Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ben 24 en rij al bijna 6 jaar met de auto. De erste 3 jaar stond men auto op men ouders hun naam en de verzekering ook met mij als 2e bestuurder (Dit was bij Fortis). Nu rij ik al bijna 3 jaar met geleasde auto's. Ik ben eens gaan informeren bij Fortis om de auto van men vriendin op mijn naam te laten verzekeren en ze kunnen mij op BM 0 zetten!!!
    Ik kon aantonen dat ik gedurende die 3 jaar met men eigen wagen ongevalvrij heb gerden (want dat was ook bij fortis) en met een document van men werkgever aantonen dat ik gedurende die andere 3 jaar ook ongevalvrij heb gereden.

Ik moet wel zeggen dat ik met al men verzekeringen (woning, brand, familiaal, enz...) en hypotheek ben fortis ben.

Dus voor goede klanten kunnen ze blijkbaar wel moeite doen....

Kzou eigenlijk eens voor de fun bij een ander filiaal van fortis (waar ze me niet kennen ) moeten gaan informeren en me voordoen dat ik nog geen fortis klant ben (met niets) en dan eens een autoverzekereing laten berekenen.... en is zien welke BM graad ik dan zou krijgen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sparco
      Ik ben 24 en rij al bijna 6 jaar met de auto. De erste 3 jaar stond men auto op men ouders hun naam en de verzekering ook met mij als 2e bestuurder (Dit was bij Fortis). Nu rij ik al bijna 3 jaar met geleasde auto's. Ik ben eens gaan informeren bij Fortis om de auto van men vriendin op mijn naam te laten verzekeren en ze kunnen mij op BM 0 zetten!!!
      Ik kon aantonen dat ik gedurende die 3 jaar met men eigen wagen ongevalvrij heb gerden (want dat was ook bij fortis) en met een document van men werkgever aantonen dat ik gedurende die andere 3 jaar ook ongevalvrij heb gereden.

Ik moet wel zeggen dat ik met al men verzekeringen (woning, brand, familiaal, enz...) en hypotheek ben fortis ben.

Dus voor goede klanten kunnen ze blijkbaar wel moeite doen....

Kzou eigenlijk eens voor de fun bij een ander filiaal van fortis (waar ze me niet kennen ) moeten gaan informeren en me voordoen dat ik nog geen fortis klant ben (met niets) en dan eens een autoverzekereing laten berekenen.... en is zien welke BM graad ik dan zou krijgen....
      'k heb vandaag een briefje gekregen van een andere maatschappij met de melding dat iedereen die de afgelopen 54 maanden niet bij een ongeval betrokken is geweest, BM 0 krijgt. zo'n grote moeite hebben ze bij fortis nu ook weer niet gedaan dan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
        'k heb vandaag een briefje gekregen van een andere maatschappij met de melding dat iedereen die de afgelopen 54 maanden niet bij een ongeval betrokken is geweest, BM 0 krijgt. zo'n grote moeite hebben ze bij fortis nu ook weer niet gedaan dan...
        't is 't gedacht dat telt

En de manier van overbrengen, precies alsof ze daarvoor de hele wereld hebben moeten verschuiven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
          't is 't gedacht dat telt

En de manier van overbrengen, precies alsof ze daarvoor de hele wereld hebben moeten verschuiven
          ja, want u bent toch zo'n goede klant hé, dan doen we echt wel iets héél speciaals voor u... sukkels.

Comment

ja, want u bent toch zo'n goede klant hé, dan doen we echt wel iets héél speciaals voor u... sukkels.
            en ik heb nog zo mijn best gedaan voor diene gast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen
              en ik heb nog zo mijn best gedaan voor diene gast
              =====> sukkel.

Comment

Ik bedoel maar dat ik eigenlijk nog nooit een verzekering op mijn naam heb gehad voor de auto. Maar wel kan aantonen dat ik schadevrij heb gereden sinds ik men rijbewijs heb.
                Enkele pagina's geleden heb ik gelezen dat sommige maatschapijen geen documunt aanvaarden dat door je ouders / werkgever is opgesteld dat je schadevrij hebt gereden. Dus een andere maatschappij gaat mss moeilijker doen om me op BM0 te zetten omdat buiten een papiertje van men werkever (dat ze mss niet aanvaarden) ik niet kan bewijzen dat ik een schadevrij verleden heb.
                Aangezien ik met alles bij fortis ben (voor het gemak mss) weet ik eigenlijk niet of ik daar een goede zaak doe. Voor de polo van men vriendin betalen we net geen €300 voor een 14 benzine 60PKtjes (of ezeltjes ) denk ik.
                Mss is het het wel veel in verhouding met de KM's dat er gedaan worden met dat autotje (vorig jaar net geen 2500km (dit is geen typfout ) => iedere dag naar het station en terug en soms eens naar de schoonouders ) voor langere afstanden nemen we mijn wagen.

Ik heb eens iets opgevangen van een verzekering per KM? Weet iemand hier iets meer van?

Comment

• Mag ik met de wagen van mijn ouders rijden, zonder dat er in de verzerking melding is gemaakt van mijn naam, of anders gesteld, maken ze problemen indien ik in een ongevalletje terecht kom met deze wagen? De wagen is dus verzekerd op de naam van m'n pa, en de bestuurder is verzekert....

EDIT: ik ben 21.

Grtz
                  Last edited by ; 26/04/2006, 09:35.

Comment

• Frankie zal de juiste details wel weten maar ik vermoed niet dat dit een probleem is tenzij ze kunnen aantonen dat jij altijd met die auto rijdt ipv je vader.

Als het bij occasioneel gebruik blijft is er geen probleem denk ik.

Maar Frankie zal dit wel bevestigen/ontkennen subiet.

Comment

• Ik heb nog 2 andere vraagjes, zal deze ook ff posten:

1. Is het voor mij interessant om enkele jaren als medebestuurder (-26) verzekerd te zijn, dit dan op gebied van bm voor bvb binnen 3 jaar wanneer ik een wagenverzekering op m'n eigen naam moet nemen? Kan ik dus door 3 jaar als bijbestuurder ongevalvrij gereden te hebben starten met een lagere bm voor m'n eigen verzekering?

2. Is het raadzaam om in mijn geval een verzekering te nemen als bijrijder: de wagen wordt verzekerd op naam van m'n pa & ik rij er in de week enkel mee naar brugge (één keer per week heen, één keer terug).

Comment

• Mijn wagen is vroeger steeds verzekerd geweest op naam van m'n vader met mij als bestuurder. Kostte niks extra en ik was "tegoei" verzekerd.

Toen ik verzekering op m'n eigen naam heb genomen ben ik wel in een (iets) lager BM kunnen starten.

Veel hangt af van je makelaar denk ik.

Comment

• Ik heb het net even uitgetest via de ethias-site, daar is m'n vader met zijn wagen verzekerd:

Voor 'n Renault Scénic 1.4 70Kw, die enkel op m'n pa z'n naam zou verzekerd zijn: 346.29 €

Diezelfde wagen met mij als bijrijder (-26): 432,86 €.

Tegen dat Frankie dan 'es zou passeren: zijn dit goede prijzen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
                            Frankie zal de juiste details wel weten maar ik vermoed niet dat dit een probleem is tenzij ze kunnen aantonen dat jij altijd met die auto rijdt ipv je vader.
                            jouw vermoeden klopt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Eddyready
                              Ik heb nog 2 andere vraagjes, zal deze ook ff posten:

1. Is het voor mij interessant om enkele jaren als medebestuurder (-26) verzekerd te zijn, dit dan op gebied van bm voor bvb binnen 3 jaar wanneer ik een wagenverzekering op m'n eigen naam moet nemen? Kan ik dus door 3 jaar als bijbestuurder ongevalvrij gereden te hebben starten met een lagere bm voor m'n eigen verzekering?

2. Is het raadzaam om in mijn geval een verzekering te nemen als bijrijder: de wagen wordt verzekerd op naam van m'n pa & ik rij er in de week enkel mee naar brugge (één keer per week heen, één keer terug).
                              1. ja

2. ja

Comment

Ik heb het net even uitgetest via de ethias-site, daar is m'n vader met zijn wagen verzekerd:

Voor 'n Renault Scénic 1.4 70Kw, die enkel op m'n pa z'n naam zou verzekerd zijn: 346.29 €

Diezelfde wagen met mij als bijrijder (-26): 432,86 €.

Tegen dat Frankie dan 'es zou passeren: zijn dit goede prijzen?
                                dat zijn redelijke prijzen, vooral de laatste.

Comment

dat zijn redelijke prijzen, vooral de laatste.
                                  Merci Frankie.

Op welke manier kunnen ze bewijzen dat ik constant met een wagen op de baan ben die eigenlijk verzekerd is op m'n vader's naam?
                                  En doen ze dit courant ingeval er nog mannen zijn zoals ik?

Comment

Merci Frankie.

Op welke manier kunnen ze bewijzen dat ik constant met een wagen op de baan ben die eigenlijk verzekerd is op m'n vader's naam?
                                    inspecteurs van verzekeringsmaatschappijen hebben tegenwoordig een vergunning als privé-detective, en doen in geval van schade met verzwarende elementen een uitgebreid buurtonderzoek. het verzwijgen van risicoverhogende factoren geeft hen trouwens het recht dekking te weigeren.

Comment

• smijt je hier nog even de voor- en nadelen van oldtimerkeuring en classiccarkeuring.
                                      eventueel met prijzen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
                                        smijt je hier nog even de voor- en nadelen van oldtimerkeuring en classiccarkeuring.
                                        eventueel met prijzen.

'k zal dat doen bij oldtimers, en vragenof ze er een sticky van kunnen maken. anders gaat 't hier weer verloren tussen al de rest van 't gezever.

Comment

Merci Frankie.

In mijn geval gebeurde het doormiddel van een briefje met de mededeling dat "uit onderzoek gebleken was dat ik de feitelijke bestuurder van het voertuig was". In hun "onderzoek" hadden ze blijkbaar over het hoofd gezien dat mijn moeder de wagen dagelijks gebruikte om naar haar werk te gaan :-)

Als ze je beu zijn vlieg je dus gewoon of pesten ze je weg :-) Zolang je niets voor hebt gaat alles goed :-)

Een goede makelaar kan hierbij een schitterende hulp zijn.
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X