Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Fake Hybrid Topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

, jamaar, is die dure PHEV daadwerkelijk waard wat ze er voor vragen? In mijn ogen nie, want zonder aftrek zou geen kat hem kopen.
    En je wéét toch dat die 48gr co2 een fictief getal is, en dat de vrijstelling van verkeersbelasting slechts tot 2020 geldt, en dat er tegen dan er interessantere wagens op de markt zijn (bye bye restwaarde).
    Ik vergat ook de VAA maar ook op dat vlak ga je geen serieuze winst halen met een hybride suv, is altijd minstens 4% van de catalogusprijs dus minstens 4k voor die porsche, die bmw zal rond de 3k zitten, golf 2k.

Afijn je hebt dan idd wel een dikke bak voor de deur staan maar of het een toonbeeld van goeie bedrijfsvoering is?
    Ben ook geen boekhouder ma de mijne heeft mij nog nooit gezegd dak ne PHEV moest kopen. Vol elektrisch vindt hij wel interessant.

Comment

Heeft je boekhouder Tesla-aandelen ?

Comment

Niet dat ik weet, maar die kwijlde bij het idee van 120% aftrekbaar (wat op zich ook een farce is want bij vereffening van de vennootschap moet ge die 20% alsnog terugbetalen, k ga hem toch ne keer moeten leren rekenen, zodat hij vanaf nu 1.0 tsi'tjes gaat aanbevelen aan zijn andere klanten )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          En wanneer komt de correctie voor de fake cng-wagens met een piepkleine cng-tank ? Daar zouden ze ook het voordeel moeten koppelen aan de grootte van de tank...
          dacht dat een beetje CNG wagen toch 400 km doet op een gastank. 10x zoveel dan die hybride...

Comment

Inderdaad, de werkgever betaalt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Wat is er mis om die fiscale gaatjes te gebruiken ? Heb jij enig idee hoeveel je als zelfstandige aan de staat 'afdraagt' ? Niet alleen voor zichzelf, maar ook om anderen werk aan te bieden ?
              Ja,ik heb daar méér dan een idee van, ben het trouwens zelf lang genoeg geweest om dat te weten. Ben jij zelfstandige (geweest)? Ik dus wel.
              En we moeten niet hypocriet doen: er zijn zelfstandigen die hard moeten werken en nauwelijks hun hoofd boven water kunnen houden, en er zijn zelfstandigen die ofwel even hard of minder hard werken en die ruimschoots meer verdienen dan de gemiddelde 'werkmens' en een groot gedeelte van hun inkomen dank zij die gaatjes genereren.
              Het is ook niet die groep zelfstandigen die maar net of niet hun hoofd boven water kunnen houden die met die 'dikke' fake-hybrides rijden hé.
              Fiscale gaatjes 'gebruiken'? Als het naar misbruiken begint te ruiken moet je er dan ook maar tegen kunnen dat ze gedicht worden.

En wat is er mis om een krachtige wagen te hebben ? Als je 300 PK hebt, is het wel zo leuk dat die altijd voorhanden is en je niet afhankelijk bent van een al dan niet opgeladen batterij. Maar ja, alles wat meer heeft dan 160 Pk is wellicht des duivels ?
              Daar is niks mis mee. Maar dit topic is iets met FAKE in de titel. En daar draait het om: het gaat hier over een manier om op de kap van de gewone belastingbetaler zo goedkoop mogelijk met een "dikke" auto te kunnen rondbollen. Voor mijn part kopen ze een otto met 1.000PK, maar dan wel zonder de fiscale voordelen voor fake-milieu redenen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Niet dat ik weet, maar die kwijlde bij het idee van 120% aftrekbaar (wat op zich ook een farce is want bij vereffening van de vennootschap moet ge die 20% alsnog terugbetalen, k ga hem toch ne keer moeten leren rekenen, zodat hij vanaf nu 1.0 tsi'tjes gaat aanbevelen aan zijn andere klanten )
                Niet iedereen wil daarmee rijden hee. Sommige mensen hebben wel wat geld over voor hun rijplezier en kunnen het zich permitteren. Daarom zijn het geen slechte bedrijfsleiders, maar mensen die beseffen dat ze dit voordeel rechtstreeks hebben. Mochten ze via een persoonlijk loon diezelfde wagen kopen, zou het veel duurder uitkomen. Je vergeet dat het geld anders nog in de vennootschap zit en je er persoonlijk nog niks kan mee aanvangen.

Comment

Ja hoor, ben zelfstandige geweest in de betere tijden . Toen mensen nog konden verdragen dat er iets verdiend werd. En fiscale gaatjes voor zelfstandigen, tuurlijk zijn er die en moeten die gebruikt worden. We zullen maar zwijgen over de werknemers die een deel van hun loon in't zwart willen, die na hun uren gaan werken zonder aan te geven, die handel drijven in bijberoep en slechts een minimum aangeven of het zelfs niet in bijberoep doen,... T is altijd makkelijk om op de kap van de zelfstandige te zitten, maar iedereen heeft hier het recht zelfstandig een zaak uit te bouwen. Of dit lukt of niet hangt grotendeels van jezelf af. (en van je werknemers).

Dat ze 'op de kap van de belastingsbetaler' een dikke auto kopen is laat ons zeggen op zijn minst overdreven. Heb jij wel al eens bekeken hoeveel de bedrijfsleider uiteindelijk op zijn winst betaalde vooraleer hij er een nettoloon aan over houdt ?
                  Van mij mag een bedrijfsleider gerust een veelvoud van een werknemer verdienen. Het is die zelfstandige die het risico nam een zaak op te starten zonder garanties.

Comment

Ge zijt weer mijn woorden aan het verdraaien, dat is uw hobby zeker?.
                    Van mij mag een zelfstandige zoveel verdienen als mogelijk is. Wie denkt dat het allemaal zo gemakkelijk gaat moet het zelf ook maar doen of proberen.
                    Ik heb met geen woord over zwartwerk gerept.
                    Ik heb nergens gezegd dat ik 'jaloers' zou zijn op hun fake-hybrid.
                    Ik zeg alleen dat het niet correct is dat zij bij manier van spreken voor hun dikke fake-hybrid amper even veel bijdragen als iemand die privé met een Golfke 1.0 rijdt en dan ook nog doen alsof ze bijdragen aan een beter milieu.
                    Last edited by Maurice P.P.; 21/10/2017, 13:19.

Comment

Ik verdraai geen woorden, dat maak jij ervan... Wil gewoon duidelijk maken dat er op de zelfstandige geschoten wordt, terwijl werknemers ook 'gaatjes' gebruiken.
                      En ik vind dat nu wel correct. Als de fiscaliteit zo ineen zit, doet die bedrijfsleider met zijn hybride niks verkeerd. Aan de wetgever om dit aan te passen.

Comment

dacht dat een beetje CNG wagen toch 400 km doet op een gastank. 10x zoveel dan die hybride...
                        Ik heb het over de Mustangs V8 5.0 liter die je overal ziet rond bollen... omgebouwd naar cng met een tank groot als een brandblusser...
                        Last edited by guyugy; 21/10/2017, 13:52.

Comment

En ik vind dat nu wel correct. Als de fiscaliteit zo ineen zit, doet die bedrijfsleider met zijn hybride niks verkeerd. Aan de wetgever om dit aan te passen.
                          Klopt! Maar laten we de zaken dan niet dramatiseren op de moment dat de wetgever dit inderdaad aanpast.
                          Gelukkig worden de huidige eigenaars niet getroffen, naar nederlands voorbeeld, toch wel een groot verschil met di rupo / 2012.
                          en als ik het goed begrijp gaat de vennootschapsbelasting effectief naar beneden, daar gaan er toch veel content mee zijn.
                          Vroeger was het interessanter om dividend uit te keren dan een hoog loon (34% VB + 15% roerende voorheffing), maar nu de roerende voorheffing op 30% staat (zowaar een verdubbeling), is dat ook niet meer waar, dus laten we hopen dat de vennootschapsbelasting naar 20% zakt voor iedereen.

Comment

Als de fiscaliteit zo ineen zit, doet die bedrijfsleider met zijn hybride niks verkeerd. Aan de wetgever om dit aan te passen.
                            Klopt. Nergens beweer ik het tegenovergestelde, dat maak jij er van en haalt er 'gaatjes' bij waarover ik met geen woord heb gerept: het gaat hier om fake-hybrids en de wetgever die een mouw wil passen aan deze misbruiken. Ik schiet niet op zelfstandigen, ik ga nog geen zelfmoord plegen.
                            Ik zeg dat ik het niet correct vind, dat is iets anders dan zeggen dat het niet wettelijk is. Ik vind het dus een goede zaak dat de wetgever dit aanpast, juist omdat het niet correct is.
                            En dat is on-topic, uw geleuter over zwartwerk niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                              En dat is on-topic, uw geleuter over zwartwerk niet.
                              oppassen hiermee, soms is 't beter om uwe kak in te trekken ten einde de vrede te bewaren.

Comment

Ach, zouden ze niet beter de autoconstructeurs verplichten om de uitlaat van een wagen te laten uitmonden in het interieur ipv aan de achterkant van de wagen. Alleen dan zullen de eigenaars inzitten met de effectieve uitstoot en maximaal inpluggen ;-)

Analoog aan een bedrijf dat water uit een rivier gebruikt: de vervuiling is sterk verbeterd sinds die stroomafwaarts moeten aanzuigen en stroomopwaarts lozen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                                  Germinal (was het Germinal? ) gaat met zijn Porsche eens proberen wat er gebeurt als je op topsnelheid blijft rijden. Zien of het vermogen dan zakt.
                                  Lijkt me juist het tofste aan een hybride, de electromotor die je komt helpen bij lage toeren. Dan zou dat het rijgevoel van een zes cilinder misschien kunnen evenaren ? Of indien een zes cilinder met electro... een 8 cilinder evenaren...
                                  Hangt er beetje van af hoe snel je batterij terug oplaadt tijdens het rijden...

Zou de tekortkoming van een benzine (weinig kracht in lage toeren) en een diesel (weinig kracht in hoge toeren) herleiden tot iets wat ideaal kan zijn voor het rijplezier.
                                  Om geld te besparen moet je het niet doen...
                                  Gecombineerd is er 700nm draaimoment dus dat komt niet tekort. Je krijgt inderdaad wel een instant boost van de elektromotor.

Wat betreft vmax, zal dat eens in Duitsland moeten testen. Hier durf ik echt geen 40-50 km tegen 290 te blazen.

Ps : ‘dezelfde’ motor steekt ook in de 4s dacht ik waar die 100pk meer levert.

Ik vraag me af of die bij vollast dan het vermogen extra kan leveren om de batterij van stroom te blijven voorzien maar ik vrees er eigenlijk wel voor.

In België dus eigenlijk niet relevant, in Duitsland daarentegen des te meer.

previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                  current : BMW 330D F30

Comment

Klopt! Maar laten we de zaken dan niet dramatiseren op de moment dat de wetgever dit inderdaad aanpast.
                                    Gelukkig worden de huidige eigenaars niet getroffen, naar nederlands voorbeeld, toch wel een groot verschil met di rupo / 2012.
                                    en als ik het goed begrijp gaat de vennootschapsbelasting effectief naar beneden, daar gaan er toch veel content mee zijn.
                                    Vroeger was het interessanter om dividend uit te keren dan een hoog loon (34% VB + 15% roerende voorheffing), maar nu de roerende voorheffing op 30% staat (zowaar een verdubbeling), is dat ook niet meer waar, dus laten we hopen dat de vennootschapsbelasting naar 20% zakt voor iedereen.
                                    Zo denk ik er ook over. Maar ergens is het wel steeds jammer dat door deze maatregelen bepaalde voertuigen plots veel minder waard zijn.

Comment

dat is nu al ook zo met alle diesels tot en met euro5... je krijgt tegenwoordig in de showrooms spontaan de boodschap dat je auto niet meer in trek is, en als je ze blijft gebruiken tot aan de limiet (cfr Antwerpen en Brussel) zullen ze niets meer waard zijn.

Comment

als restwaarde je grote zorg is, koop dan vooral geen nieuwe bmw of audi, ongeacht de brandstof... zelf die fout gemaakt, je betaalt de hoofdprijs (zelfs na korting) en krijgt er toch maar een fractie voor terug na een paar jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                          In België dus eigenlijk niet relevant, in Duitsland daarentegen des te meer.
                                          Denk je, om de 10km is er wel een Baustelle waar je 70 mag.
                                          Weinig van die rappe mannen waren echt rapper op het hele traject...

Comment

Working...
                                          X