Oorspronkelijk geplaatst door papie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Rijden zonder verzekering
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenHoe weet jij dat?
Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk BerichtenAls zijn wagen inderdaad in beslag is genomen, gaat de politie zelf binnen een x aantal tijd kijken of hij een andere wagen heeft en opnieuw inbreuken pleegt
Sent from my iPhone using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door papie Bekijk BerichtenHij is zo fier om het zelf te vertellen.
Krijg maar eens iets voor met zo iets, gaat een lange weg worden.
Anders gewoon klacht neerleggen tegen hem, dan zijn ze verplicht om het te controleren en op te treden.
Kan misschien erg lijken, maar als je met zo'n geval iets voor hebt is dat een straatje zonder einde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenHeb dat 20 geleden al eens aangehaald op een open debat met de jonge Quickie.
Een vignet zoals in Engeland en zoals bij onze lichte vrachten zou al veel oplossen.
Iedereen ziet het dan meteen. Niet alleen de politie en daar heb je geen dure camera's voor nodig.
Wat kunnen ze doen als de camera een onverzekerde / niet gekeurde en met valse nr platen rondrijdende auto opmerkt.
Op de Nederlandse tv was er ook eens zo ene die werd gepakt en meteen zei dat ze hem mochten houden. Rugzak eruit en de radio die in een losse cassette zat ook.
Ga ik morgen wel een andere halen riep hij nog.
Ze hebben niks op hun naam dus kan je ze ook niks afnemen.
Wij zullen onrechtstreeks wel betalen voor de takelkosten, vernietigingskosten en al het papierwerk dat er bij komt.
Hoog tijd dat er daar harder tegen opgetreden wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenHeb dat 20 geleden al eens aangehaald op een open debat met de jonge Quickie.
Een vignet zoals in Engeland en zoals bij onze lichte vrachten zou al veel oplossen.
Iedereen ziet het dan meteen. Niet alleen de politie en daar heb je geen dure camera's voor nodig.
Wat kunnen ze doen als de camera een onverzekerde / niet gekeurde en met valse nr platen rondrijdende auto opmerkt.
Op de Nederlandse tv was er ook eens zo ene die werd gepakt en meteen zei dat ze hem mochten houden. Rugzak eruit en de radio die in een losse cassette zat ook.
Ga ik morgen wel een andere halen riep hij nog.
Ze hebben niks op hun naam dus kan je ze ook niks afnemen.
Wij zullen onrechtstreeks wel betalen voor de takelkosten, vernietigingskosten en al het papierwerk dat er bij komt.
Hoog tijd dat er daar harder tegen opgetreden wordt.
Waarom word het eigenlijk niet ingevoegd?
Dat kan toch niet zo'n grote kost zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door papie Bekijk BerichtenIdd zeer inteligent.daarom dat ik ook oppas.als ze het te weten komen dat ik de politie op hem heb afgesruurd wie weet dan tot wat hij in staat is.
Comment
-
Vignet maakt geen hol uit, stel ik schrijf auto01 in en betaal verzekering voor 1j je krijgt het papier.
Nadat ik het papier heb schrijf ik auto02 in met maandelijkse betaling van verzekering. Na 1maand betaal ik niet meer en hang de platen op auto01 je kan een jaar rondbollen....
En als die dat een paar keer per jaar doen dat is wel elke keer rechtbank en een rechtbankboete voor niet verzekerd rijden is echt niet mals.
800euro aan mijn kloten gehad voor de eerste keer.(van de garage naar huis op platen van mijn andere auto...) Kan oplopen tot €6000.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenGewoon anoniem bellen of eventueel mailen naar de lokale politie in de buurt kan al volstaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichtenvignet is afgeschaft in engeland...
Ze rijden rond en elke auto die ze passeren wordt gecontroleerd.
Ik was ook bezig van 20 jaar geleden.
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk BerichtenVignet maakt geen hol uit, stel ik schrijf auto01 in en betaal verzekering voor 1j je krijgt het papier.
Nadat ik het papier heb schrijf ik auto02 in met maandelijkse betaling van verzekering. Na 1maand betaal ik niet meer en hang de platen op auto01 je kan een jaar rondbollen....
En als die dat een paar keer per jaar doen dat is wel elke keer rechtbank en een rechtbankboete voor niet verzekerd rijden is echt niet mals.
800euro aan mijn kloten gehad voor de eerste keer.(van de garage naar huis op platen van mijn andere auto...) Kan oplopen tot €6000.
Schaf die maandelijkse betalingen af hé.
Wie heeft dat trouwens uitgevonden.
Ik heb daar nooit om gevraagd en krijg ook alle 3 maanden mijn verzekeringspapier.
Heb al 3x zelf een duplicaat mogen gaan halen omdat ze te laat werden opgestuurd.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk BerichtenLaat het gewoon over aan de Politie. Of ga zelf bij de Politie werken.
Comment
-
Ik vind ook dat dit mag gemeld worden, al zou ik ook gewoon de tip geven en niet officieel klacht indienen.
Kennis van mij heeft het voorgehad: zijn geparkeerde auto werd 's nachts perte-totale gereden door een dronken marginaal in een niet-verzekerde auto.
Die kerel lachte het slachtoffer gewoon in zijn gezicht uit: 'ik ben toch niet verzekerd, dus ge gaat het zelf mogen betalen'.
Dat soort volk moeten ze van 't straat halen. Maar het probleem is natuurlijk dat ze geen geld hebben, en wat ze niet hebben kunnen ze hen ook niet afpakken.
Eigenlijk is dat erg, als je bijvoorbeeld naar 'De Recherche' kijkt verschiet je er toch van hoe makkelijk die kleinere criminelen en marginale gevallen er toch altijd vanaf komen.
En zelf heb je bij 't minste schrik dat ze je gaan pakken, terwijl die gasten maar voort doen, hun nergens iets van aantrekken en er nog zo goed als ongestraft mee weg komen.
Tot daar mijn verzuurde kerstboodschap :-)
Comment
-
Waar ik vroeger woonde was er ook zo iemand in de straat. Had een pak auto's op allerlei buitenlandse platen. Ook stonden daar gewoon twee auto's met identieke achterste nummerplaten naast elkaar op de oprit.
Was later verhuisd maar zag hem nog eens rijden met een fonkelnieuwe Jaguar XJ met een oude Belgische plaat erop terwijl die al lang afgeschaft waren. Was iemand van het type Aquino. Knoeien met de inschrijving van een voertuig is wel de laatste zorg van de politie bij zo'n geval vermoed ik.
Als je daarmee in een ongeval betrokken geraakt wordt je volgens mij ofwel cash vergoed voor de schade ofwel krijg je een revolver te zien.
Ik zou me daar alleszins nooit mee bemoeid hebben.
Comment
Comment