Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
msh toegelaten maar ge moet echt nie snugger zijn om dat te doen
Misschien niet, maar hedentendage 4 kinderen hebbende wordt men al beschouwd om zijn verstand in zijn l...u....l te hebben, dus nie snugger resulteert in X4.
Wat is de beste manier om een wagen een 4-tal keer per jaar gedurende 1 Ã 2 weken in te schrijven?
Concreet : oude W124 Mercedes 300 TD. 't Ding dient enkel om op vakantie te gaan en veel bagage te kunnen meesleuren. De rest van het jaar wordt de wagen niet gebruikt, dus 't is te zot om die wagen heel het jaar ingeschreven/verzekerd te houden.
- Als ik mij niet vergis, dan is bij herinschrijving onder dezelfde titularis geen nieuwe BIV-aanslag van toepassing? Dus eenmaal betaald... altijd betaald?
- Taks : indien in 4 verschillende maanden... slechts die 4 maanden te betalen? (met bijkomend de ganse administratieve rompslomp van gans het bedrag betalen en daarna teruggestort bij terug ingeven van de nummerplaat)
Grootste vraagteken voor mij blijft het geheel keuring/herinschrijving :
- telkens een nieuw in te vullen roze formulier nodig of gebeurt dat op een andere manier?
- telkens opnieuw bij herinschrijving een keuring nodig met garageplaten, aangezien de oude nummerplaten telkens ingegeven worden na gebruik?
Zoals sommige al gelezen hebben heb ik een tijdje terug een aanrijding gehad. Alles ingevuld, tegenpartij was in fout. Geen probleem.
Expertise is gebeurd en ik zal 2181.48€ trekken.
Gisteren kreeg ik een brief van Mercator (mijn verzekering dus) waarin stond:
Wij betalen 2181.48€ op uw bankrekening xxx-...
...
Om dit schadegeval vlot te kunnen behandelen, ontvingen wij graag het volgende:
- de herstellingsfactuur
Moet ik nu eerst de auto laten herstellen en dan de factuur opsturen eer ik mijn geld krijg of krijg ik eerst het geld om mijn auto te laten maken en mag ik het erna opsturen?
Het is me niet helemaal duidelijk
Ik dacht altijd dat je gewoon het geld krijgt en dat je ermee doet wat je wil.
Wat is de beste manier om een wagen een 4-tal keer per jaar gedurende 1 Ã 2 weken in te schrijven?
Concreet : oude W124 Mercedes 300 TD. 't Ding dient enkel om op vakantie te gaan en veel bagage te kunnen meesleuren. De rest van het jaar wordt de wagen niet gebruikt, dus 't is te zot om die wagen heel het jaar ingeschreven/verzekerd te houden.
- Als ik mij niet vergis, dan is bij herinschrijving onder dezelfde titularis geen nieuwe BIV-aanslag van toepassing? Dus eenmaal betaald... altijd betaald?
- Taks : indien in 4 verschillende maanden... slechts die 4 maanden te betalen? (met bijkomend de ganse administratieve rompslomp van gans het bedrag betalen en daarna teruggestort bij terug ingeven van de nummerplaat)
Grootste vraagteken voor mij blijft het geheel keuring/herinschrijving :
- telkens een nieuw in te vullen roze formulier nodig of gebeurt dat op een andere manier?
- telkens opnieuw bij herinschrijving een keuring nodig met garageplaten, aangezien de oude nummerplaten telkens ingegeven worden na gebruik?
excuseer voor het late antwoord, 'k was m'n forum-sleutel kwijt.
op gebied van taks is 't inderdaad een jaar betalen, en 11 maanden terugkrijgen op voorwaarde dat in- en uitschrijving binnen dezelfde maand gebeuren. een begonnen maand is een betaalde maand. bij mij geldt dat enkel voor m'n werkuren, jammer genoeg.
het roze formulier is manueel handmatig met de hand in te vullen, en vermeldt in het vak opmerkingen "herinschrijving op naam van titularis onder een ander plaatnummer"
de keuring blijft gewoon geldig tot aan de vervaldatum van het vorige keuringsbewijs. de auto moet dus niet terug naar de controle als dit nog geldig is. als het verlopen is, moet de auto gekeurd worden na inschrijving maar voor ingebruikname, dus met eigen platen.
ik ga maar 1 keer per jaar op vakantie. hoe doen jullie dat?
Ik dacht altijd dat je gewoon het geld krijgt en dat je ermee doet wat je wil.
er is geen herstellingsplicht. ze vragen de factuur om ineens de gebruiksderving mee uit te betalen. zonder factuur betalen ze gewoon hoofdsom plus btw en wordt er geen rekening gehouden met de herstellingsduur.
er is geen herstellingsplicht. ze vragen de factuur om ineens de gebruiksderving mee uit te betalen. zonder factuur betalen ze gewoon hoofdsom plus btw en wordt er geen rekening gehouden met de herstellingsduur.
hoi,
aan welke richtprijs kan ik me verwachten bij het verzekeren van ne 1.4i 16v (70kw/95pk)?
Ik ben 22 en al 3 jaar in bezit van rijbewijs en wens omnium te verzekeren.
thx
Ok, merci Frankie. Ik heb ondertussen het geld ontvangen
hoi,
aan welke richtprijs kan ik me verwachten bij het verzekeren van ne 1.4i 16v (70kw/95pk)?
Ik ben 22 en al 3 jaar in bezit van rijbewijs en wens omnium te verzekeren.
thx
Merk? Model? Nieuw of tweedehands? Woont u in de stad?
Een beetje weinig informatie.
Comment