Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Fake Hybrid Topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ja wat is fake, met mijn i8 haal ik een werkelijk verbruik van 2,1 - 3,2 als ik thuis en bij de klant kan laden. Lijkt me niet enorm fake. Uiteindelijk moet je zien hoe een wagen gebruikt wordt maar dat is te ingewikkeld voor iets als taks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      als restwaarde je grote zorg is, koop dan vooral geen nieuwe bmw of audi, ongeacht de brandstof... zelf die fout gemaakt, je betaalt de hoofdprijs (zelfs na korting) en krijgt er toch maar een fractie voor terug na een paar jaar.
      Ik spreek hier niet zozeer voor mij, il behoud mijn materiaal altijd te lang om er veel van te bekomen de dag dat ik beslis om een nieuwe wagen te kopen.
      In mijn geval is een nieuwe auto van dag 1 af verloren kapitaal...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
        Ja,ik heb daar méér dan een idee van, ben het trouwens zelf lang genoeg geweest om dat te weten. Ben jij zelfstandige (geweest)? Ik dus wel.
        En we moeten niet hypocriet doen: er zijn zelfstandigen die hard moeten werken en nauwelijks hun hoofd boven water kunnen houden, en er zijn zelfstandigen die ofwel even hard of minder hard werken en die ruimschoots meer verdienen dan de gemiddelde 'werkmens' en een groot gedeelte van hun inkomen dank zij die gaatjes genereren.
        Het is ook niet die groep zelfstandigen die maar net of niet hun hoofd boven water kunnen houden die met die 'dikke' fake-hybrides rijden hé.
        Fiscale gaatjes 'gebruiken'? Als het naar misbruiken begint te ruiken moet je er dan ook maar tegen kunnen dat ze gedicht worden.

Daar is niks mis mee. Maar dit topic is iets met FAKE in de titel. En daar draait het om: het gaat hier over een manier om op de kap van de gewone belastingbetaler zo goedkoop mogelijk met een "dikke" auto te kunnen rondbollen. Voor mijn part kopen ze een otto met 1.000PK, maar dan wel zonder de fiscale voordelen voor fake-milieu redenen.
        Vertel mij eens welke zelfstandigen het zijn die hard werken en nauwelijks hun hoofd boven water kunnen houden ?
        idd dat zijn deze die later terug voor een baas moeten gaan werken.

Comment

als restwaarde je grote zorg is, koop dan vooral geen nieuwe bmw of audi, ongeacht de brandstof... zelf die fout gemaakt, je betaalt de hoofdprijs (zelfs na korting) en krijgt er toch maar een fractie voor terug na een paar jaar.
          Er is een duidelijk verschil tussen een normale restwaarde en een restwaarde die overblijft door fiscale veranderingen. Bvb je Golf, als morgen blijkt dat die vervuilend is en ze gaan die verbieden zoals ze bij de diesels doen, dan krijg je veel minder terug dan in normale omstandigheden. Moet nu niet afkomen met ' ik rij hem toch op', het gaat om het principe. En de kans is groot dat ze plots die benzines gaan aanpakken hee.
          Ok, er is een uitdovingsbeleid, maar volgens mij mochten de termijnen wel langer duren. Idem met die hybrides die nu plots van waarde zakken.
          Ikzelf ga er geen boterham minder door eten, maar ze pakken hier wel weer de minder begoeden aan. Mensen die met een diesel reden omdat dit goedkoper was, moeten nu plots uitkijken naar een ander voertuig. Dat ze gelijkertijd eens iets doen aan de zware vervuilers, zoals schepen die Antwerpen binnen varen.
          Ergens is het fundamenteel oneerlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

Ik spreek hier niet zozeer voor mij, il behoud mijn materiaal altijd te lang om er veel van te bekomen de dag dat ik beslis om een nieuwe wagen te kopen.
            In mijn geval is een nieuwe auto van dag 1 af verloren kapitaal...
            +1
            Dat doe ik ook. De auto is betaald en reken ik niet meer tussen mijn bezittingen. Dat gaat van de rekening en voor mij is dat geld weg. Wat niet wegneemt dat, als je hem verkoopt, er geen overnamewaarde tov staat. Da's dan op die moment goe meegenomen...
            Weette wat het resultaat zal zijn, ipv over te stappen naar een ecologischer alternatief, zullen de mensen nu zo lang mogelijk met hun diesel blijven rijden omdat die toch niet veel meer waard is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

+1
              Dat doe ik ook. De auto is betaald en reken ik niet meer tussen mijn bezittingen. Dat gaat van de rekening en voor mij is dat geld weg. Wat niet wegneemt dat, als je hem verkoopt, er geen overnamewaarde tov staat. Da's dan op die moment goe meegenomen...
              Weette wat het resultaat zal zijn, ipv over te stappen naar een ecologischer alternatief, zullen de mensen nu zo lang mogelijk met hun diesel blijven rijden omdat die toch niet veel meer waard is...
              Zo is het ook. Welk alternatief is er nu ik zou het echt niet weten in welke wagen je met een gerust hart mag investeren om er niet op gepakt te worden door de labiele wetmakers . Ben nog nooit met een wagen naar de keuring geweest en reed altijd 2a 3 jaar met mijn wagens , vrijdag ben ik voor de eerste maal in mijn leven naar de keuring geweest en dit zal zich waarschijnlijk volgend jaar herhalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten

Zo is het ook. Welk alternatief is er nu ik zou het echt niet weten in welke wagen je met een gerust hart mag investeren om er niet op gepakt te worden door de labiele wetmakers . Ben nog nooit met een wagen naar de keuring geweest en reed altijd 2a 3 jaar met mijn wagens , vrijdag ben ik voor de eerste maal in mijn leven naar de keuring geweest en dit zal zich waarschijnlijk volgend jaar herhalen.
                Ja, dat komt ervan hee. Is niet alleen slecht voor de 'commerce' maar ook het milieu dat zogezegd prioritair is, vaart er niet goed mee...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten

zou ingaan vanaf 01/01/2018 maar er is nog niets officieels
                  ik hoorde op het nieuws pas 2020

Comment

Ik heb het over de Mustangs V8 5.0 liter die je overal ziet rond bollen... omgebouwd naar cng met een tank groot als een brandblusser...
                    Daar zijn maatregelen voor genomen : https://www.aardgasrijder.be/blog/mi...t-sportwagens/

Comment

oppassen hiermee, soms is 't beter om uwe kak in te trekken ten einde de vrede te bewaren.
                      Dat is waar, maar aje moe kakke moe je kakke.
                      Na het "aan mijne tikker krijgen" en "zeveren" is "geleuter" een niet erg overdreven term om daar tegen over te stellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Daar zijn maatregelen voor genomen : https://www.aardgasrijder.be/blog/mi...t-sportwagens/
                        Regeltje bedenken, niet kunnen inzien wat men allemaal kan doen om deze regel te omzeilen of optimaal gebruik van te maken (ik noem het geen misbruik, misbruik is de regels overtreden)
                        Na 1 of 2 jaar weeral regeltjes moeten bedenken om dit 'misbruik' tegen te gaan, zonder de eigenlijke manke regels aan te passen.
                        Rinse and repeat.

Ik had het gevoel dat men vroeger toch beter belasting kon bedenken om ons uit te persen.
                        Nu heeft men daar 2-3 pogingen voor nodig.

Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten

Zo is het ook. Welk alternatief is er nu ik zou het echt niet weten in welke wagen je met een gerust hart mag investeren om er niet op gepakt te worden door de labiele wetmakers .
                        Inderdaad gewoon blijven rijden met je huidige wagen.
                        Mijn wagen is 4 jaar oud, Euro 6 diesel.
                        1 gram teveel voor 80% (116gr ipv 115gr, waardoor 75% ipv 80%)
                        Maar ik ga ook geen tienduizenden euros uitgeven om van 75% naar 80 of 90% aftrek te zijn voor dit jaar en mogelijk veel restwaarde verlies te slikken.
                        Grootste restwaarde verlies is er al geweest en de regering is toch niet te betrouwen: geen lange termijn visie.

En als je niet in de stad moet zijn: oldtimer kopen.

Allemaal heel goed voor het milieu...
                        Last edited by Chris_147; 22/10/2017, 11:15.

Comment

+1
                          Ik houd altijd ongeveer 10K over aan de 2dehandsverkoop van mijn wagens. Dat bedrag is mooi meegenomen bij de aankoop van een nieuwe. Ik doe ongeveer 7-8j met mijn wagens.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Nog maar net gezegd dat ge weer komt natrappen Maurice... Maar ga maar kakken zoals je 't zo mooi zegt.

Ma, als ge echt ni kunt stoppen heb ik hier nog enkele voorbeelden van tegenspraak:

Je vindt dat er verkeerde zaken in de wetgeving staan en dat het dan aan de wetgever is deze te dichten om misbruiken te stoppen. Daar hebben we het al eens over gehad en toen vond je dat niet zo hard nodig. Terwijl ik keiharde bewijzen bovenhaalde dat dit wel noodzakelijk is...

Zelfstandigen die op de kap van de belastingsbetaler met een dikke bak rijden en daarna zeggen dat je niet schiet op de zelfstandigen... Dus zelfstandigen met een hybride hebben geprofiteerd van de werkmens ? Terwijl ze zuiver volgens de wet handelden en bij mijn weten deze hybrides aankochten met hun eigen centen.

Dus stop nu eens met anderen verwijten te maken en achterna te trappen. Het zou je sieren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                              Als ze het niet retroactief doen zoals Di Rupo zal het nog meevallen want anders gaan velen met een Porsche Panamera / Cayenne of volvo xc90 T8 diep ongelukkig zijn. Het is mij wel nog niet duidelijk wat ze gaan doen met de VAA wat volgens mij voor velen de grootste bekommernis is. Ik gok dat ze een nieuwe formule gaan uitvinden waarbij catalogusprijs veel zwaarder zal doorwegen dus een veel hoger VAA voor bovengenoemde modellen. Als ze de lijn volledig doortrekken en ook een Golf GTE in het vizier komt dan is het gedaan met de PHEV in Belgie.
                              Ik dacht dat er op een autoforum niet aan politieke praat gedaan werd?

Comment

Je vindt dat er verkeerde zaken in de wetgeving staan en dat het dan aan de wetgever is deze te dichten om misbruiken te stoppen. Daar hebben we het al eens over gehad en toen vond je dat niet zo hard nodig. Terwijl ik keiharde bewijzen bovenhaalde dat dit wel noodzakelijk is...
                                Die interpretatie van mijn woorden zijn een gevolg van uw eigen hersenspinsels. Zo heb ik dit niet geformuleerd. Weer typisch een voorbeeld van hoe je mijn woorden verdraait en uit hun verband rukt sinds ik "tegen uw kar" heb gereden. Je gaat dan flarden uit een discussie halen en ongenuanceerd als 'bewijs' aanhalen.

Zelfstandigen die op de kap van de belastingsbetaler met een dikke bak rijden en daarna zeggen dat je niet schiet op de zelfstandigen... Dus zelfstandigen met een hybride hebben geprofiteerd van de werkmens ? Terwijl ze zuiver volgens de wet handelden en bij mijn weten deze hybrides aankochten met hun eigen centen.
                                Dezelfde opmerking als hierboven: zo heb ik dit niet geformuleerd; integendeel, ik heb nogmaals herhaald dat hetgeen ik bedoel is dat het niet erg correct is dat een zelfstandige globaal gezien voor zo'n dikke fake-hybrid slechts even veel betaalt aan belastingen/taxen als een privé-persoon voor een Golfke, en dat onrechtstreeks elke belastingbetaler daar mee voor opdraait.
                                Dat jij daar dan uit afleidt dat ik zou bedoelen dat hij die koopt op de kap van de gewone werknemers is alweer een kromme conclusie. En ik zeg niet dat hun handelswijze niet wettelijk zou zijn, alleen niet 'rechtvaardig', that's all. Dat mag toch nog steeds hé, een andere mening hebben, of niet? Maar dat noem jij dan natrappen en verwijten.

Dus stop nu eens met anderen verwijten te maken en achterna te trappen. Het zou je sieren
                                Je lijkt wel Xi Jinping: iedereen die niet dezelfde mening is toegedaan moet zwijgen. Nu nog de controle over het internet, kan je alles blokkeren wat je niet aanstaat.
                                Last edited by Maurice P.P.; 23/10/2017, 06:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Je lijkt wel Xi Jinping: iedereen die niet dezelfde mening is toegedaan moet zwijgen. Nu nog de controle over het internet, kan je alles blokkeren wat je niet aanstaat.

Uitgebreide maar zwakke repliek. Ik ga er niet dieper op ingaan, men weet wat er letterlijk stond.

Bon, als jij dan zo graag wil blijven natrappen (heeft niks met mening te maken, kan u hier wel enkele keren quoten als ge wilt), dan doet ge maar. Weet wel dat ge steeds dezelfde fout maakt door jezelf vast te rijden in beweringen die niet blijken te kloppen en waar je grootste verweer 'uit de context' is.

Dus zoals gekend weer in de slachtofferrol...

Ik zou u nog eens verzoeken ermee te stoppen, dit in het voordeel van de andere forumbezoekers.

Ik geef u graag weer het laatste woord.

Comment

En wanneer komt de correctie voor de fake cng-wagens met een piepkleine cng-tank ? Daar zouden ze ook het voordeel moeten koppelen aan de grootte van de tank...
                                    +1
                                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Net nu ik begon te denken dat een hybride wel leuk zou kunnen rijden
                                      dat is zeker leuk, de extra kick van de elektromotor bij kick-down is duidelijk merkbaar ;-)

Comment

Ik heb het over de Mustangs V8 5.0 liter die je overal ziet rond bollen... omgebouwd naar cng met een tank groot als een brandblusser...
                                        klopt en niet alleen Ford, ik reed onlangs even met een AM V12 ingeschreven op gas, maar nog gen meter op gas gereden, dealer wou gastank zelfs gratis uitbouwen na de keuring
                                        kost een paar duizend € maar je spaart er eerste jaar al direct +5.000 € mee uit

en dan denkt de overheid dat ze "goed" of "groen" bezig zijn HAHAHAHA

Comment

Personenwagens ingeschreven vanaf 01/07/2017 en kleiner dan 12 fiscale pk's zijn vrijgesteld van jaarlijkse verkeersbelasting tot 31/12/2020. Vanaf 12 fiscale pk is er geen vrijstelling jaarlijkse verkeersbelasting meer.

Voor de belasting op inverkeerstelling zijn alle personenwagens ingeschreven vanaf 01/07/2017 met minder dan 12 fiscale pk's vrijgesteld tot 31/12/2020. Vanaf 12 fiscale pk's is er een forfaitaire vermindering van 4000 euro. (De minimumbelasting is hier niet van toepassing)

De Vlaamse Belastingdienst zorgt voor de inning van de Vlaamse belastingen en de fiscale controle erop.

Comment

Working...
                                          X