Mededeling

Collapse
No announcement yet.

solliciteren / werken bij de autokeuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Veel waarschijnlijker is dat dat niet opbrengt.
    Is bij elk merk of heel eenvoudig of automatisch geregeld.
    Uiteindelijk is mijn vader bij de dichtstbijzijnde garage binnengestapt en die Renault-mekanieker heeft dat op 6s gepiept.

Afneembare trekhaak is ook zoiets moois. Ooit voor moeten teruggaan omdat ik'm er niet opgezet had, het jaar erna gaat mijn vrouw (hartje zomer, dus kort rokje aan) en die kerel duikt er zelf onder om'm er even op te hangen.

Comment

Voor dat laatste kan ik hem niet helemaal ongelijk geven...

Comment

Nope. Heb gezegd dat dat vanaf nu standaard-kledij moet zijn.
        Heb nu gene trekhaak meer anders durfde ik dat nog wel eens te testen

Comment

Ik snap die reacties hier niet goed. De TS zegt interesse te hebben in een job bij de autokeuring, en iedereen begint hier zo negatief te doen en slechte ervaringen vanop de keuring neer te zetten. Ik vraag mij af wat de reacties geweest zouden zijn moest hij bv gevraagd hebben hoe het is om bij Auto5 te werken. "Jamaar ik heb ne keer mijne auto daar binnen gedaan voor een onderhoud daar en die mannen zijn allemaal prutsers, echte garagisten werken daar niet blabla...".
          Idioten van collega's en lastige klanten heb je in elke sector.

Comment

Tja, de meesten (zoals mezelf) lezen enkel de laatste pagina en gaan daarop verder.

Lijkt me wel een leuke omgeving om te werken. Geen haast, geen druk en geen klantvriendelijkheid nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
              Tja, de meesten (zoals mezelf) lezen enkel de laatste pagina en gaan daarop verder.

Lijkt me wel een leuke omgeving om te werken. Geen haast, geen druk en geen klantvriendelijkheid nodig.

Ik denk dat je die job zwaar onderschat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                Maar er is helemaal geen willekeur, jij weet dat het niet mag en dan hoop jij maar dat ze het niet zien of er niet op letten, als ze het wel doen noem je dat willekeur... neen de keuring is echt zo slecht niet als de meeste het hier (in dit topic) willen voorstellen een auto die in orde is komt zo door de keuring met een groene kaart zonder opmerkingen... en een wagen die niet in orde is... (en dit kan gaan van niet wettelijk, versleten,..., slecht afgesteld tot alles waar ze zouden moeten op letten).
                Er is wéldegelijk willekeur. Ik ga met een '72 Nova naar de keuring en die wordt gekeurd. 10(!) dagen erna ga ik terug voor KVV (auto heeft sindsdien niet gereden) en krijgt 6 (!) opmerkingen bij. Zijlichten niet reglementair, spiegels niet reglementair, ... Die dingen zijn niet veranderd in die dagen hoor. En waarom zouden andere remmen niet mogen, hoe belachelijk is dat. Ze zijn beter. In NL e.d. mag dat wel. Gewoon zien of het goed functioneert of niet ipv zo muggeziften.
                Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

das een job zoals een ander, alleen hoeft ge nooit problemen op te lossen, ge moet ze gewoon opmerken.
                  voor de rest kan het handig zijn om een autoforum lid als keurder te hebben .

bij de keuring hebt ge natuurlijk ook van die verzuurde gasten die niet liever doen als voor prullen af te keuren. maar ge hebt die mensen ook op het gemeentehuis, bij de politie, in grootwarenhuizen,....
                  ik ben al met niet reglementaire voertuigen gekeurd geraakt, ge moet wat chance hebben wie ge daar voor u hebt. was ooit zo eens op de keuring met de dodge. mijn banden zagen er aan de buitenkant goed uit, maar als je onder de auto kroop, had de binnenkant echt diepe droogtescheuren. had ik dat gemerkt, ik had er niet meer mee gereden. terecht afkeur dus.
                  ook nog wa gezaag over mijn uitlaat die afgezaagd was, lichten en CO die beetje randje was.

toen ik ging betalen, kreeg ik er groen formulier en ik was wat verbaasd. zei dat meiske achter den toog om toch ff die technieker te vragen of er dan geen fout gebeurd was (ik kon wel vloeken waarom ik me niet gewoon omgedraaid had en buitengegaan was).
                  die technieker zei gewoon: ohja, ik moest er hem op de andere punten ook doorlaten, dan laat ik die banden er ook nog door. ik weet toch dat ge ze hierna gaat vervangen.

heb dan andere jaren de grootste onzin ook gehad waarbij mijn 'niet verplichte' gordels gingen afgekeurd worden omdat er zo geen rood europees keuringslabel aanhangt, afgekeurd voor motorkap logos, afgekeurd omdat mijn zetel moeilijk naar voor klapt...

beetje een loterij wie ge daar hebt en waarvoor ze gaan afkeuren. ik ben bijna altijd afgekeurd om prullen terwijl sommige problemen die de verkeersveiligheid in het gedrang brengen, dan niet opgemerkt worden.

on topic: ik denk dat ge best ook een pak zelfbeheersing nodig hebt als ge de zoveelste daar weer afgekeurd hebt, die daarna kwaad naar u komt toegelopen.
                  vooral van die 'verhuurders van Zplaten'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                    Het exacte aantal keer zal ik je moeten schuldig blijven, wel kan ik je vertellen dat ik al naar de keuring geweest ben in Brugge, in Oostende, in Eernegem, in Diksmuide,... met wagens die net 4 jaar moeten worden, tot wagen die meer dan 20 jaar oud zijn, met diesels en benzines (en zelfs een paar met lpg) en dit sedert de jaren 80 van de vorige eeuw dus ja ik heb toch reeds een paar maal een keuring bezocht

Blijkbaar niet genoeg. Lees hier en in het topic van de technische keuring eens welke willekeur er heerst bij de keuring.

Comment

Er zit inderdaad een stuk willekeur tussen, al mag je goedmoedigheid ook niet verwarren met willekeur. Sommige laten zaken passeren mits een goede uitleg, waar anderen niet akkoord mee gaan. Ik ga ongeveer 10-15 keer per jaar naar de keuring en merk dat toch wel.
                      Vooral met de handrem van onze Masters. Het is een gekend probleem dat die slecht tot heel slecht pakken. Bij de ene is dat gegarandeerd een rode kaart, andere begrijpen het en laten je zelf door als je maar 10% van het benodigde remvermogen op 1 wiel hebt (andere wiel deed niets).
                      Die laatste was gewoon een vriendelijke gast die meewillig was.

Persoonlijk zou ik niet in de keuring willen werken. Daar is voor mij maar 1 reden voor : je staat constant in puur vervuilde lucht vol roet en fijn stof (en veel lawaai). Nee dank je. Lijkt me toch een serieuze aanslag op je gezondheid.
                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                        Er worden hier weeral veel clichés neergeschreven... Het is nog wachten op de verplichte 'ik ben afgekeurd voor mijn lichten, reed uit, terug binnen en nu was ik wel erdoor'-reactie.
                        Tja, je kan hier toch moeilijk schrijven van : "ik was afgekeurd voor mijn lichten, reed uit, terug binnen en was terug afgekeurd".
                        Dan zou je echt de vedette van het forum zijn ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                          Tja, je kan hier toch moeilijk schrijven van : "ik was afgekeurd voor mijn lichten, reed uit, terug binnen en was terug afgekeurd".
                          Hahahahaha. Dit maakt mijn dag goed, sé. Merci.
                          King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                            Grapjas. Die zogenaamde cliché gaat niet over de afstelling van lichten maar wel over de emissietesten die ze op de keuring doen en wees er maar zeker van dat die cliché van afgekeurd worden, buiten rijden en terug binnen rijden en dan goedgekeurd zijn in zeer veel gevallen echt waar is.

Probleem bij veel keuringsstations zijn ook de belachelijk lange wachttijden. Natuurlijk zijn velen opgefokt als ze twee a drie uur moeten wachten en dan afgekeurd worden door zo'n paljas die schijnbaar op zijn dooie gemakje werkt. Dan vragen ze zich af waarom sommigen uitvliegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              Grapjas. Die zogenaamde cliché gaat niet over de afstelling van lichten maar wel over de emissietesten die ze op de keuring doen en wees er maar zeker van dat die cliché van afgekeurd worden, buiten rijden en terug binnen rijden en dan goedgekeurd zijn in zeer veel gevallen echt waar is.

Probleem bij veel keuringsstations zijn ook de belachelijk lange wachttijden. Natuurlijk zijn velen opgefokt als ze twee a drie uur moeten wachten en dan afgekeurd worden door zo'n paljas die schijnbaar op zijn dooie gemakje werkt. Dan vragen ze zich af waarom sommigen uitvliegen.

Aaah, mijn favoriete zonnetje op het forum is hier ook zie

Toevallig de laatste 3 maand 3 keer naar keuring geweest, waarvan vandaag de laatste keer. Op 20min binnen en buiten
                              Ge moet uw moment wat kiezen. Paar dagen de webcam in de gaten houden en je weet wanneer je er moet zijn. Of gewoon op afspraak gaan, dan ben je altijd binnen de 20min binnen en buiten.

En afgekeurd voor emissie, maar dan rond rijden en goedgekeurd, dat ligt puur aan een slecht voorbereid chauffeur. Het staat buiten aan de keuring duidelijk aangegeven, zorg dat je er met een warme motor aantreedt. Eerst stukje stevig rijden en blok goed warm en je zal niet afgekeurd zijn en 5 min later dan toch goedgekeurd.
                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

das een probleem he tjeu...warme motor...bij eerste keuring sta je vaak +1uur te wachten, en motor laten draaien is asociaal en mag niet

bij herkeuring mag je gelijk binnen

Comment

huh?
                                  in oostende passeer je eerst de emissietest en dan pas ga je gaan aanschuiven voor 1 van de poorten dus voor die test wacht je hooguit 5min
                                  lets have some more member berries

Comment

en je moet in oostende niet aanschuiven zeker ? als je om een uur of 10 aankomt reken maar +1 uur wachttijd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      en je moet in oostende niet aanschuiven zeker ? als je om een uur of 10 aankomt reken maar +1 uur wachttijd
                                      jawel maar niet voor de emissietest.

Comment

euh doa, als oostende het op die manier - die ik verkeerd begrepen heb - doet...chapeau, reden om naar oostende te gaan

Comment

in oostende rij je het terrein op, stop je aan de emissietest die hooguit 2min duurt en je max 2 wagens voor je staan hebt, eens de test gedaan is rij je gewoon door naar achter om je voor 1 van de poorten te gaan plaatsen tot jij aan de beurt bent voor de keuring.
                                          dacht dat dit overal zo was

Comment

Working...
                                          X