Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijden zonder verzekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rijden zonder verzekering

Hier in de straat reed er iemand rond zonder verzekering,geldig keuringsbewijs en natuurlijk ook platen die niet meer geldig waren.verleden week heeft hij moeten stoppen voor de politie.gevolg zijn wagen aangeslegen en waarschijnlijk nog een mooie boete erbij.wat zie ik nu die rijd terug rond met een andere wagen.weer niet verzekerd terug ongeldige platen en weer niet gekeurd.hoe dom kan een mens eigenllijk zijn vraag ik mij af.heb veel zin om die zijn platen van zijn wagen te draaien.stel u voor dat hij maar een klein ongeluk heeft dan sta je daar mooi.ik kan mij daar zo ziek in maken.mss politie bellen maar gaan die daar iets aan doen?ze moeten hem waarschijnlijk kunnen pakken als hij rijd.als hij geparkeerd langs de weg staat kunnnen ze waarschijnlijk niet veel doen denk ik.ik kan niet zeggen rond dit uur vertrekt hij naar zijn werk want diene vent werkt natuurlijk niet wat hhad je gedacht.ik vind dit zo frustrerend.moest toch effe van mijn hart.

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

In beslag nemen van de wagen

Een onverzekerde wagen mag niet op de openbare weg staan. Daarom kan de politie uw wagen in beslag nemen als u geen bewijs van verzekering kunt voorleggen. U krijgt dan een korte periode om die verzekering alsnog in orde te brengen, of om uw groene kaart voor te leggen op het politiebureau.
    Slaagt u daar niet tijdig in? Dan wordt u geacht uw auto afgestaan te hebben aan de Belgische Staat. Anders gezegd: hij wordt verbeurd verklaard zonder dat u er een cent van terugziet. Kijk die opmerkingen dus zeker grondig na in uw pv. Of doe beroep op advocaat Jorgen Van Laer en zijn medewerksters.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Rijden zonder verzekering zou veel strenger bestraft moeten worden.

Kijk maar wat afgelopen week weer gaande was. Kerel rijdt een meisje dood, pleegt vluchtmisdrijf en is met niks in orde. En dan begint de juridische mallemolen.

Comment

Zijn dit dan (relatief) mooie wagens, of wrakken?

Ken ook zo iemand, maar bij die persoon zijn dat dus wrakken.
        Koopt steeds een auto van paar 100euro, rijd daarmee tot hij stuk gaat en hopsa de volgende.
        Is werkloos persoon die via omcw in sociale woning leeft.
        Zo'n mensen trekken hun daar niks van aan, heel simpel gezegd, ze kunnen hun niks afnemen wat ze niet hebben.

Comment

Hou gewoon in de gaten wanneer hij vertrekt en geef dit dan door aan de politie samen met de beschrijving van het voertuig, merk, type, kleur, nr plaat,... Dergelijke mensen mogen gewoonweg niet op de baan.

Comment

Kleine bedenking: hoe weet jij 100% zeker dat ie weer niet in orde is?

Indien je gelijk hebt: bel inderdaad maar de politie. Het zou je kind maar moeten zijn dat ie omverrijdt.
            Men zou moeten doen zoals in bepaalde landen en een vignet / sticker verplichten op de voorruit die pas bekomen wordt na betaling, zodat politie meteen ziet wie wel of niet verzekerd is. Geen sticker = inbeslagname van het voertuig tot alles in orde is.
            sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

In België hebben ze nu al op veel plaatsen slimme camera's waarmee ze kunnen zien of een voertuig ingeschreven/gekeurd en verzekerd is. Zomaar zorgeloos niet in orde rondrijden zit er dus ook niet meer in.

Comment

Heb dat 20 geleden al eens aangehaald op een open debat met de jonge Quickie.
                Een vignet zoals in Engeland en zoals bij onze lichte vrachten zou al veel oplossen.
                Iedereen ziet het dan meteen. Niet alleen de politie en daar heb je geen dure camera's voor nodig.
                Wat kunnen ze doen als de camera een onverzekerde / niet gekeurde en met valse nr platen rondrijdende auto opmerkt.
                Op de Nederlandse tv was er ook eens zo ene die werd gepakt en meteen zei dat ze hem mochten houden. Rugzak eruit en de radio die in een losse cassette zat ook.
                Ga ik morgen wel een andere halen riep hij nog.
                Ze hebben niks op hun naam dus kan je ze ook niks afnemen.

Wij zullen onrechtstreeks wel betalen voor de takelkosten, vernietigingskosten en al het papierwerk dat er bij komt.
                Hoog tijd dat er daar harder tegen opgetreden wordt.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Hoe weet jij eigenlijk zo zeker dat hij niet verzekerd is, niet gekeurd is en rijdt met "platen die niet meer geldig zijn" ?

Comment

Als zijn wagen inderdaad in beslag is genomen, gaat de politie zelf binnen een x aantal tijd kijken of hij een andere wagen heeft en opnieuw inbreuken pleegt

Sent from my iPhone using Tapatalk
                    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

niet gekeurd tot daar aan toe, en als ge na een jaar u verzekering niet betaald zijt ge ook niet verzekerd.
                      maar hoe geraakt ge aan platen die niet meer geldig zijn? ofwel moet ge platen pikken van een andere wagen, ofwel hebt ge u auto uitgeschreven en de plaat niet teruggestuurd binnen de 3maand.
                      mijn autos was 2dagen niet gekeurd en ik parkeerde de auto op de oprit. politie bleef achter mij staan en vroeg de auto papieren al. alles was in orde hoor, mijn auto was wel naar de keuring geweest, maar afgekeurd (mocht wel nog 2weken rondrijden). toeval of kwam mijn nrplaat al uit het systeem gerold als zijnde: "laatste groen keuringsblad verlopen op **/11/2015"?

ik denk eerder dat hij van één of andere vriend/familielid een auto aan het gebruiken is nu. als dergelijke mensen gepzkt worden door de politie, dan durft de politie de komende dagen wel eens langs te rijden voorbij die zijn huis om te kijken welke auto er nu staat en op die eerste weken zal hem wel met een voertuig rijden dat in orde is. binnen een maand of 2 zult ge wel weer een ander wrak op de baan zien staan

Comment

Ik ben ooit eens aangereden door een madam die niet verzekerd was, politie erbij, eenmaal aanrijdingsformulier in orde was mocht ik weg en zij moest daar nog blijven.
                        Een goed jaar later, geloof het of niet, op hetzelfde punt, wordt ik opnieuw aangereden, door dezelfde madam, opnieuw niet verzekerd. Deze keer ging ze ook nog proberen wegrijden, gelukkig reed er een collega achter die ze heeft kunnen klem zetten. Politie er uiteraard weer bij, maar ik vermoed dat die ondertussen wel weer zo zal rondrijden. Een grote mond had ze wel

Van mij zouden ze daar ook strenger mogen op zijn. Zo moeilijk kan het toch niet zijn met al die ANPR camera's. In mijn woonregio worden deze camera's naar het schijnt ook gebruikt om indien je rijbewijs vervallen is, te controleren of je toch niet rijdt.

In Drongen staan er trouwens twee auto's, ik gok al meer dan een jaar, ook met klemmen voor iemand zijn winkel die maar niet verdwijnen. Een Audi A3 en een Toyota denk ik. Zowel voor die winkelier niet interessant, maar waarom ze daar maar blijven staan, ik weet het niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          niet gekeurd tot daar aan toe, en als ge na een jaar u verzekering niet betaald zijt ge ook niet verzekerd.
                          maar hoe geraakt ge aan platen die niet meer geldig zijn? ofwel moet ge platen pikken van een andere wagen, ofwel hebt ge u auto uitgeschreven en de plaat niet teruggestuurd binnen de 3maand.
                          mijn autos was 2dagen niet gekeurd en ik parkeerde de auto op de oprit. politie bleef achter mij staan en vroeg de auto papieren al. alles was in orde hoor, mijn auto was wel naar de keuring geweest, maar afgekeurd (mocht wel nog 2weken rondrijden). toeval of kwam mijn nrplaat al uit het systeem gerold als zijnde: "laatste groen keuringsblad verlopen op **/11/2015"?

ik denk eerder dat hij van één of andere vriend/familielid een auto aan het gebruiken is nu. als dergelijke mensen gepzkt worden door de politie, dan durft de politie de komende dagen wel eens langs te rijden voorbij die zijn huis om te kijken welke auto er nu staat en op die eerste weken zal hem wel met een voertuig rijden dat in orde is. binnen een maand of 2 zult ge wel weer een ander wrak op de baan zien staan
                          2 reproductie platen en als hem het weet zelf ne zegel opplakken.......

Comment

als hij op de openbare weg geparkeerd staat moet de wagen hoe dan ook correcte platen en keuring hebben
                            lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36 Bekijk Berichten
                              Zijn dit dan (relatief) mooie wagens, of wrakken?

Ken ook zo iemand, maar bij die persoon zijn dat dus wrakken.
                              Koopt steeds een auto van paar 100euro, rijd daarmee tot hij stuk gaat en hopsa de volgende.
                              Is werkloos persoon die via omcw in sociale woning leeft.
                              Zo'n mensen trekken hun daar niks van aan, heel simpel gezegd, ze kunnen hun niks afnemen wat ze niet hebben.
                              Het zijn wrakken.maar het blijft hetzelfde.wrakken of niet heb daar maar eens een aanrijding mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                                Kleine bedenking: hoe weet jij 100% zeker dat ie weer niet in orde is?

Indien je gelijk hebt: bel inderdaad maar de politie. Het zou je kind maar moeten zijn dat ie omverrijdt.
                                Men zou moeten doen zoals in bepaalde landen en een vignet / sticker verplichten op de voorruit die pas bekomen wordt na betaling, zodat politie meteen ziet wie wel of niet verzekerd is. Geen sticker = inbeslagname van het voertuig tot alles in orde is.
                                Ik ben het heel zeker.de persoon zelf is er zelf zo fier op dat hij het me zelf heeft verteld.de platen die er nu opzitten zijn ouder dan de platen van de wagen die in beslag genomen zijn.

Comment

Het is groot krapuul die persoon je moet altijd opletten wat je doet of je hebt het vlaggen.hij zei zelf tegen de politie neem hem maar mee volgende week staat er hier een andere terug.

Comment

als die 2 duplicaatplaten maakt die niet van hem zijn, is dat schriftvervalsing en daar ga je voor in de cel. is iets erger dan gewoon zonder verzekering rijden hoor.

je had beter het kaartje van de betreffende agent gevraagd en die eens opbellen dat er weer een 'andere' auto op de oprit staat met nr plaat xxx-xxx.
                                    die kan het dan direct nakijken en eventueel nog eens langskomen.
                                    als die kerel 3-4 autos per week 'verliesd' aan 100€/auto zal die het ook rap beu zijn. begint al meer te kosten dan een ingeschreven wagen.
                                    mijn auto heeft ook al eens een week zonder verzekering gestaan, en je mag dan letterlijk aannemen 'gestaan'. pas als ik het nieuwe verzekeringspapier had, kwam die weer op straat.
                                    heb wel al eens per ongeluk bij de politie gestaan zonder geldig verzekeringspapier. geen idee waar het heen was. verzekering faxte direct een duplicaat naar de politie.
                                    die agente vroeg dan ook uitdrukkelijk: "ge zijt toch wel zeker dat ge verzekerd zijt hé?". k vermoed dat ze dat regelmatig hebben, zo niet verzekerden die beweren verzekering te hebben
                                    Last edited by ; 23/12/2015, 13:01.

Comment

Mijn overburen zijn ook zo, rijden ook rond met wagens waar ze met niks mee in orde zijn. Geven het zelf toe en lachen er eens mee. Paar maanden geleden kwam ik thuis van mijn werk en stond er weer al eens politie aan hun deur, 10 min later de depanneur erbij om de wagen weg te takelen. Ondertussen rijden ze weer rond. Kan zijn dat ze nu wel met alles in orde zijn maar gezien hun verleden heb ik er dik mijn twijfels over. Snap ook totaal niet hoe die mensen kunnen bezig blijven met zoiets.

Comment

mensen die dezelfde overtredingen blijven doen, zouden zwaarder gestraft moeten worden. nu veranderd er niks. ze nemen de auto in beslag, en gebeurt dat nog eens, opnieuw auto in beslag...
                                        -eerste keer auto in beslag + boete
                                        -2de keer auto in beslag + dikke boete + weekje gevangenis.
                                        -3de keer ... verzin maar iets, k vermoed niet dat velen dit gaan willen uitproberen.

dat ze u eens pakken met roden diesel in de tank. eerste keer 550€ boete, 2de keer is het tienvoudige of zoiets (ik weet allesinds dat ge geen 2x wilt gepakt worden). en ge zou dat wel eens per ongeluk kunnen voorhebben.
                                        ik heb zowel LPG, diesel, olie petrolium, benzine en mazout staan in de hangaar.
                                        ik heb al 2x diesel in een benzineauto gegoten. gelukkig dat ik niet veel diesel heb gereden vroeger, want der zou zo eens rap petrol of rode kunnen inzitten. als ze u daarmee pakken, zijt ge natuurlijk wel een veel grotere crimineel dan ene die 3x zonder verzekering of inschrijving rondrijde
                                        Last edited by ; 23/12/2015, 13:39.

Comment

Working...
                                        X