 6, 7 graden overdag.
Onderweg steeg de temperatuur ook maar niet. Stops waren dan ook herleid tot een stopjes met net genoeg tijd om het regiment vrouwen te laten plassen, en de heren een koffie te laten halen.
Eens Lyon voorbij, steeg de temperatuur met rasse schreden. ‘s Avonds konden we het aperitief al op het terras drinken en ging de barbecue al aan.
Volgende dag : +20 graden, en dat was de koudste van die week.
Mijn banden knarsten en piepten op die departementales dat het lieve lust was.
Tegen dat we terug thuis waren, waren ze rijp voor de container.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenKopervet zou nog steeds oxideren, en zelfs oxidatie versnellen tussen aluminium en staal. Grafietvet of keramisch vet is beter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
en toch gebeurt het niet. Grafiet is ook niet goed om dezelfde redenen en het keramisch vet dat we hebben droogt uit. Blijft nog siliconenharsvet over
Comment
-
Ik gebruik niets, als ik de bouten los moet ik opletten dat de wielen niet op mijn voeten vallen. Maar ik weet ook wel dat dit niet universeel zo is. Heb ooit klanten gehad die naar ons belden bij de dealer om te vragen of er nog een bevestiging op zat buiten de 5 moeren. Ja dat merk heeft het echt niet gesnapt. De naven en wielen zijn niet compatibel.
Heb wel een tijdje marly kopervet gebruikt, dat is trouwens een mengeling van alu en koper deeltjes. Bentoniet vet zoals het Nyco produkt, ook met synthetische olie. Droogt niet uit en lekt ook geen olie.
Heb ook siliconenvet, Dat werkt ook uitstekend, maar als het marly vet een hond is, is dat een kat. De hond blijft zitten waar je hem zet, van de kat mag je dat niet verwachten. Beiden blijken totnogtoe ook compatibel met rubbersoorten
Comment
-
geen last met het kopervet hier
is wel eentje dat je moet opspuiten ipv met een borsteltje aan te brengen. Wielen blijven vastzitten als de bouten loskomen, maar met kleine tik komen ze altijd los en da's voor mij perfect zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenDie 14 graden, da’s een mogelijk maxima die dag. Ik wissel nog niet. Ik hou me, ongeveer, aan de klok die verzet wordt zowel in maart om terug naar zomers te gaan als in oktober om naar winters te gaan.
Ik denk niet dat winterrubber een smeltpunt heeft van 14°C.Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenVolgende dag : +20 graden, en dat was de koudste van die week.
Mijn banden knarsten en piepten op die departementales dat het lieve lust was.
Tegen dat we terug thuis waren, waren ze rijp voor de container.
Comment
-
Dat doet half Duitsland met hun winterbanden verplichting ook, ik twijfel toch of dat wel de bedoeling isEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
ik heb het hete 2020 op winterbanden doorgereden, incl zuidfrankrijk...eigenlijk weinig van te merken aan de pirelli's...wel rustige chauffeur2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik twijfel met met u mee...maar voor die beperkte km's
Eigenlijk zouden de constructeurs ook de mogelijkheid moeten voorzien om een nieuw exemplaar te leveren met all seasons zoals nu het geval is met winterbanden. Nu moet je na levering beginnen met die rompslomp als je die zou willen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Eigenlijk zouden de constructeurs ook de mogelijkheid moeten voorzien om een nieuw exemplaar te leveren met all seasons zoals nu het geval is met winterbanden. Nu moet je na levering beginnen met die rompslomp als je die zou willen.
Comment
Comment