Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belang 0-100 tijd ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
    Daarmee dat niet alleen het max. koppel bepalend is, het koppelverloop is dat evenzeer.
    Naar gedrag vd motor maar ook naar het aanvoelen ervan.

Men zal trachten te vermijden dat het max. koppel al vrijkomt bij te lage toeren, het krachtenspel van hoog koppel bij lage toeren geeft een te hoge belasting op de aandrijflijn.
    Toch zijn er motoren die een vlakke koppelcurve hebben tussen bv 1500 - 4500
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      Cijfers zijn altijd leuk, maar het is ook voornaam hoe die cijfers op het asfalt gaan.
      En dan is de 0-100 een mooie indicatie.

Binnen een 2-tal weken wordt de DS5 geleverd. Heeft 180pk en 400nm. Wordt een mens lekker warm van. Bij de testrit voelde het dan weer aan als 150pk en 31 ezels.

Dan eens de 0-100's gaan vergelijken. De DS5 zit net boven de 9 sec terwijl ik dan bij andere even grote wagens zie dat die met 150 pk en 350nm onder de 9 sec zitten.

Dus lekkere cijfers om pitentiele kopers te lokken, maar uiteindelijk toch een ondermaats resultaat neerzetten tov de concurrentie met lagere cijfers.
      Welke versnellingsbak ? Kan veel verschil maken.

Een Lexus hybrid met 200pk voelt ook aan als een 130pk en de 0-100 tijd is ook om mee te lachen.. Denk 8-9 sec met die 200 pk ( lol )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
        Welke versnellingsbak ? Kan veel verschil maken.

Een Lexus hybrid met 200pk voelt ook aan als een 130pk en de 0-100 tijd is ook om mee te lachen.. Denk 8-9 sec met die 200 pk ( lol )
        Automaat allen.

Comment

Automaat allen.
          Niet elke automaat is dezelfde he.

Comment

• De Lexus heeft een CVT, de Citroën een sequentiële 6 traps.

Comment

• Die is300h is echt wel sloom. Als dat spel wat vooruitging had ik dat nog overwogen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Die is300h is echt wel sloom. Als dat spel wat vooruitging had ik dat nog overwogen.
                Ja en mochten ze zo geen draak van een CVT hebben. Bah.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                  Niet elke automaat is dezelfde he.
                  Idd niet, maar daarom dat ik ook zeg dat het gaat om cijfers op de baan te zetten en dus die 0-100 een mooie indicatie is.

Die DS5 heeft 30pk meer en 50nm meer dan een BMW 318, maar doet er een seconde langer over in de 0-100. Wat is dan het belang van die hoge pk's en nm, als hij niet sneller is dan lichtere concurrenten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    De Lexus heeft een CVT, de Citroën een sequentiële 6 traps.
                    Ik maakte eerder het vergelijk met een 318. Geloof wel dat de 3-reeks en de DS5 180pk hetzelfde principe van automaat hebben. Maar ben niet zeker.

Comment

Ik maakte eerder het vergelijk met een 318. Geloof wel dat de 3-reeks en de DS5 180pk hetzelfde principe van automaat hebben. Maar ben niet zeker.
                      Neen absoluut niet. De BMW heeft een ZF 8 traps en de DS een sequentiële 6 traps.

Comment

• Bmw overdrijft ook graag in de 0-100 cijfers da's de VW van de sprintcijfertjes.
                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Neen absoluut niet. De BMW heeft een ZF 8 traps en de DS een sequentiële 6 traps.
                          Dan weten we dat ook alweer
                          Eigenlijk wel stom dat ge 30pk en 50nm meer moet hebben omwille de keuze van de automaat.

Comment

Dan weten we dat ook alweer
                            Eigenlijk wel stom dat ge 30pk en 50nm meer moet hebben omwille de keuze van de automaat.
                            't Is een combinatie van factoren die wagen sneller (of trager) maakt. De versnellingsbak en het vermogen zijn er daar 2 van, maar er zijn uiteraard nog andere factoren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                              Bmw overdrijft ook graag in de 0-100 cijfers da's de VW van de sprintcijfertjes.
                              sturen ze gechipte exemplaren naar de persdienst ?

Comment

Bmw overdrijft ook graag in de 0-100 cijfers
                                In de winter... launch "control" icm koude banden.
                                Laat het ons weten wanneer je de 100km/u bereikt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                  In de winter... launch "control" icm koude banden.
                                  Laat het ons weten wanneer je de 100km/u bereikt.

Na 15m ongeveer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                    Na 15m ongeveer
                                    Right, met de sensor aan de versnellingsbak... nog sneller dan fabrieksopgave.

Comment

• Dit weekend es met een app mijn 0-50 en 0-70 gemeten als ik normaal rij met mijn auto die 7sec van 0-100 kan

0-50 zat gemiddeld rond de 10 seconden

schijnt dak nen ouwe vent aant worden ben
                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Dit weekend es met een app mijn 0-50 en 0-70 gemeten als ik normaal rij met mijn auto die 7sec van 0-100 kan

Mag ik u, in naam van de stereotype bmw rijders, dringend verzoeken de vermelding "bmw" uit uw nickname te verwijderen?

Comment

Dit weekend es met een app mijn 0-50 en 0-70 gemeten als ik normaal rij met mijn auto die 7sec van 0-100 kan

Met welke app kan je dat meten?

Comment

Working...
                                          X