Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fenix4life
    msh toegelaten maar ge moet echt nie snugger zijn om dat te doen
    Misschien niet, maar hedentendage 4 kinderen hebbende wordt men al beschouwd om zijn verstand in zijn l...u....l te hebben, dus nie snugger resulteert in X4.

Comment

• Wat is de beste manier om een wagen een 4-tal keer per jaar gedurende 1 à 2 weken in te schrijven?

Concreet : oude W124 Mercedes 300 TD. 't Ding dient enkel om op vakantie te gaan en veel bagage te kunnen meesleuren. De rest van het jaar wordt de wagen niet gebruikt, dus 't is te zot om die wagen heel het jaar ingeschreven/verzekerd te houden.

- Als ik mij niet vergis, dan is bij herinschrijving onder dezelfde titularis geen nieuwe BIV-aanslag van toepassing? Dus eenmaal betaald... altijd betaald?
      - Taks : indien in 4 verschillende maanden... slechts die 4 maanden te betalen? (met bijkomend de ganse administratieve rompslomp van gans het bedrag betalen en daarna teruggestort bij terug ingeven van de nummerplaat)

Grootste vraagteken voor mij blijft het geheel keuring/herinschrijving :
      - telkens een nieuw in te vullen roze formulier nodig of gebeurt dat op een andere manier?
      - telkens opnieuw bij herinschrijving een keuring nodig met garageplaten, aangezien de oude nummerplaten telkens ingegeven worden na gebruik?
      BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Vraagje:

Zoals sommige al gelezen hebben heb ik een tijdje terug een aanrijding gehad. Alles ingevuld, tegenpartij was in fout. Geen probleem.

Expertise is gebeurd en ik zal 2181.48€ trekken.

Gisteren kreeg ik een brief van Mercator (mijn verzekering dus) waarin stond:

Wij betalen 2181.48€ op uw bankrekening xxx-...

...

Om dit schadegeval vlot te kunnen behandelen, ontvingen wij graag het volgende:

- de herstellingsfactuur
        Moet ik nu eerst de auto laten herstellen en dan de factuur opsturen eer ik mijn geld krijg of krijg ik eerst het geld om mijn auto te laten maken en mag ik het erna opsturen?
        Het is me niet helemaal duidelijk

Ik dacht altijd dat je gewoon het geld krijgt en dat je ermee doet wat je wil.
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
          Wat is de beste manier om een wagen een 4-tal keer per jaar gedurende 1 à 2 weken in te schrijven?

Concreet : oude W124 Mercedes 300 TD. 't Ding dient enkel om op vakantie te gaan en veel bagage te kunnen meesleuren. De rest van het jaar wordt de wagen niet gebruikt, dus 't is te zot om die wagen heel het jaar ingeschreven/verzekerd te houden.

- Als ik mij niet vergis, dan is bij herinschrijving onder dezelfde titularis geen nieuwe BIV-aanslag van toepassing? Dus eenmaal betaald... altijd betaald?
          - Taks : indien in 4 verschillende maanden... slechts die 4 maanden te betalen? (met bijkomend de ganse administratieve rompslomp van gans het bedrag betalen en daarna teruggestort bij terug ingeven van de nummerplaat)

Grootste vraagteken voor mij blijft het geheel keuring/herinschrijving :
          - telkens een nieuw in te vullen roze formulier nodig of gebeurt dat op een andere manier?
          - telkens opnieuw bij herinschrijving een keuring nodig met garageplaten, aangezien de oude nummerplaten telkens ingegeven worden na gebruik?
          excuseer voor het late antwoord, 'k was m'n forum-sleutel kwijt.

op gebied van taks is 't inderdaad een jaar betalen, en 11 maanden terugkrijgen op voorwaarde dat in- en uitschrijving binnen dezelfde maand gebeuren. een begonnen maand is een betaalde maand. bij mij geldt dat enkel voor m'n werkuren, jammer genoeg.

het roze formulier is manueel handmatig met de hand in te vullen, en vermeldt in het vak opmerkingen "herinschrijving op naam van titularis onder een ander plaatnummer"

de keuring blijft gewoon geldig tot aan de vervaldatum van het vorige keuringsbewijs. de auto moet dus niet terug naar de controle als dit nog geldig is. als het verlopen is, moet de auto gekeurd worden na inschrijving maar voor ingebruikname, dus met eigen platen.

ik ga maar 1 keer per jaar op vakantie. hoe doen jullie dat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen
            Ik dacht altijd dat je gewoon het geld krijgt en dat je ermee doet wat je wil.
            er is geen herstellingsplicht. ze vragen de factuur om ineens de gebruiksderving mee uit te betalen. zonder factuur betalen ze gewoon hoofdsom plus btw en wordt er geen rekening gehouden met de herstellingsduur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
              er is geen herstellingsplicht. ze vragen de factuur om ineens de gebruiksderving mee uit te betalen. zonder factuur betalen ze gewoon hoofdsom plus btw en wordt er geen rekening gehouden met de herstellingsduur.
              @Sega: voor jou geldt deze regeling niet.

Comment

@Sega: voor jou geldt deze regeling niet.
                Dat weten we dan ook weeral.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sega
                  Dat weten we dan ook weeral.
                  voor jou valt wel iets anders te regelen.

Comment

voor jou valt wel iets anders te regelen.
                    Ik ben der mee bezig met je via PM, moest je het nog niet doorhebben.

Comment

Ik ben der mee bezig met je via PM, moest je het nog niet doorhebben.
                      oh, vandaar die spontane vrijage. slijmbal.

Comment

oh, vandaar die spontane vrijage. slijmbal.
                        Ach... ik weet van wie het komt...

Comment

Ach... ik weet van wie het komt...
                          inderdaad. iemand die bij z'n volle verstand is, mag zoiets niet zeggen. die had al lang een lap op z'n bakkes gekregen waarschijnlijk.

Comment

inderdaad. iemand die bij z'n volle verstand is, mag zoiets niet zeggen. die had al lang een lap op z'n bakkes gekregen waarschijnlijk.
                            Toch niet Frankie!

Ik ben degene die slaagt wanneer er een vinger word uitgestoken naar mij of mijn dierbare vrienden/familie. Ik zal nooit iemand een lap op iemand zijn bakkes geven vooraleer ik er zelf één krijg...
                            maar da's OT...

Ik zou daar mss eens een verzekering voor moeten afsluiten bij je... want ik heb blijkbaar een smoel om op te kloppen...

Comment

ik heb blijkbaar een smoel om op te kloppen...
                              hmmm... effe in 't lijstje met onderschriften voor de toekomst zetten, mooie quote...

Comment

hmmm... effe in 't lijstje met onderschriften voor de toekomst zetten, mooie quote...
                                Kan ik der nog algauw 'ik klop terug' aan toevoegen...?

Comment

Kan ik der nog algauw 'ik klop terug' aan toevoegen...?
                                  te laat, 'k heb het al opgeslagen.

Comment

• hoi,
                                    aan welke richtprijs kan ik me verwachten bij het verzekeren van ne 1.4i 16v (70kw/95pk)?
                                    Ik ben 22 en al 3 jaar in bezit van rijbewijs en wens omnium te verzekeren.
                                    thx

Comment

Ok, merci Frankie. Ik heb ondertussen het geld ontvangen
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door LunatiK
                                        hoi,
                                        aan welke richtprijs kan ik me verwachten bij het verzekeren van ne 1.4i 16v (70kw/95pk)?
                                        Ik ben 22 en al 3 jaar in bezit van rijbewijs en wens omnium te verzekeren.
                                        thx
                                        Merk? Model? Nieuw of tweedehands? Woont u in de stad?
                                        Een beetje weinig informatie.

Comment

• Kwoon in Kortrijk ma nie in de stadskern.
                                          Tzou een nieuwe Fiat Grande Punto 1.4i 16v Sport zijn.

Comment

Working...
                                          X